Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „abból az egyből is négy fogyott ” Márminthogy: azon az egy helyen is. De van olyan LED-sor világításom tényleg, amiben szűréshiba volt, kondenzátorcsere megoldotta. Csak lusta vagyok a tűzhely felé felszerelni, pedig a nejem vágy rá. Tehát nem is tudom. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2023
Az egész lakásban OSRAM LED-es égők vannak, ezeket pár éve vettem, semmi baj velük. Most a napokban vettem újabb 4 db-ot, és ezek az újak sajnos a hálózati feszültség ingadozásait jól lekövetik, 3 V változásra már szemet zavaróan változik a fényük.
Nagyon zavaró a pár másodpercenkénti fényerő-változás. Nyilván, valamit változtattak a belső elektronikán. Amit még tudni kell, hogy sajnos a feszültség nálunk esténként sokszor 203-206 V körül van, de mértem már 199-et is. Reggel 207, de néha azért eléri a 230-at is. Mindez közvetlenül a villanyóra után. Ahogy észrevettem, ez is okozza a problémát, viszont ezen nem tudok változtatni. Mit lehetne csinálni? Esetleg az égő belső elektronikáján lehetne valamit módosítani? Az egyiket szétszedtem, BP5133-as IC van benne.
Régen ezekben mezei kapcsolóüzemű áramgenerátor volt, már 100-120V-ról működtek. Nekem eddig egyikkel sem volt jó tapasztalatom, főleg a rábalux-szal nem, 1 év garit adnak rá az üzletben, és 1 év 2 hónap után az összes behal, kilukad benne egy led. Amelyik más gyártó terméke meg jó, az is megáll 2-3 év után, abban pedig az áramgenerátor ég szénné. Most vettem vtac-ot, kíváncsi leszek rá.
Ezt most megnéztem, az van ráírva, hogy 220-240V. Ha labortápról adok neki DC-t, akkor 235V-nál gyullad ki, az alatt semmi, tehát ez lehet nálad a gond, vagyis 200-210V-ról nem fog menni. Hogy miért így működnek biztos oka van, hogy szándékosság vagy a vezérlő IC pont ilyen nem tudni. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2023
Köszi!
Nekem egy-két hibás darabot leszámítva évek óta működnek. Vagy csak szerencsém volt. Igaz, azokra még az volt írva, hogy 85-240 V.
Az a gond, hogy a LED könnyebben (alacsonyabb hőmérsékleten) elpusztul, mint egy hagyományos izzó. A foglalatra írt maximális teljesítmény helyett réteghőmérsékletet kell érteni, ami 70°C felett már életveszély szegénynek. A szellőzés gyenge volta miatt egy hagyományos izzóra méretezett foglalat+búra kombóba inkább a tizede értendő.
A ledek bekapcsolt állapotban csinálják ezt és 1fázisom van , de nem mindig vibrál a klímára , de amikor vibrál , lekapcsolom a klímát és abbahagyja a vibrálást, lehet, hogy a kompresszorra csinálja ezt , vagy egy külső hatás is közrejátszhat . A csatlakozások jók , réz vezetékek vannak és eredeti wagóval vannak kötve , mert hallottam az utángyártott wagókról , hogy tűzet is okozhatnak a rossz érintkezéstől. A klíma 1250W ot eszik és 2,5 es rézzel van bekötve a 16A es biztibe. A fesz. 226V szokott lenni.
Eddig 3féle LED kialakitással találkoztam.
A nem dimmelhetök egyszerübb kivitelben egy elötét kondenzatort kapnak, meg néhány passziv alkatrészt (egyenirányitot). Ezek nálam is elég érzékenyek a zavarokra. A másik baj ezekkel, hogy a hagyományos izzofoglalatok nem éppen optimális kialakitásuak a nagyon kis áramokra amik rendszerint folynak a LEDekben és elöbb utobb megjelenik a korrozio, ami bizonytalanná teszi a kontaktust. ( már többek kellett javitanom.). Sajnos sok kontaktus anyaga sem optimális és nem egyszer a tisztitás csak ront a helyzeten - eltünik a felületi bevonat. Ráadásul a LED világitotestek kontaktusai látszatra jobb minöségüek mint a hagyományos izzoké volt ( amire a foglalatok készültek, ott pl az also kontaktus egy pacni on volt, ami az önfolyás miatt igazodik a foglalat kontaktusához), és ezek az uj nikkelezet stb. kontaktusok, nem egy esetben kémiai reakcioba kerülnek a másik fémmel. A levegö nedvessége inditja el a reakciot és ezt látni is a foglalaton, hogy kivirágzik a fémlemez ( zöld rézoxid). A másik nem dimmelhetö LEDben egy mini kapcsolotáp van. Ez müködik nálam a legbiztosabbann Amin elcsodálkoztam, a csillárban 12 meglehetösen drága 9 W-s Samsung LED van ( utolag véve). Ez aránylag jol dimmelhetö, de érdekes modon a 600 W-s dimmelö elektronika melegszik tul alig 1 ora alatt, és akkor vagy elkezdenek a LEDek villogni vagy teljes fénnyel világitanak. A fene tudja mi van a LEDek elektronikájában. A többi dimmelhetö LED sajnos nálam sem müködik, sem a kukorica tipusu az állolámpában sem a kis LED test az olvaso lámpában. ( mind a kettö a 230 V dimmelésével müködne). A másik állolámpa már LEDdel lett véve, annak hibátlanul müködik a dimmelése és a világitás is hibátlan. Még nem szedtem szét, hogy hogyan dimmelik ott a LEDeket. Szoval a gond az utolag vett dimmelhetö 230 V-s Ledekkel van meg a hagyományos izzofoglalatba csavartakkal ahol, egy kondenzatoros tápkialakitás van. Idézet: „Szoval a gond az utolag vett dimmelhetö 230 V-s Ledekkel van meg a hagyományos izzofoglalatba csavartakkal ahol, egy kondenzatoros tápkialakitás van. Válasz hozzászólás írása” Olyanokkal találkoztam, hogy aluminium szerű foglalatokhoz csak odanyomják a huzalt. És csak a foglalat illetési ereje biztosítja a kontaktot. Addig, ameddig. Az ilyen, nem feltétlenül olcsó lámpák villognak, majd kialszanak. Nálam is volt pár. Olyan is, hogy abba hagyta a világítást. Kicseréltem a vezetéket és azóta kifogástalanul működik.
Sziasztok
Olyan problémát szeretnék megoldani, hogy van egy napelemes távirányítós lámpám. Ezt szeretném működtetni sima villanykapcsolóval. Terasz világításnak szereltem fel de a távirányítóval való működtetés elég macerás. Hogy kellene megtáplálnom a led modult, hogy távirányító nélkül folyamatosan világítson? Valaki tudna segíteni? Egyáltalán lehetséges? Előre is köszi
Tippre: Bal felül a háromlábú alkatrész az IR vevő. Az U1 a mikrovezérlő, ami dekódolja a jelet és aszerint cselekszik. Az U2 lehetne feszültség stabilizátor a mikrovezérlőnek. A Q1 a tranzisztor, ami kapcsolja a LED-eknek a delejt. Én ezt a tranzisztort "hidalnám át" ellenállással, vagy akár rövidre zárnám. Azt kell megsejteni, hogy milyen áramkorlát van a rendszerben, tehát szabad-e rövidre zárni a tranzisztort? Vagy méregetni kell, vagy megnézni a NYÁK összekötéseket szétszedve, és kiderül. A legtöbb esetben egy áram korlátozó ellenállás van sorbakötve a LED-ekkel úgy beállítva, hogy a tápfeszültésggel megfelelő legyen az áram, és ekkor rövidre lehet zárni a tranzisztort és kész. Ha áramgenerátor volna, akkor bonyolultabb lenne, de ránézésre is nagyon kevés az alkatrész ahhoz.
Köszönöm a segítséget ma kipróbáltam és működik az áthidalás.
Csak úgy érdekességnek írom le, hogy vettem egy 24 voltos ledes lámpát E27 foglalattal 10 Wattosat led lámpa és mivel egy buszba lett egy neon helyére beépítve, ezért kibeleztem, hogy a ledet egy sínre, az elektronikát meg majd valahova mellé teszem, de mire lefeszegettem az elektronikát a ragasztóról, arra meg is adta magát. Ezután vettem egy dc-dc konvertert 700 forintért a hestore-ban, mert pontosan 16,4 volt kellett a led panelnek, és felkapcsoláskor 6,5 watt, majd 5 perc után 7,5 wattot fogyaszt (feljebb már nem megy). Csak azért írom ezt ide, mert néha a barkácsolás 25%--os fogyasztáscsökkenéssel jár, szemben az eredeti áramkörrel.
![]()
Sziasztok!
Bocsánat, ha nem megfelelő topicba írom! Van egy mennyezeti LED lámpám, ami lekapcsolás után is halványan világít. Mi lehet a probléma? Elég régóta fel van szerelve (kb. 2 éve), de valahogy csak most tűnt fel ez a jelenség. Mit nézzek meg rajta? Esetleg a panel csodás vezetékelése okozhatja? Előre is köszönöm! G.
Világítós kapcsoló vagy a vezetékek kapacitív csatolása, ha rendes a kapcsoló, de a lámpától messze van. Illetve biztos a fázis van megszakítva benne?
Szerintem a fázis van, bár gyanús, hogy nem egyforma a vezetékek színe. Az alsó fekete, a felsők pirosak. Nem világítós kapcsoló van felszerelve.
Bocsánat, mit jelent a "vezetékek kapacitív tárolása"? Köszi! G.
Piros alun fázist, ott lesznek még villannyal gondjaid. A hosszú vezetékek szűk csőben kondenzátorként működnek. Sokat nem tudsz vele csinálni, maximum valami kisütő ellenállást rá, ha olyan pici a szivárgás, vagy lecseréled a ledet másmilyenre.
De az normális, hogy az egyik fekete a másik kettő piros? Ha kicserélem a vezetékeket rézre, de ugyan ebbe a gyári csőbe húzom be, akkor jó lehet? Köszi! G.
Nem a vezeték színe határozza me, hanem a fizikai elhelyezkedése. Ha szerencséd van egy 200...470 nF ~250V, x2-es kondit a lámpa bekötésével párhuzamosan kötve ez a probléma megszűnik.
Okés, azt értem persze, hogy a szín nem minden, de mint laikus gondoltam a piros az mondjuk fázis, a fekete meg nulla, minden esetben, nem pedig össze-vissza. Végül is gondolom ezért vannak a színek. Köszönöm, megpróbálom ezt a kondit, hátha beválik. Ha eljutok odáig, még nem kizárt, hogy szükségem lesz segítségre
![]()
Húha, ha piros fekete színekre gondolsz hálózaton, akkor inkább kérj meg valakit... De ha áthúzható a cső, lehet az egész ház megérett már rá.
A kondi nem hülyeség amúgy, de táp függő segít-e a dolgon.
Azt hiszem nem sikerült leírnom mire gondolok, de sebaj. Nem vagyok villanyász, az tény, ezért vagyok óvatos. A piros és fekete színeket a mostani kábeleken látom, ezért írtam. Köszi! G.
Igen, csak kapcsolóba nem megy be nulla és jön ki fázis és a piros fekete nem vezetékszín, ami használható. Sőt a fekete az fázis maximum. A piros meg régen föld, ma már nem használt. Ez nálad nem csak elavult, de régi rendszer szerint is gányolt. Persze áramot a vezeték színe nem érdekli, de ha ez sem stimmel, mi más nem megfelelő még ott.
Mitől lehet az, hogy egy LEDes villanykörte ugyan továbbra is működik, de a fényereje a tizedére csökkent?
![]()
Akár megmakkanhatott egy led, vagy a meghajtóáramkörben valami...
Azt furcsáljuk, hogy nem kapcsolt le, csupán tizedannyi fénye maradt, ami így eléggé használhatatlan.
- Mivel sorba kötött ledek tömkelege szokott lenni, egy ( vagy több ) köztük nem a a két véglet ( zárlat, szakadás ), hanem nagyobb ellenállású lett.
- A ledek meghajtása elromlott, kevesebb tápot szolgáltat. - Kontakthiba, kapcsoló, foglalat stb. A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2023
Hello! Rendre nem veszitek figyelembe, hogy Zsombi azt írja hogy egyébként rendesen működik, csak kikapcsoláskor világít cseppet..
![]()
Bocs Tesó!
De ez egy másik szál... ![]() Idézet: „Mitől lehet az, hogy egy LEDes villanykörte ugyan továbbra is működik, de a fényereje a tizedére csökkent” |
Bejelentkezés
Hirdetés |