Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Nekem az a sejtésem ,hogy itt egy olyan dolgot kéne megoldani , hogy ha bezárom a kocsit (távirányitóval) akkor ne maradjanak lehúzva az ablakok. Én nem mértem az elektoniára menő feszültséget de elhiszem neked, hogy stabil. Ha egy használtautóról van szó, és ha úgy vették, hogy előtte megkókányolta valaki akkor kerülhet magasabb fesz arra a helyre ahol nem kéne lennie csak 12V (de nem tudom milyen kocsiról van szó ezért csak tippelek) Esetleg még az adduno digital input elé lehetne kötni LM7805-öt és akkor nem kell félni a túlfesztől.
Igen . Mostmár több részlet is kiderült
Idézet: „XY idegig kell csak jelet adni a D13 lábon pontosan 5 sec. ” Ehhez meg lehet irni a kódot. De D13-at inkább ne használd mert az nem jó mindenre. Válasz másik digitális lábat A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2023
Idézet: „VIN úgy tudom van stab ic nem?” Van egy AMS1117 de ennek ellenére Én öltem már meg véletlen nanót 13V-al
Idézet: „Nem teljesen értem mi az a "1.colseimpulse" .” És ha úgy van írva hogy closeimpulse?
Jaa igy már teljesen világos .
Ha a bezárt ajtó jelét akarja jelenteni akkor azt igy kell irni "close inpulse".
Idézet: „Esetleg még az adduno digital input elé lehetne kötni LM7805-öt és akkor nem kell félni a túlfesztől.” Nem lenne egyszerűbb egy feszültségosztó két ellenállásból? ( pl egy 10K és egy 5,1K ... Akkor járó motornál sem kerülne több mint 5V a bemenetre, és amikor 12V az akku fesz még akkor is biztosan H szintnek érzékeli a bemenetet.)
Az arduino bemenetire ( portjaira) ne igen engedj 12V jeleket. Ugyan van rajtuk védelem, de sokkal biztosabb ezt kivül egyszerübb és biztonságisabb megoldani. Mardaj abban, hogy minden jel ami az arduinoba megy vagy onnan jön 0 és 5 V legyen. Csak a VIN-en lehet egészen 10 V.
Igen a VIN egy stabilizator, de 12 V már gyakran sok neki ( nagyon sporoltak a méretek miatt.) Idézet: „lehet a tápfeszültségnél nagyobb feszültséget kötni. Belül egy védődióda levezeti a VCC-re” Inkább ne használjuk erre a védődiódát.
Akkor mire használjuk??! Csak úgy foglalják a helyet, nehezékként? )
Vagy ami még jobb, tegyünk bele plusz diódákat, mert a belsők így pihenni fognak, de legalább az pénzbe kerül feleslegesen.... Nyilván ez butaság. Ha (ahogy asch helyesen írta) nincs túl lépve a megengedett áram, és van fogyasztás elég hozzá(ez elég ritkán nem teljesül), akkor teljesen megfelelő megoldás! Legtöbbször az is elég, ha van kellő kapacitás a tápon, a nem statikus jellegű fölös áramot már az is elnyeli...
Autós kapcsolásokhoz érdemes tanulmányozni például az autórádiók kapcsolását, hogyan van a táp megoldva, hogyan vannak figyelve a +12V és 0V bemenetek.
Például mindben van szupresszordióda, tápszűrőtekercs, kondenzátorok, 78... stab IC t sem használnak autóban, nincs túlfeszültségimpulzus tűrésük -40C hőmérsékleten sem nagyon működnek; a mikrokontroller bemenetek le vannak választva tranzisztorral, annak a bázisán is van zener dióda hogy 1 - 2 Voltra ne nyisson ki, esetleg szűrőkondenzátor.
Köszönöm a sok információt.
Akkor össze rakom eagleba a kapcsolást. Azt majd jelentkezek . Köszönöm ismét .
Mert a belső védődiódák kis áramot viselnek el, és elsősorban ESD védelemre szolgálnak, nem üzemszerű használatra. Gépjárműben, ahol elég durva zajok lehetnek, különösen nem támaszkodnék rájuk.
Kizárólag az érdekesség kedvéért: AVR182: Zero Cross Detector
Csak érdekel: A testen miért van 1M ellenállás, ha mindkét fele föld?
Az egyik a kontroller tápfeszültségének nulla pontja, a másik a mért hálózati jel földelése.
Köszönöm, én elakadtam a rajzjelen, azt hittem galvanikusan ugyanaz. Így már értem, köszi!
Sziasztok.
Ardunio unonal mindegyik lábon van felhuzo ellenallas ? Vagy csak egy kettőn?
Minden porton van belsö, kapcsolhato.
Azért kérdezem mert az ajtó nyitás is szeretném érzékelni ami testre húz .
Akkor aktiváld a pullup-ot a bemeneten.
D2-től D12-ig bármelyiket használhatod ajtónyitásra.
A belső felhúzók viszonylag gyengék. Ha hosszú vezetékkel akarod használni, inkább tegyél oda egy 1 kΩ-os ellenállást felhúzásnak, stabilabb lesz.
A belsők 10KΩ-osak , ezt cserélje 1KΩ-ra? Igy gyengébb lesz.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2023
Ha autó ajtó, akkor ott csukott állapotban 12V van, vagyis fesz osztó is kell a bemenetre, vagy "földrehúzó" dióda
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2023
Szerinted az 1k-s az gyengébb felhúzást jelent mint a 10k? Amúgy 20k..50k között van a belső felhúzó értéke az atmega328 adatlapja szerint.
Egyik weboldalon 10K-t irnak máshol meg 20K-t.
A harmadikon meg azt, hogy lapos a Föld. Szerencse, hogy ahogy benjamin is jelezte a gyártók adnak ki adatlapot (314. oldal).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |