Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Csak csatlakozó legyen. Sorba kötsz 13 akárhonnan szerzett jó, feltöltött akksit, próbànak. Ha arról bekapcsol, máris tudod, hol a hiba.
Picit még a kerekeket is pörgetheted terhelés nélkül. Csak a tápcsati volt a kapcsolat az akkupakk ès a vezérlő között?
Nem . Az akupakk ( bms vezérlővel) hozzákötve a motorvezérlőhöz, ami össze van kötve a tf 100 gázkarhoz.most arra gondolok minimális utánaolvasással , hogy az akupakkom elvileg 3500 ma -es cellákkal van ellátva ( 15,6 A os az akksi a kínai szerint , 4 db cella adja) . A 4 cella kijavítására 4 db 3500 ma os samsung akksikat vettem. Na de mivan ha a cellák( 18650 akksik) 3000 vagy még kevesebb ma-osok ? Elvileg 10% különbség az akksik közt mêg nem olyan nagy gond a bms vezérlőnek . De ennél nagyobb különbség vajon okozhatja azt a hibajelenséget , hogy töltővel teljesen feltöltöttnek mutatja az akksit a tf100 as, töltő nélkül meg nem kapcsol be a rendszer....
Bár nem a legfrissebb hozzászólás, de gondoltam másnak még jól jöhet.
Ez egy típus hiba lesz, az enyém (Sencor scooter one 2020) pont ugyan ezzel a hibajelenséggel állt meg tegnap. Ma szétszedtem és a hiba az akkumulátorban van. A BMS panelre az akkupakk vékony lemezekkel csatlakozik. Ezek a lemezek a rázkódástól a hajtás mellett elrepednek majd eltörnek így kiesik egy csatlakozási pont és a BMS letilt. Én ezüstözött hajlékony réz sodrattal átkötöttem az összes ilyen lemez fület és most már működik a roller. Mindjárt teszek fel képet. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2022
Sziasztok!
3x12v roller akkupakkhoz keresek töltöt. Olyat amivel direktbe tudnám tölteni a 36v akkupakkot ha kiveszem a rollerböl. Ezek sima gondozásmentes akksik. SImán sorba vannak kötve panel nélkül. Csak egyszerüen akkumulátorok. Töltöttetek már igy akkut? Köszi!
Üdv
Van egy Voiter 1000w rollerem, kapott új akksit, 48v 14ah és lemerülés után csak 1 órát tölt, mi lehet a baja? Elektronika?
Szia!
Ezek szerint az alatt az egy óra alatt nem tölti fel?
Megmérted mennyire töltött fel? Az az "új" akksi valóban tudja a 14Ah-t?
Az is lehet valamelyik cella "túltöltődik", leold a BMS. Ha fél óra múlva ismét töltöd akkor mi van? A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2023
Nem ellenőriztem mennyit tud, előző akksi is ennyit töltött, az bemérve gyengébb volt ezért lett cserélve, de ezt se tölti fel rendesen, fél óra pihenés után még fél percig tölti.
Mérni kell, lehet az akksid cimkéjére csak vastagon fogott a toll... A kis kínaiak a cellánkénti Ah-t is szeretik összeadni soros kötésnél is
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2023
Nem tudom megmérni, valószínű nem tud 10ampert se, pár km a hatótáv, eladó amúgy olcsóért
Pipi kollega szerintem a cellánkénti feszültségre gondolt, hogy azt kell mérni. Az sokkal egyszerűbb.
A BMS addig enged tölteni, amíg a kb. 4.2V-ot el nem éri BÁRMELYIK cella, ugyanígy lekapcsol, ha BÁRMELYIK alámerül a megadott értéknek (ez viszont változhat, de kb. 3.4V körül van. Ha van egy ócskább cellád, ahol kicsi a kapacitás, az hamar eléri a4.2-t és utána viszont hamar le is merül. De az is lehet, hogy a párhuzamosan kötött akksik közül pár leválik, pl. törés következtében, ilyenkor az ottaniak kisebb kapacitást mutatnak.
Sziasztok!
Van egy Xiaomi Mi Essencial rollerünk. A tegnap tanyáztak vele egyet. Van az a kábel köteg ami az első kerék motorjához vezet, a másik fele gondolom be az akkuhoz. Ennek a kábelnek mi a neve? Milyen néven kellene keresnem? Az összes szál el szakadt benne Válaszokat köszönöm!
Ha te akarod javítani, így is úgy is szét kell szedni. Bontsd szét az első kereket, addig, hogy lásd a kábel bekötését. Akkor kiderül az erek száma, átmérője, struktúrája.
Ha az megvan, akkor kereshetsz hasonlót. De még az is lehet, hogy a másik végén az akku oldalon van akkora ráhagyás, hogy lecsípve a roncsolódott részt, elég hosszú marad. Ha nem, akkor is az akku felőli oldalon, ahol fixen van beépítve, talán egyszerűen lehet toldani a szálakat azzal a hosszal, amit a keréknél veszítesz.
Sziasztok,
Nem tud valaki egy SPD-2403 rajzot? Az történt ugyanis hogy a töltő csatlakozó megsérült lett egy rövidzárlat és elment belőle a füst. Azóta nem lehet tölteni. Az egyik fet mehetett ki benne mert az elég bűzös viszont nem tudom leolvasni a típusát mert le van csiszolódva a felülete... Köszönöm előre is!!
Szia!
Úgy volt ahogy írtad, le vágtam szépen helyére forrasztottam mindent, de nem indult. Le mértem az akkut ,ha jól rémlik 44 V volt benne. (tehát fel volt töltve) ,aztán megnéztem fent a képernyő résznél ott is meg volt a "talán" 40V . El vittem kivizsgáltatni kiderült hogy a vezérlő egység is meg a képernyő is kuka. Most megrendeltem mindkettőt Ali-ról várom aztán kicserélem. Gondolom nincs benne semmi trükk. Le húzom majd az akku sarut ,ezeket kicserélem ,majd vissza és kész?
Sziasztok?
Átalakítás céljából JP vezérlőt vettem a rolleremhez. Csak a kijelző volt rádugva majd az aksit akartam össze dugni. Kicsi szikra a csatlakozónál és nem működik semmi. Tudtok segíteni mi mehetett tönkre benne? Hibás lehetett gyárilag vagy én rontottam el valamit?
Erre nem tudom a választ. De majd kiderül hamarosan.
Szia! Ha ugyanolyat kapsz, akkor szerencséd van. Csak kicseréled és kész, persze ha nem mentek tönkre a hall jeladók a kerékben. Én elektromos biciklivel voltam ugyanígy. Ilyen sérüléssel hozták, kinyírta a vezérlőt. A világon nem volt olyan, mint ami benne volt. Egy másikat kaptak, amin nem csak a csatik, de a vezetékek színe is más volt. Még az új vezérlővel küldött bekötés (papíron) sem passzolt a vezérlőhöz. Azért sikerült összehozni a netről, bár más frekivel mehet az újban a PWM, mert kis sebességen zakatolósabb-zajosabb a tulaj szerint, mint volt eredetileg. Ebben három fázisú motor volt, erre ment három vastagabb vezeték és 5 vékonyabb szál a három HALL jeladónak. Szerencsére ezek túlélték.
Szia!
Bízom benne hogy csak ez a két dolog ment ki mint ahogy a szerviz is mondta. Képek alapján amit megrendeltem ugyan olyannak néz ki, kép alapján még a csatlakozók is úgy néznek ki. De majd hamarosan rakok fel képet a régiről, és arról amit meg rendeltem.
Itt a régi vezérlő ,ezen tudok valamit ellenőrizni? és itt az új vezérlő .
És ilyen lesz az új ha meg érkezik.
A baloldali alsó csati ha minden igaz (mert most nincs előttem) az megy fel a képernyőhöz. Az létezhet hogy oda 35 V megy fel? Nem találok sehol rajzot ennek a vezérlő alaplapjáról hogy hol hány volt jön ki.
Kinai cuccokban MINDEN elképzelhető, bár nem lenne szokványos, inkább 15V szokott menni vagy éppen 5V. De úgyis egy stepdown (nagy áram, pl. lámpához) vagy egy stabIC (kis áram) lesz a végén, szóval mindegy. Talán egyszerűbb kimérni, de mintha az alaplapon is oda lenne szitálva.
Haza érek lemérem, vagyis ki mérem. Azért kérdem mert a vezérlő egység meghibásodott zárlat miatt, elvileg ki vágta az képernyőt(műszerfalat) is . ,és ha jól rémlik 35V -ot mértem fent a képernyőnél (és ezért kérdeztem hogyha a vezérlő rossz akkor mehet e oda annyi áram) de majd este kimérem.
Mértem! 40V megy fel. De az is úgy, hogy Multiméter Pozitív szála zöld dróton, a Multi Negatív szál a másik három dróton (piros -sárga-fekete) itt mind 40V van.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |