Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Én azt értem.
Pont azért mutattam, milyet vegyél legközelebb.
Nem kell nekem olyan sok mérőzsinór, csak 1db multiméterem van, ami mérőzsinóros.
Ami elérhető tőlünk egy utcányira, azt minek rendelgessem? Olcsóbb és hamarabb is megvan, ha kell.
Oké, egy utcányira van. Olyat adtak, amit faragnod kellett. Ez van. Mutattam olyat, amit nem kell faragni.
Van rá néhány év, mikorra újat kell venned. Újra a faraghatót is megveheted. De talán megjegyzed, hogy van olyan is, ami nem faragnivaló, ugyanannyira olcsó, ugyanannyira barkácsolónak való. Nem kell, nem kötelezlek én, csak tanácsoltam a jövendő vásárlási tervedhez.
Csak az érdekesség kedvéért :
Az én (kb 35 éve használtan vett) Ganzuniv műszerem szerelhető csatlakozókkal ellátott mérőzsinórral van ... már egyszer cseréltem benne kábeleket - amire én használom arra megfelel
Szóval azon nem "banán" dugók (vagyishát azt befogadó csatlakozók) vannak?
(Az enyémen igen, de hát nem is ismerem a felhozatalt. Nekem ez az egy van.) És így tényleg az érdekességeknél matadtunk A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2023
Az enyém Ganzuniv 2 ...
Nem néztem még utána, mi a különbség köztük; második újabb széria, vagy kisebb-nagyobb tudású testvér Ígérem utánanézek .. Most nézem lassan megint megérett egy "zsinór" csere A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2023
Bonts inkább mátrix nyomtatókat, abban vannak léptetőmotorok. De ha konkrétan kéne valamilyen, szólj, még van pár darab...
Maga nemében ennél jobb (mérnöki munkára is elmegy, annó nekem sem volt sokkal jobb, mert minek) nem is kell.
Terepre kihurcolni annyira nem, oda inkább ugye a fene se cipeli, koszos lesz, kicsi is jó ide, azon is látom amit kell, stb...
Kösz mátrix nyomtatom már vagy 20 éve nincs. Amugy nem kell most a motor, a régebbi nyomtatokban voltak olyan kisebb méretü kocka motorok ( él szélesség kisebb mit 43 mm). Olyan mindig jol jön, ha van. Talán még egy van a többit már beépitettem.
Főleg, hogy vízszintbe (legalábbis közel vízszintbe) kell tenni, mert ha nem, akkor önállóan mutogat
De jó kis műszer, nem bánom, hogy hazahoztam (mégha hiányzik is a mutató végéből pár mm) A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2023
A videóban készülő elosztók főkapcsolóján kínai feliratokat látni, feltételezem, hogy annak ellenére, hogy úgy néznek ki az aljzatok, mint nálunk, nem európai piacra készülnek.
Nem kinai hanem koreai. Sok helyen a világban olyanok az aljzatok mint mifelénk igy elvben bárhol elöfordulhatnak.
Az egész gyártás eléggé “kisipari”. Valahol láttam egy hasonlo filmet jóval több célgéppel. Érdekes.
5:50 körül a fröccsöntős szakasz kifejezetten jópofa Párossával rakja az öntőformába a munkáskislány a vezetéket, s lábpedállal küldi be az anyagot. Na ezt nem gondoltam volna, hogy ennyire nincs automatizálva.
Minden esetre meg kell hagyni, hogy legalább ők szép mennyiségben alkalmaznak embereket. A folyamat egy részét, ha automatizálnák, akkor azoknak repülniük kellene, így viszont win-win szituáció van. Van munkája a dolgozónak és a főnök se költ méregdrága berendezésre
Éppen az az érdekes azon a fröccsöntö gépen, hogy ilyen gyorsan megkeményedik a dugo és ugy látszik, hogy nem is nagyon meleg.
Az lehet, késő volt már az agyamnak is. Akkor álljon itt a világ konnektorait szemléltető térkép.
Hát meglehetösen felületes, pontatlan és félrevezetö a térkép. ( pl Kinában a mieinkhez hasonlo a stekker - adapter nem kell. Az oroszoknál a régebbi stekkerekhez 5 mm-s furo kell vagy le kell szedni a deklit, mert azokon csak 4 mm-s lyukak vannak amibe a mi 5 mm-stekkerlábaink nem férnek be stb.)
Jól van megtervezve a szerszám és a belemenő anyagmennyiség + hőfok. Ahogy látod, váltogatja a két darabot, ami elég jól elvezeti a hőt. Azért kíváncsi lennék egy ilyen szerszám szimulációjára, ahol látható az anyag terülése, hűlése... Valami ilyesmire gondolok: Bővebben: Link
A világ legnagyobb CRT televízió és számítógép monitor gyűjteménye, filmes díszletekhez:
Largest CRT Collection Televisions Computer Displays Film Industry ...essing Csak én nem láttam egyetlen gyümölcsös terméket sem? A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2023
Most az jutott eszembe, amikor egy egyetemi elektro laboron a kolléga a kezében próbálta vízszintesen tartani a Ganzuniv 3-at, mert a mért motor-generátor kombináció annyira rázta az asztalt, hogy ha letették, nem lehetett leolvasni.
Sziasztok, vasúthoz értők!
Tegnap jöttünk haza Balatonföldvárról, ahol is sokat sétáltunk a Zasszonnyal, ugyanis járatnom kell a virgácsaimat: leszedték a gipszcsizmát és éppen "ballábadozom". Meglepetéssel tapasztaltam, hogy arrafelé már nem csattognak a vonatok a síneken (mert összehegesztették a dilatációs hézagokat), inkább csendesen suhannak. Nem bírtam rájönni: mostanság hogyan oldják meg a hőtágulás problémáját?
Augusztusban Balatonbogláron (na jó, Lellén is) voltunk és ugyanezt tapasztaltam. Belenézve a sínekbe, szép egyenesek...nálunk a csattogós is olyan, mint az ökörh.gyozás...meg mondjuk itt nem a kis piros ment 2 kocsival...meg még éjjel is mentek.
Fura volt, hogy a sínek mellett 2m-re sétáltunk a járdán... Ahogy közeledett a vonat, egy jellegzetes sínzaj kezdett erősödni, de inkább susogós volt. Egyszer láttunk egy szikrázó kereket, ott valami gond lehetett. Azért eszembe jutott, hogy egy kisiklás itt csúnya dolgokat tudna művelni...
Szerintem ötvözéssel, mint az invar fém az elektroncsövek lábaiban.
Idézet: „mostanság hogyan oldják meg a hőtágulás problémáját” Sehogy. Amikor tágul a sín, messzebb tolja egymástól a településeket, télen meg visszahúzza. Mi ebben az érthetetlen? Idézet: „Amikor tágul a sín, messzebb tolja egymástól a településeket, télen meg visszahúzza.” Bákker, hogy erre nem gondoltam! Tehát akkor, mivel a Balaton is megnyúlik emígyen, azért tartott olyan sokáig végigvitorláznom a Kékszalagot!
Már arra gondoltam, hogy pl. az illeszteni kívánt sínvégeket valahogyan haránt vágva teszik egymás után, hogy legyen játéka, mégse döccenjen a kerék, de ez az út valószínűleg nem járható....
Sehogy nincs megoldva a hőtágulás problémája, feszül és ennyi. Már évtizedekkel ezelőtt is összehegesztették sok helyen a síneket. Vannak helyek, ahol haránt vágva teszik össze, pld.: váltóknál.
Sok évvel ezelőtt kérdeztem egyik tanáromat akinek volt vasúti tapasztalata. A válasza egyszerű volt: nem engedik tágulni.
A sinekét átlaghőmérsékleten 18-23°C-ban hegesztik mechanikai feszültség mentesen. Aztán baromi erősen rögzítik a talapzathoz (beton talpazat) Így nyári melegben, és téli hidegben a sínben ébredő erők (mechanikai feszültség) nem okoznak problémát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |