Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Macskaslozi, de inkább geekeknek (kockáknak) csinált marhaság, amire való arra nem az igazi.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Egy érdekesség Olaszországból.
A jelenlegi passzatszél jol meghimbált egy alpasi kötélpályán egy kabint ( utasokkal) és a himbálodzo kabin letört egy oszlopon egy szenzort ami azonnal leállitotta az üzemet. Jo egy ora mulva megérkeztek a szerelök megjavitani a letört szenzort. Az utasok tele nadrággal várták a mentést és még arra is volt idejük, hogy megfigyeljék söt lefényképezzék a magas oszlopra mászo embereket, majd amikor a javitás után leért a kabin a völgyi állomásra, feljelentették a felvonotársaságot, hogy az emberek semilyen biztonsági felszerelést nem használtak, amikor a seggüket mentették az 50 méteres oszlopon. Ugye milyen kedves embertársaink vannak. A legközelebb majd ott hagyják öket pár napra hadd himbálodzanak. Az ember már nem is tudja mit kezdjen ilyen féleszükkel. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Persze, kell cca. 1-2-3 nap a megfelelő biztonsági felszerelés beszerzéséhez, addig a fenti lógósoknak lesz ideje átgondolni, hogy elég biztonságos e már a szerelők szmokingja.
Söt innen is látszik milyen kerge dèlibábokat kerget az EU az egységes EU államrol, ahol min . 27 nyelvet beszélnek az emberek és vannak helyek (ilyen Travisio is) ahol 10 km-s körben 3 egymást nem értö nemzet találkozik.
Pár honapja majdnem nagyobb katasztrofa volt Ausztria és Bajorország között ahol egy egyvágányu vasutat modernizáltak KÖFIre. De a KÖFI forgalmistái már nem a határállomás közelében ültek hanem egy nagyobb városkában vagy 30 km-re onnan. De nekik senki nem mondta meg, hogy immár több mint 100 éve kiadtak arra a vasutra egy kb 100 szavas német-német szotárt, és a vasuti kapcsolatban kizárolag azt 100 szavat szabad használni ( mert a másik “német” nem érti a nyelvjárást). Az uj forgalmistáknak erröl fogalma sem volt igy a saját ütödött szlengjükkel adták ki a parancsot, amit a másik fél (szintén német) nem értett pontosan és elengedte a foglalt pályára a személyvonatot. Szerencsére a határállomáson még ott volt a helyi forgalmista és a berendezések is még részben üzemben voltak ( a KÖFI ellenére) igy sikerült megállitani a szembe menö vonatokat. Igen nagy cirkusz lett belöle, mert a német kisokosoknak nem tetszett, hogy 100 német szavat kell pontosan kiejtve megtanulniuk és 3 honaponként ebböl vizsgázniuk, ha ott akarnak dolgozni. Az elödeik ezt tették kb 1920 ota. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Ezek a németek fölöslegesen túlbonyolították maguk számára az egészet ezzel a külön 100 szóval.
Forditva áll a dolog. Az a 100 szó volt a garancia arra hogy 2 völgy német nyelvü lakosai garantáltan és 100 évig biztonságosan és egyértelmüen megértsék egymást.
Ezek nem extra (uj) szavak, csak a német un. Hochdeutsch, azaz hivatalos nyelv egyes kifejezései és azok helyes kiejtése. Német nyelvterülteken ugyanis nem szokás az államnyelvet használni, hanem még az iskolában is a helyi dialaktust, nyelvjárást használják ( több mint 100 van) és pl a svájci németnek van még irott hivatalos formája is a többségnek azonban nincs, igy az irott szöveg a hivatalos nyelv, de a kiejtett ( felolvasott már nem). A beszélt meg igen ritkán azonos a hivatalos német nyelv alakjával szabályaival stb. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2024
Szégyen, hogy erről nem tájékoztatták az új rendszer személyzetét ‒ rémes!
Valoszinü, hogy a Münchenben ülö feletteseknek ez az eszébe sem jutott amig be nem következett az esemény.
Érdekes, de pár napja nem működik nekem ez az oldal. Másnak sem, vagy nálam van valami baj?
Szerk.: mármint a szetszedtem pont hu. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2024
Nálam működik a szétszedtem.
Nem gondoltam volna, hogy hegyipályán bárhol szalasztással mozgatnak mozdonyokat
Valami itt nagyon fura. A linkre kattintok és ez van:
Nálam mindkét variációval jó, "www" van vagy nincs.
Mobilon androiddal próbáltam, két chrome böngészővel, és binggel nem megy, de a mi böngésző viszont nyitja. Asztalin nem néztem még.
Nemcsak hegyipályán de pontosan sok ilyen helyen mint Travisio, de pl Csehországbn Kutná Hora, de Brennerben is, ugy szokott lenni, hogy a mozdony elviszi a vonatot a rendszerhatáron tulig lendületből de áram nélkül, majd ott lekapcsolják a vonatrol és legurul a tárolovágányra áram nélkül. Innen meg egy dizellel szedik össze a mozdonyokt és viszik vissza az állomás megfelelő végére.
Persze lehet drágábban is ( Ebenfurth), ahol át lehet kapcsolni felsővezetéket.
Hekkelés van, az offtopikban is erről van éppen szó.
Gondolom aszerint más a megjelenített tartalom, hogy melyik DNS szerveren keresztül érik el és az frissítette-e már az adatbázisát.
Nálam se így, se úgy, csak pilács reklám.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |