Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Egy elektromos bicikli akkupakkja megdöglött, akkukat cseréltem, az rendben van. Viszont a gyári BMS letiltott, neten azt találtam, hogy mindenki cseréli, nem foglalkoznak a felélesztésével. Ahogy nézegetem a felépítését, úgy találom, hogy a töltő pozitív feszültsége elmegy az akkupakk pozitív kapcsára és kimenet pozitívjára, a töltő negatívja a kimenet negatívjára megy. A töltő negatívja és az akkupakk közé megy a BMS,ami a negatívot szakítja meg. Ha jól értem a dolgot, akkor a BMS Link -en nekem a same port-osat kellene választanom. Tehát a töltő és merítő port ugyanaz. Nade itt jön amit nem értek: Ha lemerül az akku, lekapcsol a BMS, akkor az akkunegatívot szakítja a terhelés felé, de az egyben a töltő negatívja is. Akkor hogyan fogja tölteni ??? Nem volna jobb, ha a másik (split port) típust választanám, ahol külön van a töltő és külön a discharge port ? Köszi a választ.
De a 4 darab MOSFET-ből 3 darab van párhuzamosan, valószínűleg a kisütéshez. Illetve 1 darab külön, az pedig a töltéshez.
Mivel "két" fet van sorba, egyik a kisütéshez, másik a töltéshez. Lemerült akkunál a kifelé folyó áram tiltva van, de a befelé folyó áram engedélyezett. Ennél egyszerűbben nem tudom megfogalmazni. Nézegess kapcsolási rajzokat, abból megvilágosodsz.
Itt egy kép, és itt meg a hozzá tartozó magyarázat.
Ui.: Itt van két kép, amin az áramirány is be van rajzolva.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2024
OK, értem, akkor gyakorlatilag mindegy, hogy melyiket veszem, mindkettővel megoldható a feladat.
Akkor veszem azt amelyiken külön van a töltő és kisütő csatlakozó. Köszi a választ.
Lehet hogy ez is egy házi barkács akku pakk lehetett?
Vagy óccó kínai? https://index.hu/kulfold/2024/04/08/bicikli-robbanas-tuz-tuzoltok-london/
Vagy felhasználói hiba. Esőben gurulgatni nem épeszű dolog ezekkel a járgányokkal. Mert vízállóak. Pontosabban egy ideig kívülről majd belülről is. Leginkább az aksi tároló szokott vizet megtartani. A többit nem kell részletezni.
Az ilyen vízmegtartó dobozoknak a legalsó pontjára szoktak applikálni kis furatot, vagy furatokat, hogy ami beszivárog az ki is tudjon csorogni. Ez ma már nem divat?
Hát nem igazán láttam már pár ilyen videót amibe az aksi csomag a vízben úszott. Sajnos úgy tűnik már nem igazán menő a lyukas aksi tároló.
Sziasztok! Akkupakkot kellen javítani, ehhez az Alin találtam ponthegesztőt Link
van tapasztalata valakinek vele? Roller csak 50% ig töltA rollert a töltője csak 50% ig tölti és.megáll a töltésTalálkozott már valaki hasonló hibával? Egyébként a roller müködik.Lehet akku hiba lenne?
Első körben mérd le a töltő feszültségét. Ha ez rendben van, akkor feltehetően az egyik cella hibás, és sokkal hamarabb feltöltődik mint a többi, a BMS viszont nem enged tovább tölteni, hogy elkerülje a túltöltést.
A roller cella feszültségeit tudod szoftveresen nézni? lítium akku vagy BMS ?Szeretnék kérni szakmai tanácsot lítium akkupakkal kapcsolatban.Van egy 10S akkupakk, aminél a hiba következő : terheléskor 9S nagyon terhelődik a többi nem, majd 10 perc múlva a BMS. lekapcsol a 9-es sor miatt. kicseréltük újra a 9-es sort, de az újjal is ugyan az a hiba. Mi lehet a gond ? Mindent az eredeti állapotába állítottunk vissza.
Nem fogsz választ kapni, mert zavaros amit írsz. A 10S az 10 cella sorban. Mit jelent a 9S terhelődik? Mit jelent a 9-es sor cseréje.
Rajzold/fotózd le, vagy részletezd aprólékos módon. Szerintem.... A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2024
Ez egy elektromos kerékpár akku tömbje, amiben van 10sor (37V 18650 lítium cellák 3,7V). A 10sor sorosan kötve. és 1-10-ig párhuzamosan 5db, azaz 50db 2500-as 18650-es lítium cellák.
így az akku egy 37V 12.5 AH. A probléma a következő : Az akkut 4 amperrel megterheljük a +, - kimenetén keresztül. És 10 perc múlva a BMS lekapcsol, mind mikor rendesen lemerül az akku. ( nagyon rövid idő alatt). De kiderült, hogy csak a 9-es sor lemerülése miatt kapcsolt le a BMS. A tömbből kiszedtük a 9-es sort, megvizsgáltuk és az 5 db párhuzamosan kötött cellát, abból 2db hibás volt. Azt hittük, hogy megtaláltuk a hibát, de nem, kicseréltük a 9-es sor 5 párhuzamosan kötött celláit újra. És újra teszteltük az egész akkut, és ugyanaz a hiba mint előtte,10 perc múlva A BMS lekapcsolt a 9-es sor feszültsége lement 3 volt alá. A többi sor mindegyike 3.8V. Lekötöttük a BMS-t, és újra teszteltük az egész akkut 4 amperrel, és ugyanaz a hiba. 9-es sor feszültsége 3V alatt 10 perc múlva. Tehát nem a BMS a hibás. Valami más probléma van. Mi már kifogytunk az ötletekből.
A 9-es csoport kapacitasa meg mindeg kisebb mint a tobbie, ezert gyorsabban lemerul… a BMS pedig csak vegzi a dolgat
20 A-es BMSről nem megy a motorSziasztok! Egy Makita kézi porszívő ( régi ) Ni-Cd akkuja haldoklik.beszereztem li-ion akkukat 3000mah 3.7V2 db-t és 7.4 8.4V-os 20 A osbalanszos közös ki-bemenetü BMS-t. Összedrótoztam de nem indul, csak eg halkat kattan. Csinálétam én már Bosch fúróba 9.6 V-os ba ilye. ott rátettem egy 680µF elkót és jó lett. Ennél iis próbáltam de nem használsőt fel sem álla fesz amíg le nem veszem a kondit. ha áthidalom a bmst felpörö és utána ha leveszem az áthidlást már megy tovább. van mégegy ilyem bms-em lepárhuzamosítottam, nagyobbat nyög de nem pörög molyen tippetek van előre is köszi.
Az első az lenne, hogy megnézed egy tápegységről elindul e a motor.
A második meg az, hogy legalább készülék típusszámot írj. A harmadik, hogy fényképezz, és mutasd mid van. Abban amit leírtál nem sok konkrét információ van úgy mint gyári akku feszültség, cellaelrendezés, kapacitás, csatlakozópontok száma. Az "új" BMS képe, bekötési rajz amit elkövettél...
Szia!
Mint ÍRTAM a hsz-emben a lion akkuról BMS nélkül közvetlenül megy. A készülék típuszáma nem olvasható 30éves Makita kézi porszívó és csavarozó készlet volt egy 7,2V-os 6 cellás NI-Cd hosszukás akuval. A BMS tipusa HW-391 2S 20A A képet nem tudom hogy lehet csatolni.
kép feltöltés nem megy. A bms vezérlő IC jobb közp tájt az a kis 6 lábú, nem olvasható de a láb funkciók alapján olyan mint a HY 2120.
Egy orosz cikk után szabadon ( ott egy sok lábü IC 5ös lábára javasolja) próbáltam a 3-as lábára egy 2µF es kondit tenni de nem reagált rá. Áram figyelő ellenállást nem találok a lapon ,talán a nyák rétegeken van kialakítva.
Ha áthidalva elindul, és utána megszüntetve az áthidalást megy, az engem arra enged következtetni, hogy az induló áramot nem bírja a BMS. Ezt erősíti meg az az állítás is, hogy áthidalás nélkül indulásnál nyekken, amit úgy értelmezek, hogy próbál indulni, de mivel túl nagy a felvett indulóáram, letilt a BMS.
A két IC esélyes, hogy egy kaptafára készült. A kiegészítő 2µF kondenzátor feltételezésem szerint a hirtelen feszültségcsökkenést próbálja simítani az áramérzékelő lábon, tehát értékének növelése is hozhat eredményt akár 10-100µF -ig. A HY2120 adatlap szerint az áramérzékelő ellenállás értéke 1-4kΩ közt lehet, ha a kondi érték növelés nem segít azzal próbálnék mahinálni következő opcióként. Ui.: Legelőször meg kellene határozni, hogy lábkompatibilis e, azt meg könnyen megteheted. A VSS, OD és OC lábakat kicsipogtatod. Ha ezek megvannak, a VSS -hez képest feszméréssel megkeresed a VC és VDD lábakat. Ami utójára marad, az pedig a CS láb lesz. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2024
Köszi.
Én is erre próbálok haladni. A lábkiosztást már leegyeztettem abból véltem ,hogy hy2120. A 3. lábon CS lévő 1 kohmot megpróbálom növelni, de ez nem egyszerű mert az smd-t le kell venni vagy elvágni a nyákot. plusz van ott még egy 100 kohm is a B- és a P- között, nem tudom mi a dolga. Ma nem érek rá vele vacakolni de majd folytatom. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2024
3S 60 A-es BMS-ről 2akuval megy-e a porszívó?SziasztokAz volna a kérdésem: van néhány 3S 60 A-es BMS kártyám. Rá lehet-e buherálni a 2 db akkut ami a porszívóhoz kell? Az előző 20A 2S-el nem bírok. Feladom.[quote][/quote]
A 3S az 3 darab akku, vagy annak szorzata, pl.: 3S4P...vagy nem?
Ezenkívül számold ki, hogy egy 100-150 W-os motor max. terheléssel indítva, mennyi indítási áramot vesz fel az adott feszültségű akkuról. Máris kiderül, hogy "megy" vagy áll... (Pl. az én porszívómban 2 db 140 amper kapcsolóáramú FET van) A hozzászólás módosítva: Szo, 19:22
Nem. A3S az a BMS 3 soros akuhoz való, de az én kis porszimban most próbára 2db soros Li-Ion aku van ami a saját 2S 20 Amperes Kártyájával nem tudja elindítani.
Az áramfelvétele közel 8 Amper állandó (50W). Az indulási lökést nem tudom, de nem indul el. Azért gondoltam, hogy a fiókban lévő 3S kártyával megpróbálnám mert az 60 A-es, de nem tudom mit hova és át kössek. A hozzászólás módosítva: Szo, 19:48
Egy ilyen BMS modult nem hinném, hogy ki lehet "kicselezni"...
Kösd rá BMS modul nélkül az akkura a motort. Egy Max/Min. funkciós multiméter megmutatná, hogy mennyi az annyi... A hozzászólás módosítva: Szo, 19:57
Hiába tudom, hogy mennyi az annyi (csúcsáram, ha nemlehet nagyobb áramú 2S kártyát kapni. Indítógombot nem akarok rábuherálni, mert ezt a funkciója miatt sokszor kemm indígatni.
Láttam én olyan BMS-t ami átköthetö 3-4-5 S-re. Azon az volt, hogy a B+ ról kell kezdeni kötni lefelé és az utolsó -a fölöst kihagyva- a B- -on lesz.van rajta két átkötési hely amit 1 vagy két 0 ohm-mal kell átkötni (3 vagy 4 S) |
Bejelentkezés
Hirdetés |