Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Témaindító: dizi, idő: Márc 16, 2010
Témakörök:
Hello.
Nem igazán értem ezt az akku dolgot. A adatom van 1 volt 2 Ah vagy mah és amper? vagy az áram az a Ah? de akkor egy 36v 300W motornak mi a fogyasztása? Ha több az Ah nagyobb a hatótávol? A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2016
Ugy fogd fel, mint egy locsolocsovet.
Amekkora erovel jon ki a viz belole, az a Volt. Amennyi viz jon ki belole adott ido alatt, az az Amper. A ketto szorzata a teljesitmeny, a Watt. Elvileg egy 12V 3A motor teljesitmenye ugyanannyi, mint pl. egy 6V-os, 6A-es motore, 36W. Ha egy motorra magasabb feszultseget adsz, mint a nevleges, akkor egy ido utan tulmelegszik, mert az ennek kovetkezteben megnovekedett aram erosebben melegiti, mint amit le tud adni, mint amire terveztek. Az akkukrol: Ezeknek gyarilag van egy nevleges feszultsege, valahany volt-osak, mondjuk legyen 12V. Emellett a feszultseg mellett 1 oran keresztul le tudnak adni mondjuk 10 Ampert, akkor az az akku 12V 10Ah. Ezt ugy is kiveheted, hogy mondjuk csak 5A-t veszel ki belole, akkor ezt 2 oran at tudja biztositani. Az aramot befolyasolhatod az ellenallassal, minel kisebb ez, annal nagyobb az aram (tulajdonkeppen az aramot ilyen esetben az ellenallas hatarozza meg). Az egy darab akku feszultsege ezalatt allando, azt nem tudod befolyasolni. Ezt ugy kepzeld el, hogy van egy vodor vized, az aljara fursz egy nagyobb lyukat, akkor rovid idon at boseges viz jon ki. Ha pici lukat fursz ra, akkor sokaig jonnek a cseppek vagy a vekony vizsugar. Amennyi viz a vodorbe fer, az az Amperora. A lyuk atmeroje a vezetokepesseg - Siemens, ennek reciproka az ellenallas - Ohm. Ha ket darab pl. 12V-os, 20Ah-s akkut sorba kapcsolsz, akkor kapsz egy 24V, 20Ah-s akkupakkot. Ha parhuzamosan kotod, akkor egy 12V-os, 40Ah-s akkupakkot.
Akár ráköthetnél 4Ah-ás fogyasztót is. Semmi baja nem lesz ha egy ampert kiveszel belőle.
De amúgy ráköthetsz 3w-os power ledet is, azt a dinamó el is bírja, csak egy ellenállás kell elé. Valamivel nehezebb lesz hajtani a kerékpárt pár%-kal, de nem annyival mint hogy cipelnél egy akkut a hátulján.
helo van egy tornádo trd101 régi tipus ugy vetem kéz alol és van most bene 3 db 12v 12 ah aksi de fér 4 is bele, bele lehet rakni négyet?
Sziasztok...
Nem nyitnék egy új fórúm témát....mert gondolom ide tartozik az amivel most kinlódok...hátha tud valaki segiteni. Adott egy elektromos bicikli aksi, konkrétan FLYYER NKY224B02 10Ah Nos a kinom az hogy nincs eredeti töltő hozzá....tudom venni lehet de szegény az eklézsia ahogy mondani szokták. Nos ami érdekel az az öt kivezetés fúnkciója amit a képen is látni lehet... Igazából tölteni szeretném egy áramkorlátozott egyszerűbb töltővel. A segitséget előre megköszönöm
Mi történik ha 12 Ah aksi helyett 7 Ah -at teszek a kerékpárba ?
Azt tudom, hogy kevesebb távolságra jutok vele és az erő hogy alakul ?
Az egy dolog hogy kevesebbet tudsz vele menni, de van még egy dolog. Az akkunak el kell viselnie a motor terhelő áramát. Ebből a 7Ah-s akkuból létezik riasztóhoz való, no az nem nagyon terhelhető. Viszont van kimondottan szünetmentes tápokhoz gyártott nagy áramú, az jó.
Nem is gondoltam, hogy a szünetmentes megfelelő lehet.
Te használtál már ilyen megoldást ?
Munkaakkumulátornak is hívják azt az ólomzselés akkut, amelyik nagyobb árammal terhelhető és tölthető, Ilyenek vannak villanybicókban, villanyhajtású csónakokban, hasonló nagyobb terhelésű helyeken.
Nekem nincs villanykerékpárom, csak szünetmentes tápok felügyelete a munkám egy kis része. Szívtunk már olyan akku miatt, ami nem bírta az áramot.
Így van. Munka akkumulátor. Valójában nem zselés, de nem folyik ki a leve, mert üvegszálas paplanba van felitatva az akkusav. Absorbed glass mat (AGM). Álltó helyében nem szeret lenni, valóban dolgozni szeret.
Hát éppen a munkaakku az, amely kisebb árammal terhelhető nemcsakhogy tartósan, de rövid ideig sem illik nagyobb árammal. Az indítóakkut terheljük nagy árammal, de azt csak rövid ideig tesszük, és a kocsiban nagy árammal is töltjük vissza, hiszen semmilyen áramkorlát sics, csak feszültségkorlát, de ez is rövid idő-nagy áram.
A munkaakkut viszont áramkorláttal töltjük, és (bár tartósan, huzamosabb időn át) sokkal kisebb árammal terheljük. Nagyon jó lakókocsi-világításra, tv-zésre, semmiképp sem járműhajtásra. Arra sima zárt savas akkut gasználnak, pl a villanybicikliken is. Igen, mint a szünetmenteseké.
Elnézést új és amatőr vagyok mint majd látszik.
Eltérő kapacitású 12V os SLA akkuk sorba kötése a problémám. 250W os elektromos kerékpár szeretnék csinálni kit ből. Két darab 12V os akkut szeretnék sorba kötni, hogy 24V os legyen. Az egyik kb 3 éves, alig használt 3,3Ah HW LA1233 (Hi-Watt Battery industry Co) tipusu SLA (sealed lead acid), a másik új 7,2Ah LONG WP7.2-12 gyártmányú SLA A töltőt anno a kisebb 3,3Ah -shoz vettem (Vanson BC-2612T) 2/5/12V SLA töltő (600mA max 8,3VA) Azért kellene ezt csinálnom, mert nem férne bele a dobozba a 2db 7,2V os akku, a nagyobbat így is oldalra kellene fordítanom. Töltéskor szétszedném, külön tölteném őket a 12V os töltővel (a kisebbet gondolom gyakrabban kellene tölteni). Működik e a dolog? Nem értek ezekhez, de olvastam valamit a belső ellenállásról. Hogyan lehet azt megmérnem sima voltmérővel (csatolva) amin ellenállás mérő is van? Köszönettel
Hello! Két különböző kapacitású aksit nem célszerű sorba kötni. Maximum a kisebb kapacitású kimerüléséig lehet kisütni. Ha pedig tovább nyúzod, a nagyobb aksi fordított polaritással (áramiránnyal) fogja a kisebbet tölteni. Vagy is tönkreteszi.
Célszerűbb a kettőt párhuzamosan kötni, és a 24V feszültséget egy Step-Up konverterrel előállítani. Így töltéskor nem kell a kettőt szétkapcsolni és az összesített kapacitást ki lehet használni. Természetesen a konverternek nem 100% a hatásfoka, viszont az aksi kapacitással sokkal jobban jössz ki. Mert ha sorba kötöd, lesz egy 24V/3.3Ah aksid, konverterrel pedig kb. egy 24V/5Ah-ás. Nem teszed tönkre az aksit és balansz áramkör sem kell a két aksihoz. Tölteni is töltheted a régi töltővel. De a konverternek bírnia kell a strapát. mert ez így nem sok energia, nem véletlen hogy gyárilag 3db. aksi van sorba kötve 36V-ra.
Mihez szeretnéd használni, és az már megvan?
Szerintem ez a két akku nagyon sovány elektromos biciklihez, még 2db 9Ah-s akkuból is jobb minőségű kéne, ugyanis a névleges kapacitást nem 10A-en tudják az akkuk, főleg az olcsók.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2021
Hali! Az a elektromos kerékpár, ami kerékpárként el van fogadva. (3-500e.Ft) Azokban milyen akku. van. Ugyan az mint a nem elfogatottba.?
Nagyon köszönöm. A mechanikát raktam össze azért kések a válasszal, elnézést. Ez egy próba, átalakítani régi kerékpárom 250W os eDongó ra . Mert a benzines dongó gyerekkorom álma volt.
Ha működik valószínű kicserélem a régi 3.3Ah -t 7.2Ah -ra mert a műszer a 3.3Ah esetén11,6V ot mutat, a másik, új 7.2Ah esetén meg 12.9V ot. Addig is viszem magammal a műszert és méregetem a kicsi feszültségét mennyire lemerült. Ha nagyon, akkor csak tekerek, nehogy visszatöltsön rá a 7.2Ahs. Rövid távokat megyek, nem probléma tekerni. Nagyobb akku mint 2x7.2Ah nem fér be a közepes méretű zárható pénztárdobozba amibe pakolom azokat a dugókkal. Akkor is csak elfordítva, vagyis a pólusok nem egymás mellé hanem egymás alá kerülnek. Remélem ezt tűri az akku. Még egy buta kérdés: ha csak tekerek, de kikapcsolom a kontrollert a Lock kulccsal, akkor nem fogyaszt semmi, de az akkuk összekötve maradnak. Akkor is gond az eltérő kapacitás? Standby módban is birizgálja a nagy akku a kicsit? Köszönettel
Ez egy próba, átalakítani régi kerékpárom 250W os eDongó ra. Minden megvan már hozzá.
Nagyobb akku mint 2x7.2Ah nem fér be a közepes méretű zárható pénztárdobozba amibe pakolom azokat a dugókkal. Akkor is csak elfordítva, vagyis a pólusok nem egymás mellé hanem egymás alá kerülnek. Remélem ezt tűri az akku.
Üdv!
Segítséget kérnék egy rex etk 500 e bike akkujával kapcsolatban. Az akkunak a kerékpárhoz csatlakozó részét letörték és csak a vezetékek lógnak belőle, vastag fekete, vastag piros és 2db vékony piros. Az akkunak a másik végén van a töltőcsatlakozó illetve a töltöttségi szint jelző, melynél a gombot megnyomva az összes led zölden világít, így gondolom az akku jó. A kilógó vezetékeken a vastag fekete (-) és a vastag piros (+) közt 40V mérhető. A fekete és az egyik vékony piros közt szintén 40V mérhető, de a másik vékony pirosnál semmi. A kérdésem az lenne hogy a kerékpáron lévő csatlakozón 3 saru található amire az akku rácsúszott, a 4 kábelt , hogy kell kötni, hogy stimmeljen a kerékpár csatijához?
Üdv Mesterek !
Egy régi (nagy átmérőjű agymotoros) 4 * 12V 12 Ah ólomakkuval szerelt villanyrobogó elektronikája (vezérlő, világítást stb) elviseli, ha kicseréljük az akkupakkot egy hasonló líthiumosra ? Esetleg van valakinek tapasztalata,milyen "vezetési tulajdonságok" változnak egy ilyen átépítésnél ? A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Jó volna tudni milyen az a hasonló lítiumos?
Kb. 48V 12 Ah pack (mondjuk egy "gyári" villanybicaj packja)
Gondolom a mostanában "divatos" hengeres cellákból összepakolva, megfelelő BMS ellátva. A "jármű" elektronikája 2 vezetéken látja az akkut szerintem neki kb. mindegy. A "vezetési tulajdonságok"-on ilyesmire gondoltam : a Lion nagyobb áramot tud, dinamikusabb lesz a jármű...
Ha a feszültségszint megegyezik, akkor ugyan kicserélheted. Arra lettem volna kíváncsi, hogy hány soros cella van benne. Ha a feltöltött akku feszültsége nem lépi túl a jelenlegi akku feszültségét akkor használhatod. Meg azt se ártana tudni, hogy a benne lévő BMS valami szimpla egyszerű BMS, vagy kell neki valami kommunikáció is? Viszont a lítiumos aksihoz egy lítiumos töltőt is be kell szerezni, ez is kérdéses, hogy a beépített BMS-el együtt tud e működni.
Vezetési tulajdonságban nem hinném, hogy nagy változást fogsz tapasztalni, mivel azt inkább a vezérlő határozza meg. Annyi viszont érezhetőbb lesz, hogy nagyobb hatótávot fogsz kapni jó eséllyel.
Köszi !
Egy régi robogót szeretnénk újra üzembe helyezni, + találtunk megfelelő áron akkuforrást. Abból indultam ki: -hogy az én bringám névleg 36 voltos ( 3*12) és Lion akkus. -> 4*12 is lehet csereszabatos. -az én járgányomon, és e robin is az akku 2 szál vezetékkel (kábellel, dróttal ) van bekötve -> valószínű nincs kommunikáció a vezérlő - akku közt.
Egy példa: Enyém lítiumos gyárilag 36V, ennél akku csak két vezetékkel csatlakozik a rendszerhez negatív, és plussz 36V, nincs egyéb kommunikáció. Töltő másik lítiumos kell mint írták, enyémnél ez közvetlenül az akkupakkra csatlakozik. Ha akku ki van véve, akkor kint is tölthető.
Sziasztok. Hoztak hozzám egy elektromos robogó akkumlátorát 4x 12V. A 4 aksiból egyiket mérve halott volt. A többi 3nál megvolt a 12V, autós izzóval le is próbáltam pár másodpercig, világított az 55W .
Érdekessége akkoriban viszont az volt, hogy mindegyik aksi elég hullámos-enyhén púposkás volt. Az egyik halottat ki is cseréltem. Mérve a végén megvolt a 48+ V. Tulajnak vissza adtam, de előtte feltöltöttem. Tulaj nemrég megkeresett hogy mégsem megy a robogója, lehet valami elektronika baja lehet, így elhozta az egész robogót. Lámpát kapcsolva a robogón, rögtön lehúzta az aksit. Na mondom a többi 3 is rossz lehet. A tulaj még azt is mondta, hogy a javitott akksival a motor még egy centit nem mozdult. Kivettem hát az aksit átmérni, és eszem megállt.. Az új aksi amit tettem bele, amivel a motor még egy centit nem ment, ugyanolyan hullámos-púpos volt mint a többi. Mitől? Mitől ment tönkre az új aksi is használat nélkül? A töltővel lehet valami?
Helló. Meg kell mérni a töltés közben az akkukon lévő feszültséget külön külön.
Egyébként SOHA nem cserélünk csak egy aksit a négyből, mindet EGYSZERRE kell cserélni. A maradék hármat pedig ami még "állitólag jó volt" külön projektben felhasználni, ha nagyon szükséges. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2024
A "négyet egyszerre" már leíródott...meg csak e-bikehoz alkalmas típust!
Esetleg még méricskélhetsz: 3,8kg súlyú akkumulátorok a gyengék, meghibásodásuk gyakoribb. A 4,1- 4,3kg-osak a jobbak. A magas hőmérséklettől rogyhattak meg az akkuk...már sose lesznek jók. |
Bejelentkezés
Hirdetés |