Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Indukciós hevítő készítése
Megépítettem, de a 60V úgy tűnik túl sok az irfp460-asokat is kinyírja, alacsonyabb feszültségről járatva szépen működött, a hegesztő trafóról is beindult, de vagy menet közben mentek el a fetek vagy az indítás pillanatában.
Nem a 60 volt sok, hanem a felvett áram. Keress kisebb feszültségű ( 300 V ), de többször nagyobb áramú feteket vagy igbt-ket. 20 amperes fet nudli.
Ha pl. 35-40 voltról még bírják egy ideig, feljebb már sokkal több ampert akarnak felvenni a vastól függően és az is kérdés, hogyan indítasz: bent van a tégely vagy sem. Nézd meg 30-35 voltos fesznél, mennyit kér üresen és lassan berakott tégellyel. 30 V, amper üresen, majd tégellyel: xx A, 35 V, amper üresen, majd tégellyel: xx A, ........................ Utána következtess.
Sziasztok.
Egy indukciós hevítő tervben vagyok. Van két ferrit gyűrű aminek típusában bizonytalan vagyok. IGBT meghajtásban nagy tapasztalatú fórum társaimat kérdezem hogy a TR1 és TR2 trafók ferrit gyűrűinek vaspor mennyísége ebben a kapcsolásban mennyire kritikus? Elegendő ha méret alapján beszerzem és tekercselem, vagy ez valami speciális gyűrű lehet? Válaszokat előre is köszönöm.
Szia!
AL 3000 körüli ferrit gyűrűket gyűjtsél be. Átmérő attól függ, ráfér-e a megadott menetszám.
Most szombaton (nem Puskás)börze, kis szerencsével kapsz is.
Arra a kérdésre nem árt előre felkészülni, hogy milyen színű legyen.
Szia. Ferritből amatőr vagyok. Őszintén azt hittem hogy a gyűrűket szín alapján osztályozzák. Az eredeti szín fekete.
Színre ne menjél, a börze nem gyár ( szerintem ).
A fekete a magasabb kategória, a tömörség mérvadó, az pedig fogásra érzékelhető (vagy súlyra). Felületi ellenállásméréssel, karcpróbával is osztályozható.
Azért arra kíváncsi vagyok, hogy ilyen mérésekkel milyen osztályozás lehetséges. Egy ferrit anyag számomra fontos fő jellemzői a telítési indukció, a kezdeti permeabilitás, a vesztesége adott frekvenciákon. Ezek közül melyik és hogyan állapítható meg az említett vizsgálatokkal?
A legegyszerűbb vizsgálatokról írtam, műszerpark, laboratórium nélkül.
Azért egy szint alá ne menjünk!
Sziasztok!
Segítséget kérnék. Szeretnék egy "kisebb" hevítőt készíteni. Adott egy kocsi leömlő csavarjai a kipufogónál. 3db 10-es anya rá van rohadva a 6-os csavarra (20év). Mivel nehezen hozzáférhető helyen van így a lánggal való melegítés kieset, tűzfal blokk között van és a bölcső felett. Elég macerás hozzá férni, és a hely is szűkös. Erőltetni meg nem akarom mert tuti hogy tőbe törik bele a csavar s akkor le kell bontani a fél kocsit . Környéken nincs olyan műhely ahol van ilyen felszerelés, sajnos. Tudtok valami bevált kapcsolást ajánlani amivel feltudnám melegíteni az adott csavarokat, s relatív kis készülék lenne? Segítséget válaszokat előre is köszönöm.
3 db. 10-es anya rárohadva 6-os csavarra. Ezt hogy értsük?
Vizezd be többször, köss rá vizes szivacsot, rongyot. 1 (max.) 2 nap alatt kilazul.
Szia!
Amire egy ilyent összehoznál (?), olcsóbban és gyorsan megoldja egy szerviz. Nem mindegy, hogy "asztalon" összeállítanál egy hevítőt, vagy egy speciális LC kört kicsatolsz a megfelelő helyre. Felejtsd el. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
ok, 10-es kulcs fogja, hatos anya
Ezt a vizes dolgot kipróbálom, már áztatom egy ideje wd40-el. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
ok, rendben. Ötlet volt csak, de akkor el engedtem a dolgot.
Köszönöm.
Megpróbálhatnád fagyasztani, majd mikor kienged, esetleg meglazul.
Ehhez csak nagynyomású gáz kell, de abból jó sok, és nagynyomású tömlő meg csap a végén. Amikor a gáz nagy nyomásról kiszabadul a normál légnyomásra expandál, akkor lehűl, ezt a csavaranyára irányítva le lehet azt hűteni, amitől az összezsugorodik, majd mikor kienged, visszatágul és talán megindul. Csavaranya nyíró/roppantó nem fér be?
Szia!
Mhh..........csavaranya nyíró/roppantó..... ez lesz az Nagyon szépen köszönöm! Elfér egy ilyen a háznál
Idézet: „köss rá vizes szivacsot, rongyot. 1 (max.) 2 nap alatt kilazu” Mi a hatásmechanizmus?? Van egy csavarom ami elfelejtett csavarodni! Indukcióssal nem tudom a szárát megmelegíteni abban 40mm hosszban amin kellene! Elvágni, kibarmolni nem feltétlen szeretném, mert speciális!!
A keletkezés visszája. Fellazítja a rozsdát. Én az öreg Skoda S100 alsó csavarjait szedtem így ki.
A járműipari csavarok java része sajnos nem 8.8-as anyagminőség...
Kondenzátor melegedés probléma megoldva.
2 db 5µF kondit használok. A láb kivezetése okozza a melegedést és a magas freki. Le kell csiszolni a kondi oldalát. 22 Khz-en használom a hevítőmet. Nem kell drága MKPH kondikat venni... Elég egy ferrit gyűrű! A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2024
Kalapáccsal ütögesd meg a csavarfejet.
Az MKP jelölés a kis veszteséggel üzemelő szigetelőanyagra utal. Lehet hogy nekem is vannak ilyen alakú és MKP szigeteléssel készült kondenzátoraim.
Az oldalak lekaparása jó módszer, ha nem sérül meg a kondenzátor. |
Bejelentkezés
Hirdetés |