Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3553 / 3562
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Idézet:
„Mondjuk rátolatok a csatlakozóra,”
Akik a parkolóba is csak ferdén két helyet foglalva képesek fél óra vacakolás után beállni. Sokaknak ez nem menne, önbeállós csatlakozónál szerintem sokszor egy métert is kellene a csatlakozónak rámozdulni a kocsira.
(#) Bakman válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
A vezeték nélküli technika sok veszteséget hordoz magában.
(#) kameleon2 válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Nem megoldást mondtam, mert akkor okosabb lennék mint Elon Musk. Számos megoldás lenne erre. Elég csak a gyerek autópályák alsó érintkező megoldásaira, vagy a mozdonyok villamosok áramszedőire gondolni. Miért ne vehetnék fel az áramot akár a vontatási 1000V-os vezetékről? Ha már ötletelünk. A németeknél láttam kamionokhoz ilyen megoldást. De a kerekekre is rá lehetne tenni két oldalról egy-egy oldalsó, a kerékre tapadó és kívülről védett konzolt, amin keresztül mehetne a töltés. Hogy csak néhány ötletet mondjak. Még vezetni sem kell már hozzá, mert a parkolássegédhez hasonlóan vagy a robot fűnyírókhoz hasonlóan is lehetne dokkolni. Ha én kaptam volna azt a pénzt, már lenne rá megoldásom. Arra is, ha illetéktelen akarna színesfémet begyűjteni.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2024
(#) Istvanpisti válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 16, 2024 /
 
Gondolom problémát okoz az áramerősség. Az átlagos villanyautó 400 V feszültséggel töltődik (van 800 V-os is) és a 200 kW teljesítményhez 500 A tartozik. Nyilván tudod, hogy DC esetén az áram megszakítása sem olyan egyszerű, mint AC esetén, gondolom ez is közrejátszik abban, hogy nem lehet a "a gyerek autópályák alsó érintkező megoldásaira" bízni a kontaktus minőségét.

Egyébként létezik automata töltő.
Sőt a NIO-nak vannak olyan autói is amikben lehet cserélni az akkumulátort és ehhez akkumulátos cserélő állomása is.
Létezik vezeték nélküli villanyautó töltő is.
(#) fazksg válasza jani1987 hozzászólására (») Máj 16, 2024 /
 
Jó az irány! Ügyfélkapu kelleni fog hozzá. Google-be írd be, hogy e-közmű. Aztán ügyfélkapuval be kell jelentkezni, es a Közmütérkép menüpontot választani. Lehet zoomolni, vagy hrsz-ra keresni. Lényegében minden közmű látszik. Bal oldalt lehet fóliákat kapcsolgatni, az adott vonalra kattintve pedig iinformációkat ad a vezetékről (üzemeltető, feszültségszint, esetleg kábeltípus).
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
(#) kameleon2 válasza Istvanpisti hozzászólására (») Máj 16, 2024 /
 
Értem én de alma és barack. A képen Tesla töltők voltak levágott kábelekkel.
(#) SzervízMacska hozzászólása Máj 17, 2024 /
 
Sziasztok! Ma telepítettek nálam egy klímát, erre egy kedves rokon megdobott ezzel a linkkel.

Mi a véleményetek róla? Próbálta már valaki? Nekem nagyon átverés szagú. Ha ez működne, ahogy írják, az összes klímás lehúzhatná a redőnyt. És persze nem 40000 forintért osztogatnák…
(#) szikorapéter válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 17, 2024 /
 
Mondjuk ha valaki végigolvassa azt a nyelvtani katyvaszt rájön hogy sehol nem említi a hűtőképességét csak a fűtőképességét a ketyerének, ott is írja hogy 1000-2000w fokozatokban állítható-> ez egy szimpla fali ventillátoros fűtőegység, ami tud simán ventillátorként működni.

A forgalmazó által ígért energiahatékonyságot amit az elején említ "75,04ft/nap " simán elérheti ha soha nem kapcsolod be és stand-by on fut egész évben. Ergo nem hazudik csak elhallgatja a tényeket.
(#) SzervízMacska válasza szikorapéter hozzászólására (») Máj 17, 2024 /
 
A rokon már birtokol egy ilyet, állítólag ki is próbálta. Mindegy, 100 nm-re 2000W is nagyon kevésnek tűnik. Ráadásul szentül állította, hogy hűtésnél nem keletkezik kondenzvíz. Majd nyáron meglátjuk…
(#) bbalazs_ válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Hasonló lehet, mint a lézeres hegesztőpisztoly 27e-ért, amivel hajókat vágtak ketté és a konnektorba volt dugva (legalábbis a képen
Szerintem az európai oktatást/ismeretterjesztést tesztelik, hogy mekkora eszetlen blőd marhaság az, aminél már nem érkezik megrendelés.
Ők a modern kor alkímistái: vízzel működő autó, benzinfogyasztást felező varázslatos mágnes az üzemanyagcsövön, energiát termelő konnektor önmagába dugva, esetenként gyújtógyertyával kombinálva és öngyújtóval indítva
A laikus közönség nagyon szeretné, hogy igaz legyen - ha a világ azt akarja, hogy megcsalják, hát csaljuk meg!
Vagy úgyis mondhatjuk, ha a lottó a matematikából felmentettek adója, akkor ez a fizikából erős kettessel átcsusszant emberek áfiuma
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
(#) Suba53 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Nahát, ez hápog !

Akárhogy is nézzük, az ilyen fűtőegységek 1kW elektromos energia felhasználásával maximum 1kW hőteljesítményt tudnak leadni. Míg a hőszivattyú elven működő klíma berendezéseknél ez akár 4-5 kW hőteljesítmény is lehet.

Évről évre jönnek a különböző "forradalmi" fűtőegységek, amik mind azon az elven működnek, hogy az áram hő hatását használják ki. De eladni ezeket már-már csak ilyen elképesztő műszaki rizsával lehet, mert erre mindig akad veréb.
(#) VIM válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Szia! EZ meg annak a hamisítványa vagy itt már óvatosabban fogalmaznak vagy fordítanak. A két kiló harminc deka műanyagért így is kissé sokat kérnek. De van olcsóbb személyreszabott megoldású vátozat is ezekből.
(#) nagym6 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Idézet:
„benzinfogyasztást felező varázslatos mágnes az üzemanyagcsövön”
Erre a marhaságra emlékszem, minden ismerősömnek volt, nem tudtam lebeszélni őket róla. Többeknek én szereltem be, pár hónap múlva meg ki.
Most is van egy ismerősömnek gázcsövön mágnesgyűrű, gázfogyasztás csökkentés okán. A gázcső vas tökéletesen árnyékol, erről ennyit.
(#) mek-elek válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Azért ez így nem igaz. Én is használtam ilyet a hajdani Román csodánkon, és érezhetően jól működött. Azonban én műanyag csőre szereltem. Aki ismerte, és megfelelően használta, az tudta, hogy vagy megtakarítottál vele, vagy kitapostad a gázpedállal a hasznot. Az is igaz, hogy ez a szoc autóknál volt igazán eredményes. Amikor a barátom az akkoriban menőnek számító új Opeljén próbálta ki, hát nem-érzett változást, mivel annak az AC pumpája is hasonló elven végezte a dolgát. Ezért irreális lett volna a megtérülési ideje. Hasonló a helyzet a mosógépbe használt mágneslabdáknál. Nem lehet általánosítani a használhatóságát, mivel adott helyen a víz keménysége határozza meg a mosószer mennyiségét.
(#) nagym6 válasza mek-elek hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Idézet:
„érezhetően jól működött.”
Ez szubjektív megítélés, nem biztos. Pontos méréssel lehetne igazolni. Akkori nyugati autógyárak sem használták, pedig ott komoly mérnöki tervezések voltak egy motor kifejlesztésénél. Nem hiszem, hogy mi amatőr ötleteinkkel pár villáskulccsal felszerelve jobbat tudnánk mint ők.
Volt egy magyar fogyasztáscsökkentő fejlesztés karburátor módosításával, ahol fúvókák furatain módosítottak. Ezt én is megcsináltattam Daciámnál, nyáron működött is, csak utána jött a tél. A hideg levegővel sehogy sem működött rendesen. Szerencsére akkor még lehetett kapni eredeti fúvóka készletet, vissza alakítottam a karburátort gyári eredetire, és már működött rendesen.
(#) jani1987 válasza Suba53 hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Nekem egy nagyobb méretű radiátorom van amivel kapcsolatban volt egy olyan ötletem, hogy a fűtőbetétet becsavarva a benne lévő vizet felmelegíti és voila van fűtés. De ez csak egy helyiség. 18m2. És még ott a konyha meg a másik két helyiség.
(#) moltam válasza mek-elek hozzászólására (») Máj 18, 2024 / 3
 
Jól működött, mert megvetted, gazdagítva ezzel azt aki eladta neked. Ezzel a létezésének egyetlen célját le is tudta. Nekem is van valahol a pincében egy ilyen csoda, még az első ladámról szedtem le, nevettem is egy jót rajta.
(#) Suba53 válasza moltam hozzászólására (») Máj 18, 2024 / 3
 
Azt használják ki ezek a csoda készülék gyártók, hogy az átlag emberek zöme nem szereti a fizikát, ezért meg sem tanulja, amikor lehetősége lenne rá az oktatásban.
Így csak kellően tudományosnak hangzó leírásokat kell készíteni, és azt nagyon sokan készpénznek veszik, hiszen semmilyen alap tudás nincs kéznél, amire támaszkodhatna a megértésénél, vagy ami alapot adhatna a kételkedésre.
Így nincs más támasz, mint az ugyanúgy tudatlan szomszéd Julcsi néni véleménye, aki már hallotta a vegyesboltban valakitől, hogy ez bizony tényleg egy csoda készülék.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
(#) Tomi94 hozzászólása Máj 18, 2024 /
 
Sziasztok!

A képeken látható fürdőszoba ventilátort kellene valamire kicserélnem (megy, de olyan zajosan jár, hogy a fél lépcsőház hallja - műanyag csapágyházak vannak szétmenve és rázkódik az amúgy hibátlan ipari golyóscsapágy a keretben, nem javítható sajnos). Típusszámot sajnos nem látok rajta, csak annyit tudok, hogy 230 V-os közvetlen hálózati táplálású, ill. megmértem a felrögzítő furatok, és a mellettük kilógó menetes szárak távolságát, meg a vasmag és a tengely átmérőit.

Kapható ilyen külön (nem komplett ventilátor szerelvényként időkapcsolóval-kerettel-ráccsal, hanem maga a motor) valahol, és ha igen, merre kell keresni?
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
(#) mek-elek válasza moltam hozzászólására (») Máj 18, 2024 1 /
 
Nem tudom miről beszélsz (lehet, hogy te sem). Nem tudom Te, hogy autóztál (ma is látni érdekességeket). Szóval, rendesen beállított akkori autókról van szó, és mint mondtam nem pedálhősökről. MLM rendszerbe akartak beszervezni, de csak kettőre telt elsőre. Amikor hazaértem egyből felszereltem a karburátor elé. Beindítva az autót olyan volt az alapjárat, mintha csontra nyomtam volna a gázpedált. Már atól féltem, hogy nem tudom visszavenni oda, ahol csendesen járt. Másnap annál az 50-es táblás egyenes úton, ahol négyesben dadogott a hármas meg sok volt, lazán elmentem négyesben. Miről is beszélsz? Ezt pedig azért csináltam, mert nem vagyok svihák, aki másokat átver. Nekem megfelelően működött télen-nyáron. És akkoriban egy autót rendszeresen kellett karban tartani. Elég volt a nem megfelelő szelephézag, hogy többet fogyasszon, de ezt a menettempó is elárulta. Nekem nem kellett az olajszint pálca, mivel az alapjárati motorhang is elárulta, hogy nem elég a motorolaj benne. És megmondom őszintén, nem tudlak a témába komolyan venni
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2024
(#) Skori válasza mek-elek hozzászólására (») Máj 18, 2024 / 2
 
Azon nem gondolkoztál el, hogy vajon hogyan is működik ez a dolog? Mire hat a mágnes, és minek és milyen paraméterét javíta? Őszintén szólva szerintem a placebó hatás, és ahogyan régi emlékek változnak (ennek is meg van a pszihológiája) kombinációjának eredménye is lehet ez.
De mint általában engem az ok-okozati összefüggés ismeretére sarkallanak ezek a dolgok. Nem tudok, és nem is akarok "hinni csak úgy".
Nekem is vett sok ismerősöm annó ilyen mágnest, üzemanyag vezetékre, gázcsőre, villanybojler bevezető csőre, és fűtés(radiátor)-csőre is, mert ugye a vízkőre pont ugyanúgy hat a mágnes, mint a vízre , mások meg jól kerestek rajtuk Merthogy a Wartburg, meg a Lada, meg még a Trabant sem tudta megtakarításként kitermelni a mágnes árát - legalábbis abban a néhány esetben amiről én tudok.
(#) nagym6 válasza mek-elek hozzászólására (») Máj 18, 2024 /
 
Idézet:
„Szóval, rendesen beállított akkori autókról van szó”
Ne haragudj, de alábbiak nem erre utalnak.
Idézet:
„Elég volt a nem megfelelő szelephézag, hogy többet fogyasszon, de ezt a menettempó is elárulta.”
Ehhez igen nagy eltérés kellett, amit nem szabad megvárni.
Idézet:
„az alapjárati motorhang is elárulta, hogy nem elég a motorolaj benne.”
Ezt sem szabad megvárni. Igen jó motor lehetett ha kibírta, de jócskán élettartam rovására megy.
Idézet:
„Beindítva az autót olyan volt az alapjárat, mintha csontra nyomtam volna a gázpedált.”
Én többeknek beszereltem -nem tudtam lebeszélni őket- de semmi változás nem volt utána.
(#) DomiG válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 19, 2024 /
 
Volt egy olyan készlet is amivel ventillátor szerű forgót lehetett a porlasztó egyik torkába szerelni, mondván: jobban eloszlatja a benzin részecskéket a levegőben, ezáltal növelve az égési hatásfokot. Hát én nem tapasztaltam semmilyen hatását.
(#) nagym6 válasza DomiG hozzászólására (») Máj 19, 2024 /
 
Igen, arra is emlékszem. Erről olyat hallottam, hogy elszabadulhatott a helyéről a motorba beesve, komoly kárt okozva.
(#) mek-elek válasza Skori hozzászólására (») Máj 19, 2024 /
 
Nem volt ez olyan bonyolult dolog. A homogenizált benzinmolekulák jobb égést tettek lehetővé. Ami a felhasználásokat illeti az viszont bonyolultabb dolog. Ez az eszköz csak egyfajta lehetőséget kínált. Mint írtam is az alkalmazási környezet fennálló hibáit nem tudta orvosolni. Mint írtam, én nem hittem benne, hanem kipróbáltam (Dacia 1310), és működött. Ami a vizet, gázt illeti, ott sem jobb a helyzet. Azaz ott sem lehet általánosítani csak úgy. A gáznak változó a hőértéke, a víznek meg a keménysége (helyi sajátosság). És azt is írtam már, akinek nem inge lépjen ezen túl. Akinek meg bevált, annak meg magyarázhattok...
(#) mek-elek válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 19, 2024 /
 
Nem értelek mit okoskodsz? Amikor megváltunk tőle a motor volt a legjobb alkatrész benne. Nem ismerjük egymást annyira, hogy Te az én hajdani autózási szokásaimat, autóhoz való viszonyomat elemezd. Nem tudom más autótípusnál az általam írtak mennyire helytállóak, de amit a mienkről írtam az úgy volt igaz. És az alapjárati hang eltérése nem jelentős nívó alatti szint esetén hallatszott, hanem annak közelében. Minőségi gyújtáskábeleket, gyertyákat, motorolajat használtam akkoriban, és tarcsi olaj, desztillált víz mindig volt a csomagtartóban a szervizládában. Télen meg rövid-nyelű lapát, összehajtott papírdoboz kerékkapaszkodónak. Autót szerelni, vagy szervizbe menni nem mindig tud az ember, ha dolgozik, családja van, és a munkahelyén elvárások amihez az autó kell. Szóval ne papolj olyan dolgokat, amiket az életben néha a pillanatnyi körülmények határoznak meg.
(#) Moderátor hozzászólása mek-elek hozzászólására (») Máj 19, 2024
 
Viszont kérjük ezt a témát itt és most befejezni, mert már most is személyeskedésbe ment át!
(#) moltam válasza mek-elek hozzászólására (») Máj 20, 2024 /
 
Ok.
(#) Villanymozdony hozzászólása Máj 24, 2024 /
 
Sziasztok!
Hálózatra termelő napelemes rendszernél van jelentősége annak engedélyeztetés szempontjából, hogy melléképületre szerelt házilag hegesztett állványon vannak a paneljeim?
Jelenleg szigetüzemre építettem, de később rá szeretném kötni a hálózatra engedélyeztetett inverterrel. A házilag gyártott állvány elfogadható? Vagy csak villamosan kell megfelelnie?
(#) zamatőr hozzászólása Máj 24, 2024 /
 
Üdv!
Képernyő felvevő ingyenes programot tudnátok ajánlani Win7-re ?
Köszönöm.
Következő: »»   3553 / 3562
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem