Fórum témák
» Több friss téma |
Többen is a mikrokapcsolóra gondoltak mint hibás alkatrész. Ha annak az érintkezése bizonytalan, a kontroller tévesen érzékelhet. Bár a program tartalmaz védelmet egy bizonyos prellezés vagy érintkezési bizonytalanság ellen, egy határon túl már nem tudja mit kell tennie.
Amit proli007 írt a C2 kondi vizsgálatáról azt érdemes megnézni. Ezeknek a hálózati táplálású trafó nélküli megoldásoknak gyakori meghibásodása. Filléres alkatrész, amúgy meg hibakeresésnél először lehetőleg a tápfeszültség meglétét ellenőrizzük.
Üdv !
Ez egy Privileg 867 MD, amit szeretnék egy kedves ismerősömnek adni egy kiállításra, de keletkezett egy kis füst az első bekapcsolásnál. Kapcsolási rajz valószínűleg erről már sehol sincs, de ha valaki esetleg tudna tippet adni ,hogy ez milyen alkatrész lehetett? Kondenzátornak néz ki ,két forrasztási helye van, ,feltehetőleg már jól kiszáradt és zárlatos lett. Egy tranzisztor még felismerhető BC 238 A ,de a másik nem, ezeket is cserélném.
Csepp tantál esetleg, mint az IC előtt?
Mindet cseréljed...
Köszi, de milyen értékűre? A tranzisztor?
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2024
Üdv mindenkinek!
Rendeltem egy MT3608 step-up modult,és figyelmetlenségből teszteltem fordított polaritásra,amit nem jól viselt. A 6 lábú ic-t nem találom a katalógusokban,de hátha valaki tudja mi ez? Nem az ára miatt tettem be ide,hanem a kiváncsiság miatt! Előre is köszi!
Nagyon sok ilyen modul neve a rajta lévő chip típusával azonos.
És arra keresve a böngészőben megtalálható az adatlapja is.
Mindenkinek köszönöm a választ,téma lezárva tanultam,okosodtam!
Ezek általában tápszűrő kondik, ezt egyszerűen ellenőrizni tudod. Ha az, akkor olyan feszültségűt rakjál bele, mint a vele egy tápágon lévő másik csepp tantál feszültsége. A mérete alapján meg tudod saccolni a kapacitását, de sok esetben nem cifrázták nagyon a dolgot és ugyanolyan értékű kondikat használtak.
Az öreg tantálok szeretnek meghibásodni, azért is javasoltan a többi cseréjét is, de a mellette lévő tranzisztornak ettől szerintem nem lett baja. A gyenge minőségű fotó miatt egy kicsit elbizonytalanodtam: itt nem 2db alkatrész szált el? Tudnál egy kicsit jobb fotókat feltenni?
Szerintem a másik, az csak a szalagkábel lesz, csak megégett.
Szia!
Itt van még néhány fotó, remélem használható. A szalagkábel és talán az egyik tranzisztor is olvadt.
Szia!
Szerintem a tranyóknak semmi baja a képek szerint csak a tantál kondi burkolata fröccsent rá. Sajnos ezek a kondik így pusztulnak meg. Cseréld az összes tantált akár normál elkóra. A kapacitásra és a feszültség tűrésre figyelj. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2024
Köszi!
Üdv
Van egy PBYL1025B (Raktam ki képet róla)feliratú alkatrész mind a két szélső lábára rateszem a multimétert zárlatot jelez. Ez normális ennél az alkatrésznél vagy nem és mivel tudom helyettesíteni? A választ előre is köszönöm.
A PBYL1025B egy Schottky (nagy sebességű) dióda, aminek a 3-as lába nincs bekötve, ha tehát zárlatot mérsz az 1-3 lábai közt, akkor azok valószínűleg alatta, a panelen vannak összekötve. A középső lába és a palástja között viszont zárlatot kell mérned mert mindkettő a katódja, illetve az 1-2 lábai közt nyitó irányban a megfelelő feszültségesést, záró irányban semmit.
Üdv!
Alul az az elfüstölt négylábú alkatrész milyen jószág volna? Maga a szerkezet egy autóba való 12 V-os ledes szofita izzó.
Valószínűleg egyenirányító (gratez) híd.
Kiforrasztottam. Alatta ott a jelzés, valóban egy graetz. De minek az egyenáramú áramkörbe?
Szerintem is Dióda híd. Azért, hogy mindegy legyen, hogy rakod be a foglalatba.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2024
Autós izzók ledes kiváltásánál nem lehet tudni hogy melyik a pozitív és negatív csatlakozó. Ez elsősorban szofita esetében okozna problémát, ezért van benne az egyenirányító.
Áthidaltam a graetzet, de nem világít. Totál zárlat van. Szerintem az egyenirányító is amiatt ment tönkre. Megy az elektronikai hulladékba.
Sajnos az izzókat nem egyszerű kiváltani leddel. Direkt led világítást lehet csinálni, de az izzók helyére betenni problémás. Az izzólámpa olyan magas hőmérsékleten működik, hogy nem gond ha a környezeti hőmérséklet 100 fok felé megy. Egy verőfényes napon a kocsi teteje alatt (itt szokott lenni a lámpa) nagyon meleg van. Ráadásul nyitva szoktuk hagyni a kocsi ajtaját a parkolóban. Újabb autókban ilyenkor elhalványodik a világítás, de a régebbiekben nem. A te lámpád hátulján van hűtőfelület, de a zárt lámpabúrában nem tudja leadni a hőt, megsül.
Ezt a panelt esetleg ismeritek, hogy milyen gépben volt? Talán PLC?
A lomostól vettem a piacon, 100 Ft-ot megért, még ha a polcon áll akkor is. Főbb IC-k a panelen: - D8085AHC CPU - SAB8155 - ICL7107CPL - HM6116LP-2 - ICL7650SCPD A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
Mivel az agya (EPROM) nincsen benne, jól el leszel vele a hosszú téli esténként mire írsz rá saját programot. Persze ehhez vissza kell rajzolni, de mivel minden IC és a környezete ismert, nem egy agysebészet.
Amúgy mi prototípusként/fejlesztéshez szoktunk csinálni olyan NYÁK-ot, amin ekkora próbanyák terület van...
Hello! Ez egy egyedi tervezésű valami a '90-es évekből. Az látható, hogy valami mV feszültségű dolgot mért. Mert ott van a chopper stabilizált OPA és a multiméter Ic, majd a párhuzamos illesztő.
Pld. mérési adatgyűjtő lehetett anno. Mérleg, nyomatékmérő, nyomásmérő. Ilyesmi lehetett.
Lehetne írni bele, mármint az EPROM-ba gondolom 27xxx menne bele.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
Köszönöm.
Néztem a neten a panelon lévő számot, meg az uTC-88 CPU Analog feliratot a panelről, de nem jutottam semmire. Én azt hittem vissza alakít D->A. |
Bejelentkezés
Hirdetés |