Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanyszerelés
 
Témaindító: kumpl, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
  1. A témában tilos, a villamosenergia termelésének, elosztásának, nagyipari alkalmazásának kitárgyalása! A mélyreható szakmai kérdések, magyarázatok kitárgyalása: Szakmai.
  2. A forrasztott / rossz a wago / jó a wago kötés témakörök többször kitárgyalásra kerültek, ezért arról kérjük ne nyissatok új vitákat. Műszaki tény, hogy gyári vezetékösszekötők (pl. rugós/csavaros kapcsok, stb) a szabvány megfelelősség miatt kerülnek alkalmazásra (MSZ EN 60204-1:1995 15.1 szakasza, illetve MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények/indokok a forrasztott kötés elkerülésére épületvillamosság esetében) mert tanusítottak, míg a forrasztott kötés alapesetben nem tanusított, csak és kizárólag akkor ha külön bevizsgáltatod az adott forrasztott kötést. Ide kapcsolódó általatok írt hozzászólások: #1, #2, #3, #4, #5
Lapozás: OK   968 / 968
(#) gyulank válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 17:42 /
 
Szerintem már leírtam, hogy miután szétszedtem, láttam, hogy csak az a 2 kábel van, tehát a jobb oldali a biztosítékokon keresztül jön be, a bal meg a relén át a motorba. Nem olyan bonyolult ez a része. A 3 fázis ki-be, az egyértelmű, meg ott vannak a betűk is rajta. Ha azt szétszedném, és más sorrendbe kötném, akkor az nem tenne jót a motornak, de azt jelölném, de ha nem muszáj nem szedném le. Szóval ez a része elég tiszta, a kék a nulla, egyben a föld, közvetlenül a relé házán van, a másik nullával, és a villanykapcsoló csíkosával együtt, gondolom, a nyomáskapcsolónál rajta van a tartályon. A többi a kérdéses. Egyrészt az árambeállítás, nem ugyanaz van a benti mércén, mint a külső leírásban. A másik, a 0 gomb bal oldali kapcsán nem látok semmit rákötve. A nyomás meg villanykapcsoló kör szerintem az R-re kötött zöld de valószínűleg régen kék vezeték, és az S alatti ponthoz menő vékony fekete vezeték lehet. Még nem mértem meg, de ezt feltételezem, mert ennyi vezeték van, és ezek réz sodratok. Szóval lerajzoltam amit látok, meg amit a nyomáskapcsolós kábelről gondolok, meg csináltam egy videót is, és akkor kérdés, hogy jól van-e bekötve, és mi nincs bekötve. Ez nem úgy lett rossz, hogy most rossz lett. Ez nagyapám háza volt, nála vagy 20 éve van vezetékes víz, utoljára vagy 30 éve emlékszem, hogy ment a szivattyú, hogy azóta ki mit csinált, mivel mi van, azt nem tudom. Szóval amióta én találkoztam vele, rossz volt. Kéne a bekötési rajza, hogy hiányzik-e valami, gondolom minimum a 0 gomb másik pólusán kéne lennie valaminek, különben mit csinálna? És nem tervezek hozzányúlni áram alatt.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:45
(#) Horvath65 válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 17:58 /
 
Ez annak idején úgy volt bekötve, hogy a nyomógombokat ki kötötték és a nyomás kapcsoló adott fázist a behúzótekercsnek. Ezt a kört nézd végig. Könyörgöm keres egy villanyszerelőt!
(#) gyulank válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 18:14 /
 
Nem nézted meg a rajzot? Direkt rárajzoltam a képre. Az azért zúg ha bekapcsolom, mert az a kör, a kapcsolókon keresztül működik. Azokat nem tudom amik a relében vannak, mert van 2 pont amiről azt feltételezem, hogy a tekercs, van 2 jelöletlen, és van egy A. De ezek szerint akkor mikor a villanykapcsolót megnyomom be kéne kapcsolnia, vagy legalább akkor, ha az 1-es gombot is megnyomom. Ha tegyük fel a motor szorul, és nem mozdul meg, nem tudom de nem kizárt, az okozhatja ezt a működést, hogy nem is kattan?
(#) mraulajos válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 19:26 /
 
Idézet:
„Könyörgöm keres egy villanyszerelőt!”

Hát, - ilyen az, (szokták mondani volt) mikor az ember lóval imádkozik.
(#) Atis57 válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 20:17 /
 
Szia!
Ezekben trafó olaj van .----5-10 évente cserélni kell. ! Ma már nem kapható a Tűzveszély, környezetvédelem cimszó miatt.

Hová tudod elvinni , vizsgálatra? PL; átütés vizsgálat? viztartalom , koromszennyezetség?

Ha nem tudod pótolni , szárazon nem üzemeltethető...

Szóval ? Gy év 197x van rajta --az minimum 50év....15-20 de max 30 év után elavulás miatt átépiteni szokásos.
(#) zolika60 válasza Atis57 hozzászólására (») Kedd, 20:25 /
 
Már miért ne lenne kapható?
(#) Gombszem hozzászólása Kedd, 20:33 /
 
Egy légkompresszor (Lidlből) motor néha nem indul, csak zúg. A tengely nem szorul, meglökve elindul. A kondenzátor (40 uF) mérve jónak tűnik (kapacitás). Lehet, hogy mégis rossz? Vagy a motor talán? A közeli boltban csak 45 µF van, az jó lenne helyette?
(#) zolika60 válasza Gombszem hozzászólására (») Kedd, 20:35 /
 
A nyomáskapcsolón van egy csövecske, amin kiengedi a nyomást a kompresszor nyomócsövéből, miután leállt. Az működik? Mert e nélkül nehezen indul.
(#) erbe válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 21:29 /
 
Hol van a rajz? Mert én nem találom.
Ha csak zümmög, de nem húz be, az lehet átvezetés miatt. A Be gomb ugyanúgy ki van iktatva, mint a Ki gomb, hiszen eleve azon keresztül kaphatna feszültséget. A nyomáskapcsolóval viszont meg kellett kerülni mindkettőt, mert az csak úgy működne megfelelően.
Villanyszerelő meg azért kell mindenképpen, mert meg kell szüntetni a védővezetékkel összekötött nullát, amiről a 220 V-os tekercs működik. Még az is lehet, hogy igazi védővezetéked - nullád sincsen valami kötéshiba miatt.
(#) mikrokapcsolo válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 21:41 /
 
Ha szerencséd van, az olajkapcsoló fedelében még benne van a kapcsolási rajza, abban le van szépen rajzolva, hogy hogyan lehet bekötni. Ezeket lehetett külső indítás/leállítással is bekötni, nem feltétlen kell belül mindennek bekötve lennie. Alapvetően motorvédő szerepe van, amit a motor névleges értékre kell beállítani. A jelenleg beállított nem stimmel a motor áramával, tehát vagy a motort cserélték kisebbre, vagy a motorvédőt nagyobbra. Ez így ebben a formában maximum ki-be kapcsolás szerepet láthat el, ha működik, védelmet nem feltétlen. Azt, hogy a motor szabadon forog-e meg tudod nézni, ha kikapcsolt állapotba csavarhúzóval meglököd a ventilátor lapátot a hátulján. Ha nem, akkor vagy a motor vagy a szivattyú be van állva, mechanikus hiba lesz. Ha szabadon forog, de feszültség alá helyezve mégiscsak búg, de nem indul, valószínűleg nincs meg egy fázis a motornál. Ez vagy kábel, biztosíték vagy a motorvédő hibája. A jelenleg nullázott bekötési mód nem szabványos, és életveszélyes is lehet.
Az hogy a biztosítékok miként hogyan vannak sorba kötve így képekről elég nehéz kivenni, ha lerajzolod, lehet hogy magad is megérted a logikát benne. Az, hogy a diazed biztosító foglalata mekkora, nem állapítja meg, hogy mekkora áramú, azt a beletekert szűkítő és a beletett betét adja meg. Az óra előtti kismegszakító általában (vannak kivételek, társasházak, ipari létesítmények, stb) az MSZ 447 szabvány szerinti "első táláramvédelmi készülék, a felhasználói berendezés első zárlat- és túlterhelésvédelmi eszköze. Névleges áramértéke a csatlakozási teljesítménynek megfelelő" Viszont ez a készülék a fogyasztásmérő berendezéshez tartozik (MSZ 447 4.3.4). Az ezek után következő zárlat és túlterhelés védelmi eszközök az elmenő áramkörök külön-külön védelmére szolgálnak. Gondolok itt arra, hogy ha az óránál 32A van, a nappaliban a lámpához pedig 1,5mm2 vezeték megy, akkor oda bizony megfelelően méretezett védelem kell. Alapvetően a fogyasztóhoz méretezünk kábelt, ahhoz pedig biztosítót. Tehát ha az óránál van neked 3*25A, akkor mondjuk a lakás felé elmegy 2 fázis 20-20A-rel, a műhely felé 3 fázis 16-16-16A-rel. Alapvetően az így sorba kötött biztosítók szerepe a villamos hálózat szelektivitása hiba esetén.
Következő: »»   968 / 968
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem