Fórum témák
» Több friss téma |
Az egy áram mérő lehet, a kettő csavarja alatt a lemez a sönt, fordított nézete, hogy teli akkunal az áram nulla közeli lesz. Üresnel meg kitér jobbra. Szerk. Rossz , szulfátos akkunál meg hamar csökken az áram azért nem fog mutatni semmit.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2024
Hello! Én is így gondolom, jobban megnézve a jelzéseket a "skálán". Csak Jani, nagyon körülményes..
Ha már ki lett próbálva fordított aksi polaritással akkor nem csodálom. Kuka.
Pár napja az autó nem akart elindulni. Rátettem a Giant-ot pár órára. Utána pöccre indult. Vagyis ez a készülék működik.
7805-el 5VÜdv. Van egy hagyományos kapcsüzemű 12V adapterem. 5V-ot akarok csinálni 7805el. szükséges bármiféle szűrést rátenni?
Ajánlatos a bemenet-test és a kimenet-test közé 100nF nagyságrendű kerámia kondenzátort kötni.
Akár két SMD kondit a tokozástól pár mm-re a kivezetésekre ráforrasztani, a 78xx-es sorozatnál megethető, a 79xx-nél nem középen van a test. SPX-300, megtáplálásTisztelt Fórum ! Vettem egy SPX-300W 300W kapcsolóüzemű step-down feszültségszabályzót itt a Hestore-ban. A paraméterei alapján pont megfelel sőt kicsit sok is. Van egy 24 V-s trafóm, erről kapja a bemenetet. A kimeneten nem kell 12-15VDC-nél több, áramban is elég 4-5 A.Ehhez a bemeneti DC-t kell-e szűrni, kell-e pufferkondenzátor a dióda híd után? Vagy megfelel neki a nyers egyenfeszültség?
Mindenképpen kell a kondenzátor az egyenirányítás után. Min. 10 mF-ot (10 000 µF), de inkább 20 mF-os kondenzátorcsomagot raknék.
Köszönöm, sejtettem hogy nem úszom meg
Van 6800µF-s 35V-s elkóm 4 db , ezt gondoltam felhasználni. Kár hogy a trafó nem osztott tekercses (2 x 12V), így egy combosabb dióda híd kell majd.
Ennyi elkó áteresztőtranzisztoros kapcsoláshoz kell. Tanulmányozd az adatlapját.
Viszonylag kicsi a be- és a kimenő feszültség közötti különbség, nem túl szerencsés, ha a beállított kimeneti feszültség alá csúszik a bemeneti, ezért kell ennyi kondenzátor.
"Van egy 24 V-s trafóm, erről kapja a bemenetet. A kimeneten nem kell 12-15VDC-nél több, áramban is elég 4-5 A."
Annó próbálgattam ilyen DC/DC konvertert, tényleg érzékeny a bemeneti feszültségre. Nagyon tud ugrálni a kimenete. Ezért javasoltam ennyi kondenzátort. Tudom, hogy az elmélet mást mond kapcsolóüzem esetén.
A gond ott kezdődik, hogy amikor a hullámosság a "völgybe ér" egyre nagyobb lesz az áram. Valósággal "rángatni" fogja, időben nem egy egyenletes terhelést végez a DC konverter..
Ezzel nem is vitatkozok, mert normális esetben így van. Csak ez a DC-DC konverter (jelen pillanatban csak step-down) egy "takarék" konverter, amit lehet, kispóróltak belőle. Megvan ennek is a helye, de inkább hobbi kategória és ez akkor válik egyértelművé, amikor a bemenetén hullámzik a feszültség (nem kell a kimeneti szint alá mennie).
Még megvan a tesztpéldányom, komoly munkára alkalmatlan.
Jól számolok? 24 V AC Graetz-l egyenirányítva 22,5 V DC (körülbelül ) ez pufferelve 22,5 x 1,41 = 31,7 V DC terhelés nélkül.
Igen 32V körül lesz a villany. De a trafónak is van feszültségesése. Attól függ hogy van méretezve. Normál esetben a maximális terheléskor van meg a névleges feszültség..
Köszönöm, a trafót ellenőriztem, üresen 26 V a szekunder feszültség 4.5-5 A terheléssel 23 V a kimenő feszültség. ebből gondoltam, ha csak max. 4 A terheléssel járatom, akkor 24V körül lesz .
Egyébként vasút modellhez lesz ún. központi tápegység, a kimenet még legalább két különböző szabályzót fog ellátni. Szabályozható tápEzt a képet egyszer már ide tettem de kisebb, mondjuk 50V alatt kell e valamit szerkeszteni rajta vagy maradhat így? A max áramerősség nem haladná meg az 1 ampert. A végéről mondjuk levenném a tranyót. |
Bejelentkezés
Hirdetés |