Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   346 / 346
(#) GPeti1977 válasza makaroni01 hozzászólására (») Jan 2, 2025 /
 
A csillag delta indítás is jó, de jobb megoldás frekvenciaváltó használata, még kisebb indító áram, meg a meddő áram nem terheli a kismegszakítót mikor üresen forog a motor, ez körülbelül 3 - 4Amper, bár ezt ha nincs frekvenciaváltó lehet kompenzálni fázisjavító kondenzátorral is.
(#) zaza99 hozzászólása Jan 7, 2025 /
 

csápos emelő bowden bekötés

Sziasztok!
Autolift Ime-300/25 csápos emelő oszlopban hogyan kell a bowdent visszakötni ami a végállást vezérli?
(#) makaroni01 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Szia!
Ismét én. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a motor 6 db kivezetése közül melyik az u1, v1, w1, u2, v2, w2.
Köszönöm.
(#) GPeti1977 válasza makaroni01 hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Képet most nem tudok küldeni de a kivezetéseknek ez a neve:
W2 U2 V2
U1 V1 W1
A motoron a képen is biztos így van, ha deltában jól működik.
(#) kadarist válasza makaroni01 hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Szia! A bakelit kapocslécbe bele vannak nyomva a feliratok.
(#) makaroni01 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Köszönöm mindenkinek!
(#) Thomas10100 hozzászólása Feb 9, 2025 /
 

Kapocs újrakötése

Sziasztok,

Ismerősömnek segítenék, az a baj nem úgy volt bekötve a motor ahogy a rajz mutatja és forgásirányt kellene váltani.
Csatolom hogy be volt kötve és müködik is.
Azt nem tudom, hogy a tekercsek jó helyre vannak e rakva?
Így ha a lemezeket rárakom nem stimmel a kötés.

Piros szürke az indító nyomógomb, fekete kàbel a kondenzátoré.
Balra menő kék barna a 230v.

Köszönöm a segítséget!
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Feb 9, 2025 / 1
 
Szia! ITT van egy helyes bekötési séma. A kapocslécen lévő vezetékeket nem kell figyelembe venni csak a berajzolt színes vezetékeket és tekercs jelöléseket. Ha az említett módon kötöd be a motorod kapocslécét és helyezed fel az áthidalásokat akkor a dekniben felvázolt irányba fog forogni a motor.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2025 /
 
Szia,
Megnézzük

Köszönöm!
(#) uniman válasza Thomas10100 hozzászólására (») Feb 10, 2025 / 1
 
Itt is van egy CZ792 motor bekötés: Bővebben: Link
(#) zaza99 hozzászólása Hé, 18:05 /
 

üzemi vagy indító kondenzátor

Sziasztok!
25uf állandó üzemű kondit kell cserélnem egy motoron. Azt honnét lehet megállapítani hogy egy kondi állandó üzemet bír vagy csak motor indításnyi időt?

ez például:Bővebben: Link
(#) kadarist válasza zaza99 hozzászólására (») Hé, 18:21 /
 
Szia! Sajnos a HQ elég bénán mutatja a tulajdonságokat, ezért inkább válassz innen.
(#) Alkotó válasza zaza99 hozzászólására (») Hé, 18:36 /
 
Szerintem ha a kapacitás és a feszültség megfelelő, akkor bármelyiket használhatod.
(#) pipi válasza zaza99 hozzászólására (») Hé, 19:16 / 1
 
Amit linkeltél az üzemi kondi "fehér".
Az indító kondik általában feketék, a folyamatos üzemet nem bírják.
(#) kadarist válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:19 /
 
Az a baj, hogy az indító fajtájú elektrolitikus és nem bírja folyamatos üzemet. Állandó üzemre általában olajos metálpapír kondenzátorokat alkalmaznak.
(#) NGY válasza zaza99 hozzászólására (») Hé, 19:26 /
 
Idézet:
„ez például:Bővebben: Link”

Ezt a típust vettem az elmúlt pár évben fűnyíróhoz, kerti szivattyúhoz, betonkeverőhöz is. Üzem közben mindegyik kapja a terhelést rendesen, de mennek évek óta hibátlanul.
(#) Alkotó válasza kadarist hozzászólására (») Hé, 19:30 /
 
Váltakozó feszültségre nem látom ideálisnak az elektrolit kondenzátort.
Nem vagyok hozzáértő, de már szedtem szét ilyen kondikat (láttam olyat is ami önmagát szedte szét), és látszólag nagyon hasonlóak. Ettől persze még lehet köztük különbség, de az szemlélődés alapján nem derült ki számomra. Ezért mertem bármelyiket ajánlani. Ha tévednék valamiben, akkor elnézést kérek.
A hozzászólás módosítva: Hé, 19:31
(#) Alkotó válasza NGY hozzászólására (») Hé, 19:36 /
 
Ez is megerősíti a feltételezésem, mert az adatlapján indítónak írják, és nálad üzeminek is szépen működik.
Én inkább az értékben látom a különbséget, indítóként nagyobb kapacitásokkal találkozok.

indító.png
    
(#) kadarist válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:39 /
 
Az indítás időtartamára lehet elektrolitkondenzátort használni. Felpörgött a motor és utána lekapcsolják. Az állandó fázistolást igénylő motoroknál egy hagyományos kondenzátor van bekötve, az bírja az állandó üzemet. Okosság
Adatlap
(#) Tomi111 válasza kadarist hozzászólására (») Hé, 19:45 /
 
Szerintem olajos kondi már rég nincs a motorokon. Mindegyik polipropilén fóliakondi. Egyforma az indító és az üzemi kondi, csak a feszültségtűrésük más. Az indító jellemzően AC 250V-os, az üzemi pedig AC 400-450V legalább, de van itthon AC 500V-os motorról bontott kondim is (üzem közben a hálózati fesznél magasabb is lehet/van a kondin). Régen a fénycsőarmatúrákban is olajpapír kondi volt a fázisjavításra, de ezt már legalább 20-25 éve- vagy még több- leváltotta a polipropilén fóliakondi. Kétségkívül az olajos kondik élettartama jóval több volt, mint a fóliakondiknak, amik képesek hamar kapacitásukat elveszteni.
(#) kadarist válasza Tomi111 hozzászólására (») Hé, 19:50 /
 
Újabban már a dielektrikum valóban műanyag, de én még a klasszikus megoldásra gondoltam. Régen mezei MM elkókból építettünk indítókondenzátor pakkot betonkeverőhöz. Ugyan nyomógombos volt az motorra kapcsolásuk, de tették a dolgukat.
(#) Alkotó válasza kadarist hozzászólására (») Hé, 20:08 /
 
Ha jól értelek, akkor egyik irányban csereszabatosak, mert az üzemi (ha értékben és feszültségben megfelelő), akkor jó indítónak.
Csak a tisztánlátás miatt kérdezem (mert eltöprengtem rajta), miért jobb ha két dupla értékű elkót kötnek szembe, és ezt dobozolják be, mintha egy "hagyományos" kondenzátort használnának indítónak?
(#) kadarist válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 20:18 /
 
Így van, az üzemit lehet indítónak használni. Azért kezdték az elektrolitkondenzátorokat alkalmazni, mert sokkal kisebb méretben meg lehet valósítani egy nagyobb kapacitást. Sajnos cserébe maradt az időszakos üzemeltetés követelménye.
Idézet az indítókond adatlapjából:
Idézet:
„The standard time rating defined of
IEC 60252 is 1,7% full time and
corresponds to a duty cycle of 3
seconds on and 177 seconds off.”
A hozzászólás módosítva: Hé, 20:20
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 22:12 /
 
Az üzemi kondenzátornak is el kell tudni "indítani" a motort.
Következő: »»   346 / 346
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem