Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   59 / 489
(#) Juszuffe hozzászólása Nov 14, 2008 /
 
éedekes a dolog msot úgy tűnik működik de lehet hogy lassú a motor :S
mutat is valamit 2 led nem megy (egyikre rájöttem már miért nem, figyelmetlenségből rossz lábra kötöttem a vezérlő jelet a tranyó lábára(ettől kimehet a picnek azon lába vagy a tranyó?) akkor a másik észrevételem hogy a secunder tekercs melegszik ( most lehet amiatt mert picit üt a "lapát" nemtom de remélem rájövök
pár képet csatolok
no meg azt nem értem hogy miért világítanak a középső ledek majdhogynem állandóan pl a számok alatt
Üdv
(#) vicsys válasza Juszuffe hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Nézd át a tranyók bekötését, szerintem.
(#) janocsi válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Szia Krisz!
A ventis tekerésű órámon, (kettőn is, /100/150menetttel), 0.22mm átmérőjű a huzal, mégis van fesz rendesen! Nem értem mi lehet a baj ezzel. Az igaz, hogy 16V bemenő (primer), fesz van a pufferen, terhelve .
(#) Krisz03 válasza janocsi hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Akkor lehet, hogy tényleg a nagy menetszám az oka? De hát attól pont nagyobb fesznek kellene lennie. Vagy az lehet a gond, hogy a hosszabb huzalnak nagyobb az ellenállása, és ezért nem terhelhető?
Próbáltam emelni is a bázis tápfeszültségét (16V-ig), de akkor is 10-11V-ig visszaesett a fesz terhelésre a propon.
Emeltem a frekin 130kHz-ig, de itt már kezdett csökkenni a propelleren a tápfesz. 60kHz alatt is teszteltem, itt egy kicsit emelkedett a propon a fesz, és nőtt a primer áram. Tovább csökkentve a frekit rohamosan nőtt az áram (>700mA).
Akkor holnap letekerem a szekundert, majd 150 menetet visszatekerek, de egy kis szigetelőszalaggal megnövelem a csévetest átmérőjét, hogy a kevesebb huzal miatt is elég kicsi legyen a légrés.
Majd jelentkezem, hogy mire jutottam, de csak késő délután tudok vele foglalkozni.
(#) janocsi válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Szia Krisz!
Jaj bizony jobb, ha az eredeti jól bevált módját alkalmazzuk a tekercselésnek. Ott minjárt csak fele a belső ellenállás, stb. Ráadásul nagy menetszámnál. igencsak hatalmas tüskék keletkeznek, ami szintén nem egy jó tulajdonsága a trafónak.
- Ha gondolod, a helyére a 0.35mm átmérőjű vezeték szépen elférne, és talán nem kellene töltelékanyaggal kipótolni a maradék hézagot
Szia.
(#) Krisz03 válasza janocsi hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Először kipróbálom még ezt a 0.25-öset 150 menettel, mert nagyon kíváncsi vagyok rá, aztán ha nem jön össze, akkor váltok a vastagabb huzalra. Tényleg, ha mégis a 0.35-öset kell használnom a szekunderen, akkor a primert is újratekerjem ezzel, vagy ott maradhat a 0.25mm?
(#) janocsi válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Szia Krisz!
A primeren maradhat a 0.25mm-es huzal. A szekunderen is tökéletesen elég lenne a 150 menet, ha kitőltöd a tekercstest belső átmérőjét. De itt, miután letekerted a régi nagy menetszámot, már nagyon nagy lesz a hely, ezért gondoltam, ide mostmár jobb a 0.35mm huzal, és nemigen kell majd újratekergetni.
Szia.
(#) janocsi válasza vicsys hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Szia Vicsys!
Nem tudnál arról a nagyon "dúrva" szerkezetről teljes dokumentációt beszerezni?
(#) vicsys válasza janocsi hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Szia
Szerintem lehetetlen...
(Max Ebay-en lehet komplettan venni, mert a video elején kismillió nyákot láttam.)
(#) Juszuffe hozzászólása Nov 15, 2008 /
 
heló
olyan kérdésem lenne: ti hogy csináltátok meg a kiegyensúlyozást?
nekem egy istenért nem akar összejönni
üdv
(#) janocsi válasza Juszuffe hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Szia Juszuffe!
Erröl egy igazán jó hozzászólást olvashatsz a 45. oldalon, Sendi-töl.
Szia.
(#) Juszuffe válasza janocsi hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
köszi elolvastam de így se tiszta a kép
majd valahogy megoldom
Üdv
(#) janocsi válasza Juszuffe hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Szia Juszuffe!
- Van még ilyen a 85. oldalon is, nézd át.
Hali
(#) Juszuffe válasza janocsi hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
kezd megoldódni a probléma
rájöttem a lényegre
már nem sok a diferenciál
üdv
(#) Krisz03 válasza janocsi hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Hali!

Bevallom őszintén, én kevés vagyok ehhez az órához.

Egy 1mm falvastagságú kupakot elvágtam, azzal töltöttem meg a csévetestet, majd erre próbáltam visszatekerni a 0.25mm-es huzalt. Sehogy sem akart összejönni, csúszkált össze-vissza a huzal, illetve állandóan meglazult.

Szóval hagytam ezt, és a csévére közvetlen feltekertem 0.35mm-esből 165 menetet. Próba, de még annyit sem tud, mint a tegnapi 320 menetes 0.25-ből tekert. Amíg a LED-ek nem világítanak addig van 11-12V, de amint világítani kezdenek leesik 7-8V közelébe.

Aztán gondoltam egyet, és beleraktam a trafót a fejbe (ugye az alu gyűrű még nincs levágva), közben pedig néztem a bázis áramfelvételét. Amíg nem volt benne, addig 150mA folyt a primeren, de ahogy nyomtam be a csapágyba a tengelyt, ezáltal az egész trafót, úgy emelkedett egészen 200-210mA-ig, mindemellett a propelleren csökkent a fesz (kb 2V-ot). A fej külső gyűrűje és a primer tekercs között 3mm a hézag, ugyanúgy, mint a szekunder tekercs és a motor tengelyén lévő réz mag kötött is. Nem lehet mégiscsak ez a hiba forrása, amit eddig mindig kizártunk? Jó volna leszedni a szekunder tekercset, és úgy is kipróbálni, de ez sajna kivitelezhetetlen. Nem is az a gond, hogy a csévetest felső része csavarozva illetve ragasztva van, hanem ha ezt leszedem, leugrik a rézhuzal.

Már azt sem tudom, hogy mit kellene még megpróbálnom?! Holnap még játszadozok a frekivel és a kitöltéssel, de ezek is csak elég szűk tartományban állíthatók. Ezt úgy értem, hogy 60-80kHz közötti freki csak a megfelelő, mert ha ezt csökkentem akkor csak az áramfelvétel nő, ha pedig növelem, akkor pedig a fesz csökken a propon. A kitöltés is olyan 30-50% között használható, alatta nincs elég fesz, felette nagyon megugrik az áramfelvétel. De még ha mindkettőt is valami "ideális" értékre állítom, akkor sincs elég teljesítmény.
(#) vicsys válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Krisz!
Én a Te helyedben nagyon átnézném a propeller nyákját. Mivel ennyire esik a fesz, gyanítom, hogy nem a tekerccsel van a gond. Lehet, hogy az összes eddigi jó lett volna...
(#) Krisz03 válasza vicsys hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Bár ilyen "egyszerű" lenne, de ott nincs gond. 13V-tal labortápról megtáplálva a propellert, teljes kijelzéssel 150mA-t vesz fel. Szerintem ez normális érték.
Működött már ez az óra, amikor a ventilátorra tekert trafóval használtam, teljes terhelésen 12V-ot mértem a propelleren, de a ventilátor hibája miatt azt nem tudom használni.
(#) kaninjo válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
Hi!

Milyen diódákat, kondit használsz a propelleren?
(#) calibra hozzászólása Nov 16, 2008 /
 
Sziasztok!

Volna egy kis problémám az órával,pontosabban a távirányítóval.Eredetileg építettem az órához egy távirányítót 16f628-al,ez működik még most is szépen.Most viszont kaptam egy URC22B-15 távirányítót,és ezt nem tudom működésre bírni.A prop. és a base hex-et azzal a keys.asm-el fordítottam,amit itt ezen a fórumon találtam.
A távirányítón az 552-es kódot állítottam be,de próbálkoztam más kódokkal is,és azzal sem működött a dolog.
Valakinek valami ötlete?
(#) Krisz03 válasza kaninjo hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Hali!

A képen látható körtokos 1.5A-es Graetz-hidat, 1N5352-es 5W-os zenert, és egy "régi" tévéből kitermelt 1000 µF / 16V-ot (nincs kiszáradva, a tényleges kapacitása 1200 uF).
(#) janocsi válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Krisz!
Látom, a probléma nem akar megoldódni. Ha tényleg nagyon közel kerül a tekercs a fémgyűrűhöz, akkor az bizony beterhelhet rendesen. A másik dolog, hogy a tengelyhez is igen közel került a tekercs, (3mm!), és mérhetően növekszik a felvett áram, nem igazán jó dolog. Úgy néz ki, nincs elég hely ott a henger belsejében, vagy csökkenteni kellene a tekercs méreteit mindenképp. (Én azzal még próbálkoznék, hogy 0.35mm-es huzallal csak 50/80-100 menet talán elég lenne?). Azt meg tudnád-e vizsgálni, hogy kiszerelve a tekercseket és összeállítva, hogyan dolgozik?
Szia.
(#) janocsi válasza calibra hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Calibra!
Működnie kellene...
Itt van egy alap URC-22B keys.asm, ezzel kellene menni, az "552"-es kóddal! Itt még nincs minden bill. berendezve szépen, de jól működik.

keys.asm
    
(#) Krisz03 válasza janocsi hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Hali!

Így tettem, leszedtem a huzalt, és feltekertem egy másik, ugyanolyan ármérőjű csévére. Úgy tűnik így már javult a helyzet. Nem mondom azt, hogy tökéletes lett, de mindenképpen jobb. Kb 1-1.5V-ot emelkedett a feszültség a propelleren. Kíváncsiságból odaraktam a trafó fölé azt a réz tömböt, ami a tengelyen van, és kezdett csökkenni a fesz. Szóval ez volt a gond. De a fene tudta, hogy így fog viselkedni, hiszen eddig csak én fogtam ilyen őrült átalakításba.

A tengelytől jóval messzebb volt a szekunder tekercs. A tengely 6mm, a rajta lévő réz tömb 30mm, az ezen elhelyezett cséve 36mm átmérőjű.

Na jó, megvan a hiba, de hogyan javítsam? Valami olyan anyag kellene a réz helyett, ami nincs hatással a mágneses térre, rögzíthetem a tengelyen, és 2db M3-as menetet lehet készíteni bele, hogy felfogathassam a propellert.
(#) janocsi válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Krisz!
Én is úgy értettem, hogy a rézmagtól...
A réztömb helyett mü.a. tömböt próbálj beépíteni, (esztergálni), abban is lehet majd menetet fúrni. Valóban az a helyzet, hogy ilyet még szerintem senki sem csinált működő formában.
Szia.

(#) calibra válasza janocsi hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Janocsi!

Sajna ezzel a keys.asm-el sem működik a dolog

Itt egy kép a távirányítóról:

URC22B-15.JPG
    
(#) janocsi válasza calibra hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Calibra!
Sajna ez nem ugyanaz a távírányító!
Itt csak úgy tudod megoldani a problémádat, ha épitesz egy Girderes eszközt, és kiolvasod a kódjait, majd behelyettesíted a keys.asm-be.
Csatolom az enyémet:
Szia.



_URC_22B.jpg
    
(#) calibra válasza janocsi hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia Janocsi!

Igen én is erre gondoltam,csak akkor be kell szereznem még egy TSOP1736-ot.Arra gondoltam,hátha valaki már használ ilyen távirányítót.

Szia!
(#) StefuPeti válasza calibra hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
Szia
Én is pont ugyanilyen távirányitóval használom az órámat, 552 kódot "tanitsd" meg a távirányitóval.
És ezekkel a programokkal.
Egy próbát megér.
Remélem tudtam segiteni
(#) calibra válasza StefuPeti hozzászólására (») Nov 17, 2008 /
 
Szia StefuPeti !

Hogy érted azt hogy tanítsam meg az 552-es kódot a távirányítóval?
Na majd holnap kipróbálom ezeket a HEX-eket,de jó lenne inkább asm,hogy tudjam variálni a kitöltési tényezőt,forgásirányt,stb.
Köszi!
Szia!
(#) zolee1209 válasza vicsys hozzászólására (») Nov 17, 2008 /
 
Ezek után azt hiszem nem foglalkozom tovább ezen propeller clock "RGB-sítésén"
Következő: »»   59 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem