Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia
Megnyomod a SET és a TV1 gombot egyszerre kb 3 másodpercig, mikor a piros led folyamatosan világit beütöd az 552 gombokat. Mikor készen vagy ráirányitod a propeller órádra és kipróbálod a távirányitódon az összes gombokat.
Szia!
Ja,hogy erre gondoltál.Ezt megcsináltam,beütöttem az 552-es kódot,és mégsem működött.Azt a keys.asm-et használtam a fordításhoz,amit itt a fórumon tett fel valaki az URC22B-hez/csak az szerintem nem ehhez az URC22B-hez való/ Esetleg ha tudnál adni egy olyan keys.asm-et amit te használtál,akkor valószínűleg működne a dolog. Egyébként nálam az 552-es kóddal nem működtek pl.- a 0-9 es gombok sem./kamerával néztem/ Szia!
Szia
Szerintem rossz lesz a tanulós távirányitód amit használsz. a 0-9 gombokknak tutira kell müködni, hisz azokkal állitgatom be a pontos idöt és a dátumot. A mute gombal pedig a feliratot kapcsolom ki-be.
Sziasztok!
Megtudnátok mondani, hogy hol lehet kapni jó URC22B-t?
Szia!
Rossz?mármint hibás?Az igazság az,hogy 2db-ot kaptam,és mindkettő egyformán működik.Több tv-t dvd-t videót tudok vele működtetni.
Szia vicsys!
Itt találsz több fajtát is:http://elektroexpressz.hu/shop_art.php?shop_id=5495&cat=453350
Szia!
Persze !Az asszony is innét rendelte az enyémeket GLS-el szállítanak,és 1-2 napon belül ki is viszik a távirkát.
Szia Vicsys!
Mielőtt valahogy összekeverednének a dolgok, ehez az URC22B távírányítóhoz van a topikban keys.asm felrakva. Ime:
Szia!
StefuPeti! Azt szeretném kérdezni,hogy te használod-e a távirányítódon a play gombot,mert ezzel a távirányítóval a play és a kikapcsoló gombal lehet a különböző kódokat keresni, és rögzíteni. Köszi!
StefuPeti!
Beégettem a te HEX fájljaidat.A távirka továbbra sem műxik,viszont az általam épített 16f628-as tökéletesen működött vele. Azt hiszem tényleg kell építenem egy Grideres cuccot.
Szia Vicsys!
De igen ez ugyanaz, csak Calibra már egy másik URC-22B-15ös távírkával is kipróbálta a keys.asm-et, amelyik nem volt hajlandó működni azzal, holott az is URC-22B. Szia.
Szia Krisz!
Na, hogy állsz? Megy-e az egyedi trafód rendesen, és milyen lett? Szia.
Hali!
Megelégeltem mindenfajta trafót, így inkább csúszóérintkezősre készítettem az órát. Pedig kaptam még egy videófej egységet, de abból is csak 10V jön ki. Ez ugyanaz, mint amit red-colt is csatolt ebben a hozzászólásban. Végig is olvastam a történéseket, melynek végén sikerült működésre bírnia, viszont arról egy szó sem esett, hogy mekkora a pufferfesz a propelleren. Mindegy... Minden motor félre van téve, ha kedvem támad velük foglalkozni, akkor tovább kísérletezem, de már elegem lett abból, hogy több szenvedés van ezzel az órával, mint a labortápommal. Marattam egy panelt, rajta a csúszópályákkal, amit úgy rögzítettem, mint ahogy a belső trafó forgórésze is volt. Alá két kis paneldarabot csavaroztam, és ráforrasztottam egy reléből kibontott érintkezőt. Igen, van hangja, ez nem kétséges. Viszont úgy 8V tápfeszről járatva a motort, már előjön a szélzaj, ami kezdi elnyomni azt a karistoló hangot. Nappal el fogom viselni, éjszakai működést pedig amúgy sem terveztem. Most már csak normálisan ki kell egyensúlyozni a propellert, és remélhetőleg jó sok üzemórát fog kibírni a csúszóérintkező. Képeket most nem csináltam, de holnap mutatok párat. Szerk: Most látom, hogy írtál Janocsi. Hát, amint látod nem jött össze az egyedi tekercselés sem. Őszintén, nem is próbáltam semmiből sem elkészíteni a csévetestet. Majd egyszer, ha újra kedvem lesz foglalkozni az órával. Most már tényleg félre akarom tenni, azaz inkább befejezni...
Szia Krisz!
Nagyon sajnálom, mert hatalmas munkát fektettél ebbe az órába. Egy dolgot nem értek: másoknak is, nekem is "egyből" ment ez a dolog, és nemigen van azóta sem gond ezekkel a videófej-trafókkal. Miért éppen Neked nem jött össze, ez egy kérdés marad továbbra is. Szia.
Fogalmam sincs, hogy miért csak nekem nem sikerül. De nehogy azt hidd, hogy a hozzáértés hiánya, meg hogy azért, mert csak hobbi szinten űzöm az elektronikát. Tudom, nem így gondoltad.
Más elektro kütyü pedig elsőre tökéletes. Ez meg hát, egy picit kilóg a sorból.
Szia Krisz!
Ha azonban egy jó kétfejes régi videóra akadsz, (még vezetékkel bekötözött videofej, stb.), mindenképp termeld ki a videófej-motort. Én úgy gondolom, ezekkel nem volt eddig probléma az újjabbakkal szemben. Most ahogy átnéztem újra, 8 db videót szedtem eddig szét, (szervizből vettem 1000Ft/db áron!, de csak 4-ben volt használható videofej-motor. Ebből is a 4-ik, nem biztos hogy jó lesz, mert annak nyákszalag kivezetése van az állórészből, igy a tekercsek kötése miatt nem biztos hogy működik majd. Szia.
Akkor az lehet itt a gond, hogy ezek mind újabb fajták, mert nyákszalagos a kivezetésük. Nem adom fel teljesen, ha sikerül szereznem, és működik is, akkor átépítem az órát. Addig pedig így marad.
Csináltam pár képet: Bővebben: Link (jobbra a többi).
Sziasztok!
Lehet, hogy a következő kérdesek sokak számára evidensek, de azért +kérdezem: 1. A prop panel PIC-jének 2-es lábánál mire szolgál a mérőpont? 2. Próbálta valaki a távirányítást Palmtoppal vagy infrás telóval? Milyen módosításokkal jár? 3. A légmagos trafó a tekercselésének leírásában Primer=100, szekunder=150 menetet írtok, mekkora ennek a tűrése (nekem a szekunderen 170 menet van...ez belefér vagy visszafejtsem? 4. A légrés 3...4mm a leírás szerint, ezt úgy kell érteni, hogy a primer legnagyobb és a szekunder legnagyobb átmérőjének a különbsége VAGY a sugárbeli különbségre kell gondolni? 5. Mit befolyásol a kitöltés és hogyan kell beállítani? Elnézést, ha valakit +sértettem ezekkel a kérdésekkel! üdv.: edison555
Szia Krisz!
Nagyon sajnálom én is, hogy nem jött össze . Ha majd újra lesz kedved nekilátni, próbáld ki másik egyenirányító-híddal (másik típussal) és egy új 1000µF-os kondival. Hátha nem szeretik a magas frekit... Mindenesetre gratulálok, a csúszóérintkezők nagyon profik lettek! Hi edison555! 1. Ha kvarcot használsz, ennek a mérőpontnak a segítségével lehet beállítani, hogy az óra pontos legyen 2. Ha találsz olyan programot, amivel RC5 kódolású infrajeleket ad ki a készülék, akkor nem kell módosítani semmit 3. Nem kell visszafejteni. Elfér az a néhány plusz menet... 4. A szekunder (forgó) tekercs külső része, és a primer (álló) tekercs belső része között lévő távolság. Egyszerűbben kifejezve: "mekkora rés marad a két tekercs között". 5. Ezzel csak akkor kell foglalatoskodni, ha a trafó nem visz át elegendő energiát a propeller részére...
Hali!
Ha nem is mindenre, de próbálok válaszolni pár kérdésedre. 1. Azon a mérőponton 2.5kHz-nek kell lennie (a kvarc melletti trimmerkondival kell beállítani), és ekkor lesz a legpontosabb az óra. Én alapból elhagytam a kvarcot és a kondikat, helyette kvarcoszcillátort használtam. Igaz megkérték az árát (480Ft), de letudtam a beállítás baját: 2501-2502Hz-et mérek a 2-es lábon. 3. Szerintem maradhat a szekunder menetszám. Nagyobb menetszám, nagyobb feszültség. Bár, nagyobb impulzusok is keletkeznek. 4. A szekunder tekercs külső átmérője, és a primer csévetestének külső átmérője közötti távolság. Vagyis a tekercselések közötti legkisebb távolság (beleszámolva ugye a légrést és a primer csévetestet is). 5. Nagyobb kitöltéssel nagyobb lesz a propelleren a feszültség, de egyben nő is a primer áramfelvétele. Ha valamit nem a valóságnak megfelelően írtam, akkor úgyis kijavít egy tapasztaltabb óraépítő.
Hali!
Sajnos nekem nem jött össze a tekercselés. Próbáltam másik egyenirányítót, az nem segített. Kondit még nem cseréltem, de akkor kipróbálom. Vagy várjunk csak! Használtam én másik kondit is, igaz nem beépítve a propellerbe, hanem csak olyan tesztcéllal, hogy mekkora a fesz egyenirányítás után az egyes trafókkal (biztonsági célból nem kötöttem még rá akkor a propra). Lényeg az, hogy úgy sem volt jobb. Köszi a dicséretet! Azonban egy fórumtárstól, mtomihun-tól kaptam egy jobb ötletet. A csúszópálya idő előtti elkopásának megelőzésére grafit érintkezőket ajánlott. A mostani érintkező beforrasztott fele két helyen is ki van fúrva, ide egy kúposra csiszolt ceruzabelet könnyedén lehet rögzíteni. A rugós szorítás is meg van oldva, mert fordítva forrasztom be a lemezkét, ami ugyanúgy odaszorítja majd. Bár még így is szét kell szedni, ha elkopik, de mégis könnyebb a csere. És talán még halkabb is lesz...
Áhh, kész kudarc ez a csúszóérintkező. Reggel még ki akartam próbálni, hogy miként fest az óra egy sötétített burkolat alatt, de nem akart működni, pedig tegnap este még tökéletes volt. Tápfesz volt a propelleren, index LED világított, mégsem volt kijelzés. Álló helyzetben infra villogót alátartva működött, de kissé megmozdítva a propellert, már nem. Szétszedem, és mit találok? Valami folyadék van az érintkező felületeken (szerencsére letörölhető), de csakis a pozitívon: érintkező, csúszópálya. Ez talán annak tudható be, hogy kontaktsprayt fújtam az érintkezőkre, amiből az elektromos áram és a súrlódás hatására ez keletkezett?
Ja, és már láthatóan koptak a reléből kitermelt érintkezők, viszont a rézpálya nem. Ebből azt szűröm le, hogy egy grafithegy még gyorsabban kopna.
Szia kaninjo/ Krisz!
Köszönöm a válaszokat! Ha készen lesz a téma és műkszik...akkor felteszem a propeller NYÁKtervét (.ddb), ami teljesen egyénileg van kényszerEzve és alakítható... Amennyiben érdekel kiabáljatok! :eek2: Üdv.: edison555 Ui.: Krisz kitartás....IMPOSIBLE IS NOTHING! :wink:
Hali!
Nem tudtam tétlenül nézni, hogy csak porosodik az óra, ezért kísérleteztem egy kicsit. Van ugye az a 12cm-es ventilátorom, aminek lógnak a csapágyai. Ez 0.3-as huzallal van megtekerve az előírt menetszámmal, az egyetlen gond, hogy kissé nagy a légrés. Beégettem Vicsys bázisprogiját, és mértem úgy, hogy rá volt kötve a propellerre. Készenlétben 5V, bekapcsolva (forogni még képtelen, de úgy gondolom, hogy az analóg óra az alap kijelzés) pedig 14.5V. Ha bekapcsolom a digitális kijelzéseket is, akkor 12V-ra esik vissza a fesz. Kisebb légréssel ez még talán jobb is lehetne. Eddig jó is, mert van elegendő tápfesz, de az a ventilátor tropa, ezért valahogy a videófej motorjával kellene egyesíteni. Ki is vágtam a ventilátor forgórészének közepét, felcsavaroztam a videomotor forgórészén lévő réz tömbre, ezt amennyire tudtam beletoltam a motor csapágyaiba, majd az egészre ráhúztam a primertekercset. A mérési eredmények ugyanazok, mint fentebb, tehát az a réz tömb, és a fej alumínium háza sem zavar most már. Tökéletesítem majd a szerkezetet, és azt hiszem nemsokára én is büszkélkedhetem egy Propeller Clock-kal. Krisz Ui: Drukkoljatok, nehogy megint a dicsekvés után forduljon rosszra a helyzet!
Szia Krisz!
Ez igen! Elkezdted újra. Gondoltam hogy nem fogod sokáig "bírni" a csúszógyűrűs megoldást, ámbár én is alkalmazok ilyent a "Big-Prop" órámban. (Ezt csak az ünnepekre akarom majd újra beúzemelni). Ha készen leszel ezzel az új megoldással, tegyél fel róla képeket, hogy lássuk, milyen szuper megoldást eszeltél ki. Szia.
Hali!
Nem is én nem bírtam a csúszógyűrűt, hanem az nem bírta a megpróbáltatásokat. Én is attól tartottam, hogy majd a réz csúszópálya fog kopni, ehelyett a reléből bontott érintkező kezdett fogyni, de már pár perc üzem után. Rendben, mindenképpen le fogom fényképezni. Ja, azt nem is írtam, hogy most már tényleg meg kell szabadulni a fej állórészén lévő gyűrűtől, mert nem fér el másként a primertekercs. Még azt nem tudom, hogy miként csökkentsem a légrést? Kisebb csévetestet eddig nem találtam a primerhez. Vagy megint jöjjön az az alátekerős megoldás a szekunderhez? De már így is van a tekercselés alatt egy 1mm falvastagságú műanyag. Esetleg tekerjek még huzalt a szekunderre? Kb 30-al megnőne a menetszám. |
Bejelentkezés
Hirdetés |