Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   26 / 345
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Szia!

Dióda biztos nem kell bele!
Arra figyelj, hogy nem mindegy, a tekercsek melyik végét kötöd össze.
(#) bitorlo válasza lapose hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
hali

A diódát nem én tettem bele,gyárilag rá volt forrasztva a tekercs két érintkezőjére.
Amúgy a két tekercs nem egyforma vastagságú huzallal van megtekercselve,egyiken olyan 0,8-as drót lehet a másikon meg kb 0,4-es.
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Vááá!

Rossz tekercseket használsz!
Szerintem azok a szekunder tekercsek!
A 0.8-as a fűtő tekercs, a másik pedig az anódtekercs.
Neked a két külső vékony drótból készült tekercs kell(ami mindkét oldalt távolabb van a forgórésztől!)!
(#) bitorlo válasza lapose hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Szerintem a két szélső tekercs nem a motor forgásáért felelős,megcsináltam úgy ahogy mondtad de mikor feszt adtam rá csak búgott mint az ökör.
A belső 0.8as tekercsre feszt adok akkor forogni kezd,viszont nagyon gyéren.
(#) szulek hozzászólása Jan 27, 2009 /
 
helló vettem egy indítórelét csak nem tudom hogy kell bekötni szeretném ha segítenétek benne sürgős lenne

DSC00431.JPG
    
(#) lapose válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Szia!

Nem mindegy, hogy a tekercsek melyik kivezetését kötöd össze!
Az egyik tekercsen cseréld fel a két kivezetést, mert lehet, hogy ellenfázisban van bekötve a két tekercs.
(#) Imi65 válasza szulek hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Az L kivezetésre kötöd a fázist, az M kivezetésre a főtekercset, az S pontra pedig az indítókondit.
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Helló! Szerintem L a fázis bemenet, M a fő fázistekerccsel sorba, S a segédfázisra tetszés szerinti forgásiránnyal. Üdv.: VIM
(#) Vacok válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Szia!
Nekem is van ilyen motorom/trafóm, és használom is egy erősítőben hűtésre, meg csövekhez adja a fűtőfeszt, meg az anódfeszt. Én így kötöttem be, és tökéletesen működik, nem zúg, hanem egyenletesen forog. Valóban a két szélső tekercset kell használnod, ami a legtávolabb van a forgórésztől. A rajzon a piros a tekercs, a fekete pedig a vezeték.

névtelen.JPG
    
(#) szulek válasza Imi65 hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
kösz
(#) bitorlo válasza Vacok hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Hali.

Én is pont így kötöttem be,hogy a rajzodon van,mégse forog,csak búgl.
(#) bitorlo válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Most meg az automatát is lecsapta.
(#) Vacok válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Próbáld meg így, végü is a képen amit csatoltál így volt bekötve a két tekercs, ha így se megy, akkor lehet, hogy rossz. Vagy azt nézd meg, hogy a forgó rész nem ér-e hozzá az állórész vasmagjához, mert ha igen, akkor nem indul el, csak búg, vagy hogy nincs-e egy kicsit megszorulva.
(#) bitorlo válasza Vacok hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Jaja,gyárilag is pont úgy kötötték sorba a két tekercset mint ahogy a rajzodon van,szóval működnie kéne,valószínű más lesz a baj.
(#) proli007 válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Hello!

Ha már az automatát is leverte, akkor vagy nagyon kis tekercsre kapcsoltad a villanyt, vagy már zárlatos a motor.

üdv! proli007
(#) bitorlo válasza proli007 hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Inkább az utóbbi,a motort jól kötöttem be,nem is tudom hogy nem jöttem rá hova megy a 220,logikus hogy a vastagabb kábelen megy,pi..ányi fél milliméteres kábelekben nem igen szoktak 220V-ot vezetni.

///tegnap ugyanezzel a bekötéssel búgott,ma pedig levágta az automatát,elképzelhető hogy valahol megsérült a huzal szigetelésre.
(#) Imi65 válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Nem biztos, hogy jól gondolod. A kis menetszámú, alacsony feszültségű tekercsek szoktak nagyobb huzalátmérővel készülni.
(#) bitorlo válasza Imi65 hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Nem a tekercselő huzalról beszélek,hanem a motorból kiálló sok kábelről,nézd meg a képem(két oldallal visszább).
(#) bitorlo hozzászólása Jan 28, 2009 /
 
Nem tudom érdemes e vele újra próbálkozni,az az érzésem hogy újra lecsapja az automatát.
Lehet kuka lesz a vége.
(#) bitorlo válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Na,átkötöttem ahogy Vacok javasolta,most nem vágta le a biztosítékot,viszont megint csak búgott,én feladom.
(#) szulek hozzászólása Jan 28, 2009 /
 
hello bekötöttem az indítórelét de nem kapcsolja rá a motorra az indítókondit. nem tudjátok megmondani h. mi lehet a baja? lehet hogy nagyobb teljesítményű lenne az indítórelé, mert nincs ráírva csak annyi hogy 100/400 ezt meg nemtom hogy mit jelent amugy motorom meg 1,7kw-os.
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Helló! Az típus jel: MIHA B 100/400-as IMI motorokhoz használatosak. Névleges áram:10A, meghúzási 40A, elengedési 28A. Nálad pedig működnie kellene! Nem segédre kötötted véletlenül a relét? Üdv.: VIM
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
A bekötésről ennyit. Ha a másik irányba szeretnéd, hogy forogjon:U2-V1Z1 az áthidalás. Általános célú ikladi motorokról teljes prospektusom van.

bekötés.jpg
    
(#) szulek válasza VIM hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
nem a segédfázisra kötöttem, hát de ha a meghúzási áram 40A de ez a motor soha nem fog felvenni ennyit még 28-at sem vagy nem tom, induláskor nem vehet fel ennyit akkor már baj lenne legalábbis szerintem
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Te írtad, hogy 1.7kW-os a motor. Ezt az indító relét 1100-1500w-os motorokhoz adja meg a gyártó. Ha ott 10-12A a névleges áram, akkor induláskor felveszi a 4-5-szörösét. Kapocslécen milyen betűjelek vannak? Motor adattáblája mit tartalmaz?
(#) szulek hozzászólása Jan 28, 2009 /
 
az a baj hogy az én motoromon csak 3 kivezetés van és az van ráírva hogy 380/220V lehet hogy meg volt tekercselve már nem tom most így mit kezdjek?
(#) Imi65 válasza szulek hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Ja, hát akkor más a helyzet. Azt hittük, ez 230V-os eleve. Biztos, hogy újra lett tekercselve, mert a gyári motorok (ilyen felirattal) csillag-deltába kapcsolhatók. A tekercselő - ismerve a hazai viszonyokat - már eleve elkötötte, valószínűleg csillagba. Ekkor a két kivezetés között (mindenképpen) 2 fázistekercs van SORBA kötve. Így természetes, hogy az indulási áramlökése nem éri el a meghúzási értéket. Sajnos erre így nem fog jó lenni az az indítórelé.
(#) szulek válasza Imi65 hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
és hogyha egy olyan villanymotort teszek rá ami 220/380V-os és 1100W-os azzal fog működni ja és persze 6 kivezetéses akkor jó lesz?
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 28, 2009 /
 
Nem lesz jó, mert az másként van tekercselve. Azt kösd be nyomógombos indításra, ha tudod hogyan kell.
(#) bitorlo hozzászólása Jan 29, 2009 /
 
Még is csak beindult ez A "tetű".
Buta kérdés,de elvileg mindegy melyik érintkezőre kerül a fázis és melyikre a nulla,nem?
Azért kérdem mert semmit nem kötöttem át,mindent úgy hagytam ahogy volt,és a tegnapival ellentétben most indult a motor.
Következő: »»   26 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem