Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Dióda biztos nem kell bele! Arra figyelj, hogy nem mindegy, a tekercsek melyik végét kötöd össze.
hali
A diódát nem én tettem bele,gyárilag rá volt forrasztva a tekercs két érintkezőjére. Amúgy a két tekercs nem egyforma vastagságú huzallal van megtekercselve,egyiken olyan 0,8-as drót lehet a másikon meg kb 0,4-es.
Vááá!
Rossz tekercseket használsz! Szerintem azok a szekunder tekercsek! A 0.8-as a fűtő tekercs, a másik pedig az anódtekercs. Neked a két külső vékony drótból készült tekercs kell(ami mindkét oldalt távolabb van a forgórésztől!)!
Szerintem a két szélső tekercs nem a motor forgásáért felelős,megcsináltam úgy ahogy mondtad de mikor feszt adtam rá csak búgott mint az ökör.
A belső 0.8as tekercsre feszt adok akkor forogni kezd,viszont nagyon gyéren.
helló vettem egy indítórelét csak nem tudom hogy kell bekötni szeretném ha segítenétek benne sürgős lenne
Szia!
Nem mindegy, hogy a tekercsek melyik kivezetését kötöd össze! Az egyik tekercsen cseréld fel a két kivezetést, mert lehet, hogy ellenfázisban van bekötve a két tekercs.
Az L kivezetésre kötöd a fázist, az M kivezetésre a főtekercset, az S pontra pedig az indítókondit.
Helló! Szerintem L a fázis bemenet, M a fő fázistekerccsel sorba, S a segédfázisra tetszés szerinti forgásiránnyal. Üdv.: VIM
Szia!
Nekem is van ilyen motorom/trafóm, és használom is egy erősítőben hűtésre, meg csövekhez adja a fűtőfeszt, meg az anódfeszt. Én így kötöttem be, és tökéletesen működik, nem zúg, hanem egyenletesen forog. Valóban a két szélső tekercset kell használnod, ami a legtávolabb van a forgórésztől. A rajzon a piros a tekercs, a fekete pedig a vezeték.
Hali.
Én is pont így kötöttem be,hogy a rajzodon van,mégse forog,csak búgl.
Próbáld meg így, végü is a képen amit csatoltál így volt bekötve a két tekercs, ha így se megy, akkor lehet, hogy rossz. Vagy azt nézd meg, hogy a forgó rész nem ér-e hozzá az állórész vasmagjához, mert ha igen, akkor nem indul el, csak búg, vagy hogy nincs-e egy kicsit megszorulva.
Jaja,gyárilag is pont úgy kötötték sorba a két tekercset mint ahogy a rajzodon van,szóval működnie kéne,valószínű más lesz a baj.
Hello!
Ha már az automatát is leverte, akkor vagy nagyon kis tekercsre kapcsoltad a villanyt, vagy már zárlatos a motor. üdv! proli007
Inkább az utóbbi,a motort jól kötöttem be,nem is tudom hogy nem jöttem rá hova megy a 220,logikus hogy a vastagabb kábelen megy,pi..ányi fél milliméteres kábelekben nem igen szoktak 220V-ot vezetni.
///tegnap ugyanezzel a bekötéssel búgott,ma pedig levágta az automatát,elképzelhető hogy valahol megsérült a huzal szigetelésre.
Nem biztos, hogy jól gondolod. A kis menetszámú, alacsony feszültségű tekercsek szoktak nagyobb huzalátmérővel készülni.
Nem a tekercselő huzalról beszélek,hanem a motorból kiálló sok kábelről,nézd meg a képem(két oldallal visszább).
Nem tudom érdemes e vele újra próbálkozni,az az érzésem hogy újra lecsapja az automatát.
Lehet kuka lesz a vége.
Na,átkötöttem ahogy Vacok javasolta,most nem vágta le a biztosítékot,viszont megint csak búgott,én feladom.
hello bekötöttem az indítórelét de nem kapcsolja rá a motorra az indítókondit. nem tudjátok megmondani h. mi lehet a baja? lehet hogy nagyobb teljesítményű lenne az indítórelé, mert nincs ráírva csak annyi hogy 100/400 ezt meg nemtom hogy mit jelent amugy motorom meg 1,7kw-os.
Helló! Az típus jel: MIHA B 100/400-as IMI motorokhoz használatosak. Névleges áram:10A, meghúzási 40A, elengedési 28A. Nálad pedig működnie kellene! Nem segédre kötötted véletlenül a relét? Üdv.: VIM
A bekötésről ennyit. Ha a másik irányba szeretnéd, hogy forogjon:U2-V1Z1 az áthidalás. Általános célú ikladi motorokról teljes prospektusom van.
nem a segédfázisra kötöttem, hát de ha a meghúzási áram 40A de ez a motor soha nem fog felvenni ennyit még 28-at sem vagy nem tom, induláskor nem vehet fel ennyit akkor már baj lenne legalábbis szerintem
Te írtad, hogy 1.7kW-os a motor. Ezt az indító relét 1100-1500w-os motorokhoz adja meg a gyártó. Ha ott 10-12A a névleges áram, akkor induláskor felveszi a 4-5-szörösét. Kapocslécen milyen betűjelek vannak? Motor adattáblája mit tartalmaz?
az a baj hogy az én motoromon csak 3 kivezetés van és az van ráírva hogy 380/220V lehet hogy meg volt tekercselve már nem tom most így mit kezdjek?
Ja, hát akkor más a helyzet. Azt hittük, ez 230V-os eleve. Biztos, hogy újra lett tekercselve, mert a gyári motorok (ilyen felirattal) csillag-deltába kapcsolhatók. A tekercselő - ismerve a hazai viszonyokat - már eleve elkötötte, valószínűleg csillagba. Ekkor a két kivezetés között (mindenképpen) 2 fázistekercs van SORBA kötve. Így természetes, hogy az indulási áramlökése nem éri el a meghúzási értéket. Sajnos erre így nem fog jó lenni az az indítórelé.
és hogyha egy olyan villanymotort teszek rá ami 220/380V-os és 1100W-os azzal fog működni ja és persze 6 kivezetéses akkor jó lesz?
Nem lesz jó, mert az másként van tekercselve. Azt kösd be nyomógombos indításra, ha tudod hogyan kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |