Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » WinAmp vezérlése
Bencét régóta ismerem ,van is egy cikkem az oldalán(poloska) tehát ismerem az oldalt ,és mindent szóról szóra így csináltam...még Bencét is kérdeztem mi lehet a baj de ő sem jött rá
Sziasztok!
Mivel itt winap vezérlése van ezért ide felteszem a kérdést! Winampot szeretnék vezérelni Bluetoothh-on keresztül PDA-ról. Windovs Mobile 6.1 van fent Mio A701-em van. Nincs valakinek ötlete? Köszi.
Sony Ericsson-hoz tudnák adni beépülő kimondott winamp vezérlőt ,se PDA -hoz...
Hali!
Valaki feltöltené valahova ezt a girder progit, mert EZEN az oldalon már nem elérhető. Ja és a kapcsolásban szereplő IR vevőt lehet helyettesíteni pl TV-ből bontottal?
Összeszedtem magam és megcsináltam.
szerencsére működik TSOP1736-alis. A hiba az volt hogy sokhelyen rossz volt a forrasztás és nagyon sokat kelett méregetnem, hogyhol érnek össze. Megszeretném köszönni mindenkinek,de főleg lewinek. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Nekem az ilyen szokás szerint, most se működik, na lehet azért, mert bontott az infravevő.
Meg a kapcsirajzon a stab IC-nek a lábai szerintem el vannak írva, az OUT-nél van az 1-es szám, az IN-nél meg a 3-as, nem fordítva kéne lennie? Kapcsolás Meg a program ír egy hibaüzit (csatoltam).
A 78L05 TO-92-es tokban van, ahol szemből nézve a sima 7805 (TO-220-as) stabkockához képest pont tükrözve vannak a kivezetések. TO-92-nél a sorrend szemből nézve: Ki, Gnd, Be, míg TO-220-nál: Be, Gnd, Ki.
Egyébként ha nem működik, akkor lehet még az is a baja, hogy log1-en (-10V a gnd-hez képest) van a soros portod tápja. Ezt mérd meg mindenképpen (még a 4148-as előtt).
Azt hiszem megvan a hiba forrása.
Az IC az mezei TO-220-as. Viszont a gép test és a 1N4148-as diófa előtt -9.54V van. Na ilyenkor mi a teendő? ![]()
Bővebben: Link
Olvasd el a belinkelt hozzászólásomat; a felmerült hiba szoftveres jellegű, tehát a hardvered nagy valószínűséggel működőképes. Ha semmilyen programmal nem tudod elérni, hogy a soros portod tápfesz lába log0-ra (+10V) váltson, akkor próbáld ki a WinLirc nevű progit. Nagyon egyszerű, igen könnyen használható, és a vele konfigurált táviránytót utána a Girder is minden gond nélkül fel fogja ismerni.
Leszedtem ezt a WinLIRC 0.6.5 verziószámú progit, Bővebben: Link ez alapján beálítottam, de a config fájlnál nem tudom hogy melyiket kell betallózni, esetleg hogy kell-e letölteni más típust. Most a dióda előtt +2.94V-ot mérek.
A +2.94V nem tudom hogy lehetséges... Viszont a WL főablakában jelöld be az 'Inverted' checkboxot, nekem is csak úgy működik. A config fájlt neked kell létrehoznod; akár valamelyik gyárit is felülírhatod vele. Minden távirányítótípushoz másik config fájl kell.
Ennek a menete a következő: először is rányomsz a Raw Codes-ra, és ott megnézed, hogy a gombok nyomkodására látsz-e valami aktivitást. Ha igen, akkor mehetsz a Learn menüpontra. Itt mindent leír, értelemszerűen végrehajtod az utasításait, és ezáltal 'megtanítod' neki a távirányító egyes gombjait. Ezt magától el fogja menteni az elején kiválasztott config fájlba. Utána a főablakból kiválasztod az Analyze-ot, és ha mindent jól csináltál, akkor készen is vagy. szerk.:Azt kifelejtettem, hogy utána már csak azt kell megmondani a Girdernek hogy WinLirc-et használsz, és automatikusan észlelni fogja a távirányító azon gombjainak működését, amiket a WinLirc-nek betanítottál; ettől kezdve már csak hozzá kell rendelni a különböző parancsokat az egyes gombokhoz. Mellesleg nálam a Girder semmilyen szinten nem akart működni, úgyhogy nálam az uICE lett a nyerő (WinLirc mellé).
A raw kódos dolog se megy. Most, hogy megint rámértem, az invert kipipálása nélkül mérek +2.94V-ot. Ha bezárom a progit, akkor visszajön a -9. akármennyi Volt. Na még veszek jövőhéten egy TSOP 1736-os vevőt, aztán megy a fiók mélyébe (ugyse fog működni...).
És ha bepipálod az invertet, akkor változik valamit a jelszint? Mellesleg ez nem a vevő IC hibája; ha újonnan építetted bele, akkor valószínűleg nincs semmi baja, tehát nem érdemes lecserélni. Arra kellene rájönni, hogy miért csak ~3V-ot ad ki ott az alaplapod, ahol valójában 10V-nak kellene lennie.
Mellesleg ne légy ennyire pesszimista, úgy semminek sem lehet nekiállni, hogy "ááá ez úgyse fog működni, inkább bele se kezdek". Gondolj bele, anno 1900 körül a Wright-testvérek egy akkoriban teljesen földöntúlinak hitt dolog kikísérletezésébe kezdtek bele, és mégis bejött nekik; ők sem úgy álltak hozzá hogy biztos nem sikerülhet. Amire azt mondod hogy nem fog sikerülni, az valóban nem is fog sikerülni. Egyébként nekem is okozott pár álmatlan éjszakát ez a távirányítós dolog, de aztán végül csak sikerült működésre bírnom. Nem mintha használnám mostanában bármire is, de régebben azért elég sokat könnyített az életemen. ![]()
Teljesen egyetértek veled. Holnap tüzetesebben átnézem, a vevőt bontottam valamiből. A kondinak a stab IC-nél elkonak kell lennie?
Igen, elko teljesen jó lesz oda. Tulajdonképpen csak a stab kimeneti oldalán simítja a tápfeszt, szóval ha csak tantál- vagy fóliakondid van ilyen értékben, az is jó oda.
Ha esetleg van szkópod, azzal igen egyszerűen ellenőrizhető egyébként az áramkör működése. A TSOP IC adat lába és a gnd között 36kHz-es négyszögjelet kell látnod (TSOP1736 esetén) amikor nyomkodod a távir. gombjait. Egyébként ha esetleg veszel másik vevő IC-t, akkor inkább a TSOP1738-ast ajánlanám, mivel ott 38kHz a vivőfreki, és a legtöbb távirányító ezen a frekvencián működik. Na persze a TSOP1736-os is működik mondjuk egy 38kHz-es távirányítóval, de a különbség bizonyos mértékű hatótávcsökkenést okoz.
Esetleg megpróbálom egy másik bontott vevővel, bár szerintem ezeknek ugyanaz a lábkiosztásuk.
Szerintem is.. Ha jól emlékszem, akkor szemből nézve Gnd, +Ut, Ki a lábkiosztása ennek a TSOP 17xx sorozatnak.
Hehe, pedig már rég volt dolgom ilyen vevő IC-vel
![]()
Rendben, neked is!
![]() ![]()
Elég régi a távirányítóm,de ahhoz elég új hogy egy egész kódsort küldjön. hogy lehetne megcsinálni hogy csak egyet küldjön ameddig nyomom a gombot. vagy csináljak egy távirtót is?
Ma rávettem magam hogy vettem egy TSOP1736-ot (kemény 285Ft-ért) és kicseréltem a régivel. Elinditottam a Girdert, gyors multiméterrel rámértem a COM porton a diófa előtt és meglepődésemre pozitív feszültséget mértem. Ekkor már kezdtem örülni. Aztán fogtam egy távirányítót (ilyen CD-s magnós rádiós akármihez való) és sárgára váltott az kis kör a Girderen ami azt jelzi hogy működik
![]() ![]()
Sárgára? Nem zöld amikor működik, készenlétben van?! (és villan egy sárgát mikor kap egy IR jelet)
De, pontosan így van ahogy írtad, kicsit félreértheően írtam..
![]() Viszont két távirányítóval is próbáltam és a kód mindig változik gomblenyomáskor... Sebaj majd szerzek valahonnan egy régebbi fajta távirányítót.
Van erre is megoldás, olvastam valahol, mindjárt utánna nézek... (közben meg is kaptam)
"Mit tegyek, ha a vevő mindenféle jelet vesz a távirányító egy adott gombjának lenyomására? Elsősorban használjuk a régebbi programverziót, és tiltsuk le (az alaplap gyártó szerint is javasolt) a második soros portot (a belsőt)." Második soros portot, azaz a Com2 -re gondolnak?! Nekem még nem volt ilyen gondom! Esetleg megprobálhatod, bár kétlem, hogy ez segítene valamin...
Hát én ezt azért kétlem, meg különben is, azt hogy kell letiltani? BIOS-ban?
Amúgy működött már valakinek EZ a kapcsolás?
Nekem működött, illetve működik a mai napig is..
Hehe. Lehet hogy kezdek begolyózni, de most meg működik tökéletesen
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |