Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Tudnál nekem segíteni akkor ezekben: 67, F, M, és akkor ami most már tiszta az a rajzon. Előre is köszi! Esetleg ha van kis időd más bosch számokat?
Lehetséges hogy a 67 es is a Df hez tartozik? Ill a kettő ugyan az?
SZiasztok!
Segitséget kérnék a fényképen látott generátor bekötéséhez. Ha minden igaz ez egy Wartborg generátor,van egy 30-as pontja baloldalt és egy DF pontja jobb oldalt, szerintem ezekre kellene a + a házra a -. Igy jó lenne?
A 30-as pontra, ahová a piros drót is megy, oda kell közvetlenül kötni az akku + kivezetését. Jobboldalt az nem D+ lesz inkább? Mert ha igen, akkor oda egy kapcsolón és egy égőn keresztül kell odakötni az akku plusz kivezetését. Az égőnek világítania kell, amikor a kapcsolót bekapcsolod és áll a generátor. Ha a generátor forog, és van töltés, akkor az égő elalszik. Az égő legyen olyan 2-3W körüli. A házra megy természetesen a minusz.
De igen az egy D+.
Tehát ha jól értelmezema 30-as pont az aksi pozitívja /itt jönne ki a töltés a generátorból?/, a D+ egy izzón keresztül itt kapja meg a gerjesztő feszültséget. A generátor ház a negativ.
Sajnos ez nem jött össze. A D+-ra összekötöt izzó nem világít és nem is vesz fel semmi áramot.A + és a negatív a helyén van és érintkezik. A dódákat jónak találom miután kimértem.
Mit lehetne még tenni, hogy működjön?
Vedd ki a szabályzót, és nézd meg a szénkeféket. A felső két csavar fogja a szabályzót és vele együtt jön ki a kefetartó is. Ha szétszedted, akkor ott eléred a gyűrűket is, azokra mérj rá ellenállásmérővel, nagyságrendileg 5ohmot kell mérned ott. Ha szakadást mutat, akkor a gerjesztőtekercs a hibás.
Hát megnéztem, a 4 forgórész közül egyből kettö szakadt a másik kettő kb. 1,2 -1,4 ohmos . Ezek még jó értékek?
Kipróbáltam, a forgórészek 1.2 és 1.4 ohmos,de így legalább az izzó világított, az áramfelvétele 0.39 A.Megforgattam esztergán sajnos a töltés nem indult meg, az aksi feszültsége nem változott forgatás közbe.Lehet a forgórész menetzárlatos?Mi lehet itt még a probléma?
A forgorész 2 kivezetésére 12V-ot kötve kb. 2 A áramerösséget kell mérni. Menetzárlat nem jellemzö, vagy szakadt, vagy nem. Viszont vigyázni kell, a régi Wartburg generátorokban, ami nem beépitett szabályzos, más forgorész van, de ugyanigy néz ki. Az 10A-t vesz fel, és nem helyettesithetö vele a másik.
Kell azért bizonyos fordulat hozzá, hogy elkezdjen tölteni- nem tudom, mennyivel pörgetted.
Csak most olvasgattam vissza...
Már csak azért sem kell az izzo, mert a generátornak-feszszabályzonak van olyan üzemállapota, amikor minden ellenállás nélkül, direktben kapja a gerjesztötekercs az akkufeszültséget - mégsem okoz menetzárlatot. Ha igazad lenne, már százszámra dobálhattam volna ki generátor-forgorészeket.
Az elektonikus szabályzós W. generatorban 3 előgerjesztő dióda van-kontrollámpa nélkül nem megy.Sajnos lehet a szabályzó is hibás-lehetséges megoldás:új szabályzó, vagy utánépités(régen csináltam ilyent, ált.a kapcs.tranya volt hulla)
Üdv:gkari
Tudom, nem én kértem a segitséget.
Illetve annyit füznék hozzá, hogy kontrollámpa nélkül csak nagy fordulaton kezd el tölteni, utána már tölt alapjáraton is. Da a lényeg ugyanaz, kell a kontrollámpa. (A hozzászolásom, amire válaszoltál, egy régebbi kérdésre vonatkozott)
Akos70!
Igen erre felhívták a figyelmemet, hogy kétfajta forgórész van a Wartburg generátorokba.Megnéztem a generátorok tipusszámát:8042.401/2 1082 ezen a gerjesztés bemenetén D+ két saruhely van és segéd diódák vannak benne. A másik generátornál 8042.32 27 a gerjesztésnél MP van írva de csak egy saruhely van. A másik kettőnél az utolsó szám vátozik a 28- 878-ra illetve 577-re és a gerjesztésnél MP van írva de csak egy saruhely van. Sajnos a gerjesztő áram végig 0.39A volt mikor rákötöttem akkor is és mikor megpörgettem akkor is.A fordulatot holnap lemérem de szerintem jó volt mivel csak 3 sebességes az esztergám és a legnagyobb fordulaton volt. Még van ezekből beépített feszabályzós és külső fesz szabályzós, gondolom a segéd diódás lesz a beépített szabályzós mivel a gerjesztésnél két saruhely van. Azt nem tudjátok melyik forgórész való a beépített szabályzósba. gkari! Megnéztem a beépített szabályzót kivettem a KT805AM kapcs.tranyót és jónak találtam. Azt nem tudod megmondani véletlenül melyik forgórész melyikhez tartozik? Szétszettem egyik forgórészt lehet, hogy megtekerem remélem vörösrézből van.Mit lehetne még tenni ,hogy jó legyen?
Igen, stimmel,amiket leirtál.
A forgorészröl ránézésre nem tudod megállapitani, melyikbe valo. Illetve ha nem elöször látsz ilyet, akkor a drot vastagságábol. A gerjesztöáramot ne a visszajelzön keresztül mérd, hanem direktben a forgorész két kivezetésén. Tehát 12 volt a csuszogyürükre, közé egy ampermérö. A belevalon 2A körüli áram megy át, a régi tipuson kb. 10A. Ezt nézd meg elöször. A csuszogyürüket is vizsgáld meg, ejöfordul, hogy kockára kopik. A feszszabályzot probaként kiiktathatod, a pozitiv kefekivezetést (amelyiken nincs testelü fül) összekötöd a DF-fel, igy kiszürheted annak a hibáját. Ilyenkor a fordulatszámmal a feszültség is emelkedik, akár 18V fölé.
Ja, és ha a régi forgorészt tetted bele, akkor esélyes, hogy a szabályzo nem viselte el a nagy áramerösséget.
Na most én a gerjesztő áramot az izzón keresztül mértem mind a két forgórésznél és mindkettőnél 0.39A volt.
Amit szétszedtem annak a vastagsága kb0.70 volt. Tehát a forgórészeket úgy tudom kimérni, hogy a kivezetésekre tegyek 12v-ot ampermérőn keresztül, a régi 10 A a beépített szabályzós 2A vesz fel,ugye. A csúszógyürüket fel esztergálom. A feszültség szabályzót ,hogyan tudom kimérni?
Azzal csak az izzo áramfelvételét mérted.
Igen, a csuszogyürükre közvetlenül 12V, közé ampermérö. A feszszabályzot legegyszerübben a végén, probával, megforgatod, és 14+-0,4V legyen bármilyen emelt fordulaton. Ha nem tölt, összekötöd, ahogy leirtam, és ha ugy tölt, akkor rossz a szabályzo.
"A feszszabályzot probaként kiiktathatod, a pozitiv kefekivezetést (amelyiken nincs testelü fül) összekötöd a DF-fel, igy kiszürheted annak a hibáját. Ilyenkor a fordulatszámmal a feszültség is emelkedik, akár 18V fölé."
Tehát kell egy kb.10 centis vezeték, végein 2 saru, egyiket a a DF-re, másikat a kefetartonak arra a kivezetésére, amelyik nem testre megy.
okés így már tiszta !
Köszönöm a felvilágosítást majd holnap délután tudom csinálni, ha lesz még kérdésem majd holnap felteszem. Mégegyszer köszi! Üdv.
Na hát ma lepróbáltam 3 db generátort de eredmény nincs.
Az elektrónikus szabályzósal keztem ,de szabályzó nélkül. Úgy csináltam ahogy montad a30-as pontra tettem egy direkt+ majd innen átvezettem a D+ra majd a forgórész + és előte a forgórész negativjára adtam egy -.Mikor a forgórész +hoz tettem az ampermérőt 7,6A vett fel és a feszültség csökent de nem gerjedt fel a generátor,mikor levetem a forgórészről a + az aksi regenerálodott, de áram nem jött be sem ki. ez volt a beépitett fesz szabályzós álórészel. A külsős szabályzós álorész ugyan ezt produkálta csak itt már14-15A vett fel de így sem gerjedt fel a generátor. Hát eddig jutottam de még nem tudom mi a baj. Valami ötlet, hogyan tovább, mit kellene megnézni?
Ugy látom, semmit nem ugy csináltál, ahogy tanácsoltam.
Úgy csináltam ahogy montad a30-as pontra tettem egy direkt+ majd innen átvezettem a D+ra majd a forgórész + és előte a forgórész negativjára adtam egy -. pl.ezt hol olvastad?? Mikor a forgórész +hoz tettem az ampermérőt 7,6A vett fel Irtam azt is, hogy a belevalo forgorész 2A körül vesz fel. Ez a régié, nem lesz jo vele, és a feszszabályzot is tönkreteszi. A külsős szabályzós álorész ugyan ezt produkálta Állorészröl egy szot sem irtam, az egyforma, csak a régi tipuson van egy csillagponti kivezetés az MP kimenetre.
Bocs de én így értelmeztem az írásodat.Nem tudjuk ezt megbeszélni Skype-n?
Nincs szkájpom, de ha van még kérdésed, szívesen segítek akár itt, akár mélben.
peugeot 205 diesel, valeo generator toltes jo de halovanyan vilagit a tolteslampa hogy tudom kimerni hol a hiba?
Próbálj ellenállást mérni az akkumulátor negatív pólusa és a generátor testje között. Közel 0-át kéne mérned.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |