Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   37 / 3960
(#) Báddzsó válasza Norberto hozzászólására (») Szept 6, 2006 /
 
keresek nagyon mini infra kaput, külön adóval, vevővel, olyat amit lehet kapni és nem túl drága (max 300Ft) tud vki segíteni. kössz!
(#) lgyk válasza Báddzsó hozzászólására (») Szept 7, 2006 /
 
Sziasztok!

Mostanában kezdtem elektronikai dolgokkal játszani, úgyhogy eléggé kezdő vagyok. Így hát lenne néhány kérdésem:

1.)Van egy Maxwell MX25-112 multiméterem, használati utasítás nélkül, a funkciók nagy részére sikerült rájönnöm, de: Miért van a BCE alatt még egy E a tranzisztormérésnél? Milyen értéket ír ki diódamérésnél? Ellenállást?

Vettem a napokban két KIT-et, egy 100 W-os végfokot, valamint egy 10 csatornás ekvalizátort.

2.)A végfokot sikeresen összeraktam, de nincs hozzá tápegységem. Milyen tápot tudtok ajánlani? Mit kell mérni az IC berakása előtt? Mivel szokás hűteni az IC-t? A házat akkor egy dróttal kössem össze a -Ut-val?

3.)Az ekvalizátorban az R12-R14-R16-R18 elemek nem 330, hanem 430 Ohmosak. Befolyásolja ez a szabályozott frekvenciát?

4.)A végfok 1 V-ot kér bemenetként, az EQ pedig 9,6 V-ot ad le. Ilyenkor hogy lehet összeilleszteni a kettőt?

5.)Vettem egy próbanyákot, de sikeresen összeforrasztottam két sávot. Késsel sikerült levakarni a felesleget, de tudtok ennél kevésbé barbár módszert az óneltávolításra?

6.)Nyáklemezt mivel szokás méretezni, vágni? (Fűrész?)