Fórum témák
» Több friss téma |
Szia !
Hűtőgép kompresszort kellene szakaszosan üzemeltetnem, valami azonban nem engedi a kikapcsolástól számított 2-3 perc eltelte előtt újraindítani. Mit lehet tenni, hogy akkor kapcsoljam be amikor akarom ?
Nincs benne valamilyen hővédelem? Bimetálos kapcsoló? Erre gyanakszom.
Nem hűtésre használom, hanem hőlégfúvó és szippantónak a levegő - vakum táplálása lenne.
Hővédelem nem játszhat szerepet ebben az esetben, mert ha elindítom akkor akár 1/2 órát is megy egyfolytában, viszont ha megállítom csak 2-3 perc elteltével tudom vissza indítani. Ha csak fél percet járatom, akkor is ki kell várnom a 2-3 perc késleltetést. Az még hozzá tartozik, hogy amikor bekapcsolom de nem indul el akkor is halkan morog.
Igy van, közben szétszedtem, és pontosan azt találtam amit írsz
PTC -t kiveszem, aztán egy nyomógombbal adok indítójelet
A szippantónál egy bébi ételes üveg a "puffer" viszont a hőlégfúvónál ha éppen nem fúj, nem akarok 1-2 bar -nál nagyobb nyomást, mert a páka csöve sem bírja.
Arra gondoltam, ha használom lábbal nyomok egy gombot Talán ez a legegyszerűbb, megoldás. Idézet: „mágnesszeleppel pedig szívathatod a pákát.” Pákák egyben vannak egy VDD81V és egy WAD100 Kompresszorral csak annyi a dolgom, hogy hol a szívó cső felét hagyom az egyik pákában, hol a fújó felét.
Sziasztok én is használok egy hütögép kompreszort hőlégfúvóhoz de a bajom az hogy a levegö menyiség elég csekéj a gyári készülékekhez képest(sokáig tart levenni egy smd IC-t).De viszont a pufferel az a probléma hogy a készülék folyamatosan igényli a levegöt mindadiig amig a fütőbetét vissza nem hül különben károsodik.Erre a problémára segitsetek megoldást találni.
Elöre is köszönöm
hasonló a takarítógépek vizszivatyújához csak itt két dugatyu van ami a körülötük lévő tekercsekben lévő mágneses mezö változása miat rezeg (50HZ)egy dugatyú kb 15 mm átméröjü ebböl kettő dolgozik ellenütembe és nincs semijen puffer a (kompreszor mérete kb 100x100x160mm) a felesleges levegömenyiséget simán eleresztik egy rugós szeleppel.
kb enyi lehet hogy kicsit érthetetlen. Végülis én egy gyári hölégfúvó vezérlését és egyéb kiegészítöit használom csak a doboz ill a kompreszor az ami nem gyári.sajnos az eredeti kompreszorához nem tudtam hozzájutni.
Hali!
A fej nyomás pár perc alatt csökken csak le. Ezt ki kell várni vagy valami okosat kell kitalálni.
a rozsdásodástól nem kell tartani! énis használok hűtőkompresszort (igaz nem forrasztásra hanem bicigli/motor/egyéb kerékfújáshoz)
Na lényeg a lényeg, hogy a motor alja olajban áll, és az olajat felviszi a digattyúhoz is, (egyszer eltört hajtókar és le kellett flexelnem a tetejét, akkor beindítottam és láttam, hogy a tengelyben van egy lyuk ami alulról valami útonmódon felviszi az olajat.. persze forgórészcsere lett (egybe van a hajtókarral dugattyúval, hengerrel stb, még jó hogy van cserealkatrész..)) az olaj miatt nem tanácsos fejreállítani!, viszont a levegőt a kosztól rédemes lehet szűrni (nálam nincs semmi, és azért dúrvább közegben használom mint egy elektoműhely..) ha már írok akkor nekem is van egy gondom vele : ha hideg van, akkor csak bekapcsol, pár másodperc múlva kattan egy relé és kikapcsol (fülre nagyon lassan forog)(fél perc és megint) nyáron melegbe hibátlanul megy. Még nem vizsgáltam meg különösebben, hogy mi okból csinálja ezt.. Ha tudok rá valami orvosságot szívesen fogadom.
Szevasz!
Ha pár másodperc után kapcsol ki, akkor a segédfázis marad rajta valamilyen oknál fogva /nem pörög fel, szorul stb/, nagy az áramfelvétel, megszólal a túláramvédő /klixonnak hívják/. Ezt követően csak annak lehűlése után ca. 3-6 perccel lehet újraindítani. Relés vagy PTC-s? Sűrű az olaj? Üdv: StMiklós
Nem emlékszem, hogy láttam volna benne PTC-t (de ettől még lehet hogy volt / memóriám mint a szita ).
(segédfázison nem hallok kattogni relét miután beindult) Énis arra tippertem, hogy túl sűrű benne az olaj, amikor hideg, visszafogja a motort és védelem kapcsol be, erre csak egy megoldás van (olajcsere)( visszagondolva valóban elég sűrű az olaj, azóta csak roszabb lehet, sok por/kosz..)..
Szia
Hidegben annyira megdermed a kompresszorban az olaj hogy attol nem tud elindulni és tuláram védö (klikszon) bontja a betápot. Hütögépszerelö ezért melegiti fel a kompresszort hidegben mielött berakná a régi rossz helyére. Megoldás lehet a klimás boltokban kapható kompresszorra tekerhetö karterfütés.
Összeraktam, jól működik, a puffer üveggel együtt a vakum kitart 8-10 szippantásnyit, így ebben a funkcióban
elég egyszer elindítani a kompresszort és lekapcsiolni, ha már nincs hangja. Légfúvásnál viszont a puffer üveget jobban zárhatóra kell készítenem mert kifúj.
vákuum üzemben az egész kopresszordoboz buffertartályként funkcionál, azaz a bemenő cső egyszerűen csak a kasztniba vezet, és a kompresszor a saját kasztnijából szívja ki a levegőt!(tehát alapból vákuumra rendelkezésre áll legalább kb 2L buffer, külső tartály nélkül, érdemes lehet kihasználni)
Ezért mondam hogy nem ajánlatos felborítani, mert kijön az olaj a bemeneti csövön...
Akkor szükségtelen a kis "puffer" tartályom
Szevasz!
Hűtőkompresszorok indítására legalább 4 féle verzió van. A Tied milyen? kérdés helyett kérem a kompresszor típusát. Valóban használnak karterfűtést a kompresszorokon de NEM! a hidegindítás miatt. A hideg olaj sok hűtöközeget tud elnyelni és induláskor miután a karterben leesik a nyomás /látványra ugyanaz/ felforr az olaj, és ha ez kerül a szelepek alá, törés a vége. Ha megfelelő viszkozitású és tisztaságú az olaj /itt szabad szívás van, szív az mindent, ami odakerül, ellentétben egy tisztán, hermetikusan lezárt rendszerrel/, az minden további nélkül indulni fog. Még egy: zárt rendszerben is van olajelhordás, de az vissza is kerül, kell is tenni érte, hogy ne maradjon sok kinn pl. olajleválasztóval, de Nálad hogyan pótlódik az elhordott olaj? Rendszeresen ellenőrizni kell az olajszintet. Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Van egy hűtőkompresszorom, így ahogyan a képen látható. Azt tudom, hogy oda valami relé vagy hasonló kell ami indítja de anélkül nem oldható meg? Ha igen akkor mit hova kéne kötni, így megtudjátok mondani? Ja és ha megrázom érzem hogy kocog a belsejébe valami. Ez normális?
Szevasz!
Már hogyne kocogna, /de ne próbálgasd, nem szereti/ 3 db rugón lóg belül a komplett motor-dugattyú egység. Ha nem volt hozzá eredetileg indító és/vagy üzemi kondenzátor, akkor elindítható, de figyelmetlenül csinálva ÉLETVESZÉLYES! A felső kapta túláram/hővédelmen keresztül /mondjuk/ a fázist, a jobb alsó 0-át, ez így a főfázis. Az indítás idejére /max 1 sec./ a relé ráteszi a 0-át a bal alsóra is, ez meg a felsővel együtt a segédfázis. /Ezt lehet "modellezni", ekkor kell vigyázni!/ Csak a főfázis álló helyzetben nem kaphat áramot, 10-20A-t eszik, leég. Vigyázz! Amikor indul rándul egyet, megfelelő rögzítésről gondoskodj! Viszont semmilyen védelme nincs így a kompresszornak. Üdv: StMiklos
Köszi a segítséget! Majd elszórakozok vele!
Ha jó volt, fog az menni.
Icipici betűkkel.. kapcsolós elosztó, felső-jobb alsó vezeték ráköt, szig.csavarhúzó áthidal jobb alsó-bal alsó, kapcsoló bekapcsol, max 2 másodperc, ha nem indul, kapcsoló kikapcsol, ha igen, csavarhúzó elvesz. !!Védőföldet ne felejtsd!! Induláskor rándul, erre számíts, segítő egy ronggyal fogja le a kompresszort. Mindent megfontolva, minden kötést biztosra! Nem mezítláb, csak egy kézzel kritikus helyre nyúlva, nem dűlök neki a radiátornak! Üdv: StMiklos Többeknek: Danfoss kompresszoroknak más a bekötése!
Én azhiszem mind a háromra kötöttem valahogyan már nememlékszek azthiszem kettő összekötötttem és simán megy már pár éve gondnélkül,relével szokása volt indulásnál lekapcsolgatni ezért kidobtam belőle.
Szevasz!
A Te válaszod /közlésed/ sem pontos, korábbi hozzászólók sem határozták meg pontosan a kompresszor típusát, ilyenformán más számára tévinformáció is lehetett. Kicsit tágítom a kört. Van indítórelé nélküli indítás, itt csak egy üzemi kondenzár van. Relével: van feszültségrelés és áramrelés indítás. Ezek vagy kondi nélkül, vagy 1 vagy 2 kondival működnek. Utóbbinál egyik üzemi. Ezek a változatok a felhasználás módjától függenek, van kis indítónyomatékú és van nagy. Van ami csak ritka indításra alkalmas, van ami gyakoribbra. Van PTC-s, itt is kondival vagy anélkül. Mindegyikben van túláramvédő, vagy külső vagy belső. Ennyiféle van, a Tied elég különleges lehet, ha fixre bekötve /minden egyéb alkatrész nélkül!/ működik. Kívánok Néked és neki hosszú életet. Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Kicsiny segítséget kérek hűtőgépkompresszor ügyben. Van egy magyar gyártású 220V 50Hz 180W FK1,0 K10 jelzésű kompresszorom amit ónszívónak szeretnék használni , és talán késöbb kap valami légtartályt is. Elektronikai szerelésnél ne kelljen a nagy kompresszort használni, na meg labdát fújni. Ilyesmi a terv. Ezen is hárompöckös csatlakozó van csak itt felül van kettő alul egy. Kérdezném hogyan kell bekötni, mekkora kondival, üzemi kondi is kell vagy csak indító, milyen hosszú üzemidőt bírhat egy lendülettel, milyen gyakran lehet kapcsolgatni? Szal ebből is látccik most látok elösször ilyent. A segítségetek előre is köszi dext
Hello!
Van egy hűtőgép kompresszorom amit szeretnék életre kelteni, működik is de a klixon nagyon felfórosodik rajta kb 20 másodperc alatt.Helyes ez egy így vagy valami hiba van a rendszerbe?Köszönöm a válaszokat!
Szia!
Ha egyébként normálisan működik, akkor ez természetes, mert a segédfázis PTC-je melegszik. De visszább olvasva, találsz róla részletesebb leírást is. Üdv.
Üdv!
Van egy ilyen hűtőkompresszorom: http://kepfeltoltes.hu/view/090725/2009_0725_205739_www.kepfeltolte...u_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/090725/2009_0725_205754_www.kepfeltolte...u_.jpg Azt szeretném megkérdezni, hogy kell bekötni? Köszönettel: joeskac
Hello!
Ez még régifajta DRVT-2 tipusú indítórelével indul. Szemből nézve az alsó tüske és a baloldali az üzemi tekercsek kivezetése, tehát ide kötöd a hálózatot, a jobboldali felső tüske pedig a segédfázis. Indítórelé helyett jó egy nyomógomb is, ezt a két felső tüske közé kell bekötni, és egy pillanatra megnyomni.
Köszönöm.
Kipróbáltam és láss csodát elindult ez az ezer éves masina. Nem sok reményt fűztem hozzá Köszönöm: joeskac
Szia!
Most jutottam el odáig, hogy sikerült kipróbálnom a kompresszort. Kapcsolós elosztót használtam, de mivel nem szeretek közelébe lenni labilis szerkezeteknek, a segédfázist egy kis madzaggal rántottam le, magát a kompresszort meg gyorsleszorítóval a satupadhoz szorítottam. És tökéletesen működött. Na most lenne pár kérdésem. Hogy gyors időközönkénti elindítása a kompresszort tönkreteszi-e? Mert hallottam ilyet. És ilyen indító relét házilag lehet csinálni, van rá valami ötletes módszer? Gondolok itt akár olyanra, hogy egy kondi engedi fel a relét a segédtápról, és ez biztosít kb 1másodpercet, vagy valami... Vagy hol és kb. mennyiért lehetne kapni végső esetben ilyen relét? És utoljára, hogy egy ilyen kompresszor, hány bár nyomásra képes? |
Bejelentkezés
Hirdetés |