Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia!
Csinálom az akkutöltő figyelődet, és az előlapra szeretném feltenni a nickedet, ha hozzá járulsz.
Egy kis segítséget kérnék.
Van egy 12 voltos akkutöltőm, autóakkuhoz. Eddig rendben ment is, de a minap kölcsönadtam (én marha), s úgy kaptam vissza, hogy gyakorlatilag nem működik. A következőt teszi: amikor bedugom a konnektorba, szépen kigyullad rajta mind a hat kis vörös lámpa, ami amúgy akkor szokott égni, ha az akksi is rá van csatlakoztatva, s ahogyan tölti, sorra alszanak ki a lámpák. Most mind ég, ha van rajta akku, ha nincs. ÉS: összeérintettem a két sarucsatlakozót, semmi... vagyis nem ad ki semmi áramot... Eszerint: rossz. Mi a fene romolhatott el? Érdemes egyáltalán megnézetni, esetleg csináltatni? (Ja, és a kedves szomszéd megtalpalta a biztosítékot is...)
Sziasztok
Az autóm riasztójának van egy 1,2Ah ólomzselés pótakksija, és ezt szeretném tölteni az autó generátoráról. Komparátoros megoldással szeretén védeni a túltöltöttségtől és a lemerüléstől ezzel a kapcsolással ( 3. ábra) . Kérdésem az lenne, hogy mivel tudnám a az áramot megfelelően korlátozni? A izzós megoldás nem lenne igazán nyerő, mivel zavaró lehet este, ha szokatlan helyen világít a kocsi valahol, és a rászkódás se biztos, hogy annyira szeretné. Köszönöm
Helló!
Nem csak a töltőáramot kell szabályozni, hanem a két akku között a kiegyenlítő áramot is el kell választani egy diódával. A generátoros töltés nem lesz valami jó ötlet, mert a működésnek (riasztás), meg külön kell mennie a többi fogyasztótól (világítás, ablaktörlő....stb.). VIM
Szia, köszi a választ! A riasztó kap fixen 12 voltot, ez egy diódával leválasztott pótakku csak. Arra gondoltam, hogy az autó akkujától vezetném el a töltőáramot, egyből a sarutól, persze idódával leválasztva, mert ott úgy is megvan a töltőfeszültség, és így csak akkor töltené a pótakkut, ha jár a motor, egyedül a töltőűram az ami túl nagy számomra.
A diódán akkora feszültség esik, ami miatt a zselés akkud alul lesz töltve, és el fog szulfátosodni! A dióda ide nem jó.
Amúgy meg mitől félsz? A generátor nem fogja túltölteni a zselés akkut biztosan. Az áramot az akku fogja meghatározni feszültséggenerátoros töltésnél. Ha az autóakkunak ez jó, akkor a zselésnek is jó. És gondolom nem tervezed rendszeresen lemeríteni a pótakkut. De egy nagyobb áramú izzót vagy egy 2ohm-os ellenállást betehetsz sorba, nem fog az világítani sosem. Ide az kell, hogy járó motornál egyszerűen rá kell kötni a generátorra a zselés akkut is, de nem diódával, hanem relével. És nem a főakku saruira, hanem a generátor kivezetéseire. A relé meg kapja a tápot a generátor segéddiódahídjáról, így ha van töltés, akkor behúz a relé. Ha nincs töltés, akkor szétválasztja a két akkut. A lemerülés ellen persze védeni kell, ha előfordulhat.
Szia!
Szerintem az az akksi a program mentésére van benne. "Időtlen időkig" bírnia kellene a beépítési helyén. Nyilván nem véletlenül szerelték diódával. Mivel nem írtál típust, (sem autót, sem riasztót) így látatlanban is azt mondom, hogy ne bonyolítsd a rendszeredet plusz alkatelemekkel, mert később csak meggyűlik a bajod velük. VIM
Azért nem írtam sokat a rendszerről, mert ez egy útólag beépített kiegészítés, nincs benne semmi buktató, a fő kérdés tényleg az, hogy az autó generátoráról tölthetem-e biztonságosan a zselés akksit. Mivel zselés akksiban nem vagyok túl jártas, és azt se akarom, hogy az autó kigyulladjon, ezért is kérdeztem rá. Különben amit potyo írt, az tökéletes, köszönöm is a választ! Az általam belinkelt kapcsolás csak akkor kapcsolja a töltést az akksira, ha a beállított feszültség alá megy az akkumlátor, és ha az áramkör megkapja a 12v-ot, ami a gyújtásra kötök akkor. Így kizárólag csak akkor fog tölteni, ha az akksi merül, és a motor meg jár. Köszönöm, sziasztok
Üdv!
Szünetmentes tápot szeretnék építeni: 12V 50W kimenettel + 12V 7,2Ah ólomakkuval, lakásriasztónak és elektromos zárnak. IC-s töltésvezérlős, védelemmel ellátva kéne. Régen találtam kapcsolást, de már nincs meg. Köszi
Üdv a fórumon!
Szerintem nem értjük a kérdést, azért nem volt még válasz. - Mit értesz szünetmentes alatt? (Mert hagyományos értelemben ez a230V kiesését pótolja.) - Mi legyen 50W és hogy jön az össze, 0 7,2Ah-ás aksival. - Mit tudna a töltésvezérlő és a védelem mit védene? Bocs, hogy visszakérdezek, csak számomra ne világos a kívánságod. üdv! proli007
Sziasztok!
Szóval: 12V-os ajtózáraim vannak, ehhez elég az 50W-os táp, amibe szeretnék egy akkut építeni, hogy áramkimaradás esetén is működjön. Találtam néhány kapcsolást, mindegyikben ellenállással korlátozza a töltőáramot. A gond: az akku védelem nincs megoldva: mélykisülés, cellazárlat esetén vagy ha élettartama végén van, és tönkremegy, elszáll a táp is. Kigondoltam egy relés megoldást: a táppal párhuzamosan egy IC-s kapcsolás (UC3906 vagy L200), ami automatikusan tölti az akkut, egy relé pedig áramkimaradás esetén átkapcsolja a kimenetet az akkura. Bár jobb lenne félvezetővel megoldani, és szerintem ezt már előttem kigondolta valaki. Ha tudtok segíteni annak nagyon örülnék. Köszönöm!
Üdv!
Majdnem jó a kapcsolásod, csak az ellenállás, és a diódák közös pontja közé kellene még egy dióda, mert így az ellenállás "rövidre zárja" az akkuval sorba kapcsolt dióda hatását. Ha az első stab ic kimenete nem nagyobb 14 V - nál, akkor az akkut nem tudod túl tölteni, az ellenállás helyére megfelelő áramú 12 V os égőt tennék, ami egyúttal a töltést is jelezné. Mélykisütés ellen pedig építhetsz egy fesz figyelő áramkört, ami 10,6 V - nál lekapcsolja a terhelést, mondjuk a második stab ic kikapcsolásával. (és dudál)
Szia!
Csak mintának küldtem a rajzokat; 4A áram kell a kimeneten, ezért 7812 önmagában szóba sem jöhet. Fesz. figyelő részt kigondolom a hétvégén, és előállok valami kapcsolással a jövő héten. Köszi.
Bocs, még azt elfelejtettem, hogy 12,5 V nál visszakapcsolja a terhelést.
Jó munkát!
Szia!
Végre összeraktam az akkumulátor figyelődet, és meg is dolgoztattam. Tökéletesen működik! Tényleg, egy "összkonfortos" kis kapcsolás. Köszönet érte! Üdv. webinas
Hello!
- Ha 13,6V-nál nem töltöd az aksit magasabbra, akkor állandóan a töltőn maradhat (pufferüzem). Nem túl jó megoldás, de a teljes feltöltés macerásabb, akkor valami processzoros (PIC/AVR) töltőautomatika célszerűbb választás. Így felesleges az aksi leválasztása, ki-be kapcsolása. - Az egész működtetésére nem szükséges aksi esetén az 50W-os táp, mert az ajtózárak meghúzási áramát nem a táp, hanem az aksi fogja ellátni. A köztes időben meg a töltő visszatölti a hiányzó energiát. Tehát a tápegységnek a riasztó fogyasztását, az mágneszárak átlagáramát (amit a nyitogatásokkal átlagban fogyasztanak, nem a nyitás pillanatában mért áramot), valamint az aksi önkisütési áramát kell biztosítani csak. - Mély kisütés kapcsolóról, valóban érdemes gondoskodni. De nem relével, mert annak is önfogyasztása van. És áramszünet alatt az is terheli az aksit. üdv! proli007
Hello!
Hát ennek örülök, hogy működik és valaki értékeli az áramkör egyszerű de szellemes működését. üdv! proli007
Sziasztok.
Volna egy álltalános kérdésem. Mehet az akkutöltés úgy, hogy közben terhelem is az akkut?
Persze, miért ne mehetne? Csupán lelassul a töltési folyamat.
Rengeteg helyen ez így valósul meg. Pl.: mobiltelefont is tudod használni töltés közben, valamint egy hétköznapi autóban is hallgatod a rádiót, égnek a lámpák töltés alatt...
ok köszi.
És ha egy24V-os akkut töltök 28V-al akkor az akkura kötöt cuccon mekkora lesz a fesz? 24 vagy 28?
Sziasztok,nekem az lenne a gondom,hogy egy gyári 10 A -es EBC10ABővebben: Link
akkutöltőhöz szeretnék rajzot,mert bedöglött.A trafó zárlatos lett,kicseréltem de a benne lévő Fet IRFZ 44 is amit pótoltam másik N csatornással de mégsem megy. Dekát nem tölt pedig mindent kicseréltem diódákat stb. Vagy dobjatok pls Fet-es akkutöltő rajzot,linket köszi!
Azt nem irtam,hogy a berakott trafó 13,2V AC-t tol ki magábÓl lehet,hogy kevés lesz az...
Hello!
Már foglalkoztunk ezzel a töltővel, ha van kedved, keresd ki a hozzászólásokat. Az alkatrészek értékeit megnézhetnéd, akkor ráírom a rajzra. (Az R1-R2 ellenállás két 0ohm-os átvezető, ami "biztiként" funkcionál. üdv! proli007
Nagyon köszönöm, sokat segített a rajz mégha nem is pontosan u.a mint a töltőben lévő.A panelt leszereltem és ezáltal kimaradt egy átkötés amit galvanikusan biztosított egy alu lap.Az nem volt a helyén ezért nem töltött. Mostmár tölt de érdekesen! Akksi nélkül világít a zöld led(full)már a táp jelenlétre.A fordított polaritásra nem reagál azaz szikrázik az akksinál ha fordítva erőltetem! Igaz a Fet IRF540 lett,mert ez volt itthon.Csak zselés akksival próbáltam 12V/12Ah
A rajzon ami nem stimmel:A Q3 bázis Q2 emitter közé van kötve a zöld led a panelomon.D8 dioda pedig nincs. A többi mind stimmel csak a panelon a számozások nem stimmelnek a rajzhoz képest.Pl Az R1 az R5 a rajzon ,a D5 az D10 .stb kondik:E1,E2,E3=1;10;2,2mF VR1:470R Ha van tippetek a hibákra pls let me know.kösz!
Nekem is pont ez a töltő ment tönkre, csak nálam az elektronika.
Ebbe építettem meg a Proli007 kapcsolását. Most tökéletesen működik. Neked is ajánlom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |