Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   16 / 100
(#) kisedison válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 19, 2009 /
 
fogalmam sincs hogy miből van

(#) EcoPityu válasza kisedison hozzászólására (») Szept 20, 2009 /
 
Mi ez, egy dinamó? (Trabi-kispolák...)
220w tudod mire elég? Csak összehasonlításul: 250w-os a TORNÁDÓ villanybicó kerékagy motorja, és az max. 120kg-ot, /bicaj 40kg, muki 80kg/ teljes töltöttséggel 30km/h-val visz.
2db-al, két hajtott kerékkel, elektronikus difivel még van esélyed.
(#) mcload válasza kisedison hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
Üdv. Nekem is van itthon 1 ilyen dinamó. Valami német gyártmány. Azzal akartam meghajtani 1 biciklit, de úgydöntöttem, hogy inkább beszerzek 1 csepel dinamót, mert az jobb és erősebb.
Már 2 éve megvan a géphez minden cucc 1 szatyorban, de még most sem raktam össze .....
A te dinamód, sajnos csak egy gyenge elektromos biciklihez elég, DE próbálkozni kell és előbb- utóbb sikerülni fog
(#) mcload hozzászólása Szept 22, 2009 /
 
2 éve én is akartam építeni 1 elektromos autót. Össze is tudtam volna hozni, de az akksik nagyon sokba kerültek volna . Sajnos amíg nem dobnak piacra elérhető árú cellákat vagy bármi mást (erre nem sok esély van ), addig az elektromos autó csak egy nagyon drága játék marad.
(#) V L válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
Nekem tetszene az elektromos trabi, ha az csak annyiba kerulne mint a negyutemu trabi. -kb. 500Eft ha valorizalom- de attol tartok kb. a tizszerese lesz.
Szoval a forumot atolvasva azt hianyolom mi is az ami valoban gazdasagosabb lenne, mint a mai jarganyok?
Az 5l fogyasztas kb. 15Ft -os kilometerenkenti koltseg.
A konektorbol tankolas tenyleg csak 5Ft-ra adodik, de az akkupak csere az valojaban plussz 10-12Ft ot jelent, vagyis a jelenlegi arak mellet dragabb.
Megis hatarozottan allitom az elektromos hibridek mar sokkal elterjedtebbek kellene lennie. A merleg mar billen csak eszre kellene vennie a piacnak hogy nem futurisztikus es luxus hibridet, hanem hibrid nepautot kellene kinlani, kb. 3 literes fogyasztassal, 10000 euros aron.
Hazilag meg ki tud ilyet alkotni? ....Talan majd egy magyar valahol kulfoldon.( ha mar nincs is kesz)...
(#) rozsda hozzászólása Szept 22, 2009 /
 
Sziasztok.
Gulyi88 fórumtársunk kedvéért tennék föl egy pár képet az én készülö elektromos autómrol.De természetesen mindenkitöl szivesen fogadom az épitö jellegü kritikát,kérdést és véleményt.
Az autó maga egy Microcar tipusú kinai mopedautó.Sok mopedautót megnéztem a vétel elött és az volt a tapasztalatom hogy szinte mind papir lemezböl készül ami szinte kivétel nékül rendesen meg is van rohadva.A futómüvük szintén nevetségesen gyenge.Viszont ez egy aluminium vázas kocsi (nem rohad).Könnyü de mopedautókhoz képest meglepöen erös futömüvel.Az aksik miatt nincs is szükség csak rugóstag erösitésre.Egy 5,2 KW-os motor került bele.Az akkupack 48V és kb 160Ah-ás munkaakkumulátor.A vezérlö házi készitésü.
mcload:
Szerintem nem muszáj egy elektromos autónak milliókba kerülni.Én a kocsit 100e ft-ért vettem törötten és hiányosan.Az akksik 95e volt használtan (a 8 db volt ennyi),elvileg bika mind de majd kiderül.Motor 14e méhtelepröl.Esztergájos munka kb 30e.A vezérlö eddig 30e be van (de ez még lehet a duplája is.a füst és fényjelektöl függ).Aluminium hegesztéssel foglalkozom itthon (igy van hozzá gépem) de lehet számolni 10e ret a gázra és a hozaganyagra.Ékszijj+tárcsák 10e.És hozzá adhatsz még 30-50e ret korongok festék kábellek stb...Szerintem 500e böl ki fog jönni,és mivel nem egyszerre kell kiadni igy nem is olyan veszéjes.Ami eddig meglepett az a ráforditott munkaóra,ami nem kevés és még nem is látom a végét.Az elsö próbakört még idén szeretném megtenni vele.(de ez még nem azt jeleni hogy kész is van)Viszont nagyon élvezek rajta dolgozni és vagy meglepö lessz a végeredmény vagy megdöbbentö.Malyd kiderül.Egyenlöre azt mondom hogy megérte belevágni.
(#) EcoPityu válasza V L hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
Az enyémhez az össz cucc k.b. 400E HUF-ba volt /értékben/. De az üzembe helyezés bürokratikus útvesztője még 200E lett volna... ezért nem is szenvedtem vele... De még minden megvan belőle a kasznit kivéve, az akksikat néha töltögetem, hogy "meg ne romoljanak", és majd lesz velük valami, ha más nem, egy 10000w-os szünetmenetes táp energiaellátása.

Idézet:
„A konektorbol tankolas tenyleg csak 5Ft-ra adodik, de az akkupak csere az valojaban plussz 10-12Ft ot jelent, vagyis a jelenlegi arak mellet dragabb.”


Éjszakai árammal töltve 10kw/h nyi töltöttség eléréséhez, /beletöltve k.b.12kw/h + veszteség a töltőn/ k.b. 200Ft-ba van az energia. És lehetett volna ideális esetben: (65km/h-val 7kw-al) közel 100km menni. Ebben az esetben 2Ft-ra jön ki. Természetesen nappal töltve 2x ennyi, ahogy írtad...k.b. De az akksik valóban korlátozott élettartamúak.

Inkább csak leválás az olajtársadalomról, főleg ha jódrága napelemmel töltögeted, vagy házi készítésű szélerőművel!
A villanybicaj is mire visszahozná ugyanazon robogó által fogyasztott benya-áram közötti külömbséget, szétmegy benne az akkupakk, és 30000-ért vehetsz újat... Ez ugyanolyan, mint az olcsó kompakt fénycső, és a "villanykörte" esete.(csak senki nem számol!)
Én p.l. összehasonlítottam a 15w-os kfcs-t a 60w-os izzóval. (15w-os kfcs-re mondják, hogy 75w-os izzóval egyenértékű a fénye..Hát persze!
A fürdőnkben egy fal választja el a tusolót a kádtól, a kádnál 60w-os "körte", a tusolóban 15w-os kfcs volt. Szerintetek melyik irányban ejtett árnyékot a fal, hát jóhogy a kfcs felé, azaz kisebb a fénye, mint a jóöreg 60-as izzónak! A másik, hogy egy körte 30Ft, a legolcsóbb kfcs k.b. 200Ft. A 45w-nyi különbség napi 1 órányi használat esetén mennyi idő alatt hozza vissza azt a 170Ft-ot? 45w/h nyi vellany (1kwh=40Ft) 1,8Ft, nos közel 100h-nyi használat, esetünkben 100 napnyi használat után hozza vissza a különbséget, és még csak onnan kezdődik a spórolás... Nekem a 200Ft-os kfcs-ből még egy sem bírta 100napig... (ok hogy nem bírja a kapcsolgatást...) És akkor még nem is beszéltem a 2-3000Ft-os 15w-os kfcs-k ről. Azok a 1000-1500órányi használat után kezdenek spórolni. Nekem van olyan 100w-os körtém, ami vagy 5éve minden este kicsit égetve gyönyörűen pilácsol, erre kivonják a forgalomból... Ennyi erről, köszi EU!
(#) EcoPityu válasza rozsda hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
Szép lesz!
Én annó AIXAM JDM-et néztem ki magamnak, de 200E alatt nem találtam még töröttet sem! A másik, hogy ugye tudod, hogy a kis rohadékok (bocs) miatt ez már rendszám, és műszaki köteles lesz mopedautósága miatt!
Nem látom a motor-variátor összekötést, vagy még ott nem tartasz?
Amoda kérdezni akartam, hogy a mínuszt miért nem a kaszniban viszed?(maga a kaszni a vezető, főleg ha alu)
(#) mcload válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
rozsda:
A motor típusa stb érdekelne. Nekem majd 1 kb 9 kw-os dc-re lenne szükségem ........ aztán majd elteszem a sufniba, jobb időkre ....
(#) rozsda válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
Mopedautóbol fémkasznist nem szabad venni átépitésre.Igaz hogy könnyebben javitható mint az aluvázas de abbol csak szivás lessz.
És köszönöm az elismerésed.
Igen tényleg nem számoltam oda a papirozást.Elözetes érdeklödésem már volt a témában és megoldható átépitési engedéjjel.Remélem 150e böl kilyön a hivatalossá tétele.De addig még sok munka van rajta.
Akksitöltö ügyben még mindig nem jutottam elöre.Nem tudnál nekem összedobni egy egyszerü 48V-os kapcsolási rajzot?
Variátor nem lessz rajta.Bordás szijjal lessz meghajtva a váltó tengeje 1:4 áttétellel.Épp ma délután vittem el az esztergákosnak a bordás kerekeket.Azt ne kérdezd hogy az 5,2KW-os motor hogy fogja mozgatni igy a kasznit.(én ezt nem tudom kiszámolni) Csak azt tudom hogy a motor 1650 et fordul és ha 1:5 ös áttételt használok akkor 1500-as motorfordulatnál 80km/h kellene mennie a kocsinak.Most 1:4 es lessz az áttét és majd a többi kiderül a próbautak során.
Szeretnék utassal együtt 600kg-ba beleférni és akkor talán nem kell nagyobb motort ujra belefaragni.Neked hány kilós volt a trabid?
Hogy miért nem a kaszniba viszem a minuszt?Hát ez még nem jutott az eszembe.Amugy már elöre van hozva a 35 2mm-es rézkábel.
(#) rozsda válasza mcload hozzászólására (») Szept 22, 2009 /
 
A motor tipusa JULI GF144-14/4,5 Ird be a gugliba és kapsz róla több infót is.Csak a sok motor közül ki kell keresned ezt a tipust.
Amugy egy nagy kb 3-3.5 tonnás STIHLL targoncában volt két darab.Állitólag leestek vele egy rakodórámpárol,kiszedtek belöle minden használhatót (akksik,elektronika,burkolatok,munkahengerek,stb...)és kidobták a méhtelepre,majd megvettem kilóra a motort.
(#) gaba72 válasza rozsda hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Nem kell megrémülni a papírmunkától. Én már levizsgáztattam a Daihatsut (jelenleg eladó, akit érdekel keressen rá a hasznaltauto.hu-n
Költségek:-mérnöki díj: 45 eFt
-ÉV vizsgálat 20 eFt
-műszaki vizsga kb.: 25 eFt
-Okm. iroda kb.: 20 eFt
Részletes leírást találtok a költségekről egy másik átépítéssel kapcsolatban a www.permanent.hu "zöld autó" fejezetben.
(#) dugabácsi hozzászólása Okt 10, 2009 /
 
Üdv.
Szeretnék építeni egy villamoshajtású autót (elméletben).
A hajtáshoz 4 db motort kell felhasználnom és minden motor egy kereket hajt. Arra kérnék ötleteket hogy a kerekek kanyarban lévő fordulatszám különbségeit hogy lehetne a legegyszerűbben kiküszöbölni. Én első körben arra gondoltam h egy szögelfordulás mérővel figyelném a kormány elfordulását ezt a jelet feldolgozná valamilyen mikroprocesszor(ok) és ennek megfelelően vezérelné(k) a motorokat. A segítségeket előre is köszönöm.
(#) Alkatel válasza rozsda hozzászólására (») Okt 11, 2009 /
 
Csak egy megjegyzes. Londonban sok elektromos kisauto szaladgal. Jartamban-keltemben latom, ahogy otthon a haz elott tankolnak konnektorbol. Greengo-ra ha rakeresel, talalhatsz par tipust. 6000 font (1.800.000 Ft) koruli aron. Olom aksisak a lithiumos mar extra. Furge kis autok az emelkedot is jol birjak. Iszonyu rondak szerintem.
(#) sebes válasza dugabácsi hozzászólására (») Okt 11, 2009 /
 
Ha a motorokhoz használt hajtásokat nyomaték módban használod, akkor semmilyen beavatkozásra nincs szükség. Ha sebesség módban akarod a hajtásokat üzemeltetni, akkor szoftveresen meg kell oldanod az ún. elektronikus differenciálművet. A hajtott kerekek sebességalapjelét az elfordulás függvényében kell módosítanod.
Ha ismered az egyenleteket, akkor innen már csak programozás...
(#) gaba72 válasza dugabácsi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Heló!

Létezik egy elektromos verseny kis Polski ezzel a megoldással amit vázoltál, igaz csak a két hátsó kereket hajtják egy-egy motorral. Saját weblapjuk van, keress rá a neten.

Üdv.: Gaba
(#) EcoPityu válasza dugabácsi hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Ne bonyolítsd túl!
Ha 4 db kerékagy motort használnál, azok vezérelhetők síma PWM-es motorfesz /sebesség/ szabályzóval, és ezek szabályzóelemeit kibalanszolni a kormányelmozdulással, talán a legegyszerűbb. Értsd úgy, hogy a szabályzófeszt, amit a motorok kapnak /nagy fesz nagy fordulat- kis fesz kis fordulat/ egy a kormány tengelyére rakott potméterrel (mint a PC game kormányoknál) osztod meg a két oldal között. Amerre fordulsz, azon oldaltól veszi el a delejt, és azok szabadon futnak... Minek ehez mikroprocesszoros egyenletszámolós szögelfordulásos hozzáállás...

Azért nincsenek még elterjedve az E autók, mert mindenki túl akarja bonyolítani, pedig, ha kormányzatilag támogatott vizsgáztatás, és elérhető árú motorok, ill akksik állnának rendelkezésre, arra szakosodott szakműhelyek az összes régi keleti autót átalakíthatták volna már néhány száz ezer Ft-ból, és nem kéne kidobálni a Trabikat, Warnyúkat, LADÁkat, Skoda 105-120-akat, Dákiákat...stb, hanem ezek lennének a legkörnyezetbarátabb "VÁROSI" autók!

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha beállnék a "szakműhelybe" a 15 litert zabáló Zsigával, és azt mondanám, bőven elég nekem az a 70km/h, itt van 4 műszaki vizsga ára, alakítsátok át elektromosra, és ők elintéznék, még a vizsgáztatást is 2 hét alatt, és feltöltve friss műszakival csendben hazabotorkálhatnék, a konnektorig...

Amilyen motort használtam, azt már 100E körül meg lehet bármikor szerezni, de Bencénél sem sokkal drágábbak, még 200E-ért akksi, egy kis elektronika, kábelezés, plusz vizsga, és átalakítási díj. 400E-ből meg lehet csinálni. (hitelre ezt is lehetett volna, nem csak a nyaralást... )
(#) sebes válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Azért persze ez nem ilyen egyszerű....
Egy villamos hajtásnak rengeteg üzemmódja lehet és mivel pongyolán fogalmaztál félreérthető.
Ha eltekintünk a különböző motorfajtáktól (egyenáramú (rengeteg alfaja), aszinkron, szinkron és a manapság divatos BLDC, vagy másnéven kefenélküli egyenáramú) akkor az alábbi üzemmódokat tud egy korszerű hajtáselektronika:
1. Kitöltési tényező mód (Duty cycle mode)
2. Árammód (Current mode) ez bizonyos motorok esetében nem képez forgó mozgást
3. Nyomaték mód (Torque mode) ez egyenáramú esetben megegyezhet az árammóddal, ez már minden esetben forgó mozgást eredményez
4. Sebesség mód (Velocity mode) alárendelt áramhurokkal
5. Pozíció mód (Position mode) alárendelt áram és sebességhurokkal

Szóval a motorfesz szabályzás csak egyenáramú esetben képez sebességet, de ha nincs alatta árammód, akkor ez egy kitöltési tényező mód, ahol a motoráramot nem korlátozza csak a hozzávezetés, a motorimpedancia, illetve a akkutelep feszültsége és belső ellenállása.
Mégegyszer mondom, talán már itt is megemlítettem, hogy a vontatási jelleggörbének leginkább megfelelő szabályzás a nyomaték mód és ez hasonlít legjobban a belsőégésű járművek vezetéséhez. Ebben az esetben nem szükséges a hajtott kerekeket kanyarodáskor egy plusz vezérlőelektronikával szabályozni, értsd az egyes hajtások alapjeleit módosítani.

Továbbá én a potmétert elfelejteném, inkább HALL, vagy Encoder amelyek megbízhatóbbak.
Kerékagymotor nem rossz, de csak próbaként pörgess fel egy kerékpár kereket és fordítsd el mintha egy autóban lenne a kormányzott kerék. Majd az ébredő erőt a harmadik irányban képzeld el akkor, amikor egy 20-50kg-os kormányzott kerékagymotor teszi ezt......

Az átalakítással kapcsolatban egyetértek avval, hogy a jelenlegi törvényalkotók és végrehajtók egyáltalán nem kedveznek a hobby építőknek, de még az üzletszerűen vállalkozóknak sem.
(#) terjedés hozzászólása Okt 14, 2009 /
 
Sziasztok!
Motoros kérdésem lesz, ha esetleg volt már ez, vagy hasonló és kitaglaltátok, akkor elnézést, nem olvastam el minden hozzászólást.

Az meg van határozva pontosan (vagy hozzávetőlegesen), hogy egy motor tekercsén mekkora áramhoz mekkora forgató nyomaték tartozik? Mert ugye a motornál az "erőt" csak az áram képviseli, a feszültség az a belső ellenállás leküzdéséhez kell, innen adódik a felvett teljesítmény, talán a hatásfok egyik összetevője is? Elviekben egy kellően kis belső ellenállású elektromágnes is képes hatalmas erőt kifejteni igen kicsi betáplált teljesítménnyel.
Tehát el tudok képzelni olyan esetet, mikor több száz kilowattosnak tűnő „tengely energiával” csak párszor tíz vagy száz wattot vesz fel elektromosan…
Elméletben létezhet ez?
(#) EcoPityu válasza sebes hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Teljesen igazad van!
Amúgy a potméteres kifejtésem, csak egy elméleti példa volt, én sem tennék hosszú távra sehova potmétert...

Bár az emberünk is csak elméletben foglalkozik vele:
Idézet:

Üdv.
Szeretnék építeni egy villamoshajtású autót (elméletben).”


(#) Alkatel válasza Alkatel hozzászólására (») Okt 17, 2009 /
 
Frissites. g-wiz -re kell keresni nem a greengo-ra. 8500 font az indulo ar. A lithiumos 14000-tol indul. :bummafejbe:
(#) fassenkugel válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
egy 15 éves lada még 40 ezret sem ér. 400k-ért pedig jól használható 10x éves 6..9literes fogyasztású autót vehetsz. ami nem 70-el megy...

meglevő auto átépitésének gazdasági szempontból semmi értelme sincs. max hobbyból, de arra meg akit érdekel annak nem futja. akinek meg igen az vesz egy hibrid-et és le van tuda.

(#) V L válasza fassenkugel hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
A hobbi autó átalakítással a munkadíj csökkentést, a használt kaszni szintén a költség csökkentést szolgálja. Olaszoknál van több profi mühely is ahol új széria autók elektromosra átalakítását elvégzik. A környezetvédelmi támogatás, az adó kedvezmény és az olcsóbb tankolás miatt akár gazdaságosabb is lehet. De Főleg azért van piaca mert van ahová mással be sem szabad hajtani, csak null emissziós járművel!
A hibridek pedig azért terjednek majd mert a fogyasztás csökkentése egyre zsebbe vágóbb. Ha a benzin motort csak a legjobb hatásfokú tartományban működtetjük, akkor az eredő hatásfok sokkal jobb lesz, mert a villanyhajtások 95%-ot is tudnak részterhelésen, míg a benzinesek 45%-os max. hatásfoka akár 15% alá is eshet a rész terhelésen.
Ezért én arra keresem a választ, hogy magyar kisipar szegítségével olcsón, melyik használt kocsiból lehet hibridet csinálni utólag. Az villágos hogy ha kapnék készen 5-10Kw-os kerékagy motort akkor a dolog nem lenne túl bonyorult. Betennék egy 80V-os kb. 10Kw-os generátot, 5KVAh- akkut, és hajtást. Ha az átalakítás 600Eft-ből menne szerintem lenne piaca itthon is.
(#) kissbence válasza terjedés hozzászólására (») Okt 31, 2009 /
 
Elméletben sem. Bár csoda jó lenne!
Amperek- Nyomaték
Voltok-Fordulatszám
A szorzatuk pedig az elvégzett munka.
Hiába a nyomaték, ha nincs fordulatszám.
(#) rozsda hozzászólása Nov 1, 2009 /
 
Sziasztok.
Egy fórumtársunk kérte hogy tegyek föl képeket a készülö elektromos autómrol.Tul sok nincs még róla.
Cáfolnám az elöttem hozászólókat.A hobbi épitők tudják megcsinálni a dolgaikat a legolcsóbban.Elösször is nem hajtja őket semmilyen határidő,és igy van idejük felkutatni az olcsó alkatrészbeszerzési hejeket.Én például ha kell valami azonnal a MÉH telepre megyek.Nagyon olcsó és kincseket lehet találni.Persze a hobbista munkaórát nem számol hisz az épitést élvezi.És nekem olyan ne papoljon aki még nem épitett elektromos autót hogy nem gazdaságos és nagyon drága,stb...Az enyám közelébe nem fog érni az 1 millió forintnak.Lepapirozva kb a feléböl ki fog jönni.És ezt az összeget nem egyszerre kell kiadni hanem hónaprol hónapra veszegettem a cuccokat és haladtam folyamatosan az épitéssel.Persze ha valaki üzemszerüen akarja csinálni akkor már nem mehet guberálni a MÉH-re,de ez más téma.
És az az élmény le sem irható mikor többhónapos munka után beleül az ember,ad egy kis gázt és teljesen új érzéssel elindul az autója.Hidjétek el hogy mámoritó és egyszer sem bántam meg hogy belefogtam.
Egyébként tegnap volt meg az elsö tesztkör,és örömmel tapasztaltam hogy a menettulajdoságai sokkal jobbak mint amire számitottam.Egy 5.2KW-os motor van benne ami áttétellel egy egyfokozatú irányváltót hajt.Ami azt jelenti hogy nincs benne sebeségváltó,csak menetirány váltó.
Sajnos a száguldozást félbe kellett szakitani az elektronika miatt,és egy kis finomitásra szorul.Várhatóan a következő tesztnél (kb 1-2 hét) el lehet engedni az áramkorlátot,ami igen csak javit az igy is jó menettulajdonságokon.És akkor várhatóan készül róla egy kis videó is.

HPIM2704.JPG
    
(#) EcoPityu válasza rozsda hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Hmmm-hmmm örülök, hogy végre te is eljutottál a tesztig!
A többivel egyetértek!
De az is igaz, hogy az ipari elektromosautó gyártás csak akkor lesz olcsó, ha minden egyes alkatrésze kínai lesz...

Idézet:
„Sajnos a száguldozást félbe kellett szakítani az elektronika miatt,és egy kis finomításra szorul”



Ugye nem te is úgy jártál, mint én? /füsthusselszállt.../
(#) bbalazs_ válasza rozsda hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Nagyon koszonom!

Milyen autobol indultal ki? Motor honnan valo?
Sima DC motor? Akkuk milyenek?
(#) EcoPityu válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Idézet:
„Milyen autobol indultal ki? Motor honnan valo? Sima DC motor? Akkuk milyenek?”


Bár nem nekem szólt a kérdés, de segítségül mondanám, hogy kicsit olvass vissza a "rozsda" hozzászólásaiba itt ebben a topicban, majd kattints át a köv . linkre.:

Ide nézz!
(#) bbalazs_ válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
OK, visszaolvastam meg jobban (elotte is megtettem).
Latom. Erdekes! Sok sikert!
(#) rozsda válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 1, 2009 /
 
Az enyémben is szinte minden kinai.És olcsó
Szerencsére nem füstjeleket adott.A védődiódák kábelezése lett alulméretes,és a vezérlésbe kell egy kis módositás,és remélem csak ennyi.De majd meglátjuk a következő tesztnél.

bbalazs:

Az autó egy KINA mopedautó.Aluminium vázas és törötten vettem.A motort a MÉH telepen vettem 14e forintért.Egy nagy azthiszem stihl targoncában volt.48V 131A-os külső gerjesztésű egyenáramú motor.Az akksirol képeket is találsz a másik fórumon.És használtam vettem őket egy szolárkereskedésböl 95e ért a 8db-t.
Következő: »»   16 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem