Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » B5 és B8 végerősítő
Itt a rajz. Edig jó, de mi a baj?
Azt te se hiheted el, hogy ha a panelon rövidrezárod a bemenetet akkor csendes, ha meg rá kötsz egy árnyékolt kábelt akkor hirtelen minden elromlik.
Itt nincs csillagpont de az ő rajzán van.
Egyébirát idéznék a KD Mester által készített építési leirásból: "Itt jegyzem meg, hogy a bemeneti GND-t be kell kötni a megfelelő földelési pontba, mert a nyomtatott áramkörön nincs összekötés a huzalozásból fakadó földhurok elkerülése miatt! Ezt ne felejtsük el! (huzalozási rajzon rajta van) Kivétel a "dual-mono" nyák, amin a bemeneti GND össze van kötve a helyi csillagponttal."
De sajnos én sem meg te sem látod az Ő elkészitett erősítőjét hogy valójában hogy is van neki ? Látni kéne aztán akkor lehetne okoskodni , viszont ha sehová sem köttötte a bemeneti jelföldet csak a panelra akkor máris megvan a fennált gond okozója ! Mivel hogy a panelen csak egyetlen eggy GND szerepel ez is a bemenetnél , így ebben az esetben valóban azzal kéne valamit kezdeni ? A kinevezett csillagpontra kötni , de kérdés mi a kinevezett csillagpont . Directors: Még mindig azt mondanám hogy tegyél föl egy - két képet aztán megvizuálnánk a helyzetet! :yes:
Ez alapján van megcsinálva az erősítő.
Egyébként már ebbe a dobozba benne van kettő B5-ös panel ami gyönyörűen működik hangszínszabályzóval védelmekkel és kivezérlésjelzővel."Most a működők le vannak kötve nehogy bezavarjanak." Egyébként a belsejében még mindég zavar van de jobban már nem lehet csökkenteni a vezetékek számát.
Engem a DB139 szívatott.Sehogy se tudtam szakadást mérni a borda és a tranyók lábai között.A csavarokat kihajtva kiderült,hogy a BD139 a bűnös,mivel a 3-as csavar még átmegy a furatán,de a szigetelőgyűrű már nem és meghúzás után mindig volt Mohm szintű ellenállás.Végül egy M3-as műanyag csavarral rögzítettem és megszűnt a zavar.
Jajj,most látom rossz helyre húztam az átkötést.
Az az átkötés jó ami ezen a képen látható.
Üdv Mindenkinek!
Éppen most élesztem a B5-ömet (Alkotó-változat), és mindkét oldalon a nyugalmi áram beállítása során az emitterellenálláson 17.1-17.3 mV-t mérek, amely nem akar tovább változni (kb. 10 perc után). Ez normális?
Hát mondasz valamit. Ugyanezen küzdöttem ,de végülis nem kellett műanyag csavar.
A nyugalmi áramot tudtad volna lejjebb is vinni? Nekem nem sikerült 50 mV alá tolni. Habár az enyémben BD249-250 van egyenlőre. Neked MJL-ek?
Érdekes amit írsz...
Ha "rendesen" van egy BD139 felfogatva a bordára, akkor ott szerintem semmiféle ellenállást nem szabad mérjél a borda és a tranyó között. Mert a furata is szigetelt, így szigetelő gyűrűt nem kell és nem is lehet alkalmazni. Ha raksz alá egy csillámot, akkor elvileg tökéletesen el van szigetelve már az a tranyó. Egyet ki fogok mérni én is, már csak kíváncsiságból. Gondolom a kollektor lába és hűtőborda között mértél ?! És kiforrasztott állapotban, nem volt semmilyen kontaktus sem még véletlenül sem a nyák és a BD139 lábai között ?!
De a BD139 furatában a műanyag borítás alól kilóg a fém(120 fokonként 3 kis dudor),legalább is amit én használtam az ilyen és ehhez ért hozzá a csavar .
Most mértem én is, de szakadást mérek mindkét panelnál. :nemtudom:
Nekem 0,8 mV-tól indult. Azóta már feltornászta magát 19 mV-ra (15-16-ról) kb. 45 perc után. Persze tudom én tekerni a potit fentebb is, csak gondoltam magától fog majd a duplájára változni.
Ja, és MJL-k vannak.
Én akkor raknák a 3-as csavar menetére vékony zsugorcsövet szigetelés gyanánt.
Ez akkor magyarázat lehet a magas nyugalmi áramomra. Nekem is ma lett beüzemelve az egyik oldal , már hallgattam is , így elsőre tetszik , de már bánom ,hogy nem az alkotós verzió készült. Ez a nyák nagyon zsúfolt nehéz szerelni.
Még az is lehet nekiesek és átépítem ...
A probléma már rég meg van oldva.(ld. feljebb)
Tudom a műa csavar. De vess meg, nekem egy sincs idehaza, ha ilyen bajom lenne.
Én már egyszerre futtattam mind a két oldalt. 19 mV-nál - úgy néz ki - beállt. Most állítom az offsetet. 0 és +10 mV között folyamatosan szaladgál.
Szerintem mindegy melyik panelt építed meg, ahogy olvastam mindegyiknek meg van a maga előnye és hátránya. Azért az MJL egy kiforrottab megoldásnak néz ki, érdemes rá spórolni szvsz. Vagy akkor inkább B8...
Na olyat se láttam még amilyenről írsz.
Nekem még egy BD139 műanyag tokjából sem lógott ki sehol a fém. Mindenesetre ügyes vagy, hogy megoldottad.
Igen szól az erősítő. Voltak problémák a szigeteléssel , de a valódi okra ,a magas nyugalmi áramra nem találtam meg a megoldást. Talán a BD tranzisztorok miatt van ez , de ilyen problémáról még nem olvastam sehol sem.
Köszi a segítséget.
Volt már rá itt példa, hogy a készítője mindig átsiklott egy egyszerű hiba felett. Az egyik ellenállást színkód alapján 100Ohm helyett, 10Ohm-os volt. A betett fénykép alapján fedezte fel valaki.
Lehet ,hogy átellenőrzöm a színkódok alapján , habár beépítés előtt mindent megmérek.
A KD mester féle nyák valóban zsúfoltra sikerült, de a kondenzátorok méretével lehet sok helyet spórolni. A 220µF-os kondenzátoroknak elég a 10V-os is. Nálam pont elfért minden: kép
Még én se találkoztam olyan BD139-el, ami hasonló jelenséget produkált volna. A nyugalmi áram elég hőmérsékletfüggő. Nekem még soha se sikerült ugyan azt az értéket mérnem, mint, amit egyszer belőttem neki, lényeg az hogy mindkét oldalnál egyszerre változzon.
Üdv!
Itt vannak a képek. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Elég érthetetlen az,hogy a 3 egyforma panelből az egyik nem működik.
Az ellenállásokból ítélve azért nem teljesen egyformák... Szerintem nézd át alaposan és mérd ki a félvezetőket,kondik,dióda polaritások ilyesmi. Könnyen el lehet nézni apróságokat.
Alulról a második képen a BC 546B -nek mintha csak két lába lenne beforrasztva.
Fentről a második képen , úgy látom mintha nem lenne teljes kimaratva a nyák. Azt vágom ,hogy lézer nyomtatós módszert használod , de nem értem miért ilyen a külalak.
Meg ne sértődj, de ilyen vezetékkavalkádot nincs az az ember aki átlát, és segíteni tud az építő kivételével. Ha csak nem a panelokon van a hiba, de azok külalakja, így elkészítésének minősége is egy bizonyos minőségi szinten kívül esik.
Ha ez segítség neked, akkor méregess. Ahogy szokták volt mondani sokan, ha valami nem jó és van egy jó összehasonlítási alapod, akkor ahhoz viszonyíts! Én biztos nem vállalkoznék ennek a javítására, max úgy, hogy azzal kezdeném, hogy az összes vezetéket kidobom belőle, és teljesen újra vezetékezem. Érdemes lenne talán neked is így kezdeni a javítást. Egy tipp a brumm leküzdésére: ha 5 végfokot szeretnél egyszerre működtetni, akkor nem 5 csillagpont kell például, hanem akkor is csak 1! Én ha lenne már 2 vagy 3 jól működő példányom, akkor azt nem kötném ki semmiképpen, hanem pont, hogy bekötve hagynám, és a jól működőhöz "igazítanám" a többi részt. Tehát én visszakötném a jól működő részeidet, és úgy dolgoznám meg jól a végfok huzalozását. Ha azt mondod, hogy jó ez így mert átlátod rendesen, akkor azt mondom, hogy a jelek szerint viszont te sem látod át megfelelő módon, ugyanis hiba van benne...Lehet, hogy elméletben jól rajzolod le a huzalozást, és minden bekötését, de a gyakorlat mást mutat. Remélem valamit segítettem, mert már nagyon kétségbeesetten kéred a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |