Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Üdv! A képen látható simson adaptáció elvileg jó. A gyújtáskapcsoló is jó helyen van,mert ha nagyobb fordulatról állitják le a mocit és a tirisztor vezérlését teszik testre, akkor fennál a gyújtókondi túltöltésének veszélye-ergo- átüt. Az egyutas egyenirányitás elegendő a kondi feltöltéséhez normál esetben. Én inkább azt a diódát hiányolom ami a tekercset testeli a negativ félperiódusban. Ha terheletlen a tekercs a feszültsége nagy fordulatnál veszélyes értékig növekedhet-előbb utóbb átüt,menetzárlatossá válik. Miután első dolog a közlekedésbiztonság, az ilyen dolgokra is oda kell figyelni, mer sz.... ügy ha előzéskor hagy cserben az elektronika!!!
sztem az se jó, ha a tekercset zárod rövizde (félig )
akkor már jobb lenne sorba kötni egy kapcsolót, és akkor nem zárom rövidre (persze egy párhuzamos Rt is be kell tenni a tekercshez) .. nem is tölti túl a kondit... és le is áll a gép (persze 2 utas egyenirányítóval) én a CDI-m be 630V os kondit tettem.. (DC/DC konverter van benne) bár ott van visszacsatolás a kondi feszéről így elméletileg közel állandó a max fesz rajta...(300V DC)... (DC/DC konverter van benne) csőő
Csak gyári tekercsekre és gyári elektronikákra hivatkoztam. Mindenhol ezt a megoldást alkalmazzák. A tekercs nem tud leégni,ahhoz túl nagy az induktivitásuk,ismétlem csak gyári kivitel esetén.
Egy jó link...http://www.motelek.net/ neked MEX
Ó bocs fiúk , persze ajánlom mindenkinek akiket érdekel a motorelektronika.(elektronikus CDI kapcsolások, ledes lámpák, töltő elektronikák )
Egy pár CDI a motelekről. Jól látszik, hogy a gerjesztőtekercs a negativ periódusban söntölve van. A komolyabb elögyújtásszabályzós elektronikáknál (akksi nélküliek) a gerjesztőtekercs pozitiv periódusban a gy.kondi töltését végzi,tirisztoros szabályzással,a negativ periódusban pedig az elektronika tápfeszét biztositja,szintén tirisztoros szabályzással.
A D2-az. A gerjesztőtekercs egyik kivezetése testre van kötve.és a fémvázon keresztül csatlakozik az elektronikához. Az "Absteller" kivezetésen keresztül állitsa le a motort, úgy ,hogy pozitiv félperiódusban testeli a tekercset.
ebbe a kapcsolásban miért nincs negatív dióda???
Itt azR4+R5 előterhelése védi a tekercset a túl nagy fesz kialakulásától. Egyébként ez a diódás módszer inkább a japán robogókra és kis űrtartamú cross és endúró mocikra volt jellemző, a fiatalabb évjáratú modelleknél más megoldással állitják elő a kondi töltéséhez szükséges feszültséget.
AMAL-SEM elektronikával szerelt gépeknél pedig VDR-t alkalmaznak. A lényeg,hogy káros nagyságú fesz ne tudjon kialakulni.
a simson és a babetta gyujtásokban,se ellenállás se negatív dióda nem található,mert a gerlyesztő tekercs,két tekercselésűm,1 rövidre zárt tekercs és egy feszültség tekercs található benne...javís ki ha rosszul tudom!
Jól tudod,mindkettőben egy sor 0.5-0.6 átmérőjű huzal van tekerve a vasmagra,szerepe a már részletekbe menően kitárgyalt túlfeszültség megakadályozása(adott gerjesztés fölött telitésbe kerül a vas).
Érdemes a nicknevedből következtetéseket levonni?
sziasztok! Arrol a hall ic-s gyujtásrol mi a véleményetek ami kicsit visszáb fel van rakva? én még mindig a KTM re szeretnék gyujtást építeni most eggy ETZ elektzonikával megy hall ic-vel csak ehez kell aksi és nekem ugy kéne hogy aksi nélkül be lehessen rugni. a mocimon a gerjesztötekercs halott a két töltőtekercs mükszik szóval max olyan 13-18 V között ad la fordulattol függően. szerintetek menne azzal?
Mindenki a sajátját dícséri....
Szerintem mennie kéne vele. Max kisebb szűrőkondit raksz a graetz után, hogy ne legyen túl nagy az egyenirányított feszültség. Ez esetben akkor a 78L05-után kell egy kicsit nagyobb szűrés. Itt van néhány kép, hogy hogy néz ki felszerelve a cucc. Igaz az oldaldekni, az még nem volt felrakva... Az a vékony kis kék vezeték ami a gyertyakábelről megy el, az a gyújtás visszajelzés. Még pár éve raktam rá. Annyiból áll, hogy egy glimmlámpa egyik kivezetése a testre van kötve, a másik meg egy vékony kis vezetékként a gyertyakábelra van néhány menet csavarva. A glimmlámpa meg az első lámpa búrájába fúrt furatba van beragasztva. Praktikus kiegészítés
Szerintem is próbáld ki MaSTeRFoXX ajánlása szerint (kissebb szűrőkondi,stb). Mindenesetre a 78L05 ne kapjon 25V nál magasabb feszültséget magas fordulaton sem!
Üdv! Nyemi-vel már tárgyaltam tegnap egyszer de utánna nem vette fel a telefont hát most a fórumon keresztül kérdezem meg, hogy az mondta Nyemi hogy a simson adaptáció elektronikát ami megtalálható a hozzászólások között azt én használhatom babetta gyújtásra is ha a 2,2µF/63V-os és a vele párhuzamosan kötött P1-et kiveszem és áthidalom vagyis rövedzár lesz helyettük, és az lenne a kérdésem hogy a jeladóval sorba van kötve egy dióda és utána egy 10ohm-os ellenállás, na ezt ki lehet venni vagy benn maradjon??? Mert nekem úgy van hogy a tirisztor gatejével egy 1kohm-os trimmer van a föld között és elvileg így jeladóhoz lehet állítani az elektronikát nem??
Jah tényleg Előbbi hozzászólásból kimaradt Gratula a Romet-hez Tetszik a megoldás Amúgy én is hasonlót akartam MZ-re de maradt a régi Babetta, tényleg valaki már csinált ilyet hogy 150-es ETZ-re Babetta gyújtás? Indulni fog rúgásra? És sokkal jobb lesz tőle? Mennyire megbízható? Kérem aki csinált ilyet írjon róla hogy mennyira lett faxa és ha nem akkor mit lehetne csinálni hogy jó legyen!!
Persze maradjon a dióda meg a10ohmos ellenállás ne küldjünk a tirisztor G-re negatív impulzust, bár a gyári kapcsolásba egy kondi, egy dióda , KT 206/400 tirisztor található.A vezérlő részbe nincs dióda se ellenálás , de azért csak tegyél. Amúgy 1K trimert beállítása útán cseréld le fix ellenálásra , mert a trimerek rosszul birják az impulzus terhelést.( lásd eredeti simson elektronika)
Jaaa értem már... Engem nem érdekelnek a pontok mert még új vagyok.
Ehez a gyújtás rajzhoz kérnék magyarázatot. Szerintetek előgyúszit ad.
Szevasz. A kapcsolás csak egy üzembiztos CDI, előgyújtásszabályzás nélkül. A két tranyó megnövelt gate impulzust ad,a nf -es zavarszűrő kondik egyben hosszabb impulzust is eredményeznek. Ha kisjelű jeladótekercs van a mocin, érdemes megépiteni. Egyébként kismértékű előgyújtás automatikusan létrejön induktiv jeladóknál a fordulat függvényében(2-3 foknyi mindössze) ugyanis növekvő fordulatnál gyorsabb az erővonalak változása,igy nagyobb fesz keletkezik és igy előbbre tolódik a gyújtáshoz elegendő feszültségküszöb. Régi YZ-ken ki is használták.
Hali! én már raktam 250es etz-re babetta gyujtást! be lehetett frankón rugni és jól is ment vele nagy különbség nem volt az eredeti megszakítós meg az között, kicsit jobban vette a lapot, a lényeg az volt nekem hogy ne keljen aksi és minél egyszerübb legyen. nekem bejött a babetta gyuszi a tzn
Szerinted mekkora kondikkal probálkozzak? előre is köszia választ!
UÍ: BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!!!
Az én gyújtótrafóm 2A-t vett fel 12V-on. Amperenként 1000µF-ot szokás rakni. Én a biztonság kedvéért 3300µF-ot használtam még a kísérleti verzióban. A kész panelhez meg csak 4700µF-ot kaptam a boltba. Most az van benne
De szerintem próbálkozz 2000µF-dal. Baja nem lehet tőle. Mérd a feszültségeket (lehetőleg analóg műszerrel ) Aztán majd látod
Köszi válaszod mex. Szóval lehet hogy babettára R-C tagok megváltoztatásával jó lenne?Bár inkáb PIC-kel kéne az előgyújtást megoldani, van egy linkem ;http://perso.orange.fr/damien.pageot/ csak egy pár dologba segitségre szorulok, tutdnátok segíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |