Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 5 KW-os inverter
Témaindító: Gipszi Jakab 2, idő: Aug 4, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
a zünetmentes/inverter 230V kimenetét nem lehet párhuzamositani, szét kell osztani:1 hűtö- 2szivattyú--3 stb.
Szia!
ez nem járható út ---MINEK??? sokkl 1XŰBB ha veszel készen 8-9eFt-ért 12V-s PC tápot....ennyiből meg se tudom épiteni!!
Ha generátorról akarom működtetni az invertert, akkor kell elé akkumlátor?
Vagy van rá más megoldás is?
Szia!
igen, legalább 7Ah s , mert a feszültségugrásokat tüskéket nem szereti az elektronika.. feltételezem:12v gen--akku -inverter 12/230V ra
Akkor egy 12V/38A-es generátort rátudok kötni egy 500W-os inverterre?
Ahhoz is elég lesz a 7Ah-ás akksi? Még valami, az akksinak működőképesnek kell lennie? Ha szerzek egy szünetmentest aminek rossz az akksija működni fog a rendszer? Köszönöm!
sziasztok!
nem tudom menyire tartozik ide de nekem olyan inverter kellene amely eltud látni egy frekiváltót amely egy kb. 4 kW-os motort el tud hajtani és mind ez 2 vagy 4 aksiról menne nem tudom lehetséges-e ez. a frekiváltónak 400v egyen vagy váltó áram kell. előre kösz a segítséget
Egyszerűbb egy diesel vagy benzin aggregátor! Vagy ha ez nem járható vannak ilyen teljesítményű egyenáramú motorok! Ez a topik kicsit vicces, ennyi szakmai huncutságot még nem olvastam a He-n! 2010-ben az egész vicc amit írogattok! A napelem a nagyok sportja, jelen pillanatban ugyan ott vagy mintha fizeted a villanyszámlát! Hobbinak jó, valamire el kell költeni a pénzt, de hogy haszon nem lesz, az biztos! Ha csak nem az állam fizeti az egész beruházást!
üdv!
Az egész amit le írtam egy hajó hajtására lenne ami kicsit nagyobbacska de nem is ez a lényeg egyszerű szabályzás a frekiváltón keresztül az aksit vagy valami kis generátor tölti vagy partról vagy napelem a töltésre sok idő van órák, napok, hetek. hát kb. ennyit még hozzá
Szevasztok!
Véletlenül vetődtem erre, de nekem is az jutott eszembe, itt senki nem tud számolni? Röpködnek az amperok, duplázók, meg napelemek, aminek futballpályányinak kéne lennie. De kérdésem fuxihoz: hány órás üzemidő szeretnél attól a 4kW-os motortól egy töltéssel? Innen, és a kikötőből kell elindulni... Üdv: StMiklos
Szevasz!
Találtam itt egy linket, ez itt egy inverter, ezután jön még a frekiváltó.. Alkudni biztos lehet, vannak nem szinuszosak is, azok max. féláron vannak.. http://victron.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_1411....1.jpg Üdv: StMiklos
üdv!
ismerve horgász szokásaimat egy nap kb. egy óra az is két nekifutás ki megyek a vízre és vissza a kikötő és közbe ha van valami az tölthet különben motor meg frekiváltó van idehaza csak aksi nincs. Viszont a 4 KW sem kell mindig hisz valószínű csak ha nagyon haladni akarok akkor kell. És mindegy mi jön a dióda híd előtt az a lényeg hogy utána egyen áram legyen 400 voltos.
Szevasz!
Végülis amit én linkeltem az 50Hz-et ad, amire itt nincs szükség, az alap az, hogy akkuról kell 400V feletti feszültség. Azért kell több, mert ha egy 3 fázisú frekiváltóra ráküldöd a 400V váltót, abból lesz úgy 570V egyen. /Ezzel jár a villamos meg a troli./ Az átalakítást most félretéve, csak a számoknál maradva, 4 db 120Ah-s akku teljes motorterheléssel nem éri el az 1 óra üzemidőt, reálisan jó ha kijön a fél óra. Azért, mert akkor van 48V-od, 4-et sorba, hogy elkerült az iszonyú nagy áramokat, és kell minimum 100A, igenám, de egy 120Ah-s akku, nem szeret 100A-t adni, azt úgy max. 30-40-el célszerű csak terhelni, hogy azért elfogadható maradjon az "amperóra hatásfok". A töltés hasonló áramokat igényel, 20-30%-al hosszabb ideig. Zárójelben: mit keres egy hajón egy 3 fázisú aszinkron motor. Sokkal egyszerűbb lenne a dolog egy egyenáramú motorral. Érdemes tovább gondolkodni?, ha igen, akkor lehet kapcsolást keresni. Üdv: StMiklos
Szia!
Nekem van pár nagyobb inverterem is itthon. A kisebb 4,2kW-os, ez 240V os akkublokkról jár. A nagyobb az 4.8kW-os, ebben 3db 120V os akkublokk dolgozik. Ezeknél igen nagy súllyal kell számolni. Nagy hajód van? Üdv.: Gyula
Hát akkor? Össze kell kötni 2 db 240V-os akkublokkot, beküldeni a frekiváltóba, aztán mehet is..
Üdv: StMiklos
Szia!
Csak arra akartam utalni, hogy 100kg vagy több súllyal kell számolni. Nem mindegy mekkora a hajó. A fateromnak volt egy hajója amiben egy 6 hengeres volvo penta benzines motor volt. Van akinek ez is csak csónak kategóriába esik Üdv.: Gyula
sziasztok!
én kb. úgy gondoltam az egészet hogy egy aggregát hajtja a frekiváltót de hogy ne menjen mindig akkut is tölt és a gépezet arról is tud menni küldök egy képet róla annyit hozzá 6m hosszú és 2m széles ja és a frekiváltónak 400 egyen elég
Szevasz!
A legegyszerűbb megoldásnak a következő tűnik: Az biztos, hogy nagy tömegű akku nélkül nem működik a dolog. Azt tudom, hogy az autóakkumulátorok hamar belepusztulnak a feltöltöm-teljesen kisütöm üzemmódba, ezért pl. napelemes/szélkerekes rendszerekhez sem használhatók tárolásra elfogadható élettartam mellett. Marad a 400V körüli akkublokk összeállítása, töltése direkt úton viszonylag egyszerűen megoldható. Stabil helyről a töltése, a közel nagyságrenddel kisebb áramok miatt egyszerűbben megoldható /230/400V transzformátor, ha nem akarok töltéshez párhuzamosítani/ Én ebbe az irányba nézelődnék tovább, ez tűnik a legjárhatóbb útnak beépített technikában és azt hiszem árban is. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Lehet, hogy vad az ötlet, de végignézve a kapható akkukat, blokkokat, a gond az, hogy nagy a kapacitásuk, innen kezdve a súlyuk és áruk is. Ha összeraksz 36db zselés akkut, 12V 17Ah, ca. 8000Ft/db, ezt használják a PC szünetmentes tápegységek, akkor megvan a feszültség, direktben 2 fázist használva tölthető, stabilban pedig egy 230/400V-os 400VA trafóról szintén direktben /értsd alatta, minimális anyaggal, szabályozással/ és akkor a leválasztásod is megvan.. 2*18 darabként tölthető 230V-ról is. Kénytelen vagyok megemlíteni, hogy az élet és vagyonbiztonságot ilyen feszültségek mellett következetesen be kell tartani. Ezek az akkuk rövid idejű, nagy áramú üzemre tervezettek, hiszen max fél óra egy "áthidalási" idő. Neked ca. 2 óra üzemidőd lenne, úgy 2/3-ad motorteljesítménynél. Lehet, hogy van ennél jobb megoldás is, nekem ez jutott eszembe.. Üdv: StMiklos
Hy.
Én arról nem nyilatkozok, megéri-e, de egy 3000W-os inverterről adok egy rajzot. Nagyon pöpecnek találom. Csak a trafót lesz húzós megtekerni(sok réz kell ). Én ezt kamionba szándékozom megépíteni 1500w-on, mikrónak. Üdv! Bővebben: 3kW
Én azért nem gondolkozom már nagyon inverter építésén, mert olyan 200Ft/W áron hozzá tudok jutni. Szerintem igen reális ár. Vagy Ti tudtok olcsóbb és jobb megoldást? Mert ha igen akkor engem érdekelne mindenféleképpen főleg mert hamarosan napelemes rendszer kiépítésébe vágom a kis fejszém :-]
Szevasz!
Amivel kapcsolatos az én hozzászólásom, az 4000W, ezt szorzom 200-al, az eredmény 800.000,- Ft-ban. És akkor még csak invertere van, ehhez kéne akku is.. Nem tudom viszont, milyen teljesítményben gondolkozol, így igazán még hozzáfűzni se tudok semmit. Üdv: StMiklos
én ilyesmi kapcsolásra gondoltam de amiket te írtál azok is nagyszerű ötletek
Szevasz!
A rajz nyilván jó, de hirtelen nem látok benne túláramvédelmet. Úgy gondolom, ilyen teljesítmény és felhasználási mód mellett a védelmekkel bőkezűen kell bánni, ami itt be van/lesz építve, az mind sokba kerül. Fórumtársunk adott egy rajzot, nagyjából ez az a kapcsolás, amiben benne van amire céloztam. Azt nem látom, hogy a trafó milyen frekin jár. 50Hz?. Ha igen, akkor igen csak nagy méretű kell, hogy legyem. Ha 20-100kHz, akkor a vasmag beszerzés/tekercselés, impregnálás a megoldandó feladat. Áramok, közelítve, hogy lássuk is miben kell gondolkozni: állandósult üzemben ca. 200A. Mint tudjuk, a motorok indítási árama többszöröse az üzemi áramnak. Igaz a frekiváltó tudja a lassú felfutást, itt nem tudom hogyan alakulnak. Félvezetők: a 200A-t, ha ide "konvertálom", itt impulzusüzem van, /ki se merem számolni/ a kapcsolt áram 2-3*-os is lehet, és ez jó, ha biztonságos "távolságban" van a félvezető határadatától. Itt már az összekötővezetékek inkább sínek. Nem véletlen, hogy ilyen teljesítményeknél inkább 48-80 vagy még nagyobb feszültségeket/akkukat használnak. nagyobb feszültségtűrésű félvezető nem probléma, nagyobb áramú igen. Az inverter nyilván megvalósítható/megvásárolható, de milyen költség mellett? Ezek ismeretében /ha az eszmefuttatást elfogadod/, lehet keresni akkumulátor, inverter, félvezetők, trafók, diódák beszerzési forrását, és tájékozódni az árakról, aztán aláhúzol, összeadod a számoszlopot és döntesz. Üdv: StMiklos
Sziasztok.
Lenne pár kérdésem , és úgylátom vannak itt hozzáértő emberek. Inverter vásárlásban töröm a fejemet, mivel az elmű lekapcsolt a hálózatról. Házat kéne ellátni. 3 fázis van kiépítve a házban. -1 kérdés 12 vagy 24 voltost vásároljak. -Sinusos-t vagy elég a módosított sinus(Abból trapéz vagy ...) Plazma-tv ,számítógép, szivattyú, hűtőszekrény. -Olvastam annyimindent, nemtudtam pontot tenni a végére. Határozott érveket kérnék. Viszont anyagilag, nincsen sok. Köszönettel:Gábor.
Az áramszolgáltatót kiváltani olcsón?
3 fázis, plazma TV, hűtőszekrény, világítás... Mit gondolsz, az invertert mivel fogod táplálni? Az akkukat hogyan fogod tölteni? Üdv Inhouse
Felejtsd el, ez nem olcsó mulatság! Egy ilyen házat ellátó rendszer minimum 1-2 milla, ha mindent te magad csinálasz rajta!
És az még csak nagyjából alaphangon veri az 1-2kW-ot.
Szia!
A terved kivitelezése nagyon nagy anyagi ráfordítást igényel. Az inverter a kisebb tétel. Az akkumulátorok és a napelemek a néhány milliós kategóriába esnek. Üdv.: Gyula
Sziasztok.
Van egy diesel aggregátor, ami rosszabb esetben tölti az akksikat. Vannak napelemek, akkumulátorok,van MPPT-s töltésvezérlő. Amivel nem jutottam dűlőre, az egyedül ez a pár kérdés volt. Az órám rossz volt, tényleg nem buheráltam. Az elmű szerint igen. A számlám végösszegének a feléből , már újra lenne mindenem még ha nem is egyszerre üzemelnének. S...an vagyok, nem hobbi meg hüdesokaszámla. A Per közel 3-4 év.Nehezen értik meg, ha lopom a villanyt akkor mér hagyom az órát pörögni, mér lassz négyszerese akkor az éves fogyastásom.(valami szétesett az órában).Elég nehéz egy 13 éves kislánynak elmondani ne nézz tv-t. És mér a szomszédban fürödjön. Késöbb tennék még inverter-t fázisonként külön. Mivel itt nincsen semmi közmű, csak villany. Víz kútból, fütés fával. Van-e külömbség a 12-és a 24 voltos inverter között. Ill mivel olcsobb, a modositott sinusos inverter, megy-e róla szivattyú,hűtőgép. Minden tanácsot elfogadok. Köszönettel veszem őket.
Értem.
Hát ha költséghatékonyan nézem a golgokat, akkor a kissebb fogyasztóknak (tv,hűtő,apróságok) elég lenne egy nagyobb ups is, akkuk nélkül egy apc 2-3000VA-s/1600-2200W (ez szinuszos kimenetű!!!) kerül kb 15-30000Ft-ba.Persze aktív hűtést kellene bele rakni. (1-2 venti) Én úgy oldanám meg, hogy a szünetmentest persze a tv és egyéb fontosabb dolgokkor egyfolytában, a nap többi részén pedig szakaszosan működtetném. PL.: 30 perc be 2 óra kikapcsolt állapot, így nem megy tönkre, és ennyi idő alatt pl a hűtő lehűti magát. Itt ami nehezebb, az a szivattyú, annak a terhelését és indítását nem hiszem, hogy tolerálná egy ups. |
Bejelentkezés
Hirdetés |