Fórum témák
» Több friss téma |
Szia !
Mit gondoltok, lehet egy tintasugaras nyomtatóból PCB nyomtatót készíteni ? Ez lenne ugyan is a legegyszerübb eljárás a rajzolat lemezre viteléhez. Üdv!
Már mi is gondolkodtunk ezen ,de abban nem jó festék van. Ez vizzel oldódó, vagyis maratásnál lejönne, de ha másfajta festéket teszel bele, azt valszeg nem bírná a nyomtatófej.
Szóval az ötlet jó, de felejtős.
Nekem ilyen téren a plotter jutott eszembe csakmivel itthon nincs csak a cégnén amit amúgyis speciális dologra használnak, ígyhát elvetettem a kísérletezést :no:
A plotter jó lehet. Abba bele lehet fogni a maratásálló filcet.
Hi4
A tintasugaras több szempontból sem jó, meg sem marad a festék olyan felületen ami nem nedvszívó.... Viszont egy olcsó lézernyomtatóval lehet hogy érdemes lenne kísérletezni, azok a tonerek biztos hogy állják a savat, és mivel a lézer "ráégeti" a festéket, nem folyik szét. Csak nem tudom hogy megoldható e a merev felületre nyomtatás, illetve a vastagság beállítás...
Szia !
Sajnos a tintát nem próbáltam még, de volt egy ilyen sejtésem, hogy azon bukhat a dolog. Van egy másfajta festék ami szintén nyomtatóba való, (ilyennel nyomtatják a gyártási időket) ez birja is a vizet, savat..stb, csak valóban az a kérdés mit szól hozzá a fúvóka Lézernyomtatóra gondoltam én is elsőre, csak technikailag abban az a "bonyolult", hogy először meg kell melegítenem a panelt és csak utána tehetem a nyomtatóba, mert maga a nyomtató nem képes azt felmelegíteni kellő hőfokra. De mindenképpen a lézernyomtató festéke lenne az ideális az tutti. Nyomtató beállítása a merev felület nyomtatására, ez a legkisebb probléma, mivel csak azt kell megoldani, hogy vizszintessen haladjon át a panel a nyomtatón. Behordó és lenyomó hengereket kb: 1mm-t kell csak elemelni. Üdv!
használj fototeknikát! viszonylag olcsó és a minősége is jó.üdv
jó, DE: veszett drága azt a sok lét megvenni meg a veszélyes lámpát HGLI pl.
A P20 lakk is elég húzós többek között 3000 FT kábé. Meg azt nem értem ha pici áramkört készít az illető előkapja az alkolost filcet és kész. A bátyám így szép nyákokat tudott készíteni. +sokat kell vacakolni vel beledobni a sok löttybe... Szerintem akkor éri/érné meg ha megrendelésre csinálsz nyákokat úgy simán megtérül. De sztem így hobii szinten NEM éri meg. Lesz egy kis pénzem nekiállok egy kis URH mikrofonnak és próbanyákra építem. De ha bonyis á.k.-t építek veszek filcet és VASKLORIDOT (kicsit lassú de nem sietünk) fölrajzolom, beledobom a löttybe és kész a nyák. A bátyám módszere amit leírtam kb. 2000 FT A fotós módszer 10000 vagy afölött FT
Szia !
Vasalást használok mert szerintem a legolcsóbb, és sikerül is 98% -ban. Fotozást azért nem használom mert ahogy Müszi is irta bonya. Van hogy hetekig nem csinálok semmit, és rossz látni ha a 3000FT -os sprayből nem jön, vagy köpködve jön a lakk. Fotozni szerintem akkor érdemes ha sorozatban csinálod vagy sorozatban készítesz szitákat. Nyomtatás azért is lenne jó, mert azt bármikor percek alatt elkészítheted, időt, pénzt takarítasz meg. Üdv!
Ezt honnan vetted?!
Idézet: „A fotós módszer 10000 vagy afölött FT” A P20 lakk max. 2000,- és nem egyetlen lemezre elég! (Példaként: Amióta vettem egy flakonnal belőle, legalább 4-5 db. A/4 méretű nyers NYÁK lapot használtam fel, volt, amit javítani is kellett, és még van benne, kb. 1/3-a). Az előhívó btto 550,- Ft. Egy üveggel vettem, még abból is megvan, legalább 1/3-a. Más a fotózásos módszerhez nem kell, ami van még, az a maratáshoz kell, de az más módszerekhez is kell. Milyen más "löttyökről" beszélsz?!
Kb. 2 hónappal ezelőt vettem egy flakon P20-at, mint előző hsz-omban olvashatod, még van belőle, használtam, de soha nem köpködött. És nem 3000,- hanem 2000,-.
Egy jobb filc (lakkfilc) is van, vagy 500,-. Szabadkézi rajz minősége meg sem közelíti a fotózottat. A vasalás meg legalább annyi nyűglődéssel jár. (Nem is szólva arról, hogy még a rosszul sikerült vasalás után sem használható még egyszer ugyan az a papír... Ha a fotózást elrontom, akkor újrafújom a lemezt, és kész. Ami esetleg vész, az egy kevés P20, de az se vészes!)
Én is Frankye véleményét osztom
A fotózásnál gyakorlatilag 100%-os a siker, nagyon precíz, vékony huzalokat is símán meg lehet vele valósítani (0.3mm-es sávokat, 64 lábú TQFP tokozású (0,8mm- lábtáv) vagy 28 lábú SSOP tokozású (0.65mm lábtáv) IC-nek is símán le lehet gyártani hozzá a NYÁK-ot,) A kétoldalas NYÁK-ról nem is beszélve :yes: És a Fotózás NEM drága, egyszer kell hozzá megvenni a felszerelést, utána elég olcsó a sikerélményhez viszonyítva Kell hozzá egy üveglap, ez se sok pénz, Én egy scannerből bontottam meg kell hozá egy higanygőz lámpa, HGLI, vagy HMLI kinek mi tetszik, ebből egy 160W-ot untig elég Előhívó folyadék legyegyszerűbben TN140, ezt ha felhígítod az oldalán jelzett arányban, beleöntöd egy kannába, akkor 2-3 évig elég a tartalma (4,5-5liter) Aki nem akar venni P20-at az vegyen kész fotoérzékeny NYÁK-ot (Én ezt az utat járom...)
Idézet: „De ha bonyis á.k.-t építek veszek filcet....” Egyszer csináltam ilyen "bonyis" áramkört alkoholos filccel... Soha többé nem kívánom hogy ez mégegyeszer előforduljon velem..... (Csöves oszcilloszkóp...) Nem lett szép, és a valódi méretéhez 2x akkora lett a panel.... Meg el is lett rontva a rajzolat.... A rajzolás során elpazarolt időről nem is beszélve.... Sokkal hamarabb megvan a fotózás+ az előhívás mint a rajzolás...
Szia !
Az nem kétséges, hogy 1 spray tartalma sok panelre elég, csak attól féltem, hogy a spray idővel beszárad. Akkor pedig drága mulatság. De ahogy írod ettől nem kell különösebben tartani. Itt nálunk a lakk 2700 Ft, de ez részletkérdés. Másrészt mit szólsz a közvetlen nyomtatáshoz ? Rajzolható részletességében vonalak vastagsága...stb szerintem 100% -os. 0,3 -as vonalat vasalással is át lehet vinni fóliára. Szóval a lézer festéke jó, ha ezt lehetne a lemezre közvetlen nyomtatni, az tökéletes lenne. Üdv!
Igen, ha megvalósítható a közvetlen nyomtatás, az nagyon jó, bár azért vannak fenntartásaim. Pl. a nyomtatót ehhez gyakorlatilag teljesen "szét kell buherálni", vagy pl. ha a festékanyag fogyóban van a tonerben, akkor azt már csak akkor veszed észre, ha a közepén húz egy halvány csíkot a panelre, és akkor kezdheted elölről, vagyis festék eltávolít, panel újra tisztít, előkészít, nyomtat, stb.
És abban sem vagyok egészen biztos, hogy fel lehet annyira melegíteni (előre!) a lemezt, hogy a festék kellően ráragadjon. Ezzel együtt - ha beválik - valóban igen jó megoldás!
A lézernyomtató (elektrosztatikus) elvéből következően megvalósíthatatlan az ötlet. Nem csak a melegítés és a vízszintes (merev) átküldés a gond!
A lézerprinter = fénymásoló, azzal a különbséggel, hogy a nagyfesszel homogénen feltöltött felületű dob (CDS drum) lézersgárral (LED-sorral), vagy a ráhelyezett, megvilágított originálról visszaverődő fénnyel van kisütve a fehér(hez közeli) felületeken. Erre a "töltésképre" tapad fel a felhordott (saját sztatikus töltéssel bíró) gyantás festék. Ezután a továbbítóval a papír halad a dobbal szinkronban és a papír alatti nagyfesz-szál (transfer corona) hatására a festékszemcsék "átülnek" a papír felületére (ha ekkor elakad és kiveszed, egyszerűen lesöpörhető). Végső művelet a fixálás, amikor a kimeneti szilikonhenger-pár - amiből az egyik 125fok körüli értékre fűtött) ráolvasztja a gyantás festéket a papírfelületre. Tehát fémek, vezetők (alufóliás papír) nyomtatása sem működhet ezen elv alapján.
Szerintem a nyomtatás jó lenne, DE ha jól tudom a lézernyomtató csak olyan anyagra tud nyomtatni, ami nem vezet.
Talán plotter lenne a legjobb, da még az nincs marad a fotózás. Fotózással nekem sikerült olyan NYÁK-ot csinálni, ahol 2 vezeték közt a távolság 0,2mm (2/10)! Kép itt
Hmmm. Kösz Sebi, ennyivel is okosabbak lettünk!
Szia !
Akkor ez a fajta nyomtató kilőve (nagyon nem is bánom mert ez lett volna a drágább és macerásabb) Marad a tintasugaras, olyan tintával ami birja a vizet....savat. Csak a fuvókák mit szólnak hozzá, az majd kiderül. Köszi az eddigi észrevételeket ! Üdv!
ötlet szintjén vetem fel, hogy egy fotóérzékeny nyákra nyomtatni tintasugaras nyomtatóval, majd ezt foto modszerrel folytatni (bevilágítani...)
Szerintem a tinta is viselkedik úgy a felületen mint a fotos módszer maszkolása(fóliája), és előhívás után talán még le is lehetne mosni. Nekem van egy kimustrált epsonom ami elvileg tudná a sík nyomtatást is a hátsó kézi lapadagolóról, talán egyszer kipróbálom. Bár én sosem használtam fotos módszert sem, mert többek közt nemtudom elég részletesen hogy is működik a folyamat Valaki ezt is leírhatná egy howto-ba képekkel, pontos lámatípusokkal, szükséges kapcsolásokkal...stb.. maximális riszpekt menne érte! Mostanában vasalós módszerrel élek, régebben mindig rendelgettem a nyákokat, azok fotosak voltak, kettő közt van elég sok különbség a fotós előnyére.
http://dcf77.uw.hu/6.htm
Én így csinálom, de mostanában csakis gyári fotolakkos panelt használok.
Na én ezt mondom, hogy nem írásvetítő fóliára, hanem közvetlen a nyák lapra kellene nyomtatni a tintasugaras nyomtatóval, majd levilágítani és előhívni.
Ezt a howto-t már olvastam. meg mindenhol a HGLI, vagy HMLI lámpákat, de lövésem sincs hogy lehet elkészíteni egy ilyen levilágító szekrényt, hiába gyagya vagyok hozzá na! Szeretem, ha leírják, hogy pontosan miylen típusú izzót vegyek, hogy törjem le róla a burkolatot, milyen fojtót kössek elé sorosan, milyen távol tegyem a nyáklaptól. Mik kellenek még... Soksok fotóval, mert uyge mi emberek vizuális típusúak vagyunk.
Szia !
Nem fotoérzékeny nyákra akarok nyomtatni, egy egyszerű közönséges kezeletlen nyákra. Gyakorlatilag a vasalásos módszerből a vasalást akarom kihagyni, tehát egy panelre rányomtatom azt amit rávasalnék, és ezt maratom ki. Tintasugaras nyomtatóval teljesen biztos hogy ez megoldható, 2 kérdés van csak nem lesz -e porózus a nyomtatás, valamint a spec festékanyagot bírja -e a nyomtató. A vizszintes nyomtatás...stb nem jelenthet gondot. Üdv!
Erre írtam, hogy az én teóriám szerint ez csak a fotós módszerrel működhet, ha működik...
A tintasugaras nyomtatók speciális festékeket használnak. Mostanában kétféle megoldás terjedt el. A piezókristályos és a buborék működésű. A piezókristályos nyomtatást főként az Epson használja, ez nem más mint egy pici piezó kristályt raknak a festékkamrába ami feszültség hatására alakot vált ezzel kiszorítja a festékcseppet a kamrából ergó a papírra lövi. A másik fajta a buborék működésű, amit tovább fejlesztettek mára főleg HP nyomtatók. Egy pici ellenálláson keresztül több száz fokra melegítik a festékkamrában a festéket és ez a hőtágulás miatt a papírra lövődik. Mindkét folyamat a másodperc tört része alatt zajlik le. Hogy miért kell speciális festék? Hogy bírja ezt a több száz fokos hőt (a piezokristályosnál is van felmelegedés nem is kicsi), megfelelően kis méretű cseppeket lehessen leválasztani a festékkamrába illetve a fúvókák általában 0.05 mm méretűek míg a festékcseppek ennek fele, megfelelő legyen a konzisztenciája és oxigén hatására nem száradjon be. Gyakorlatilag szerintem a piezokristáylos lehet alkalmas arra, hogy saját festékkel próbálkozz. Szerintem valami alkohol alapú festék alkalmas lehet, de hogy azzal miylen lesz a nyomtatási kép... nemtudom.
" mindenhol a HGLI, vagy HMLI lámpákat,(ajánlják) de lövésem sincs hogy lehet elkészíteni egy ilyen levilágító szekrényt"
Ezt a módszert hosszú évekig használtam. A higanygőz lámpák (amit említesz) bármelyike megfelel, a betűk a porozás (ami az UV hatására fényt bocsájt ki) színhőmérsékletére utalnak. (mint a fénycsöveknél az F29, stb) Bár hallottam már előtéttel egybeépítettről is. A lényeg: 250W-osat kell választani, ez jó időket eredményez 30cm távolságból a P20 lakkal. Kell hozzá egy előtét induktivitás (fojtó, mint a fénycsöveknél, csak 250W-os) Búratörés (mert erre nincs szükségünk, hisz ez kiszűrné az UV-t) balkézbe határozottan lámpát megfogni, jobbal, kiskalapács fokával menetes rész fölé kb 2kp erővel sújtani. Ha ettől ódzkodsz, biztonsággal 100-as satuban is elvégezhető a művelet (alá műanyagszatyor a szilánkoknak) lassan - pukkanásig - szorítani.
Az eredeti temahoz irok par 5letet:
En nemregiben nezegettem, hogy lehet-e csinalni nyomatott aramkort nyomtato nyomtatot. Talaltam is egy oldalt ahol a srac leirta, hogy hogyan alakitotta at a nyomtatojat. Vegulis 3 reszbol all a dolog: - meg kell novelni a nyomtatoba dughato "papir" vastagsagat. Ehhez el kell tavolitani a papir adagolot, es kicsit at kell furkalni a nyomtato femvazat. - az eltavolitott papir adagolot emulalni kell. mar ha olyan. kulonben a nyomtato nem fog nyomtatni, hiszen hibaval leall. - maratasallo festeket kell venni. Egy amerikai ceg hajlando ezt kisebb osszegert postazni. Ezek dikert nyomtatoba valo festekek amik aljak a maratast. Googliban erre kell keresni: direct PCB printing Nehany link: http://www.makezine.com/blog/archive/2006/08/how_to_direct_to_pcb_i...r.html http://www.makezine.com/blog/archive/2006/08/how_to_direct_to_pcb_i...r.html Ez az az oldal amirol az elobb irtam.
A tintát nem kell innen-onnan rendelgetni, sima jelölőtintával megoldható.
pl.: http://www.signet.hu/ -tól vehető, nekem is egy itt forgalmazott tintám van, csak nem mertem még kipróbálni itthoni tintasugaras nyomtatóban. Ezek alkohol alapú tinták.
Szia !
Ez lesz ahogy mondod, tintasugaras nyomtató átalakítása és olyan festék ami birja a vizet...savat. Jövőhónap elején veszek egy használt még működő printert és meglátom mire jutok. Nem érzem bonyolultnak az átalakítást, csak az a nyitott kérdés mit szól a nyomtató a festékhez amit tudok szerezni nagyobb mennyiségbe. Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |