Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   40 / 299
(#) kadarist válasza kistigris hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Szia!
Használd a keresőt!automata akkutöltő
(#) dolfin hozzászólása Feb 9, 2010 /
 
Üdv

Az lenne a kérdésem hogy nem karakterisztika alapján menne a töltés, hanem feszültségméréssel, mert ugye 1.2V os akksi 1.4V a töltött állapotban, ha addig tölteném amég kb 1.4V lenne?

Másik kérdés: 12V-os 1.2Ah-s ólomakksi. Az LM317 adatlapján van egy kapcsolás (amit ide is tettem). Az jó ilyenre? Mondjuk a 0.2R-es ellenállást 2 Ohm-ra cserélném, hogy kíméletesebb legyen a töltés. A kapcs alján azt írják:
Idézet:
„RS sets output impedance of charger ZO = RS (1 + R2/R1). Use of RS allows low charging rates whit fully charged battery.”

Eszerint a teljes töltésnél "csepptöltésbe" megy át a töltés?

Mit kell tudni egy 12V-os ólomakksiról, töltéséről és honnan lehet tudni hogy feltőlt?

Köszi

12V olom.JPG
    
(#) Remci válasza kistigris hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Szia!

Ezt nézted már? Vagy ennek a töltőnek a felső részét. Ezt elvileg be tudod állítani hogy 14.4v-nál ki, 12.5v-nál bekapcsoljon.
(#) gkari válasza kistigris hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Szerintem az idézetteket nézd meg, mindent tud, amit feltételként leírtál:Bővebben: Link((#587605)
Üdv!
(#) Krisz03 válasza kistigris hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Lehet, hogy nem teljesen a kérdésedre a válasz, de ez a kapcsolás hasonló dolgokat művel, mint amire neked szükséged lenne: Bővebben: Link. Ha beállítod, 14.4V-nál világítani kezd a LED, kb 14.35V-nál elalszik (ugye relével helyettesíthető). Talán ez is lenne a legjobb megoldás az akku számára, az élettartam figyelembevétele mellett, és nem megvárni, míg 12V-ig merül az akku.

Mellesleg engem meg az érdekelne, hogy a linkelt kapcsolásomba miként lehetne nagyobb hiszterézist "bevinni"?
(#) mugab válasza dolfin hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Megpróbálok válaszolni:
A Ni-Mh, Ni-Cd aksikat korrektül csak karakterisztika alapján lehet feltölteni. Szokás még az időzitős alkalmazás, ugyanis elvileg a kapacitás egytizedével lehet tölteni 14 órán keresztül (ehez persze kéne tudni a pontos kapacitást, ami nem mindig az ami rá van írva, nomeg le is kéne meríteni 0.9 voltra feltöltés előtt)
Az 1.4 Volt az alacsony áramnál már lehet túltöltés nagy áramnál meg csak a kezdet.
A kapcsolás valszeg megfelel.
Az ólom aksi (12V-os ) 10.8-14.4V-ig használható, normál töltése a kapacitás egytizedével 14.4V-ig, csepptöltéskor 13.6 voltot szoktak tartani.
A gugliban ha rákeresel találsz ennél jóval részletesebb leírásokat is az akkumulátorokról.
Ja és ami fontos és kevesen tudják, +5 fok alatt nem tudod rendesen feltölteni!

(#) kistigris hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Köszönöm a gyors választ.Van 1-2 megoldás ami érdekes és kipróbálom,és megírom mire jutottam.Mert nem akkutöltőt akarok építeni m ert az van.Csak egy 24 órából 24-t rajtavan a tötltő az kkumlátoron.Az akkumlátoron meg 1 fogyasztó.Azért kell megoldani,hogy lekapcsolja a hálózati feszültséget,ne tegye tönkre az akkumlátort.De kipróbálom van 1-2 jó ötlet
(#) dolfin válasza mugab hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Üdv

Akkor úgy tűnik a legjobb a NIMH akksinak ha időre töltöm hőmérséklet figyeléssel, ezzel az a baj hogy nem tudom mennyire van lemerülve, és ha 0.1C vel töltöm 10-14 óráig akkor az már túltöltés lehet ha nincs teljesen lemerülve.

Ólom akksinál akkor a kapcson látható ellenállást 10Ohm/2W-ra cserélem (vagy 3W amilyet kapok) akkor 0.1C lesz kb, rákötök egy multimétert és megnézem a töltő áramát, utána a feszt figyelem és 14 körül lekapcsolom.

Üdv

ps: Van egy Energizer ceruzaakksi töltőm, van rajta egy töltésjelző LED is, ami a töltöttségtől függően egyre halványabban világít és ha kialszik akkor feltöltődött. Ez hogy működhet? Ha lesz időm szétszedem és lerajzolom a kapcsolását. 280mA-rel tölt 2.8V-tal.
(#) bankimajki válasza kistigris hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Nem is értem miért kell amúgy erre is egy új téma, (de mindegy is) Egy egyszerű ablakkomparátor kell csak neked, ami ha eléri a 12V-ot meghúzza a relét és ezzel bekapcsolta a töltőt. És amikor eléri a felső határt pl.14,2V akkor elenged. Én ezt így gondolom. nem kell ezt túl bonyolítani.
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Hali.Kicseréltem a 4 diódát a töltőbe.A legkisebb álásba is 17V amit mérek és az Ampermérő meg se mozdul csak remeg.
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Akkumulátorral együtt mértem a 17V-ot.Most rátettem egy gyári töltőt ami biztos jó,ugyanazt mutatja,már 17V.
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Én se értem,hogy mivan már.Elméletileg nem kéne csak 14 valamenyivel töltenie.Erre 2 töltővel is 17V.Ampert tudok mérni esetleg,hogy mennyivel tölt?Az én töltőmön eddig mutatot,most már semmi.Mi lett a gond?
(#) gkari válasza kistigris hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Ha a töltési végfesz. jól van beállítva, akkor semmi baja nem lehet az akkunak, közömbös, hogy fogyasztó is rá van kapcsolva, vagy sem-persze a fogyasztó ne fogyasszon annyit,vagy többet, mint a töltő teljesítménye! Nekem van olyan akkum, amire a töltő Okt.-től Ápr.-ig rá van kacsolva, köszöni szépen, pont így a legjobb neki.
Üdv!
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Gondom van.Itt van nállam haverom töltöje,rokonom valamit összezárt és nem jön ki rajta csak pár volt.NYÁK lapon vannak ellenálások 4 kis kerek dióda meg led sor.A ledek világitanak folyamatosan amint áram alá helyezem. http://www.flexiobt.hu/index.php?hiv=133&nmo=11&stilus=webaruhaz#
(#) skoda120 válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
A HB-1206S töltőről van szó.
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Akkor muszáj leszek haveromhoz elvinni a töltőtt.Az enyémet is passzolod miért megy felfelé a Volt és miért nem mutat semmit se az óra?
(#) dolfin hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Üdv

Megépítettem az LM317T adatlapján lévő, előbb feltett kapcsolást csak 10Ohm 5W ellenállással. A töltőárama 13.7V, most a 12V-os Pb akkut töltöm és műszerrel folyamatosan mérem az feszültségét. Az elején elég gyorsan elérte a 12.6V-ot és most szép lassan egy felfele, jeleleg 12.74V-nál jár. 13.4 vagy 13.5 környékéig engedem, bár ahogy írtátok mehetne 14.4ig is.
Üdv
(#) skoda120 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Holnap este méregetés lesz haveromnál,akkor majd többet tudunk.Én már feladtam.
(#) Krisz03 válasza dolfin hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Idézet:
„bár ahogy írtátok mehetne 14.4ig is.”


Menjen is, mert különben nem lesz teljesen feltöltve. Aztán ha hosszabb ideig akarod töltőn hagyni, illetve puffer üzemben szeretnéd használni, akkor vedd csak vissza 14V alá (13.6-13.8V).
(#) dolfin válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Akkor meg kellene változtatni a kapcsoláson az R2 és R1 arányát (akkor kell rá egy potméter)? Vagy a 317 növelni fogja a feszt a töltöttségtől függően?
A 13.7V-ot úgy mértem hogy simán rátettem a műszert és addig lépegetett fel.
(#) erbe válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Elégett a söntellenállás, amiről a LED-ek működtek. Ahogy nőtt az áram, egyre több LED gyulladt ki. Az ellenállás helyett most minden a LED-eken keresztül jön, így néhány volt van, de áram nincs.
(#) Sonnyblack hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Sziasztok
Kaptam egy automata akkutöltőt ehhez keresek kapcsolási rajzot
Gyártmánya : ELKIS A36
Köszi
(#) skoda120 válasza erbe hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Bár érteném miről beszélsz
(#) dolfin hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Valaki aki jobban ért az elmélethez mint én meg tudná mondani hogy az én összeállításomban mekkora a töltő áram?
Elvileg ugye az AJD és az OUT láb között mindig 1.25V a különbség, ami 1R-nél 1.25A-t jelent, de ott van a feszültségosztó az ADJ láb előtt, így nem tudom hogy mennyi a töltőáram. Elég lassan tölt. Ampert nem tudom hogy lehet mérni sima digitális multiméterrel, de ha jól kötöttem akkor 5mA-t mutat ami elég kevés pedig 10R van rajta ami elvileg 125mA-nek kellene lennie ha minden igaz. Segítene valaki?
Köszönöm.
(#) erbe válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
"Bár érteném miről beszélsz"
Biztos akad a közeledben villanyszerelő, aki hajlandó segíteni. Ezen a szinten nincs értelme tovább szaporítani a szót.
(#) proli007 válasza dolfin hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Hello!
Másik topikban..
Itt
vagy Itt
üdv! proli007
(#) dolfin válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Köszi

A leszabályzást igazából azzal is meg tudom oldani hogy a multiméterrel mért feszt egy potival beállítom 14.4V-ra (az R2 és R1 arányát változtatva).
A 10R-es ellenállást kicseréltem 2R-re, most gyorsabban tölt, műszer szerint 50mA megy át... holnap veszek egy 0.2R-est és azzal is megmérem.

Üdv
(#) skoda120 válasza erbe hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ugy néz ki probléma feltárva,cserélni kell.
(#) bringas2 válasza gkari hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Itt egyesek már -már laboratoriumi körülmények közt,hömérséklet figyelés,stab.hömérséklet,karakterisztika szerint akarnak tölteni pár ezer ft.os akkupakkot.
Arról meg fogalmuk sincs,hogy mennyi távolkeleti sz..t behoznak,ami feleannyit tud leadni mint amit ráirnak,ráadásul 2-3év alatt kiszáradnak,majd gyorsan olykor maguktól is lemerülnek.
A müszerezettségröl nem beszélve,pl.nem tudom a töltöáramot mérni meg ilyenek.
(#) bringas2 válasza dolfin hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Mi az hogy nem tudsz áramot mérni?Ilyen nincs,már az 1500ft.os multi is mér 10A.ig.Egyébként I=U/R és kész.
Én villanyszerelö vagyok 2perc alatt megtudnám mutatni mérni a cuccot,de ehhez látni kéne,elhoznod.
Igy távolról azt sem tudni milyen akku-ról van szó,kapacitás tipusa stb.
Következő: »»   40 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem