Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   434 / 1387
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
A terv.Még kiegészíteném annyival,hogy ajánlott a védőszálas megoldás nálam ez elmaradt mert a biztonsági trafóról megy és kellő védelmet nyújt! A hőmegfutásról egy 240 fokos hőbizti gondoskodik mi az eredeti helyén van!
(#) Attila86 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Ez egy két irányba forgó motor. Ráadásul mint mondtam, eddig nem kerregett.
(#) luxmanpower válasza watt hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Lehet hogy az enyém gyári hibás volt vagy ilyesmi. Mert még a gyári hőbizti előtt megnyiffant (kb160C körül), ami ugye 172C. Bár én azt gondoltam volna hogy úgy méretezik a biztosítékot hogy ne tudjon nagyobb kár keletkezni a laminálóban.
(#) patexati válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Lehet a vezérlés (triak ) okozza Lehet nincs megfelelően hidegítve valahol vagy az opto áramellenállása nem jó nem kapcsol a triac be rendesen!
(#) szabi83 válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Egy videó a hangról jó lenne, abból hamar kiderül.
(#) skero válasza roland0327 hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia! Én forrasztás előtt szoktam levágni egy körömcsipesz segítségével. Az a kis szerszám azért is jó mert oldalró nagyon jól látszik ,hogy mekkora lábat kell hagyni és a széleinél (mivel általában íves az éle) akár tövig is vágható lenne a láb. Még nem volt problémám abból ,hogy forrasztás előt levágom a lábakat.
(#) watt válasza luxmanpower hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Azt hiszem baj van, mert nekem is durrant egy nagyon, amikor a hosszú nyákot akartam áttolni. Az a nyák, amire készülne a lamináló vezérlője 2mm-es, ilyen vastagot még nem próbáltam eddig áttolni, így nem tapasztaltam azt, amit most, hogy a két fogaskerék összeakadt! A görgő így nem mozdult sokáig(kb 20sec, mire valamit kitaláltam, hogy tovább menjen). Ahogy itt állt a görgő a fűtés előtt, túlhevült és valószínű felforrt az alatta lévő ragasztó, ami kirobbant, széttolva a gumit. Tehát nem a gumi nem bírja, hanem az alatta lévő ragasztó!

Azt hiszem ez a project kicsit elakad, mert erre nem számítottam! Próbálom megjavítani a görgőket és megoldani, hogy a fogaskerekek nem akadjanak el(ezt talán az egyik teljes kivételével tudom megoldani.)
Kicsit csalódott vagyok, úgy tűnik a gazdaságosabbik így nem megfelelő, jobban megéri a szilikon hengeres drágábbik! Érik nekem is a másik megvétele, igaz az sem biztos, hogy bírja a 200°C-ot!
(#) patexati válasza watt hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia! Azt hiszem elmentünk egy lényeges dolog mellett! Mi csak a görgőt mérjük és a fűtőszál mehet a végtelenségig Ahogy kivettem a hozzászólásokból a drágábbik laminálóban dupla hőszabályzás van és nem engedi a fűtést "megszaladni" én pont most szembesültem ezzel a problémával egy egyedi projectnél (műlép készítő viaszmelegítő tartálya) hol 120 fokon kell tartani a viaszt de hát a melegítés nem mehet fel nagy mértékben mert utána a viasz károsodik nem lesz megfelelő a minősége tehét kell egy másodlagos szabályzó is! Ez egy 556-os ic-vel megoldható úgy,hogy kettő hőmérőt építünk a két csatornára és a fűtését felemeljük egy bizonyos szintre a görgő meg marad az alacsony kívánt hőfokon! Szerintem a drágábbik is így lehet! Egy tranzisztor kell az optohoz a GND ágba és ha túl meleg a fűtés megszakítja még nem hŰl vissza ezalatt természetesen melegítí a görgőt csak nem olyan drasztikusan mint most! Ha a tied is felrobbant megegyezhettek és valaki valakinek elküldi a jót mivel egyel nem megy senki semmire
(#) ha9pi.feri válasza watt hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Ha kiveszed az egyik fogaskereket nem fog működni, elcsúszik a papír a paneltől. Én egy csavart tettem bele, ami nem engedi szétkapcsolódni a fogaskerekeket. Ezek a hengerek kibírtak 260 fokot is!
(#) patexati válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia! Igen ez jó megoldás igaz én úgy reszeltem ki,hogy ne történjen meg a szétakadás de ha túl vastag a nyák akkor meg elakad a motor nem bírja húzni vagy összetörik a mechanikája egy idő után. Én 1,5 mm-es panelt használok 90%-ban de átmegy a 2mm-es is csak nehezen már határeset és ha nagyobb darab az eléggé megterheli.
(#) ha9pi.feri válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia! Igen én is kireszeltem, de sok lett, utána láttam, hogy összezárva is épp hogy összeérnek a fogaskerekek.
(#) watt válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Próbáltam, nekem nem tűnt úgy, hogy elcsúszna a papír. Ha igen, akkor akkor is elcsúszik, ha nem kapcoslódik szét a két fogaskerék, mert a fogak eltávolodnak és mindenképpen lenne egy eltolás, mire összeérnek. Tehát nem nagyon hiszem, hogy elcsúszna.
(#) watt hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Vani tt még egy érdekes dolog. Eddig azt lehetett olvasni itt többektől, hogy a papír a laminálás alatt megnyúlik. Nálam épp ellenkezőleg történt, 2mm-t zsugorodott kb. 280mm hosszon! Egyre inkább azon töröm a felyem, hogy más megoldással jobb eredményt lehetne elérni, csak még nem forrt ki bennem a dolog, és itt off lenne...
(#) dinokal válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia!
A tápról tudnál feltenni rajzot?
(#) patexati válasza watt hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Mert te nagy hőmérsékleten nyomod szerintem ez az oka! Nekem nyúlik.
(#) patexati válasza dinokal hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Szia! Nincs rajz csak a nyák! Nyákról nyákra meg fejben terveztem! Amúgy van itt a HE-n a kapcsolásokban is kapcsitáp.
(#) watt válasza patexati hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Nem tudom, lehet papírfüggő. Aminek magasabb a víztartalma, az zsugorodik...
(#) sprofan válasza roland0327 hozzászólására (») Márc 13, 2010 / 1
 
Én úgy oldottam meg, hogy van egy csípőfogóm és egy hegyes csőrű fogóm, kondiknál megfogom a hegyes csőrűvel, és elvágom, ami meg megmarad a hegyes csőrű pofái között, az pont átér a nyákon, plusz 2mm. Ellenállásoknál a szabvány méretűre való láb hajtogatás is nagyon egyszerű, csípőfogóval megfogom az ellenállást és a két szélén egyszerűen az ujjammal lehajlítom. Aztán mi túlnyúlik a fogó száján, azt levágom.
Ezeket a szinte pont jó méretű szerszámokat itt nálunk egy készletben lehet kapni, de ha attól eltekintünk hogy ezek no name cuccok, az enyímek meg nem, akkor ezek ugyan azok a szerszámok: Bővebben: LinkBővebben: Link
(#) JZoli válasza roland0327 hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
A gond az előre levágott lábakkal csak az lehet, ha esetleg nem személyesen veszed a nyáklemezeket, hogy nem mindig egyforma vastagot kap az ember ilyenkor aztán az egyiken jobban túlnyúlik, míg a másik vastagabbon meg alig ér át!
(#) roland0327 válasza sprofan hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Eddig ez teccik csak nincs heyes csőrű fogóm. De ezt tudom helyettesíteni bármilyen hasonló méretűvel. Ezt ki fogom próbálni. Köszi. De továbbra is várom még az ötleteket.
(#) roland0327 válasza JZoli hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Az a pár század mm igazán nem számít szerintem, mert úgy is rá lesz hagyva 1-1.5mm. Vagy talán mégis számít?!
(#) skero válasza JZoli hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Az előre levágást (esetemben körömcsipesszel) én úgy értem ,hogy az alkatrészlábakat a kész nyák furataiba helyezem és úgy vágom méretre ,aztán beforrasztás és jöhet a következő alkatrész.[quote]A gond az előre levágott lábakkal csak az lehet, ha esetleg nem személyesen veszed a nyáklemezeket, hogy nem mindig egyforma vastagot kap az ember
(#) NagyKrisz hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Samsung ML-1640 lézernyomtatóm van. A cikkben leírt metódika szerint, nekem nem kellene átalakítanom a laminátort, mind1 melyik típus, beszerzésén gondolkozom.
Hengerek közti távolság növelés, csak a 2mm vastagságú paneleknél szükséges vagy a vékonyabbaknál muszáj.
Köszi
(#) llaci56 válasza NagyKrisz hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Nézd meg, hogy átmegy-e a panel a gépen!
(#) tothi89 válasza NagyKrisz hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Nekem is ilyen nyomtatóm van, a gyári festékkel csak vasaltam, arra nem tudom a hőfokot, mostanában én töltöm vaterán vett festékporral(általános Samsung).
Az olcsóbbik laminálót alakítottam át én 130-140fokon(töltött toner) laminálok, szóval mindenképp át kell alakítanod a laminálót, valószínűleg ha 1mm-es nyákot használsz, a mechanikai átalakítást megúszod, de én ajánlom, nem nagy kunszt, itt mindent megtalálsz hozzá. Ha Watt kapcsolását építed meg, ajánlom Patexati nyáktervét, de a fűtéshez legalább 8 amperes triakot vegyél, mert nekem volt amikor nem kapcsolt ki a fűtés és folyamatosan fűtött kb 150V-al.
(#) tothi89 válasza NagyKrisz hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Idézet:
„Hello!

Tecskó olcsóbbik azaz a 5eft alatti buheráltad át?
Mechanika kireszel?

Köszi
NagyKrisz”

Igen, mondjuk én még 3000-ért vettem. A felső vándor henger "lyukját" kell kireszelni oválisra, tehát csak felfele, hogy oldalirányba ne tudjon mozogni!
(#) Alkotó hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Lehet jobb lenne ha nem szólnék bele az itteni átalakítósdiba, mert nagyon profi munkákat látni itt.
De a hitelességhez mindenképpen hozzátartozik egy tény, ami itt nem hangzott még el. Nálam, a képen látható 5000-es tescos lamináló, minden átalakítás nélkül alkalmas nyákkészítésre.
A legnagyobb hőfokon, 5-6 szor szoktam engedni a panelt. Ennyi elég. Hp-vel nyomtatok öntapadó tapéta fedőfóliájára.
Először szétszedtem és próbálgattam, figyeltem miként viselkednek a hengerek. A kireszelést azonnal elvetettem, mert már így is csak a fogaskerék hegye kapcsolódik. Tehát megemeli amennyire tudja, majd utána a henger palástja deformálódik egy kicsit.

Viszont nem kis fejtörést okozott megtalálni annak a módját, miként lehet a beültetési rajzolatot illeszteni, mert behúzáskor mindig elmozdult egy kicsit. A stációkat nem részletezem csak a végeredmény a fontos. A festékboltban kapható takaró-ragasztószalag a megoldás. Ez papírból van, nem árt neki ekkora meleg semmit, és éppen olyan a rajta lévő ragasztó "erőssége", hogy még tökéletesen rögzít, de mégis szinte nyom nélkül lehúzható (azért egy kicsi kis maszat marad utána, de az ujjammal könnyen letrörölhető).
Fotók a panelokról egyéb témákban számos helyen

DSCF9705.JPG
    
(#) llaci56 válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Szerintem egyszerűbb, ha tükörbe nyomtatod az alkatrészoldalt a forr. oldalnak, – köztük hajtás vonallal, - és helyezel rá illesztő pontokat is, aztán az összehajtott papír közé teszed a panelt, és egyszerre laminálod a két oldalt. (Én a kétoldalast így szoktam.)
(#) luxmanpower hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Szerintem maradjunk abban hogy legyen olcsóbb meg drágább tescos, mert nálunk az olcsóbb több mint 5e

Cegléd közelében tud valaki tescot ahol 3000 körül van az olcsóbbik és nem 6e vmennyi?
(#) Alkotó válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
A legelsők között gondoltam erre, és ki is próbáltam. Tulajdonképpen nem is mozdult be, de más bajom volt vele. Maratás után, mikor lemosom a festéket elég macerás ezt úgy csinálni, hogy a hátoldal teljesen védett maradjon. Továbbá mikor fúrom, akkor is sérül a fúróasztaltól.
Mikor a nyákoldal készen van, lemosva és kifúrva, illetve a pontos kontúrvágás után, mert én a panelt kicsit nagyobbra szoktam hagyni az elején, csak akkor laminálom rá a beültetési rajzolatot.

Viszont kétoldalas panelhoz kifogástalan az ötleted.
Következő: »»   434 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem