Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
És ha átlátszó öntapadós fóliával leragasztanád még a maratás előtt? (Ügyelve a szélek jó záródására!) Így rajta is maradhatna...
Én ezt a papír maszkolószallagot akkor is szoktam használni, ha többféle nyákterv van kinyomtatva, akkor elrendezem őket egy nyákon, összeragasztom és egyszerre laminálom. Így gyorsabb, egyben belógatom a "marató apparátba", kifurkálom, darabolom, tehát csak a végén kezelem külön a kis darabkákat.
Üdv Mindenkinek.
Folyamatosan olvasom ezt a témát. Ha megemlíthetném, én "egészen másképpen" oldottam meg a laminálást, és nem jelentkeznek az alábbi gondok. Szereztem egy öreg HP L5 lézernyomtatót. (Vaterán 3000 Ft.) Szétszedtem. Az alsó henger szilikon (birja a hőt) ez van meghajtva. A felső henger a fűtött. SSR-re szabályozom 120-200 Cfok-ig A felső henger rugós, két csavarral állítható a nyomó erő. 2-3 mm-es távolság sem gond. A motor bipoláris léptető, saját vezérlését használom potival. Gyönyörűen vasal, semmi gondom vele. Semmi mechanikai átalakítás, a szilikon meg mindent bír. Köszönettel.
NagyKrisz, tothi89!
Nektek is kicsit hullámosan nyomtatja a vízszintes (vagy függőleges, attól függ honnan nézzük) egyenes vonalakat?
A4 papír hosszanti oldalával párhuzamos vonalakra gondolsz vagy a rövidebb oldalával párhuzamosakra?
Azoknál a vonalaknál, amik nem párhuzamosak teljesen a rövidebbik oldallal, ha nem egész pixel értéket kap a nyomtató, akkor fordul nálam elő. Milyen nyáktervezőt használsz, mert nekem express pcb-vel csinálta, mióta sprint layout-ot használok, nincs ilyen problémám.
Itt van egy videó arról amikor még nem morgott a motor:
Bővebben: Youtube Ez pedig a mostani, kerregős állapot: Bővebben: Youtube Még egyszer leírom; hogy a motor, a mechanika és az elektronika egy az egyben ugyan az a két videón! A különbség annyi hogy a vezérlőelektronika alkatrészei át lettek ültetve egy másik nyákba. A videón látszik hogyha leválasztom a motort a hengerekről hogy csak önmagában forogjon, akkor is kerreg. Mi a fene okozhatja ezt?
Direkt áramot adva a motornak is csinálja ( biztos, hogy az elektronika "hülyült" meg ? )? Ha nem, akkor szkópozás !
Steve
Kézzel megforgatva nem érződik súrlódás? Illetve határozottan lehet érezni a mágnespólusok ellenállását, kicsit "bakogva" lehet forditani a tengelyt?
Hatalmas áttétele van ennek a motornak, lehetetlen még csak megmozdítani is kézzel a tengelyt.
Nézd meg a kihajtás oldali lemezben, minden tengelyvég a helyén van?
Mondom, semmi sem változott a mechanikán és főleg nem a motoron! Ez a motor még csak szét sem volt szedve.
Szia!
Van még egy ugyanilyen motorod, azzal is kipróbáltad? Ez a zaj csapágyazási (kopási) gondokból is eredhet, de csakis akkor lehet meggyőzően választ találni, ha kipróbálod 230V AC-ról is működtetni. Ha ekkor is megvan ez a hiba, sajna szét kell szedni a motort, és megvízsgálni minden illesztést belül.
Ezekszerint az áttétel egy része a motorral egybeépitve van? Mindenesetre a végére kell járni, szétszedve a motort kiderül, hogy a forgórész csapágyazása miatt súrlódik, vagy esetleg némiképp lemágneseződött.
A mechanikai igénybevételtől még kimehet a helyéről, ha nem, akkor fogaskerékkopás. Tapasztalatból tudom .
Én Eagle-t használok.
De nálam mindegy, hogy mivel nyomtatok, mindig enyhén hullámos lesz a vonal, de csak vagy a vízszintes vagy a függőleges.
Megnéztem, mind a helyén van.
Próbaképp rövidrezártam a triakot de akkor is kerreg. Másik motorral nem tudom kipróbálni mert a másikat már odaadtam Picinek.
A hosszanti oldalával párhuzamos. Tehát akkor úgy is mondhatjuk, hogy függőleges.
Küldök egy képet, hogy miről is beszélek. Ezt mondjuk .pdf-ből nyomtattam, a VF2 NyÁK terve.
Igen, egy be.
Csúszócsapágyas és 1mm-s a tengely. A műanyag forgórészen, kettő mágnesgyűrű van.
Kombinált fogóval sikerült megforgatnom. Igen, "bakogva" lehet forgatni a tengelyt.
Akkor fogaskerékkopás , a gyári motor fogaskerekei jó lehetnek cserealapnak
Ne csesztesd, mert nagyobb lesz a kár, szét kell szedni :yes: Megnézni mi kopott el.
Minden megmaradt lamináló-alkatrészemet úgy ahogy van az összes motorral együtt odaadtam Picinek.
De nem hiszem hogy ilyen gyorsan elkopott volna a fogaskerék, illetve az előző nyákon még nem kerregett. Gyakorlatilag a következő bekapcsoláskor ami már az új vezérlőpanelről történt, már kerregett. A kettő közt egy nap telt el de ez idő alatt nem volt bekapcsolva a motor tehát nem kophatott!
Válaszd le a mechanikától, lehet, hogy nem is a motor kerreg, csak rosszul hallod.
Megkérdem Picit hogy visszavásárolhatom-e tőle a másik két irányba forgó motoromat (adtam neki ugyanis vagy hármat, csak nem használja fel mindet ), vagy veszek még egyet postán.
Szét kell szedned! Ha nem kopás akkor szorulás. A triak rövidrezárása után sem változott a helyzet, igy egyértelmű a motorhiba. Ha a mágnesek jók, nincs beszorult fém, illetve műanyagdarabocska, akkor marad a tekercs....
Egy dolog még elképzelhető: túlmelegedett a tekercs(!), kicsit változott a cséve alakja, és ehhez surlódik a forgórész. Ezt természetesen csak szétszedéssel tudod ellenőrizni, és kijavítani majd. (Ez lenne az egyszerübb hiba...)
Ahogy sucuka irta: először válaszd le a mechanikáról, és forgasd meg a hengereket, hátha ott szorul.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |