Fórum témák
» Több friss téma |
Végigolvastam a Totalcar-os fórumot, ami ugyanezzel a témával foglalkozott, de semmi gyakorlati megvalósítás, vagy bármilyen gyakorlatias ötlet nem volt benne! Mindegyikük a motorhiánnyal volt meglőve, ami nekem rendelkezésemre áll, a vezérlés itt a kérdés! Azért nyitottam a T-mát! Amúgy kiderült, hogy a hajtómotorja nem is 60, hanem 80v-os, így mégkisebb áramra lesz szükségem, viszont több akksira...
Már ennek is utánajártam: 155Ah-s 12v-os legócsóbb viszont még minőségi "nóném"(noname) akkumulátor 22.000 Ft, a tömege kb 35kg., ebből rakok én össze 6db-ot/72v, feltöltve max 80! Így lesz kb. 210kg túlsúlyom, sebaj! A motor tömege kb 30kg a vezérlés előreláthatólag folytótekerccsel együtt sem lesz több mint 5 kg, így ezt a 210+30+5+én(74kg)-t kell csak cipelnie annak a 12kw-nyi erőnek a kasznin kívül persze... De.. Ha kijön belőle az eredeti motor, a kipuff rendszer, gersli, első akksi, benzintank, gyujtótekercsek, hátsó ülés, azért csak nyerek némi össztömeg csökkenést?...Még az index, féklámpa, helyzetjelző is ledes lesz, hogy ne fogyasszon... A targonca leírása is meglesz hamarosan /néhány E Ft-ért/ , amiből a hajtómotor van, de majd a motor képét is felteszem ide, hogy legyen miből kiindulni annak aki legalább ilyenre vetemedik mint én!!
A világért sem szeretnék kötekedni, de ezt írod:
Idézet: „...a hajtómotorja nem is 60, hanem 80v-os...1555Ah-s 12v-os legócsóbb...akkumulátor...ebből rakok én össze 6db-ot/72v, feltöltve max 80...” Szóval fullra feltöltött akksi éppen elég feszt ad, hogy a motor üzemszerűen működjön. De mi van, ha kezd az akksi merülni? A jármű elkezd lassulni. Mivel egy álló tárgy megmozdítása sokkal több energiát emészt fel, mint egy már mozgásban lévő mozgásban tartása, szvsz. elég hamar kezd merülni az akksi. Persze, a 155Ah elég sok, de valszeg jó alaposan fogja zabálni is a powert. (Gondolom, a "nagyok", az autógyárak is ezért kísérleteznek inkább a hibrid hajtással, meg az energia-cellás üzemmel. Itt túl nagy a holt-teher.) A vezérlési részhez: Mivel a jármű sebesség kb. egyenletes, ezért a vezérlést szerintem egyszerűen a pedál benyom-kienged elven meg lehet úszni. Vagyis, amikor benyomod a pedált, megy a szufla a motorra, a többi innentől az áttétel dolga (meg a kuplungé, gondolom.) Amikor a pedálról a lábad leveszed, megszűnik a táplálás, a motor "visszatáplál". Vagy egy másik ötlet, ha "több fokozatú" sebességszabályozást akarsz: A "gázpedál" karját egy érintkező-sorral összekötve egyre több akku kerül a motorra, full benyomott pedál esetén mind. Vissza ugyan ez, fordított sorrendben.
Nos én is végigolvasgattam az írásokat...
lenne hozzá egy két megjegyzésem vagy inkább észrevételem.... 1.szerintem a téma már eléggé eltért az eredeti kérdésektől miszerint az elektromos vezérlést kérdezték,,,már láttam környezetszennyezéssel kapcsolatos szövegeket is ami szerintem nem kapcsolódik nagy mértékben a dologhoz. Az energiát egyébként valahogy elő kell állítani, és telljesen mindegy hogy most éppen benzines mocival csináljuk(normál autó) vagy elektromos energiát szipkácsolunk le valahonnan a hálózatról mert azt is hő V mechanikai energiából nyerik... a nap és szélenergia természetesen kivétel de szép kis hazánkban valakik a drága elektromos áramért tiltakoznak valakik pedig paksért és szélerőművekért... mert hogy mi lenne egy második "Csernobil"esetén meg hogy szegény madarak megzavarodnak a lapátoktól.... Napenergiáról meg annyit hogy a hiper szuper amcsi fejlesztésű full napelemes repülőgép amit csináltak fesztávra biztos megvan 30-40 méter(de nem akarok hüleséget mondani szak szemléltetésként írtam) az pontosan négy normális méretű hajszárító erejéből tartja fenn magát ami cirka 4-5ezer W... 2.amiket itt felvetettek azok között van sok jó ötlet és elképzelés viszont azt tessék fontolóra venni hogy miért nem foglalkoznak vele még a legnagyobb cégek sem... Ami a trolin van az tökéletesen megoldható a troli méretén és fejlesztéssel pl személyautóra is bizti müxik... telljesen újj elképzelés viszont értelmetlen mert ott a kész ötlet... 3 Hogy az ilyen hibrid autókkal lehessen foglalkozni, ahhoz kell egy bizonyos fokú felszereltség ugyanis pl 100wattos forrasztóval nehéz smd alaktrészeket beszerelni.... Szal az ilyenekhez minimum egy nagyobb cégi tőke és finanszírozás no meg felszereltség kell, amivel már el lehet indulni... Ugyanis nekik meg se kottyan néhány 10-100millió ami szerinetm a töbséget már próbára teszi... 4 a nagy cégek bizti tudják mit csinálnak... én nem tudom az okát hogy ezt meg azt a tervet miért is vetették el de nekik tuti meg van rá az elég nyomós okuk... ez összefügghet az olajjal is amit már láttam egy írásban leírva. 5 itt mindenhol a fogyasztást akarták csökkenteni... nos szerintem ha már valaki összerak egy ilyet házilag akkor az fogja a legkevésbé érdekelni, hogy 2óra vagy 2óra 10 percet tud vele kocsikázni... Az utóbbi hónapokban hallottam egy új hibrid kocsiról. Márkailag valamilyen (nem tudom) "lexus" érdekessége hogy akkora mint egy bika telepjáró, vagy talán nagyobb is, és ehhez képest tessék megkapaszkodni: 4,.. litert eszik városban és 6,.. litert az úton!!! Továbbá a végsebessége valahol 150-200Km/h környékén van..Ez szerintem mind környezeti és pénztárcai szinten elég szép telljesítmény. A lényege pedig nem az, hogy ilyen-olyan ledeket rakunk fényszórónak, hogy csak 20wattos hangfalakat szerelünk be, meg elektromos féket szerelünk be, hanem hogy a benne lévő motort alacsony fordulatszámon járatjuk telljes terhelés mellett, és optimális beállításokkal. Tehát a fogyasztás a legkevesebb és az aksik pedig tárolják az energiát... Ezt úgy oldják meg, hogy X időre bakapcsolják a motort(benzinest) max terheléssel, amikor az aksik feltöltődnek akkor meg lekapcsolják.... ezek után aksiról fog menni. Érdemes azon is elgondolkodni, hogy miért nem érte meg nekik az ilyen olyan fogyasztás csökkentő megoldás, csak a fentebb leírt... Valószínűleg ha piszok sok mérnők kísérletezéssel és számolgatásokkal úgy döntött hogy ez így jó akkor abban valszeg igazuk is van..... Ahhoz hogy megváltsuk a világot, inkább hatalom és pozíció kell. (bizti hallottatok már Jedlik Ányos fizikusról, és az életútjáról, meg az ellopott találmányairól..) Nos ezzel a szöveggel nem akartam megbántani senkit és semmilyen elképzelést, meg a kedveteket sem akartam szegni csak szeretném közölni az észrevételeimet, és tanácsaimat... BALy
Engedj meg egy ici-pici pontosítást!
A hibrid hajtás lényege nem az, hogy áramot termelnek a villanymotorok meghajtásához, hanem az, hogy amikor az autó kis sebességgel halad, akkor azt a villamos motorok hajtják, majd, amikor felgyorsult, beindul (az addig leállított) benzines motor, és az hajtja tovább. Természetesen közben visszatölti az elfogyott elektromos energia egy részét is. És fékezéskor az elektromotorok ismét besegítenek a töltésbe, mert, mint generátorok működnek. Amikor a járgány lelassul, ismét leáll a benzines erőmű, és a villanymocik veszik át a hajtást. Az átmenetet olyan jól megoldották a két hejtás között, hogy ha nem kimondottan ezt figyeled, és nem erre vagy kihegyezve, akkor észre sem veszed, mikor vált egyik a másikra. Bocs, de ennyi kiegészítés a pontosság kedvéért szükséges volt. Egyebekben pedig egyetértek Veled.
Én kicsit visszakanyarodnék az eredeti témához. Vagyis a nagyteljesitményű egyenáramú motor vezérlése. Arról szerintem mindenki elfeledkezett,hogy egyenáramú motorok már több mint 100 évvel ezelőtt is voltak , és villamosokat, mozdonyt, hajót is hajtottak vele. Ezt hogyan tudták megoldani? Az igazi egyenáramú motornak 2 vagy több tekercse is van. Kicsit pongyolán fogalmazva van a főáramú tekercs (forgórész) és van a mellékáramú tekercs vagy gerjesztő tekercs. Az állórész gerjesztésének változtatásával nagyon finoman szabályozható az egyenáramú motor fordulatszáma. Ezeknek a motoroknak már nagyon kis fordulaton is meglehetősen nagy a nyomatéka, amiről a belsőégésű motor fejlesztők és gyártók csak álmodoznak. Természetesen a gerjesztőtekercset is vezérelni kell valamilyen árammal (feszültséggel), csak jóval kisebb áramokat kell kezelni.
Egyébként már biztosan láttatok fúrógép, sarokcsiszoló stb. motorját ami szénkefés motor.Az egyenáramú motorok is hasonlóan néznek ki.
Itt egy Jeep átalakítása villany meghajtásúra. Remélem jól néztem mert nem erősségem az angol...
Megnéztem,de konkrét infó a megvalósításról elég kevés van benne. Ami biztos az az, hogy 160 V-os akkutelepről működik a Jeep és elméletileg 160 kW-os a motor (1000 A !!!) Igazából azt írja le a cikk, hogy hogyan történt az átalakítás, milyen típusú gyári egységeket épített bele a fickó stb. Egyébként van benne egy-két érdekes dolog , de mi még ettől messze vagyunk, hogy ilyen részletek fontosak lennének.
Azt hiszem, hogy ha autóban gondolkodunk, akkor a targoncák vezérlését kellene lekoppintanunk valamilyen formában, mert azok nagyon jól ki vannak találva és jól működnek. Én egy másik oldalról próbálom közelíteni a témát (kisebb teljesítmény) , ugyanis a lányomnak most bütykölök egy kis elektromos gokartot, és szereztem hozzá egy elektromos roller motorját 24 V 240W, Ez egy viszonylag könnyen kezelhető teljesítmény és áramerősség (10 A). Az egyenáramú gépek vezérlésére mindenféleképpen a gerjesztőárammal történő vezérlést javasolnám. Régebbi autók dinamói is hasonlóképpen működnek, csak fordítva természetesen. Ott a gerjesztő árammal lehet a terheléshez igazítani a dinamó által szolgáltatott energiát (fesz. szabályzó) A mai autókban már háromfázisú generátor van diódás egyenirányítással, de ezeknél is van fesz szabályzás. Medpróbálok valami anyagot keresni ehhez a témához. Üdv
Találtam a neten egy IGBT nevű félvezetőt, ami a FET-nek és a tranyónak a "keveréke".
Bővebb infó Itt Érdemes lenne utána nézni.
Elektromos autó helyett miért nem építünk plazmás vízbontót, és az így termelt gázzal hajtanánk a benzines autót
[link=http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/html/bfr10.htm]http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/html/bfr10.htm[/link] [link=http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/]http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/[/link]
naja, csak mindig és gyorsan elfogy a szén ami benne van.... sajna..
Akkor építsünk vízzel hajtott autót!
Benzin helyett vizet kell tankolni és csak a gyújtó trafót kell meghackolni, hogy a gyergyánál keletkező szikra berobbantsa a vizet Én már dolgozom rajta, be is szereztem egy négyütemü fűnyiró motort itt egy rajz:
Hmmmm. Ígéretesen hangzik! Kíváncsi lennék, mire jutsz vele!!!!
Érdekes, de én nem sokat értek belőle. Elmagyarázná valaki a működését? Azt levettem hogy valahogy a vizet alakítja át gázzá, de nem látom hogy van ez a motorba kötve.
Üdv!
A müködése röviden annyi, hogy az inverterből érkező 220V-ot triggereli a nagyfesszel, vagy mi a szösz. Józan paraszti ésszel pedig ez úgy hangzik, hogy a nagyfeszültségü kisülés a gyertya szikraközében elindítja(megnyitja) az utat a 120µF os kondiban tárolt töltéseknek amelyek kisülvén a gyertya szikraközénél, egy plazmát hoz létre, amely plazma lebontja, majd berobbantja a dugattyú által besűrített vizet. A gyújtógyertya kábelét meg kell szakítani, bele kell rakni egy "diódasort", majd a gyertyára rá kell vezetni az adott kapcsolással az invertert és kész. Elméletileg. Most még az nem tisztázott, hogy elő kell e melegíteni a motort és úgy átkapcsolni víz üzemre. De itt kishazánkban már megcsinálta egy emberke a mazdájában. Igaz csak ki ideig járatta a motort nehogy besüljön, de én már láttam egy ilyet igaz videón egy 4 hengeres speed motorban. Ráültettek egy versenyzőt és ment vele, Nagyon meg volt elégedve a motor teljesítményével. röviden ennyit üdv
Köszi, így már értem. Sajnos a benzinmotorokhoz nem értek csak pusztán érdekelt, hogy hogy működik. Igazából azt se tudom benzines és gázolajos motorhoz is jó-e. Vagy kétüteműhöz és négy üteműhoz is. Gondolom a vizet azért más módon vagy mennyiségben juttatják az égéstérbe mint a benzint/gázolajat. Meg az is kérdés, hogy mennyi víz "ég el" egyszerre.
Én is agyalok valami viz közeli megoldáson... Egyszer úgyis elfogy a benya... Amit belinkeltem azt ki is próbáltam egy félliteres kólás üvegben, tényleg bontja mint az állat a vizet, de fogy a szén, ezért változik a távolság az elektródák között, míg a végén megszakadt.
Egyszer egy halk pukkanást hallottam, tehát begyulladt Valahogy annyi hidrogént akarok előállítani otthon hogy be tudjam indítani a Rometet róla. (Mondjuk rövid ideig, mert kétütemű, és nem lesz kenése...)
water power
mondtam hogy bal kettttőőőő water benya 1 water benya 2 water benya fűnyíró ez loool igen jó viz benya water car benya na jó az egész oldalt nem linkelem ám be!!!! itt van kb 30 perc videjó osszátok be ha nem elég katt.. üdv minden jót
Majd holnap átnézem őket
kösz A vizes fűnyírósosat már megtaláltam, bár nemtom mi a lényege, meg hogy hogy működik igazából Az előző oldalon a második linken amit belinkeltem, azon keresztül el lehet jutni a leírásáig,. ...
Sziasztok!
Próbálok segíteni egy kicsit, mert egy olyan cégnél dolgozom hardware fejlesztőként, ahol éppen több kisebb-nagyobb elektromos autó project is fut. Sajnos nem ismerem a targoncákat, de gyanítom, hogy a motorod egy soros gerjesztésű egyenáramú motor. (Tehát nem állandómágneses). Ehhez sajnos az elavultsága ( bár vontatásban kiváló jellegével még mindig használatos) miatt cégünknek nincs szabályzója. Ebben a témában az egyik legjelentősebb cég a Curtis Instruments. www.curtisinstruments.com Ez van a Trabantban is, ha jól megnézed a képeket a Totalcaron. Egy másik céget is látok a neten, de őket nem ismerem: www.cafeelectric.com Arról azonban biztosíthatlak, hogy ne olcsó dolog egy ilyen szabályozó és a teljesítménnyel exponenciálisan megy fel az ára is. Jó EV építést!
Úgy tűnik ez a topic már rég halott. Na mindegy, már régebben eldöntöttem, hogy egy kis Polski-t átalakítok elektromosra. A szakmám elektronikai műszerész, úgyhogy a technikai dolgokkal nemhiszem, hogy probléma lenne. Úgy gondoltam, hogy a kocsi és az aksik beszerzése a 2. lépés, ami nem jelent különösebb problémát. A probléma az első lépés: egy 12 KW-os dc motor beszerzése. Tudna valaki segíteni? Esetleg valakinek van ismerőse a MÁV-nál (targoncák miatt)? Jó lenne ezt a topic-ot feléleszteni!!!!! Mert szerintem sokan gondolkoznak ilyen autó építésén, csak a motor beszerzésénél a legtöbben elakadnak. Sok vill.motor kereskedéssel foglalkozó helyen érdeklődtem, de általába csak AC motorok vannak. DC-ben a legnagyobb ami kapható volt, ha jól emlékszem 3KW. Támasszuk fel a topic-ot!!!!!!!!!!
Ez ugyan nem elektromos autó, de elektromos közlekedési eszköz. Fogalmam sincs hogy milyen motor vagy hidraulika mozgatja a lábait, de nekem kell egy ilyen http://www.plyojump.com/exoskeletons.html
Habár én a MÁV-nál dolgozom, sajnos nem tudok róla, hogy adnának el targoncákat. Sőt! sajnálatos módon a MÁV belső szabályzata miatt a selejtezésre kerülő dolgokat úgy kell selejtezni, hogy ne lehessen működőképes állapotba hozni.
(Tipikusan: Elektromotort lángvágóval félbevágva, és hasonlók... ) Esetleg körül lehet még nézni MÉH telepeken, illetve más közlekedési vállalatok (pl.: BKV) szoktak elárverezni használt eszközöket. (Metró újságban szoktam látni, hogy (kis-)teherautókat pl. kínálnak eladásra.)
Üdv!
Ne aggódjon senki, ha valaki kitalálja a vízüzemű autót akkor a víz ára egyenlő lesz a benzinével. Annyi jövedelemadót tesznek majd rá!
Hello!
Nekem volt szerencsém elektromos targonca javitáshoz, azok vegyes gerjesztésel és egy oriási nagy ellenállással és mekanikusan vezérelt kapcsolosorral müködtek. A BKV jármüvei 400V-tal müködnek(dc), a régebbi tipusok szintén ellenállással szabájozák a motorokat, az újak konvertizort és spéci ac motorokat használnak, csak nekik nem kell az aksit magukkal cipelni.
Lehet h hülye megoldás, de 4 kisebb DC motorból kellene megépíteni, és ígyis együtt kellene őket vezérelni, de mindegyiknek külön vezérlője lenne és negyede amper jutna a vezérlőkre= emberibb megoldás!!! A 4motor 1 tengelyen lenne... Vagy lehetne a sorbakötni őket kapcsolókkal(analóg vezérlés...) satöbbi= felezős és negyedelős fesz jutna rájuk: telj 1/4 és 1/16.
A négymotoros megoldást házilag szerintem rohadt nehéz lenne összehozni, és feleslegesen bonyolítaná az egészet. 1 motor kell, és azt a váltóműhöz kapcsolni ez elég egyszerű ahhoz hogy házilag is össze lehessen hozni. Csak ugyebár kellene egy motor....... :wow3:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |