Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   37 / 60
(#) bajoros hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
Üdv mesterek.Szeretnék építeni egy KKL interfészt de sehol nem találok hozzá SI9243-as IC-t.
Van valami tippetek hol tudnám beszerezni?
Köszönettel:Bajoros
(#) gyumil válasza bajoros hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Én annyiban tudok segíteni, hogy helyettesítheted MC33290-el aminek más a lábkiosztása . vagy van még L9637D, az viszont teljesen egyezik az SI-vel
(#) Little válasza bajoros hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
En innen rendeltem: Bővebben: Link
(#) Dudus válasza bajoros hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
9241 van a Lomex-ban, 9243 van a HQvideo-nál.
(#) bajoros válasza Dudus hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Köszönöm nagyon
A HQ-t holnap fel is keresem
(#) attika hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
sziasztok egy kérdéssel fordulnék hozzátok.Egy 1996os daewoo nexiához szeretnék hibakód olvasót,mert nem,hogy kész kábelt,de még kapcsolást sem találok hozzá sehol.Mert ennek nem OBD csatlakozója van,hanem valami más.Annyi lenne a problémám,hogy már több mint 1 éve villágít az ABS visszajelző,és azt szeretném elsősorban lekérdezni,persze nem ártana ha tudnék más egységgel is komunikálni.Pl:ECU
(#) pityu_18 válasza bajoros hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia.Szerintem itt a legolcsóbb.
www.ret.hu
(#) tompika72 hozzászólása Márc 11, 2010 /
 
Sziasztok!

Csak egy kérdés merült fel bennem. Ha nem laptoppal akarom összekötni az autót, hanem egy asztali PC-vel, ami 230V-ról megy, akkor mi a szokás? Optón keresztül leválasztani az autó kompjuterét a PC-től?

Üdv.:Tamás
(#) attika hozzászólása Márc 11, 2010 /
 
Hát itt senki nem válaszol a kérdésemre,pedig tényleg nem találni daewoo-hoz szinte semmi.
(#) tompika72 válasza attika hozzászólására (») Márc 11, 2010 /
 
Szia! Esetleg dobj fel egy fotót a csatiról, hátha az alapján beugrik valami.
(#) bbalazs_ válasza tompika72 hozzászólására (») Márc 11, 2010 /
 
Ha paranoias vagy....
A PC-ben sem 230 rohangal, azon kivul van 1-2 dolog benne (meghajto aramkorok, ilyesmik), ami elobb pukkanna el. TOK SIMAN kosd ossze oket. Maximum a villam tud atutni ott. Vagy ha leloccsintod ket liter sos vizzel....
(#) attika válasza tompika72 hozzászólására (») Márc 11, 2010 /
 
Szia Tompika 72 képet most nem tudok sajna mellékelni de amit neten találtam az igen 12pin ugyan ez a csati van benne,de azon túl,hogy melyik lábon mit csinál semmi mást nem találtam sajna.
(#) tompika72 válasza attika hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Szerintem egy KKL interface után kéne nézned. Nem ismerem a Nexiát, de a Kadettnek egy közel-távoli rokona, érdemes volna Opeles vonalon elindulni. Ez csak egy tipp volt, hátha segít.
(#) Hari1231 válasza attika hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Dehogynem! ...csak kicsit elfoglalt voltam!
Na mondja, mi a gondja?!!!
Daewoo! ....az jóóó! ..mármint kérdésnek.
A Daewoonak speckó protokolja van, - nem olyan az elektronikája mint az Opelnak!!! - és természetesen ehez speckó progi is dukál! ...egyébként milyen évjárat és motorkód?!
Na kezdjük az elején! Az univerzális progikkal az a baj, hogy általában csak a motor ECU-ját villágítja át - neked pedig rögvest az ABS kéne - tehát marad a gyári specifikus progi, vagy egy szakműhely ahol több millás masinával (Bosch KTS; TECH 2; Launch; stb) meg tudják nézni mi bánata van a kicsikének.
Sajnos csak olyan Daewoo progit láttam még, ami csak a motort vesézi! ... de ha találok valami érdekeset akkor visítok!
(#) attika válasza Hari1231 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Szia Hari1231

Szóval a motorkód KLA,az évjárat 1998.És azért szeretném rögtön az ABS-t mert világít a visszajelzője,és régebben azt csinálta,hogy néha fel-fel villant utána megszűnt a hibajelenség,de most már lassan 1éve így van használva.Azért nem szerettem volna elvinni szakszervizbe,mert egyetlen egyszer jártam ott akkor pont nem jelentkezett a hiba,se hibakód,se semmi,és ugyan úgy lehúzták az embert.Sokat keresgéltem de a csati lábkiosztáson kívül mást nem találtam hozzá.Előre is köszi mindent. Ennyit találtam
(#) bbalazs_ válasza attika hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
ABS-nek leggyakoribb hibaja, hogy a jeladok mennek el (valoszinuleg vezetekszakadas vagy rovidzar miatt)
Eloszor ezeket ellenoriznem a helyedben, aztan johet a computer.
(#) attika válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
A jeladók ki lettek mérve egyesével elméletileg jók,a kábelek azok még nem,de sajna nem lesz egyszerű hozzá interface-t csinálni,hogy azzal lehessen vizsgálni.
(#) bbalazs_ válasza attika hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Mar ugy erted, hogy a kabelekhez interface-t???
(#) gyumil válasza attika hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Milyen gyártmányú ABS van benne?

Én olyat tudok még elképzelni, hogy keresni kéne egy másik márkájú autót, (Kia, Toyota )
amibe ugyanezt a rendszert beépítették, és van hozzá olyan progi ami tud vele beszélgetni.
Ha van ilyen akkor annyit kéne csinálni, hogy az interface-t össze kötni csak simán! az ABS vezérlőegység kommunikációs szálával.
Én már csináltam ilyet, igaz kályhával, VAS-PC-vel olvastam ki a hibakódot Webasto-ból, ami T2-ben volt(a lényeg, az hogy a Tuaregbe 2006-ig szerelték ugyanazt, ezért a gyári VW-es program felismerte)

Ez is egy megoldás, csak időigényes
(#) attika válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Nem a kábelekhez,de jogos a kérdésed,mert rosszul fogalmaztam.Az autóhoz nem lesz egyszerű csinálni,mert jó lett volna ha kitudnám olvasni,hogy mi a gond.
(#) attika válasza gyumil hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Köszi szépen,utána nézek hátha sikerül valamit találni.De a legtutibb az adatkábel lenne,de látom ez sajna nem fog összejönni.
(#) gyumil válasza attika hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Sima Kl illesztő elég lessz hozzá, csak célozd be a csatlakozó "M" pontjába a face k-vonalát, valamint adjál neki tápot. Ezután már csak a progi érdekes.
Ha ISO, vagy KWP 2000 protokollt használ a kocsi akkor nyerő.
Légy optimista!
(#) attika válasza gyumil hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Tehát akkor egy ilyen elméletileg jó lenne,ha veszek hozzá mondjuk egy átalakítót amit kivezetékelek és egyesével bedugdosom a megfelelő helyekre a kábeleket?Csak az a baj,hogy fogalmam nincs milyen protokolt használ ,mert nem találtam még róla semmi leírást.
(#) Hari1231 válasza attika hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Szia! A masinád sima KL ill. KKL illesztővel (Akár a legegyszerűbbel is) komunikálni fog! ... a probléma a program oldalon kezdődík, olyan progit találni ami az ABS-t
is megszólítja.
Az első ötletem az vólt, hogy Uniscan Visa hátha ?!!! .... de az 1.83 -as verzio nem is ismeri a Daewoot! A 3-as v. 3.4 -es varzioban benne van!(fulra! mindent tud vele!) DE! Ehez meg interfacest - vagy kap.csrajzot - nem fogsz találni!
(#) Hari1231 válasza Hari1231 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
... ja ha gondolod nan egy eladó KKL illesztőm! (5eFT)?!
(#) Thomas10100 hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy ELM327-es diagnosztikai eszközöm. Sajnos régebbi OPEL-ekhez nem használható. Láttam itt egypár kapcsolást erre. Bővebben: Link De MC33290 ic-t nem találok sehol. Viszont van 9141 IC-m itthon, de ha jól sejtem ez csak OBD2-es protokollt kezel(9141-2 a típusa). Kérdésem hogy milyen kapcsolást ajánlatok ami használható a VAG Tech nevű programhoz(ebben ha minden igaz, van élőadat is nem csak hibatörlés(Scanmaster ELM327-el csak hibatörlést tud az OPEL-el)). És ha jól olvastam csak COM portosan működik, USB átalakítóval nem.

Ugyanide akkor már megkérdezem hogy az L vonal mi célt szolgál? Legtöbb helyen csak a K van használva nem?
Illetve van egy törött autóból való km-órám is(SEAT Leon 99'-05' kocsiból), ebben mivel tudom majd álítani a számlálót ha arra kerül a sor? OBD csatlakozón keresztül megy ez is?

Köszönöm a válaszokat előre is!
(#) gyumil válasza attika hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Előszőr szerezz be a megfelelő programot, és amikor már rajta van a vinyódon, akkor vedd meg a hozzávaló
illesztőt.
Jó lehet az ELM is, bár keveset tud, és nem mindennel kompatibilis, Can-t meg nem feltétlenül kell tudnia.
Lehetőleg sorosportos kivitelre vadássz.
Elméletileg jó amit találtál!
(#) attika válasza gyumil hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Szia.
Az nem hátrány ha can-t is tud max tudom használni máshoz is.Programot viszont nem lesz egyszerű találni hozzá,nagyon sok helyen keresgéltem de eddig nem sok sikerrel.A google webfordító meg sajnos nem a legjobb így csak találgatni lehet,hogy mi mit is jelenthet.Magyar oldalon szinte semmit nem találni ezzel kapcsolatban.Soros portost azért nem szeretnék mert csak usb van a gépemen,max egy rs232 pcmcia kártyával lehetne megoldani.
(#) jozsi66 válasza attika hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Én építettem egy elm 327 kompatibiliset, rs232 pcmcia kártyával használtam de ment usb 232 átalakítóval is.
Igaza van az előttem szólónak sajnos csk motor adatokat tudsz vele kezelni. A program ami nekem szimpatikus az Scanmaster_ELM version 2 (virtual kom portot is kezel magyarul is tud, élőadatok stb).
(#) attika válasza jozsi66 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Akkor sajnos marad a szakszerviz,de miért ilyen elvont a daewoo pedig nem egy luxus autó és ilyen nehéz hozzá akármit is találni.Érdekes,hogy a több milliós volkswagen csoporthoz meg lehet találni,meg venni is interface-t.Építenék én is szívesen egyet,de nem lehet,vagy nincs tudomásom róla,hogy hol lehetne beszerezni az elm ic-t,és,hogy megéri e utánépíteni,mert közel 12ezer ft-ért már lehet kapni egyet.
Következő: »»   37 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem