Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mesterek.Szeretnék építeni egy KKL interfészt de sehol nem találok hozzá SI9243-as IC-t.
Van valami tippetek hol tudnám beszerezni? Köszönettel:Bajoros
Én annyiban tudok segíteni, hogy helyettesítheted MC33290-el aminek más a lábkiosztása . vagy van még L9637D, az viszont teljesen egyezik az SI-vel
En innen rendeltem: Bővebben: Link
9241 van a Lomex-ban, 9243 van a HQvideo-nál.
Köszönöm nagyon
A HQ-t holnap fel is keresem
sziasztok egy kérdéssel fordulnék hozzátok.Egy 1996os daewoo nexiához szeretnék hibakód olvasót,mert nem,hogy kész kábelt,de még kapcsolást sem találok hozzá sehol.Mert ennek nem OBD csatlakozója van,hanem valami más.Annyi lenne a problémám,hogy már több mint 1 éve villágít az ABS visszajelző,és azt szeretném elsősorban lekérdezni,persze nem ártana ha tudnék más egységgel is komunikálni.Pl:ECU
Szia.Szerintem itt a legolcsóbb.
www.ret.hu
Sziasztok!
Csak egy kérdés merült fel bennem. Ha nem laptoppal akarom összekötni az autót, hanem egy asztali PC-vel, ami 230V-ról megy, akkor mi a szokás? Optón keresztül leválasztani az autó kompjuterét a PC-től? Üdv.:Tamás
Hát itt senki nem válaszol a kérdésemre,pedig tényleg nem találni daewoo-hoz szinte semmi.
Szia! Esetleg dobj fel egy fotót a csatiról, hátha az alapján beugrik valami.
Ha paranoias vagy....
A PC-ben sem 230 rohangal, azon kivul van 1-2 dolog benne (meghajto aramkorok, ilyesmik), ami elobb pukkanna el. TOK SIMAN kosd ossze oket. Maximum a villam tud atutni ott. Vagy ha leloccsintod ket liter sos vizzel....
Szia Tompika 72 képet most nem tudok sajna mellékelni de amit neten találtam az igen 12pin ugyan ez a csati van benne,de azon túl,hogy melyik lábon mit csinál semmi mást nem találtam sajna.
Szerintem egy KKL interface után kéne nézned. Nem ismerem a Nexiát, de a Kadettnek egy közel-távoli rokona, érdemes volna Opeles vonalon elindulni. Ez csak egy tipp volt, hátha segít.
Dehogynem! ...csak kicsit elfoglalt voltam!
Na mondja, mi a gondja?!!! Daewoo! ....az jóóó! ..mármint kérdésnek. A Daewoonak speckó protokolja van, - nem olyan az elektronikája mint az Opelnak!!! - és természetesen ehez speckó progi is dukál! ...egyébként milyen évjárat és motorkód?! Na kezdjük az elején! Az univerzális progikkal az a baj, hogy általában csak a motor ECU-ját villágítja át - neked pedig rögvest az ABS kéne - tehát marad a gyári specifikus progi, vagy egy szakműhely ahol több millás masinával (Bosch KTS; TECH 2; Launch; stb) meg tudják nézni mi bánata van a kicsikének. Sajnos csak olyan Daewoo progit láttam még, ami csak a motort vesézi! ... de ha találok valami érdekeset akkor visítok!
Szia Hari1231
Szóval a motorkód KLA,az évjárat 1998.És azért szeretném rögtön az ABS-t mert világít a visszajelzője,és régebben azt csinálta,hogy néha fel-fel villant utána megszűnt a hibajelenség,de most már lassan 1éve így van használva.Azért nem szerettem volna elvinni szakszervizbe,mert egyetlen egyszer jártam ott akkor pont nem jelentkezett a hiba,se hibakód,se semmi,és ugyan úgy lehúzták az embert.Sokat keresgéltem de a csati lábkiosztáson kívül mást nem találtam hozzá.Előre is köszi mindent. Ennyit találtam
ABS-nek leggyakoribb hibaja, hogy a jeladok mennek el (valoszinuleg vezetekszakadas vagy rovidzar miatt)
Eloszor ezeket ellenoriznem a helyedben, aztan johet a computer.
A jeladók ki lettek mérve egyesével elméletileg jók,a kábelek azok még nem,de sajna nem lesz egyszerű hozzá interface-t csinálni,hogy azzal lehessen vizsgálni.
Mar ugy erted, hogy a kabelekhez interface-t???
Milyen gyártmányú ABS van benne?
Én olyat tudok még elképzelni, hogy keresni kéne egy másik márkájú autót, (Kia, Toyota ) amibe ugyanezt a rendszert beépítették, és van hozzá olyan progi ami tud vele beszélgetni. Ha van ilyen akkor annyit kéne csinálni, hogy az interface-t össze kötni csak simán! az ABS vezérlőegység kommunikációs szálával. Én már csináltam ilyet, igaz kályhával, VAS-PC-vel olvastam ki a hibakódot Webasto-ból, ami T2-ben volt(a lényeg, az hogy a Tuaregbe 2006-ig szerelték ugyanazt, ezért a gyári VW-es program felismerte) Ez is egy megoldás, csak időigényes
Nem a kábelekhez,de jogos a kérdésed,mert rosszul fogalmaztam.Az autóhoz nem lesz egyszerű csinálni,mert jó lett volna ha kitudnám olvasni,hogy mi a gond.
Köszi szépen,utána nézek hátha sikerül valamit találni.De a legtutibb az adatkábel lenne,de látom ez sajna nem fog összejönni.
Sima Kl illesztő elég lessz hozzá, csak célozd be a csatlakozó "M" pontjába a face k-vonalát, valamint adjál neki tápot. Ezután már csak a progi érdekes.
Ha ISO, vagy KWP 2000 protokollt használ a kocsi akkor nyerő. Légy optimista!
Tehát akkor egy ilyen elméletileg jó lenne,ha veszek hozzá mondjuk egy átalakítót amit kivezetékelek és egyesével bedugdosom a megfelelő helyekre a kábeleket?Csak az a baj,hogy fogalmam nincs milyen protokolt használ ,mert nem találtam még róla semmi leírást.
Szia! A masinád sima KL ill. KKL illesztővel (Akár a legegyszerűbbel is) komunikálni fog! ... a probléma a program oldalon kezdődík, olyan progit találni ami az ABS-t
is megszólítja. Az első ötletem az vólt, hogy Uniscan Visa hátha ?!!! .... de az 1.83 -as verzio nem is ismeri a Daewoot! A 3-as v. 3.4 -es varzioban benne van!(fulra! mindent tud vele!) DE! Ehez meg interfacest - vagy kap.csrajzot - nem fogsz találni!
... ja ha gondolod nan egy eladó KKL illesztőm! (5eFT)?!
Sziasztok!
Van egy ELM327-es diagnosztikai eszközöm. Sajnos régebbi OPEL-ekhez nem használható. Láttam itt egypár kapcsolást erre. Bővebben: Link De MC33290 ic-t nem találok sehol. Viszont van 9141 IC-m itthon, de ha jól sejtem ez csak OBD2-es protokollt kezel(9141-2 a típusa). Kérdésem hogy milyen kapcsolást ajánlatok ami használható a VAG Tech nevű programhoz(ebben ha minden igaz, van élőadat is nem csak hibatörlés(Scanmaster ELM327-el csak hibatörlést tud az OPEL-el)). És ha jól olvastam csak COM portosan működik, USB átalakítóval nem. Ugyanide akkor már megkérdezem hogy az L vonal mi célt szolgál? Legtöbb helyen csak a K van használva nem? Illetve van egy törött autóból való km-órám is(SEAT Leon 99'-05' kocsiból), ebben mivel tudom majd álítani a számlálót ha arra kerül a sor? OBD csatlakozón keresztül megy ez is? Köszönöm a válaszokat előre is!
Előszőr szerezz be a megfelelő programot, és amikor már rajta van a vinyódon, akkor vedd meg a hozzávaló
illesztőt. Jó lehet az ELM is, bár keveset tud, és nem mindennel kompatibilis, Can-t meg nem feltétlenül kell tudnia. Lehetőleg sorosportos kivitelre vadássz. Elméletileg jó amit találtál!
Szia.
Az nem hátrány ha can-t is tud max tudom használni máshoz is.Programot viszont nem lesz egyszerű találni hozzá,nagyon sok helyen keresgéltem de eddig nem sok sikerrel.A google webfordító meg sajnos nem a legjobb így csak találgatni lehet,hogy mi mit is jelenthet.Magyar oldalon szinte semmit nem találni ezzel kapcsolatban.Soros portost azért nem szeretnék mert csak usb van a gépemen,max egy rs232 pcmcia kártyával lehetne megoldani.
Én építettem egy elm 327 kompatibiliset, rs232 pcmcia kártyával használtam de ment usb 232 átalakítóval is.
Igaza van az előttem szólónak sajnos csk motor adatokat tudsz vele kezelni. A program ami nekem szimpatikus az Scanmaster_ELM version 2 (virtual kom portot is kezel magyarul is tud, élőadatok stb).
Akkor sajnos marad a szakszerviz,de miért ilyen elvont a daewoo pedig nem egy luxus autó és ilyen nehéz hozzá akármit is találni.Érdekes,hogy a több milliós volkswagen csoporthoz meg lehet találni,meg venni is interface-t.Építenék én is szívesen egyet,de nem lehet,vagy nincs tudomásom róla,hogy hol lehetne beszerezni az elm ic-t,és,hogy megéri e utánépíteni,mert közel 12ezer ft-ért már lehet kapni egyet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |