Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Olajnyomás
 
Témaindító: Robertoladas, idő: Ápr 13, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Robertoladas hozzászólása Ápr 13, 2010 / 1
 
Olajnyomás probléma
(#) Krisz03 válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Az elég nagy baj, mert nincs kenése. :eek2:
(#) Robertoladas hozzászólása Ápr 13, 2010 /
 
Sziasztok!

Nekem egy 84-es golf2 GTI-m van.A hibajelenség a következő:
Pár hete elkezdett világítani az olajnyomás ledem fél erősséggel.Voltam villamosság szerelőnél,nem találtak hibát.Azt javasolta,cseréljem ki mindkét olajnyomás gombát,lehet,hogy az a baj.Vettem a hengerfejbe egyet,ami 0.3 bar nyomásnál kapcsol,alulra meg egy olyat,ami 1.6-2.0 bar nyomásnál.Remélem,jókat kaptam! Aztán bátran közlekedtem.Kb 1 km-t,mert elkezdett sípolni a műszerfalam,meg villogni az olajnyomás ledem.Aztán 5 másodperc múlva megszűnt a figyelmeztetés! Beálltam a garázsba,újra fél erősséggel világított a led.Aztán elkezdtem kapcsolgatni a világítás kapcsolót,és kb 10x le és fel tudtam kapcsolni az olajnyomás ledet.Szétszedtem az egész műszerfalamat,megmozgattam a panelen levő összes diódát,semmi hibát nem találtam.Illetve a világítás kapcsolóm egyik vezetéke megolvasztotta a foglalatát,amit kicseréltem.A led parázslása lehetett ettől?Ja ha nincs visszadugva az elakadás jelző a csatlakozóra,gyújtáson ugyanígy világít az index visszajelző led folyamatosan,mint ahogy az olajnyomás!Összeraktam mindent,azóta jó.Vajon megtalálhattam a hiba forrását?Ha valaki tud,adjon létszi tanácsot!
(#) dobo válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Az olajnyomás nem játék.
Meg kellene mérni meleg állapotban az olajnyomást.
Hogy a motor nehogy kifeküdjön.
(#) Robertoladas válasza dobo hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Ha letekerem üzemmeleg motornál az olajbeöntőt,nagyon nyomja az olajat kifele!
(#) Robertoladas válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
4 bar nyomás van a lenti gombánál!
(#) petemazi válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Tehát dugulás. Vegyél egy kanna olajat bele, (mondjuk valvoline maxlife 10w-40, nekem bevált) meg egy motoröblítőt. A motoröblítőt beleöntöd az autóba, és a használati utasításban leírtak szerint használod, majd leereszted a trutyit.. De előre szólok, ha motoröblítővel elmész valahova, akkor kezdj spórolni egy generálozásra!
(#) Robertoladas válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Az olajszint majdnem maximumon,10000 Km-t el tudok menni utántöltés nélkül.
(#) greatman válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Na most ezt magyarázd el mégegyszer. A szelepfedélen az olajsapka levétele után ott nyomja az olajat? Vagy járó motornál fröcsköl egy kicsit, ahogy a vezértengely meg a szelepek kiverik az olajat?
Ha kitekered a olajnyomás gombákat, és beindítod akkor elkezd a fenti gombánál is spriccolni az olaj?
A 4 bar az elég lehet. Milyen fordulaton és milyen hőfokon mérted?
(#) Robertoladas válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
7000 Km-t mentem eddig az olajjal,teljesen átlátszó barna.Visszagondolva,mindig csak világításon csinálta.
(#) Robertoladas válasza greatman hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Még a ventillátor is bekapcsolt,olyan meleg volt
(#) teodor válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Szia, még mielőtt bármit is csinálnál ellenőrizd a műszerfal testvezetékét (vezetékeit). Az ilyen terhelés függő hibáknál nagy a valószínűsége a test hibának.
(#) Robertoladas válasza teodor hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Néha ha elfordítom a gyújtáskulcsot,kileng a fordulatszámmérőm 6000-ig aztán visszaáll nullára.Ez az a testhiba?
(#) ha6pc hozzászólása Ápr 13, 2010 /
 
Az ilyesmi elég aggasztó,idegesítő lehet.
Én behúznék ideiglenesen egy próbavezetéket,teljesen független jelzőleddel vagy izzóval. Utána lehetne dönteni,hogy a műszerfalban tovább kotorásszak,avagy sem?
(#) teodor válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
A fordulatszám mérő viselkedése ez esetben nem mérvadó mivel ha elektronikus akkor a bekapcsolási feszültség lökések is kilengetik a műszert. Próbáld ki 6PC által javasolt megoldást először.
(#) Robertoladas válasza ha6pc hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Ha valaki jártas villamosságszerelésben: a világításkapcsolóm vezetékei közül a pirosnak volt megolvadva a burkolata kb 6 cm hosszan,arra húztam egy zsugorcsövet.Aztán ami meg volt égve,az a kapcsoló közepénél egy citromsárga csíkos fekete,azt sikerült megtisztítíni,meg szétszedtem a világítás kapcsolót is,azt is megtisztítottam teljesen.
(#) teodor válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Nehéz elképzelni a világítás kapcsoló hibáját, az olajnyomás visszajelző viselkedésére nézve. A vezeték szigetelés olvadások szinfüggetlenül károsak a berendezésre nézve, általában kontakt hibára utalnak vagy túlterhelésre. Gondolom te is 100/100W-tos halogén izzókat raktál az 55/60W-tos helyére. Az olajnyomás visszajelzők a test felé szakítanak meg vagy növelik az ellenállást.
(#) Robertoladas válasza teodor hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Az izzóim gyáriak,60/55W
(#) Robertoladas válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
De most komolyan kérdezem:Miért tudtam tegnap 10x le fel kapcsolni a világításkapcsolóval az olajnyomás ledet?
(#) teodor válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Hát tudod öreg a vas . Próbáld meg a kerülő módszert.
Vezetéket teszel a gombákra bevezeted a műszerfal mellé, hogy lásd teszel egy visszajelző izzót rá foglalattal vagy anélkül az izzó másik kontaktusára adsz pozitívot akár a rádiótól vagy a biztosítékoktól és figyeled menet közben, mikor az úton nincs esemény.
(#) teodor válasza Robertoladas hozzászólására (») Ápr 13, 2010 / 4
 
Ha testhiba van akkor a műszerfal vagyis az órákat megvilágító körtéket is kapcsolod, a világítással együtt. Az általuk felvet áram a műszerfal egyéb fogyasztóinak, az ügynevezet hideg ellenállásán keresztül kap testet és igy világit, természetesen ez a kóbor áram befolyással van az egyéb fogyasztókra.
(#) Robertoladas hozzászólása Nov 20, 2010 /
 
Sziasztok!Április óta jó sok kilómétert megtettem a Gti-vel.A hibajelenséget jó sokáig nem csinálta,mármint az olajled parázslást,de kb 1 hónapja megint,előjött,mindig amikor hűvösebb az idő.Pár ezrest elköltöttem ebben a hónapban.Kicseréltem az összes csatlakozót, csúszósarut,burkolatokat a motortérben,új a megolvadt áramvezeték is a kapcsolónál.belül is újak a kapcsolók sarui,rögzítőfüles,le is forrasztottam,jobb mint a gyári,mivel még a gyújtáskapcsolón levő csatlakozók burkolata is meg volt olvadva.Nem értem miért.Pár napja lehúztam mindkét olajgombáról a vezetéket,így elaludt a led,csak véletlenül gyújtáson maradt,és lám,3 perc után fél erősséggel izzott az olajledem,mint menet közben,pedig nem volt rákötve gomba.Aztán elindítottam,nem történt semmi.visszadugtam csak az alsóra a vezetéket,akkor csak 2000-es fordulaton villant ki egy pillanatra,még a kompjúter sem sípolt.Na ilkyenkor mi van?Megint nem értem az egészet.Ja majdnem elfelejtettem:ha így megbolondul menet közben,hogy parázslani kezd,néha a fénykürttel is fel tudom kapcsolni a ledet.Ez vicc! Segítsetek,mert az összes szabadnapom erre megy rá!
(#) Robertoladas válasza Robertoladas hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Megmértem a feszültséget az aksi negatívja, meg a motor között,0,06 voltot mutatott,vettem egy széles testkábelt,letesteltem a generátor állítócsavarját a toronyhoz,így már 0,03-at mutatott.Centinként testeljem le a motort?Va di új az aksi testkábele is!
(#) Palika85 hozzászólása Márc 8, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy Volkswagen Golf 4 1.6 16V benzin. Az a próbléma hogy 1500-as és 2000-es fordulat közt kidobja az olaj nyomás lámpát. Cseréltem olajnyomás szenzort azóta de a hiba meg maradt. Cseréltettem olajat is és azóta annyit változott a helyzet hogy 2000-es fordulat felett dobja ki az olaj lámpát (3at sípol aztán villog) de csak meleg motornál. Tudja valaki hogy mi lehet próbléma megoldása?
(#) mateatek válasza Palika85 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Ahhoz, hogy érdemben is segíteni tudjanak, oda írhatnád, hogy hány megtett kilométert mutat a számláló. Illetve, hogy kereskedőtől vetted-e.
(#) deandras válasza Palika85 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Próbáld megmérni, vagy megméretni olajnyomásmérő műszerrel hogy mennyi az olajnyomás. Ez lehet mechanikai probléma is. Én felkeresnék egy szerelőt.
(#) nagym6 válasza Palika85 hozzászólására (») Márc 8, 2019 /
 
Kevés benne az olaj.
Kopott motornál alacsony fordulaton kicsi a nyomás, fordulat növekedéssel nő az olajnyomás is.
Van olajnyomás határoló szelep, esetleg ez nem jól működik.
(#) zolika60 válasza Palika85 hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Lehet, hogy csak a szokásos VW csoportos baja van. Két olajnyomás gomba van, az egyik a hengerfejben, a másik az olajszűrő tartóján. Ezek felváltva működnek. Az egyik akkor kapcsol szét egy kontaktust amikor van olajnyomás a másik akkor amikor nincs. Ráadásul van egy elektronika, ami a motorhőfokot és a fordulatot is figyeli. No ez szokott meghibásodni. Ha egyébként az olajnyomásod rendben, akkor kikötheted az olajszűrő felettit, de a vezetékét kösd testre. Így az elektronika nem fog működni, csak az olajnyomás lámpa, amit a hengerfejben lévő gomba fog kapcsolni. Mindenképp mérd meg a nyomást, mielőtt kikötöd nehogy baj legyen belőle.
(#) Kovabe válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Szia

A szerelőm javasolta hasonló helyzetben hogy cserljük ki az olajpumpát is a vezérléssel (ez épp aktuális volt) és helyreállt a dolog. Amúgy nekem is VW csoportos atuóm van. És mondta is utánna hogy minden vezérlés csere alkalmával illik kicserélni az olajpumpát és a vízpumpát is.
(#) szsrobert hozzászólása Márc 9, 2019 /
 
Epitsetek be olajnyomasmerot.
A motor atoblitese hasznos, egy apro dugulas a szuk olajvezetekekben keneshianyt es kart okozhat.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem