Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Egyszerűen. Ha a Geoline sínrendszerbe beépített váltódekódered van, akkor azt a mozdonynál megszokott módon tudod programozni. Annyira ügyelj, hogy mindig kizárólag egy váltó legyen a pályába építve és ne legyen rajta mozdony. Címét ugyan úgy a 1-es CV írásával tudod módosítani. Célszerű egyesével a váltót rákötni arra a síndarabra, ahol a betáplálás történik. Rádugod, programozás mód, CV1-et írod, leszeded, felrakod a következőt... És így tovább... Annyi még, hogy ha a digit központ nem támogatja az 512-nél nagyobb CV címeket, akkor használhatsz rövid címzést. Ha a digit központ támogatja, akkor az egyes CV a táblázat szerint is 513... És így tovább. Keresek használatit hozzá, de a CV1 az tuti. Szerk: Mellékelve.
Nagyon kihalt a topic. Semki nem épít semmi vonatos témát ? Nálam készült ismét egy MERG, és készülnek a 2 tengelyes kocsijaim világítás paneljei. (dekóder + szünetmentes táp)
Extra profi!
A mi kedvünkért igazán odamontírozhattál volna a vagon köré egy odaillő tájat.
Kedves lidi !
Lehet volt már róla szó, de már régóta foglalkoztat a kérdés, hogy a vagonokba az áramot hogyan juttatod el ? vagy esetleg elem ? üdv.
Áramszedők vannak a keréken.
t-dani: köszi, talán lesz egyszer asztal, és akkor nem kell montírozni.
Hát igen, régi szép időkben, analóg rendszernél így volt. Ma digitális rendszernél sokkal egyszerűbb dolgunk van.
Mondjuk az brutális volt amit a Halmai fivérek analógba megcsináltak, N -es mozdonyokkal, 4-5 csatornás vezérlés. És full analóg az egész. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_103963.html?highligh...103963
Ez miként feszül rá a tengelyre? Vagy hogy oldottad meg, hogy amikor sínen van a kocsi, akkor is folyamatos legyen?
Én általában egy réz lemezt hajtok rá, de ez amit mutatsz most, egy kicsit más fajta megközelítés.
Hmm.. . jó megoldás. Nekem sajna műanyag kerekes kocsik vannak. Mondjuk nem is egy profi készlet amim van.
üdv.
Ez az érintkező a kerék oldaláról szedi az áramot. Egész enyhén súrlódik. Azért még gurul egész tűrhetően. Rézlemez, beleütve egy pont, az a kis dudor érintkezik. Tengelyről is lehetne szedni, de az csak két kerék lenne itt. Így meg mind a 4 szedi.
Lehet ám venni szigetelt fém kerekeket ! És utána mehet bele világítás. Én a régi PIKO kocsikban is kicserélem a régi kerekeket. Ég és föld a különbség. Lecsendesedik teljesen, sokkal finomabban gurul az új kerék, és nem elhanyagolható tulajdonsága hogy teljesen kerek, és központos
És még egy indok a fémkerék mellett:
Nekünk kiállításokon elég erősen érezhető különbség mutatkozik a pálya koszolódásában. Ha minden kocsi kereke fém, negyed annyit kell takarítani a sínpályát, mint a műanyag kerekek esetében. Ez egyszerű tapasztalat.
Van külön síntisztító kocsi. Két pár kerék között egy nagyobb fém nehezéken, szövet.
Hátránya azért az, hogy nehéz és terheli a mozdonyt feleslegesen.
Ilyen fémkereket hol lehet beszerezni (H0-s méretben)? , esetleg Veszprém környékén
üdv
Modellezős boltokban. Nem tudom Veszprémen hol van ilyen. De tuti van olyan bolt ami küld postán is. Én pesten vettem a váci úti modell and hobbi -ban. http://modell.hu/
Kiegészítve Lidi hozzászólását
Ha minden igaz, akkor: Roco 40198 De a M&H-nál bitang drága 1100 Ft-ért. Mi még egy évvel ezelőtt egy magyar-német kollégától szereztük őket. 40 db-ot, 0,85 EUR/db áron. Azóta ez nyilván valamivel drágább lett, de keress meg privátban. Megadom az elérhetőségét.
Viszont a PIKO az olcsóbb, az valami 800 / 2db kerékpár, ha jól emlékszem. Vagy lehet még zzemoki félét is megpróbálni. Fontos hogy, nézd meg milyen átmérő / tengelyhosszúságú kell, mert nem egyforma minden vagon kereke. Továbbá régi piko vagonokhoz ajánlott a kétoldalon szigetelt, mivel ezeknek a fém kerék tartójuk belul kontaktusban van a súllyal, és a fém vonószerkezettel. Ami rossz esetben könnyen zárlatot okozhat. Piko Artikelnummer 56051 http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=shop&grand_id=3&parent...d_id=5
Kösz a válaszokat .
Egyéb kérdés: mozdony világítást hogy szoktátok megoldani ? 3mm -s led nem fér be a nyílásba ami az enyémen van, arra gondoltam üvegszállal vagy valami hasonlóval (kérdés lehet-e ilyet venni kis mennyiségben) el lehetne vezetni egy led fényét odáig, és akk pl meg lehet oldani a fehér/piros váltást egyszerűen (kétszínű leddel) . Várom a véleményetek. Üdv.
0603 smd led ből csináltam eddig. Csak akkor van gond ha azonos lyukon kéne a piros is meg a fehér is. Akkor célszerű odaszuszakolni mindkettőt. Fehéret jobban pozícionálva picit, mégiscsak annak kell jobban látszódni.
Elkészítettem a protoját a locodecodernek meg csináltam egy egyszerű kis vezérlőt. Egyenlőre csak sebességet meg lámpát tudok vezérelni, de a vezérlő jeleit egy Roco mozdonyban lévő gyári deküder is megértette, szóval sikerült szabványosan megírnom a programot. Sok köszönet mindenkinek aki korábban segített tanácsaival, főleg lidi-nek.
Lenne két kérdésem: 1. Mekkora PWM frekvenciát javasoltok motorvezérléshez? 2. A Baseline packet-ben lehet F1, F2, F3, F4 funkciókat ki be kapcsolni? Ha igen hogyan?
Grat !
Milyen hardverrel és programmal készült a te rendszered ? A pwm freki az függ a motortól is. 16kHz és afelett azért előnyös mert nem hallani ott már a sípolást. Viszont alacsony kitöltésnél nagy frekivel általában csökken az indító nyomaték. Ezért célszerű terhelésszabályozósra csinálni a dekódert. Vagy jó lehet még az alacsony freki, pl 80 Hz. Most így hirtelen nem tudom mi az a baseline packet, de ha az az ami a lámpát (14 lépés esetén) + sebességet küldi akkor ott nem. Külön funkció packetet kell küldeni. Ez azért is előnyös, mert a 14 lépés amúgy is túl durva, 28 lépés legalább kell, ott meg ugye a lámpa bitjét használod el, tehát amúgy is kell küldened a lámpa miatt func. packetet.
Volt egy működő tesztpéldány, opto jeladóval érzékelte a motor fordulatszámát. De ez persze nem járható út. Nem sok modellben van hely ilyesmire. Csak az elv kipróbálása miatt született. A szabályozás PID rendszerű volt, vagy legalábbis olyasmi. Gyári dekóderek BEMF mérésen alapulnak. Amúgy ez is 12F683 --al készült, minden lába ki volt használva. 2 táp, 1 dcc-be, 1 opto-be, 2 lampa kimenet,és 2 a motorvezérlésnek. http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/50/5066cccf3ec0b408a7632...60.jpg http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/86/868e01cc6b0c6e9b0fd80...62.jpg
Amúgy elég a 12F683 , a kevés kimenetet meg lehet oldani pl tpic -el. Sorosan írható latch, power fetes lehúzóval. Úgyis kéne a kimenetekre tranyó, azokat is kiváltja a TPIC6C595. Azután rátaláltam a MERG dekóderekre, és abbamaradt a saját fejlesztés. Csak vagonvilágítás dekódert csináltam még saját progival. Milyen nyelven írtad a progikat ? Képeket is kérünk ám !
Csatoltam egy videót. Maga a tesztelés Gödöllőn unokabátyámnál történik, szóval egyenlőre csak az az egy videó van amit hétvégén ott készítettem. Ezen a gyári dekóderes mozdony látható, a sín jeleit még csak vezetéken kötöttük itt rá. Majd legközelebb csinálok több képet.
A program Assembly nyelven készült a vezérlőbe és a dekóderembe is. Viszont mostantól már C-ben fogom írni, hogy haladjak is, de magát a protokollt azt assembly-ben hagyom, mert a pontos időmérést (us pontossággal) nem látom hogy írhatnám meg C-ben. Szóval a jól működő assembly nyelven írt protokollt bele akarom gyúrni majd a C programomba. Tudnál írni pár szót erről a BEMF mérésről. Mi ez pontosan, hogy működik? Esetleg valami link róla?
Nagy vonalakban arról van szó, hogy időnként lekapcsolod a motorról a meghajtást, és megméred hogy dinamóként mekkora feszt termel (mivel még lendületből forog) és ebből ki tudod számolni hogy mennyivel forog épp. Bővebben: Link
Jó a videó Nálam is hasonló öröm volt mikor először megmozdult. Annyi bizonytalanság volt nálam, hogy minden saját készítésű volt, a dekóder is. Tetszik a vezetékes digitális távirányítós mozdony
Ha a PIC lábára megérkezik a jel onnantól jó vagyok. Az nem egészen tiszta, hogy kötöm vissza a motor által termelt feszültséget. Mondjuk most első körben nem ezzel foglalkozom, de a jövőben a terhelésszabályzást és a szép hangokat (amit jó néhány oldallal ezelőtt töltött fel valaki) mindenképp szeretném megcsinálni. A dízel hang nagyon tetszett. Főleg a duda!
Amúgy tényleg nagyon vicces volt látni, ahogy sín nélkül gurul az asztalon a mozdony
MERG dekóder Itt úgy működik, hogy a pwm a felső tranyókat vezérli. Ezért lehet olyan állapotot csinálni a H híddal, hogy az egyik (irányfüggő) alsó fet vezet , felül viszont egysem. Innentől már csak el kell vezetni a motor nem földelt felét a pic felé. (R27 - R26 a rajzon )
Üdv minden topiclakónak, eléggé leült a téma.
Most nekem lenne ismét egy kérdésem: van egy dekóderem, de semmi leírás nincs róla, esetleg nem ismerős így képről valakinek, hogy milyen típus lehet ez ?
Első lépésnek olvasd ki a gyártó azonosítót. CV8
Na igen, megtettem volna ha lenne most itthon olyan központ ami olvasni is tud. De az lesz, ki fogom olvasni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |