Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Először állítsd be a megszakító hézagot. Ha azután is csörög, csökkents az előgyújtáson.
Szia!
A keverék milyenségére a gyertya színéből tudsz következtetni. Menj a motorral pár km-t, hogy üzemi hőmérsékletre hevüljön, lehetőleg ne városban, hanem közepes fordulatszámon tartva a motort. Majd miután kihűlt, csavard ki a gyertyát és ha az elektróda és környéke szürke, fehér vagy világosbarna, akkor szegény a keverék -> dúsítani kell rajta. Ha őzbarna színű a gyertya, akkor jó a keverék, nemszükséges állítani. Ha sötétbarna, illetve fekete, kormos, esetleg olajos, akkor túl dús -> szegényíteni kell, illetve a keverékolaj mennyiségén csökkenteni (bár az látszik ha nagyon füstöl a mocc). Hamár kiveszed a gyertyát, mindenképp ellenőrizd a gyertyahézagot is! Az erőtlenség, dadogás, nehéz indíthatóság egyik okozója lehet! Az előgyújtás beállítása előtt, ha a megszakítóra megy vezeték azt kösd le, és utána tudod műszerrel "kicsipogtatni" hogy mikor nyit. Nem ismerem ezt a típusú motort, de nagyvonalakban jólesz a beállításhoz ez a leírásom. Természetesen az értékek eltérőek - mivel telejsen más motor, mind a megszakítóhézag, mind az előgyújtás értéke, mind a műszer adataitól is. Érdmes még a kipufogókönyököt is kitisztítani, ugyanis szeret elkokszolódni. Jó munkát!
Közben megtaláltam a hozzá való manualt, ebben 22fokot, azaz a felső holtpont előtt 2,04mm-t ír előgyújtásnak.
Ennyire lődd be, aztán meglátod hogy hasítani fog a gép ![]() Kezelési
Szia mex!
Köszi a tekercseléssel kapcsolatos válaszod. Most sikerült vennem egy másikat. De sajnos a probléma az hogy még is csak megáll. Most oáig jutottam el hogy valószínüleg a csináéltatott cdi adja be a kulcsot mikor üzemelés közben eléri a tekrcs a 152 ohm-ot. Nincs valami olyan cdi kapcsolás amit meg lehet csinálni.( a lenkeréken egy pöcök van ami adja a jelet.
Szia!
Hát sajnos kipróbáltam és a történet gyanúsan ugyan az. Azért is írok erről a problémáról.Létezi az hogy a készített cdi egység megzavarodik a kb.152 ohm-tól? A jeladó a 3-ik benne.
A tekercs ellenállásának első közelítésben nincs sok köze a gyújtáskimaradáshoz. Minden rézből készült tekercs változtatja ellenállását a hőmérséklet függvényében. Például egy 25°C hőmérsékleten 200 ohm ellenállású tekercs a motor üzemi hőfokán már több mint 250 ohm értékű is lehet, de ez a gyújtásteljesítményben csak elhanyagolható változást idéz elő. Viszont, ha a hidegen mért tekercsellenállás fölmelegedve csökken, akkor az bizony menetzárlatra utal, és ez már keményen beleszól a szikra teljesítményébe, akár meg is hiúsítja képződését.
Köszi a válaszod de sajna nem ez a felállás. Az előző tekercs hidegen 132 ohm volt. Szűk óra motorozást követően a technika megált és akkor mérve 150 ohm felett volt az ellenállása. A mostani tekercs 145 ohm hidegen. 10 perc mot.után megált és hazatoltamkb (fél óra) és még akkor is 152 ohmot mértem. Ha meghűlt a motor egyből indult és az ellenállása lement alaphelyzetbe. Gyújtótrafót is cseréltem de az sem hozta meg a szikrát. Mi lehet a baj?
Még így is lehet menetzárlat. Ha csak pár menet kerül időszakosan zárlatba, azt ohmmérővel kimutatni nehéz, de a gyújtást meghiúsithatja. Az új tekercset lakkoztad a sorok közt is? Ha nincs megfelelően impregnálva, szinte biztos, hogy ez a hiba.
Jártam így! A cdi a hibás az alkatrészek munkapontja nincs jól beállítva!! Én saját kútfőből csináltam derby vamoshoz gyújtást egy hall+ opto egy dióda egy tirisztor egy tranzisztor csak úgy per hecc meg mert az eredeti kimúlt /a kondi posszant el benne/ és ugyanezt csinálta !
Az elektronikát nem én csiláltam. De lehet,hogy megpróbálnám ha valami érdemleges rajzot tudnál adni. Nem csináltam még ilyet de ugy gondolom, hogy ha részletesebben leírnád az alkatrészekkel kapcsolatos tudnivalókat azt megköszönném.
Mex-nek pedig annyit hogy a általam tekercselt egységet ugymond lakkfürdőben végeztem, igaz szabadkézből. Csak azt nem értem,hogy miért kell a két szegmenset ellenkező irányba tekerni.
A két egymásmelletti szegmensben gerjedő feszültség irányának meg kell egyezni, különben sorbakapcsolásukkor kioltják egymást. Ha az egyik szegmenset északi, a másikat déli polaritású mágneses erővonalak érik,és a két tekercs azonos menetirányú akkor példaképp: az első tekercs vége pozitiv, és a második kezdete lesz pozitiv polaritáson, tehát szembekapcsolódnak, és így feszültség a két tekercs szabadon maradó kivezetései közt nem mérhető, vagy nagyon kis érték. Ez kétféleképpen kerülhető el. 1: gyárilag-mint már írtam a kettő tekercs ellenkező menetiránnyal készül. 2: A két tekercs azonos menetiránnyal készül, de mindkét szegmensre tekert huzal kezdetét, és a végét is ki kell hozni forrfülekre, és az első tekercs végét a második végével kell összekötni! Természetesen az első tekercs menetirányának meg kell egyezni a gyári iránnyal. Egyszerűsített formába ez a magyarázat a kérdésedre, az egész azért bonyolultabb, több dolgot kell figyelembe venni egy konkrét javítás esetében, de elegendő.
Hozzáfűzném: a tapasztalataim alapján 10% elektronikai hiba, és 90% tekercsbaj a működésképtelenség oka. Nem tudom milyen az épített elektronikád, de nem tartom valószínűnek, hogy az okozza a bajt. Sokkal inkább a felmelegedő, és működésképtelenné váló tekercsre tippelek, ami mint írtad is, kihűlés után ismét működik. Linkeltem egy alap gyújtást, valamelyik előző hozzászólásomban, építsd meg kontrollcéllal, ha azzal is hasonló jelenséget produkál, akkor már biztos a tekercshiba. lantinak üzenem:egy cdi-ben az alkatrészek általában kapcsolóüzemben működnek, nemhiszem, hogy a "munkapontbeállításuk" eredményezi a hibát.
Hali!
Valaki megtudná mondani hogy mi lenne ha a simson 220nF-os szikraoltó kondija helyett tennék egy nagyobb kapacitásút pl:330nF-osat? Tudnám ezzel csökkenteni a megszakítón áteső ívkisülést?
Sziasztok!
Nemrég vettem egy mocit, valami Jianshe márkájú 50ccm szerkezet. Egy darabig működött rendesen aztán menet közbe leállt mintha a gyújtást levettem volna róla. Azóta még csak meg se röffen. Úgy látom mintha csak néha lenne szikra és az is erőtlen, több gyertyával is néztem. Elektronikus gyújtása van. Az impulzus tekercs 30ohmos és egyenirányítva egy 1mikros kondit 5v-ra tölt berugdosás közbe, ez szerintem jó is. A gerjesztő tekercs 180ohmos (a tekercs nyomkodása közben nem változik az ellenállása) és rugdosás közbe maximum 60-70v-ot ad le. A 60v nem kevés az elektronikának? Hogy tudom kizárni, hogy a tekercs a rossz vagy az elektronika? Előre is köszönöm a segítséget:Zoli
A gerjesztőtekercs feszültségét is dióda-kondi rákötése után mérted? Ha igen, akkor az bizony kevés, valószínű a menetzárlat.
A gerjesztőtekercsről lekötöttem az elektronikát és egy 1n4007-es diódán keresztül töltöttem vele egy 1mikros kondit. Rugdosás közben 60-70v-ra töltődött a kondi.
Bár nemtudom milyen kivitelű a cdi,(van olyan is, ami ezt a gerjesztett 60-70V feszültséget még "feltornázza")nagy valószínűséggel tekercshiba az ok.
Köszi. Én is a tekercsre gyanakszom. Sajnos a CDI-ről nem tudni semmit: Nem találok rajta típusszámot és az egész ki van öntve műgyantával egy kis fekete műanyag dobozba.
Tekerd át, csak ügyelj a lakkozásra, különben nem lesz az új tekrenc sem hosszú életű. Fontos a menetirány is!
Sikerült beleraknom egy új Honda gyújtótekercset amivel egyből indult a moci (olyan mintha gyári lenne). Megúsztam a tekercselést.
![]()
Sziasztok:
A mellékelt áramkörhöz milyen hall jeladót célszerű illeszteni? A hall jeladót hogyan szokták felfogatni? Az IC1 jelű alkatrész az micsoda, kereskedelmi forgalomban kapható e?
Szia mindenkinek.
A 6 oldalon lévő ˝jofajta.jpg˝. Nagy teljesítményű tranzisztoros gyújtóáramkörről szeretnék többet meg tudni.Jó lenne-e 4 ütemű motorhoz is? És ha nyák rajzt tudna valaki feltenni az sokat segítene. Előre is köszönöm mindenkinek aki tud segíteni.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/1a/1abeed427c1f601cb218e...1d.jpg
Bocsi utána néztem nem a 6- dik hanem az 5-dik oldalon van. Belinkeltem a kapcsolási rajzot is. Remélem tud valaki segíteni. Előre is köszönöm.
Hello!
Van egy s-58 as riga blokkom (vagyis lesz ![]()
Szia!
A "rinya" és "vernyovinya" típusok 6V-ról működtek és trafójuk verhetetlen volt a megbízhatóságban.
Sziasztok!
Moto plate (motor platt) gyújtást keresek mert egy öreg kétütemű 250-es krosszmotor nem akar indulni. Tudna valaki megoldást ajánlani? Köszönöm! ![]()
Sziasztok!
TS MZ 150 mocimra szeretnék valami elektronikus gyújtást építeni. Olyat ahol a megszakító adja a jelet. 6V-os rendszerre. Köszönöm a segítséget!
Üdv mindenkinek!
Én most készitek egy tirisztoros cdi gyújtást és jeladónak egy 12v-os autó relét akarok használni ami 90ohm-os. És azt szeretném kérdezni hogy használható-e? Mert az nagyfordulaton 12V-ot fog termelni a tirisztornak nem? Javitsatok ki ha rosszul mondom. És szerintem az nem gond mivel a tirisztor gyújtó feszültsége nagy tartományban változtatható, én úgy tudom hogy 5-20V-ig lehet. A segitésget előre is köszönöm!
Én olyan kapcsolást tudok neked adni amitől nem ég be többet a kalapács és tirisztoros, csak két különálló 6V-os tekercs kell neki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |