Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Témaindító: george_b, idő: Nov 30, 2007
Témakörök:
Szia!
Ez egy olasz refi volt, hogy pontosan milyen típus, azt nem tudom.. De 150W volt a felirat szerint, vagyis 1W/LED kinézetre ilyen: Bővebben: Link
A ledek valóban csak 300-350mA-ert kaptak, nagyobb csúcsáramok nélkül? 50% kitöltéssel a 600-700mA például tönkreteszi őket, pedig DC 0,3A-nek tűnik. Hűtése jó volt? Nyákhőmérséklet 50-60°C alatt?
Az elkók tuti Al, és nem tantál? Lehet, hogy nem is érdemes foglalkozni azzal az esetleg valójában kínai ipari hulladékkal?
Szia! Megszkópolom majd, de true RMS műszerrel mértem, 280mA volt átkergetve. Az alu lap egy szálhúzott alu konzolba volt belecsavarozva, raja egy 65 fokos klixon. Sosem kapcsolt le. A kondik Can type alu elkók. Nagyon kultúráltan néz ki. Olyan nincs, hogy mind a 15 áramgenerátor egyszerre hal el. Ezek a LED-ek rosszak voltak, az biztos.
Szia! És jól működik az MP2481-es ledvezérlő. Ha neked a gyári van, akkor elárulod, hogy az IC-nek szüksége van-e hűtánésre? A teljesítményszabályozást analóg módon teszed? Én megépítettem a rajz alapján, igaz minimális eltérés, az induktivitás, 4.7uH, de 0.08ohm. Valóban az összes kondi sima kerámia lenne, ami be van építve. Tudnál ezekre válaszolni egy hobbi utánépítőnek? Köszönöm.
Nekem 0.6V felett DIM és INGND között elkezd az IC-m melegedni... Igaz, hogy én a VCC és ingnd közé fodítva kötöttem be egy elkót, és durrant. Lehet, hogy az IC-t is tönke tette?
Szia !
Először is bocsánat hogy eddig nem válaszoltam , de nem kaptam semmilyen jelzést, most is csak véletlenül néztem ide! Az a helyzet hogy csak kiprobáltam de nincs beépítve sehová és nem is teszteltem különösképpen. A chipcadben beszéltem azzal aki tervezte, de egész biztosan korrektül müködik ezért nem is nyúztam hogy jó e gondoltam majd ha kell jó ha van itthon. Esetleg tudok róla képet csinálni hátha az mond neked valamit. Dimmelést nem probáltam mivel nekem LCD-k háttérvilágításához kell, hogy ne egy ellenállás disszipáljon.
Ja még valami ,
"Valóban az összes kondi sima kerámia lenne" NEM! Írja a doksi hogy vagy x5r vagy x7r kondi legyen mert azok low ESR kondik. A BST kondira ez nem vonatkozik.
Szia! Megépítettem és működik is! A low ESR helyett elkót használtam. 10W ledet hajtok vele, és amennyire tudom hűtöm az ic-t, mert melegszik. Val nalakinek jobb ötlete hűtésre, mint, hogy az expose pad alatt kifúrtam a nyákot, hővezető pasztát töltöttem bele, és alá egy kis hűtőborda?
Szia!
Én az IC tetejére ragasztottam egy vékony alumíniumlapot. Így is jól elvezeti a hőt. A low esr kifejezést elkókra szokták használni.
Szia! Mekkora alulapot tettél rá? Mit hajtasz vele? Én ha kiszámolom P=UxI, akkor P=kb10Vx800mA=kb8W. És bevallom, hogy melegszik a luk+hővezető paszta+hűtőbori, de nem optimális a hőátadás, mert az ic sokkal melegebb. Egyenlőre kiscsit át kell szabjam a nyákot, hogy a 20x25mm-re még alulap a tetejére is ráférjen, mert az SMD elkók éppen magasabbak az ic-nél.
Sziasztok!
Építettem egy kapcsolóüzeű led meghajtót.Elvileg 220V-ból állít elő 1,4A állandó áramot a 4 db párhuzamosan kötött 3,6V/350mA-es OSRAM (LW W5SM-JXJZ-5K8L) led számára. Hogyan tudnám kipróbálni a kapcsolást,hogy megfelelően működik-e?
- Kipróbálni? Hát hogyan lehet kipróbálni egy ledet? Pl beüzemeled? De előtte:
-Ne köss párhuzamosan ledeket, hamar elhaláloznak. Úgy is mondhatnám, hogy ledeket párhuzamosan kötni tilos! Ha mégis megteszed, akkor egy nagyon stabil feszültségre kösd. Áramgenerátorra sorosan kapcsold a ledeket! - Kiváncsian várjuk a kapcsolást, ha publikus.
Szia!
Köszönöm a válaszod! Ennek tükrében módosítanom kell a kapcsolásom soros ledkapcsolásra.A kapcsolás alapja a csatolt leírás(DN06040_lux) volt.
Csak gyorsan futottam át, de nem találtam, csak soros kapcsolásra utaló nyomokat
Én sem.Nem tudtam,hogy a ledeket nem lehet/ajánlott párhuzamban kötni.A tápegység áramgenerátor nélküli változata jól működött 5V/2A mellett.Ezért gondoltam a párhuzamos kapcsolást.Egy PC táp készenléti trafoját használom.Eddig az 5V ágat teszteltem most áttérek a 12V-osra.
Feszültség esik, áram folyik. Feszültség a két lábán esik, így párhuzamos kapcsolásban lesz azonos a rajtuk eső feszültség. Áramgenerátornál meg a beállított áram minden leden átfolyik sorosan, így nem lesz gond vele.
De ha áramgenerátorosan párhuzamosan kapcsolod, akkor egyik ágon pl 0.9A folyhat, másikon meg 0.6A. Így az egyik ág jobban melegszik, és ha esetleg elpukkan és megszakad, akkor a másikra jut a másfél amper, amely ezáltal egyből elpukkan. Ugyanez a helyzet a feszültséggel is, csak ott simán elsötétedik az ág, ha valamelyik "kiég" (karácsonyfa-izzó effektus). Sok sikert!
Ez a párhuzamos/soros kacsolás engem is érdekel. Én 2 10W ledet haztok párhuzamosan Skori non-diszcipatív áramgenerátorával. Led paraméterei: 10,5V 1A. Az áramkört 550mA/Led korlátoztam. Ha kipukkanna az egyik, a másik, akkor is kibírja nem túl hosszú távon az 1.1A-t. Úgy vettem észre, hogy így a legjobb a hatásfoka. Kevésbbé melegszik, tovább él a led, a fénye pedig tökéletes. 12V-rólpedig elég nehéz ilyen áramfelvétel mellett jó hatásfokkal step up áramkört készíteni... De szeretettel várom véleményeteket.
Köszi!
Elkezdtem tesztelni a kapcsolást. Ha 10ohm-mal terhelem az áram 0,39A a fesz 3,87V. Ha 13,3ohm-mal terhelem az áram 0,40A a fesz 4,77V
Én 3 db 5W-os LED-et hajtok vele, soros kapcsolásban, egy búvárlámpa-projekt keretében. Kb. 20mmx10mm-es nagyjából 1mm vastag alulemezt ragasztottam fel pillanatragasztóval, majd Epokittel megerősítettem. Ez a lemezke az IC tetején van, és nem az alsó, hűtésre kialakított felületen. Az IC-t és a tekercset a Chipcad-től szereztem be. Sajnos képet nem csináltam róla, és már elvitték a cuccost.
A második eset ellentmond Kirchoff alaptörvényének...
U=I*R Biztosan 13.3ohm az? Egyébként jól is lehet.
Szia!
Az ellenállásokra 10R és 3R3 van írva.Sorosan vannak kapcsolva.
Lehet hogy kicsit öregek már? Elvileg egy áramgenerátor rövidzárban is a fix áramot adja le. De akár a 3R3-at is berakhatod fogyasztónak, akkor kiderül, hogy tényleg 3R3-e
Szia!
Megmértem az ellenállást megfelel a jelzésnek. Rákötöttem az áramkörre, a feszültség 0 és 0,8V , az áram 0 és 0,17A között ugrált. Atzán még egy teszt 6,5ohm-mal: áram 0,44A fesz 2,58V Három terheléses teszt azt mutatja,hogy az áram állandó.
Áramgenerátor: ok!
Szia!
Rákapcsoltam az OSRAM LED-em.Az áramfelvétel 0,43A a feszültség 3,2V-ra állt be. A megépített kapcsolás a csatolt file-ban található.
Érdeklődök a nálam tapasztaltabbaktól...hogyan is szoktátok megoldani mechanikailag a teljesítmény LED felfogatást elsősorban, és annak kivezetékezését.
Pontosan erről a LED-ről van szó: Bővebben: Link A LED alja ugye hűtőfelület, de a két szélén még van egy-egy sáv ami szintén a tápellátást hivatott szolgálni. Namost az alsó táp csatlakozásokat lecsiszoltam, hogy fölülről ráforrasszak két vezetéket. Eddig minden rendben is van. A hűtéshez fogatást meg egy darab csupasz nyáklemezzel oldottam meg, méghozzá, hogy a LED lencséjének méretében kifúrtam, és közvetlen mellette pedig két furat amin keresztül egy-egy csavarral odaszorítom a hűtéshez. Eddig is minden rendben. Építettem egy áramgenerátort, az is Ok. De egyszercsak egyik pillanatról a másikra az egyik LED meghalt minden tünet nélkül. 0,8A árammal tápláltam a megengedett 1A helyett. Lecsiszoltam egy másik LED hátulját ráforrasztottam a vezetékeket, fölfogattam, bekapcsolom, minden rendben... Jön egy harmadik LED arról is lecsiszolom a hátulját, rá a vezetéket, és az meg se mukkan. Nagy ritkán egy egy pillanatra nagyon kicsi fényerővel pislan egyet. Ugyanígy a legelső is nagy ritkán egy-egy pillanatra pislan egyet. De nagyon haloványan. Ugyanakkor áramot meg vesz fel mintha teljesen tökéletes lenne. (azaz nem biztos, mert ugye így még akár lehet zárlatos is, mert az áramgenerátor ráküldi azt az áramot amit beállítok) A forrasztással ki nyírhattam a LED-et? vagy saját hibámból ment el az örök vadászmezőkre? A generátort tökéletes, azzal nem lehet gáz. Skory féle fejlesztés, a legújabban föltett 4A-es verzió. De ezt az is bizonyítja, hogy a második LED-del tökéletesen megy. Olyan létezik, hogy gyárilag hibásak? Ugyanis én bontottam ki a szalagból. Szóval forrasztás helyett hogy szoktátok megoldani a kábel kivezetését egy ilyen picike LED-nek? Nekem van még egy olyan ötletem, hogy a fölülről leszorító nyák lemez nem teljesen csupasz, hanem a LED táp csatlakozása körül meghagyom a réz fóliát a nyákon, és ahhoz forrasztom a vezetéket. köszönöm a válaszokat.
Szia! Szerintem valóban tönkrevágtad a ledet, azt hogy forrasztással, vagy valahogy máshogy, azt nem tudom. Én is mindig tartottam a forrasztástól, és emiatt, ha ilyet forrasztok, aminek úgyis kell hűtés, akkor először hűtőre teszem, és utána forrasztok. Ha egy ledet tesztelek, akkor jóval nagyobb próba hűtőbordával, hővezető pasztával kezdem. Szerintem ha így jársz el, akkor bátran forraszthatod. Amúgy próbálgatam már hővezető ragasztótól kezdve sokmindent, és igazán a gyári hővezető ragasztó nem sokkal jobb, mint a hővezető pasztával kevert epoxi. Mondjuk én is kíváncsi lennék mások megoldásaira.
Idézet: „igazán a gyári hővezető ragasztó nem sokkal jobb” Milyennel próbálkoztál, ha szabad érdeklődni?
Régebben volt, azt hiszem a conrad-tól vettem talán valamilyen artic silver néven futott? Ilyen kis felületeknél nem éreztem igazán különbséget, nagyobbaknál biztosan jobb a hőátadás. Ja a másik pedig, hogy valami horror ára volt.
Értem. Ha jól rémlik, olvastam párszor már erről a ragasztóról, 2-féle is rémlik, Arctic Alumina Adhesive és amit te írtál, Arvtic Silver Adhesive. Ilyesmivel ragasztották régen valóban a LED-eket sokszor, és valóban iszonyatosan magas ára volt, nekem is jojózott párszor a szemem miatta.
Én néhány héten belül egy eddig számomra még ismeretlen fajtájú 2 komponenses ragasztót fogok tesztelni, ha jól tudom, Henkel termék. Ha kipróbáltam, majd beszámolok az eredményekről. |
Bejelentkezés
Hirdetés |