Fórum témák
» Több friss téma |
Egy kis olvasmány a témában.
én egy 1994es 318tds BMWt M41D17 motorral szeretném öszsepárosítani a számítógéppel vettem egy ilyet ebay lehúztam a carsoft 6.5 ös verzióját, de sehogy se akar menni a komunikáció, mindig bad communictiont ír, :no: mit rontottam el? esetleg rossz programot használlok? tudna valaki segítséget adni, hogy hoygan tudnám a legegyszerűbben összekötni a kettőt?
már arra kezdek rájönni hogy valami ilyesmit kéne építtenem, lehet hulye kérdés de ennek mindkét csatlakozóját a számítógépre kell kötni? ezért kell neki két com port? de akkor mit teszek az autóra?
Az L és K vonalat
de abból is kettő van K line in, K line out és L line in, L line out
Ja, most már látom! Ez így elég furi, mert a K az kétirányú, egy vezetéken. Honnan van ez a rajz?
Az a baj, hogy ha a "K-in" és a "K-out" -ot összekötöd, akkor valószínűleg a küldött jeleket is feldolgozná fogadottnak. Háát ez így defekt szerintem, sőt a "K-out" is úgy van megoldva, hogy csak negatív jeleket tenne rá. Ezt a rajzot tedd a kukába inkább, jobban jársz. A Carsoftnak saját interface -e van, nekem viszont ahoz nincs rajzom
ez a rajz innét inét van, nemfeltétlenül ezt akaorm megépítteni se feltétlenül ezzel a programmal, csak valahogy működésre szeretném kényszerítteni a kettőt, tudnál valami más rajzot javasolni és programot hozzá? imába foglalnám a neved
Hát BMW-vel még nem foglalkoztam ilyen téren, Carsoft-on kívül van még a BMW scanner, de az csak hibakódot tud olvasni. Ahoz elég egy sima KL Com-os interfész. Újonnan 7000 Ft-ért már kapsz ilyet.
Lapozz vissza itt egy kicsit, és találsz rajzokat.
Szeva Norbi! Ez amit vettél ez egy egyszerű BNW csatlakozó kábel! Ezzel igy ebben a formában semmiképpen nem tudsz kapcsolodní az autóval!!!
De ha a kábel SR232-es végét csatlakoztatod az interfacesbe, a másik végét az autóhoz, akkor van eséjed! Az a rajz amit felraktál az az UNISCAN Visa 1.83 interfaces rajza amihez olyan számitógép kell amin 2db soros port van! (NEM USB-soros átalakítóval!!!) ... ja meg persze DOS oprendszer alat megy! (Vagy esetleg XP+DOSbox, vagy Linux- DOSemu!) A Carsoft 6.5 program is nagyon jó, de ahoz speckó interfaces kell!
Nem teljesen igy van! Ez a rajz JÓ! Ez egy KK/L interfacesz! Külön forum van - amit Norbi is linkelt - az L vonalon megszólítja az ECU-t (átkapcsolja diagnosztikai funkcioba) a 2db K vonak az oda - vissza adatforgalomnak kell. (egyszerüsítve!)
Igen megnéztem én is a topicot, de senki nem kommentálta különösebben, és született másik rajz is. Én azt nem tudom elképzelni, hogy mivel a K kétirányú egyvezetékes busz, ezért nem lehet szétválasztani be és kimenetre, valamint úgy sem működhet hogy csak negatív jelekkel kommunikáljon, és nyugalmi helyzetben +12 volt legyen rajta. Az "1" az a +12V, a "0" a -12V, nincs jel pedig 0Volt.
Az rajz, ha működik is (miért ne?) akkor PWM, és VPW protokollhoz van készítve, nem ISO 9141-hez. Az amcsi OBD-nél van két kommunikációs szál "+" és "-" . Nem tudom, hogy valaki megépítette-e, és így használja, az lenne a biztos végülis.
Ki van zárva hogy ki tudod vele olvasni.
Az indok a következő. Amit belinkeltél az egy mezei interface. A 2004-es modell már obd 2-es és tört verzioju progikkal sincs esélyed diagolni a motrort sem, nem hogy speciális funkciot tudj alkazmazni, km állást kiolvasni.
Szasztok.dudna nekem valaki segiten?Olyan progi kéne nekem.letőltőttem a motor vezérlóről a progit de nem tudom meg nyitni.olyan progi kéne amivel az epront meg tudom nyitni.Kőszőnőm a segitséget.
nekem kb. 7-8 éve van egy ilyen Uniscan interfacesem. A 2000 előtí tipusokat nagyon jól kezeli - univerzálisan - minden funkció amit a gyártó "beépített" működík. ( '87-től '00-ig szinte mindent!)
A napokban kipróbáltam mint sima K/L interfacest az Tech2, Vag-Com, DDT-2000, FiatEcuScan progikkal! Hibátlan!
Helló!
Van nekem egy matiz1-em, 99es. 12 pines (ALDL?) csatlakozója van neki, és jó lenne élőadatokat látni rajta, a különböző szenzorok bejövő jeleit szeretném megnézni, mert szerintem valamelyik csal. Az a jelenség, hogy túlszegényít nagyon. A lambda jó, nem szív falsot, ezek kizárva. Olyasmire gondolok, hogy bejövő levegő hőmérséklet, valamelyik hőfökjeladó, netán nyomásjeladó, vagy valami hasonló szenzor. Van benne egy E85power nevű cuccos, és küzd a szesszel a kocsi. Akármennyit rádúsítok, egy idő után az ECU visszaveszi a keveréket, és akkor meg szenved. Kivillogtattam a hibakódokat, de csak a lambdaszondát erőlteti, hogy nem jó a jel (ezt én is tudtam), meg az EVAP rendszernél talált valamit, viszont az nem csinál hibajelzést. Szóval élőadatokat szeretnék látni, hogy mégis mi lehet a gondja.
A meglátásom az, hogy egyszerű átalakítót csak nem lambda szondás kocsiba érdemes belerakni. Az etanolnak alapban több levegőre van szüksége ( benzin 1:14, etil- alkohol: 1:23). Csóri ECU-nk, meg csak a benzint ismeri, és mivel az etanol megeszi az összes oxigént, ezért azt hiszi, már túl dús a keverék. Ezért szegényít egyfolytába.
A legfontosabb, hogy le kell szűkíteni a szívócsövet arányosan, illetve még azzal lehet szenvedni, hogy a szonda feszültségét eltolni. Ha jól tudom az Uniscan kezeli a kocsid
Ez egy elég komoly átalakító, lambda, TPS, hőfok szenzorokkal manipulál, a lambdát lehet vele alakítani. De nem a lambda miatt szegényít, ez tuti.
Ránéztem az uniscan leírására, nincs benne a daewoo a támogatott kocsik között. Potyára meg nem akarom megvenni, ennyire nem megy jól, tegnap se nyertem a lottón.
Daewoo nehéz dió! Olyat ami megbízhatóan tudná lkezelni ezeket a Matizokat
....de ne is ezzel foglalkozzunk! Ha a lamdád jól müködík - scoppal megnéztétek?! - akkor bitony valahol tulszegényedík! Lehet + levegő, v. kevés üza. - nyomás szabájzót megvizsgální! - egy egyszerű 0-5 bar-ig nyomás mérő ora. Netán ha lenne egy állítható nyomásszabájzód akkor az nagyon segítene. Kb. 1 honapja vólt egy hasonló szitú, akkor a tankszívatyú 10 cm-s csövén volt 1 kb. 1/2 cm repedés. Kiccsrélve minden gond megoldódott! (Foglalkozom etanolos átalakítással is!)
Ezt akkor nem jólt tudod! Az etanolnak nem kell semmivel sem több oxigén! A keverési arányt a motor keverék aránya határozza meg! ( 4 ütemű Ottómotor optimális keverék aránya - 1 : 14 !!!)
Az etanolból kell többet bejuttatní a motorba - kb. 20-25 %-al - erre viszont azért van szükség mert az etanolnak kevesebb az energiája! ( benzin: - 36-38e J; etanol: - 32-34e J !!!) ... hogy megmaradjon a motor teljesítménye! Na ezt, hogy hogy éred el?!!! .... + elektronika; megemeled a tápnyomást; stb. És ennyi!
Sajnos Az Uniscan Visa 1.83 semmiféle Daewoot nem támogat! ...jól nézted!
(A Visa 3.4 viszont már kezeli! ...de ehez sehol nem fogsz talální interfacest! - Hardverkulcsos!)
A daewoo nem hasznal vajon can buszt az eszkozok kozti kommunikaciora? Ha igen van itt a forumon is egy topik usb can atalakitorol. A can buszon minden lehetseges erteket meg lehet nezni ami az autoban jelen van, persze kellene hozza a megfelelo adatbazis is.
:eek2: Can buszt a Daewoo '99-ben?!!! ... azt hááát! A Can rendszer 2002 előt ... mint a fehérholló!
(Még a 2003-as Lanos ECU-ja is az O. F Astra szinvonalán van.)
A can tudomasom szerint 25 eves multra tekint vissza, azt bocsasd meg nekem hogy nem tudom melyik gyarto mikor kezdte alkalmazni, csak egy otlet volt.
A stilus amiben valaszoltal eleg lekezelo...
Megmértem a vízhőfok, meg a bejövő levegő hőfokjeladókat, a vízhőfok jó, a levegő csal 8-10 fokot felfelé, de ettől még nem kéne ennyire rossznak lennie talán. Ránéztem még az alapjáratléptetőre, az is jó. Hát üz.a. nyomással nem hinném, hogy gond lenne, akkor szerintem ki se tudnám pörgetni a motort. Vagy igen? Mondjuk pont nincs itthon benzinnyomásmérőm. A lambdát nem scoppal néztem, de a E85 átalakító programja tökéletesen tudja monitorozni a lambdajelet.
Plusz levegő után kutattam, nem találtam ilyet, meg ha elszorítom a bejövő levegőt, és a kartercsövet (az EGR lefalazva), lefullad. Amúgy vicces, játszottam rajta olyat, hogy leszűkítettem a levegőt, bedúsult, aztán rövid idő alatt visszaszegényedett. Ezért gondolom, hogy az ECU szegényít vissza valami miatt. Egyszerűen nem tudok rájönni mi baja van. 1.15ös lambdával meg nem szeretnék sokat mászkálni, az már nem használ a dugattyúknak.
Állítgattam rajta ma is egy keveset, arra jutottam, hogy akármennyit is dúsítok rá, szegény marad a keverék. 34% plusz anyaggal is 1.15 tud lenni a lambda. Tehát akkor mégiscsak meg kéne néznem az üzemanyagnyomást. Arra nem sok esélyt látok, hogy az ECUval beszélhessek, napok óta olvasom a netet, és semmi. És ti is ezt mondjátok. Szóval akkor egyszerű technikai kérdés: Hogyan mérjem meg a benzinnyomást? Alapjáraton 3,8 barnak kéne lennie autodata szerint. Namost az van, hogy ilyen gyorscsatlakozók vannak a benzinnyomóágban. Hogy kétoldalról megnyomom, lehúzom, visszadugom. Hol lehet egy ilyen apát-anyát beszerezni? Nyomásmmérőt tudok kölcsönkérni, csak valahogy közben be kéne csatlakoznom az üzemanyagrendszerbe, és ezt nem egy késsel gondoltam, hanem hogy a gyári csövet egyben hagyom.
Szerezz egy rossz üzemagyagszűrőt szed szét és ott is van a csatid.Van olyan szűrő aminek ugyan olyan bepattintós csatlakozása van.
Rossz szűrőm van hozzá, csak azon két apa van. Viszont be tudom rakni a benne lévő szűrő helyére, és akkor már van valami képem a dologról. Mármint úgy rakom be, hogy előtte a rossz szűrőre tákolok egy nyomásmérőt. Persze szerencsésebb lenne az injektorokhoz közelebbi ponton mérni, de nem vagyok telhetetlen.
Azt tudom,hogy a daewoo szűrő menetes,de opelba,meg francia kocsikba is szokott lenni ilyen csatlakozással,vagy szerzel valahonnan egy levágott ellendarabott,aminek olyan a csatlakozási mint az injektor sornak.
Nem volt szándékomban, hogy bántsalak! ... inkább csak "kacarásztam" magamban! .... mármint a Daewoon!
Ha úgy érzed bármivel megbántottalak akkor itt mindenki előt bocsánatot kérek! |
Bejelentkezés
Hirdetés |