Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Próbáltam több fénymásolós, nyomtatósnál, de mindnél ugyanaz.
Azt szeretném kérdezni, hogy pesten hol lehet beszerezni hidrogén peroxidot?
Szia.
Nem vagyok pesti, sőt még a közelbe sem vagyok, de az biztos, hogy a legtöbb fodrászatban van. Én illatszer és hajtermékes boltban veszem. Üdv. roland0327
Hát az az ón2klorid nem vált be.
Merő szívjóságból átveszem ingyen a kimerült kémiai ónozótokat, és megsemmisítem nektek, így nyugodtan alhattok, és ha már alszotok (ugye alszotok) akkor csak csendben súgom a többieknek, ugyan itt felújított kémiai ónozó a bolti ár feléért eladó Ugyan olyan mint az új miközben öntöd már ónoz Komolyan mondom annyi állat hasznos ötletem volt már hogy lassan meg kéne kapnom a nyákos nóbeldíjat
Az Ón(II) Klorid felújítás vált be, vagy hidrogén- peroxid+sósav elegyben oldott ón?
Ki próbálom én is, és ezúton köszönöm az ötletet. Úgy látom a fúrókból is lehet valami, elég sokan érdeklődünk, ha tudsz vele foglalkozni írd meg légy szíves. Ha nem akkor megrendelem egymagam az eBay-en de ha összefognánk jobban jönne ki.
Az ónII klorid. Minek oldanék fel ónt hidrogénperoxid+sósav elegybe? Egy idő után víz lesz belőle ha meg elpárolog egy adag ón lerakódva az edény alján. Nekem már jön a fúró, megvárom hogy milyen utána majd mesélek, és annak fényében érdemes rendelni.
Hi Mesterek.
Igazság hogy lusta voltam végig olvasni a 77 oldalt. Szóval szereztem egy ilyen laminálót, s kérdésem az lenne mit kell rajta alakítgatni hogy facául menjen, azaz nyákot lehessen laminálni vele? Segítséget elöre is köszönöm.
Nem is kell a 77oldalt végigolvasnod, csupán logikusan az elejétől ahol leírják a technológiát. Szabályzat XI. ponja.
Ha megjöttek a rendelt fúrószárak és jók akkor nyitunk neki egy topic-ot úgy mint a fóliának, és majd ott le lehet adni ki jelentkezik, és milyen méretre, addig mindenki nézze meg ezt az oldalt, és válogasson.
Az ebay eladó linkje
Köszönet előre is!
Ezek a készletek ideálisak nem? 50 MICRO DRILLS 0.6 - 1.25mm CNC PCB DREMEL 10 SIZES! 10 CARBIDE MICRO DRILL 0.6mm DREMEL PCB CNC ROUTER
Sziasztok!
Írtam egy cikket a nyák készítés folyamatáról. Az elejétől a végéig. Inkább a saját eszközeimet és tapasztalatomat írom le benne. Bővebben: Link Üdv. roland0327
Üdv!
Én ezt találtam, kicsit olcsóbb mint az ebay. Bővebben: Link 50 darabos HSS acélfúró a következő átmérőkkel: 0,5 mm; 0,6 mm; 0,8 mm; 1 mm; 1,2 mm; 1,3 mm; 1,5 mm; 1,6 mm; 2 mm; 2,2 mm, minden átmérőből 5 db. 8700Ft áfával. Más: Egy kimerült ónozóba mennyit kell beletenni az ón(II) kloridból?
Sajna az olcsóbb a drágább! A keményfémfúrók élettartamához képest ezek elenyésző ideig használhatók. Acél fúrására viszont kiválóak.
Fúrás közben nem kell kapkodni, szépen, türelmesen kell vele fúrni, és kiváló minőséget lehet vele elérni. Suliban én ilyennel fúrtam a nyákokat, nem törtem el egyet sem.
Kicsit puhán kell tartani a nyákot fúrás közben, hogy tudjon kicsit mozogni a nyák, így a fúró ki tud egyenesedni.
Nem a fúrótörésről van szó, a HSS anyagú fúrók rugalmasak, és igazán durva kezelés kell a töréshez..
Ami a gond: a kopásállóság. Az üvegszálerősítésű (pl FR4-es) lemezeket jó hatásfokkal csak keményfémfúróval lehet megmunkálni. A HSS fúrók keresztéle, élszalagja pillanatok alatt (5-15 furat) elkészitése után eltompul, és inkább gyűri az anyagot mint forgácsolja. De ez számodra is csak addig kérdés, míg nem tudod a kétfajta fúrót összehasonlítani. Csak nézd meg Attila86 paneljait, mondjuk a legutóbbi pic-es panelmérő nyákját nagyfelbontásban, és tudni fogod miről irkáltam...
Én vásároltam egy csomó keményfém fúrót régebben. És meg kell mondjam, nagyot csalódtam bennük. Mindenki azt mondta, hogy milyen kopás álló, és sokáig jó. Na hát nálam 4-5 használat után eltörtek.
Mielőtt nekem ugranátok, van állványos fúrógépem, és 20'000 ford/perc tud pörögni, és annyival is pörgettem, amikor eltörtek a fúrók. Berezonált a gép a fúrótól, és már annyi is lett. Egyedül a kukorica maró miatt áldom az eszem, mert az tényleg jól használható. Ezek után a sima HSS fúrókat használtam. Megtanultam ilyen vékony fúrót is élezni. Ilyen vékonyaknál nem könnyű, de lehet. A törött 0.5mm-esen próbáltam ki, hogy meg tudom-e élezni. Nehezebb volt mint az 1-eseket, meg a 0.8-asokat, de olyan jó lett, úgyhogy használom is azóta újból. Szóval használok egy fúrót, aztán átteszem egy másik fakkba, és amikor gondolok egyet, akkor a használtakat végig élezem, és újból olyanok mit ha vadi újak lennének. Lehet szar az állványom,, de nem veszek másikat, vagy újat, mert a sima fúrókkal tök jól használható.
Tök jó lenne, de nem ugyan az kategória ez HSS fémfúró
és az "eBAY-os PCB fúró" ami üvegszál erősitésű epoxi. És hogy válaszoljak a másik felvetésre, a keményfém fúrók könnyebben törnek, a ridegségük miatt, csak hát ha rugalmasan bírná a hajlítást fúrás közben akkor az éle is rugalmasan megkopna. Én műhelyben, nagy mennyiségnél megtanultam, az olcsó senkinek sem jó, és persze a fém csigafúró nem NYÁK "PCB" laphoz való!
Azért otthonra jobban használható a HSS mint a keményfém. Nézzük az árát egy normális hss nek és nézzük meg egy keményfémnek. A gépeket is ami alkalmas a fúrók fogadására. Nekem tökéletesen bevállt a HSS, ha nagyon kell megélezem, nem gond. Akár kézből is, de lehet csinálni hozzá fúróélező segédet, azzal gyerekjáték.
Van aki a keményfém bevonatosra esküszik van aki a hss re, kispénzűek és rossz géppel rendelkezőek a hss re. Idézet: „Azért otthonra jobban használható a HSS mint a keményfém.” Nos, én régóta gyakorlom a "problémát", de egyértelműen igazad van...
Nos anno bespájzoltam keményfémfúrókból, amig létezett a "lengyel" piac. Viszont normális állványos gép híjján nekem is tört. Így aztán nekiálltam sk gyártani egy állványos gépet az én igényeimnek megfelelően. Elkészült, és azóta csak akkor van fúrótörés, ha a panelt nekiütöm. A furatok tökéletesek, és nem kell folyton újraélezni mint a HSS-t. Ráadásul az élszalaggal házilag nem lehet kezdeni semmit...
Szóval ez a polemizálás kezd hasonlítani a vasalós,laminálós vs fotózásos nyákkészítéshez. Mindkettőt próbálom, használom, aki teheti próbálja ki a két fajta fúrót, és tegye közzé tapasztalatait.
Nekem is tört a gyorsacél, persze a hss nek van hátránya de a lényege ha valaki most kezd neki olcsó géppel panelt fúrni ne vásároljon be gyorsacélból mert csak törni fogja. Ha már van normális gépe akkor mindenképp jobb a gyorsacél.
Otthoni használatra viszont így marad a hss mert olcsóbb és nem kell neki pontos stabil gép. Akinek van stabil jó állványos gépe annak ajánlani tudom csak. De az nem a 15e es kategóriában van, maximum ha maga csinálja az ember.
Én is kipróbáltam az összes elérhető fúrófajtát
De csak a vastagított szárú keményfém fúró váltott ki belőlem "csodálatot" most a HE találkozóra is abban a reményben megyek hogy sikerül vennem egy pár db-ot ! Elkoptatnom még nem sikerült egyet sem , viszont amit vettem mindet sikerült (óvatlanul) elpattintanom az tény hogy könnyen törik , viszont a fúrás minősége összehasonlíthatatlanul jobb bármelyik másik fúrófajtához képest .
Sziasztok!
Hamarosan beleszeretnék vágni a nyák készítésbe, viszont van egy-két dolog amit nem értek. Azt szeretném megkérdezni, hogy vasklorid-t mivel kell oldani, hogy lehessen vele maratni? S teljesen új vaskloridot kell melegíteni? Kristályos formába tervezek venni. Válaszotokat előre köszönöm!
Sajnos én is régóta normál fúrók tömkelegét próbáltam, ezért akarom inkább a minőséget.
Amíg otthon hobbiból 17évvel ezelött QUAD-ot és STK-végfok panelt fúrkáltam akkor jó volt de most már megrendelésre nagytételnél, ráadásul SMD és normál alkatrész hybrid, erősen micro áramköröknél "gyári elektronikák kiváltása" STB. nem elegendő. Sorjás a furat, vagy nem a közepén van a forrszemnek, már nem fizetik ki. Nem beszélve a utóbbi munkáimnál a pozicionálló furatok néha sorjás, tojás alakja miatt mechanikusan hibás volt 0,1mm-es eltérés, és más hangja volt az SMD nyomógombnak, már vissza dobták.
H2O-ban.Nem baj, ha kissé szennyezett klórral, nitráttal, calicivel
J-O-E,mivel te már te már vén róka vagy a szakmában,kicsit másképp űzöd a tevékenységet otthoni körülmények közöt is.Ezért igen,neked valóban szükséged lehet a minőségi anyagokra. De nekünk ilyen amatőr hobbistáknak bőven elég a hochleistungsstahl is.
Én itthon is az esztergagépben csak gyorsacélt használok.
Oké, köszi
Szóval kinyomtatom, méretre vágom, lecsíszolom, rávasalom, a hőre kell vigyázni, feloldom a vaskloridot vízbe, majd maratom, lemosom a nyákot? Ez egyszerűnek hangzik mint a pi^3
A vásárolt vaskloridon rajta lesz a használati útmutatóban mennyi vízben old fel. Használat után, elrakod üvegbe, hiszen többször is fogod használni. Cimkézd fel az üveget, nem csak magadnak hanem aki hozzányúl tudja hogy veszélyes anyag. Vasalásnál készülj több nyomattal, csak hogy tudj kisérletezni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |