Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ebben még maró is van. Ha van rá ember akkor szóljatok nekem ebből csak a vastagabb marók kellenek, a többi már benne van az én 10-es pakkomban
Bővebben: Link
Egy igazán jó előhívó a p20-at áztatás során ott is leszedi ahol nem kapott fényt.
Az a 200°C -os szárítás tönkre teszi a lakkot. A leírása 70°C-on 15 percet javasol, vagy 22°C-on 24 órát.
Nekem is kvarclámpa van és tökéletesen működik kb 30cm-ről 6 percig világítom vele a P20-al lefújt nyákot. Eddig még sosem volt gondom a levilágítással.
Bolti TN140 előhívóval próbálkoztam, hígítva 1:9 arányban. De már említettem: a minta sem rajzolódott ki fotózás után, pedig kéne látni előhívás előtt is!
Utána világítottam natúrba fél óráig, napra kitettem, nem krakkolódott. Körömlakklemosóval is súrolni kellett hogy lemossam. Lehet hogy tényleg a 200 fokos sütő miatt kozmált oda a fotólakk.
Ja 200 fokon beég. Lehet primitív lötstoppnak használni.
Hello. Azlenne a kérdésem hozzátok, hogy ha nyákot szeretnék csinálni "vasalós" technikával akkor előtte lekell fujni sprayval vagy nem mert nemvolt benne le a leírásba se a videóba mármint nyomatatopk lézernyomtatóval egy kapcsolást azt rávasalom a nyáklapra de előtte azt nem kell lefújni előre is köszi a vállaszt és bocs ha hülyeséget kérdeztem/mondtam.
Hello. A sprey, a positiv 20, csak a fotós módszerhez kell. A vasalásos módszerrel, csak rávasalod a réz felületre.
Isten ments! A nyákot nagyon alaposan fémtisztára kell pucolni (a hogyan kérdésnek olvass utána), és ezután kézzel sem szabad érinteni a fóliás felületet, csak a széleit lehet tapizni.
Köszi a vállaszt és hidrogénperoxidot hollehet venni ?
Fodrászboltban, olvass utána a topicban.
Sziasztok. Segitsegeteget kell kerjem.Van egy 22spm2507na1 lepteto motorom egy regi fax-bol.Hat szalas:barna,piros,narancs, sarga, zold, kek szinu a kivezeto drotok.Egy rajzra lenne szuksegem amivel hozza.En is laminalot akarok kesziteni, de a fax alkatreszeibol.Sajnos amotor elektronikaja megsemmisult.Koszi elore is.
Szerintem ez segíteni fog: Bővebben: Link
Sziasztok!
Bocsi ha valahol már megvan, de nem volt türelmem végignézni mind a 404 oldalt erre vonatkozóan. A lényeg az, hogy valamilyen nyák ill. nyákkészítésről szóló szakirodalmat keresek, lehetőleg könyvet, de jóó egyéb is. Magááról a nyákrról szinte semmit nem tudok, csak fizikai háttérismereteim vannak, azok is elektromosságtanból.... Elöre is kösssz!
Szalay Miklós: Nyomtatott áramköri lapok amatőröknek. Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 1984.
Szalay Miklós: Nyomtatott áramköri lapok tervezése. Budapest, műszaki könyvkiadó, 1982. Wilhelm Csaba, Pálinkás Tibor: Nyáknyomtatás egyszerűen, olcsón. In: Rádiótechnika 2008/7, p. 382. A "nem volt kedvem végigolvasni..." mentalitás itt nem jó omen. Máskor használd a keresőt. A könyvek nagyon jók. Az eltelt cirka 30 év dacára megállja a helyét, ami le van írva bennük. Gyakorlatilag csak a vasalásos technika, a fényérzékeny fóliás módszer (van külön topikja, lásd kereső) és a NyÁK-tervező programok, mint olyanok jelentenek újdonságot.
Mindemellett ott van a cikkek között is a lézer nyomtatós nyák-készítés nekem úgy rémlik! ha valaki türelmesen végig olvassa sztem tudni fogja...
illetve én erről tanultam meg: Bővebben: Link
Módosítottam közben a hozzászólást, és utaltam rá. Köszönöm,hogy belinkelted. Mind e mellett itt van még llaci56 cikke is. Ugyebár a kereső csodákra képes. Azért az becsülendő, hogy könyvet kért. A mai világban...
A lézernyomtatós dolgot már néztem, de átfogóbb ismeretanyagra van szükségem, de szerintem az említett irodalom tökéletes.
Köszönöm a gyors segítséget
Bocs hogy beleszólok, a napokban alakítottam át egy olcsó teszkós laminátort az alábbi módon:
Kiszereltem a 4ford/min AC 230V motort. Szétszereltem óvatosan a motort úgy, hogy a házból kiemeltem a sok fogaskerekes áttételt. A motort kidobtam a francba és a motor hátoldalán egy akkora lyukat fúrtam majd reszeltem amelybe beéefért egy 9V-os kis DC kefés villanymotor. Természetesen középpontosan. Az új motor tengelyére felragasztottam a fogaskereket és a DC motor házát hozzáragasztottam (Eporapiddal) az eredeti házhoz. A feszültség változtatással lehet változtatni az egység végső fordulatát és annak irányát, a sok fogaskerék miatt is megfelelő lett az egység nyomatéka is. Ha ügyesen szét van szerelve az eredeti motor egy kis furfanggal át lehet alakítani. Én azért ezt a megoldást választottam mert szinte reménytelen beszerezni megfelelő nyomatékkal rendelkező lassú motort. Léptetőmotorral véleményem szerint nem lehet megfelelő nyomatékot előállítani, meddő próbálkozás. De lehet hogy tévedek.
Itt tartok most, direkt túl lett maratva, mert némelyik szám kicsit közel került a másik vezetékhez. A kép jobb oldalán 300 fokon történő ónozás van, simán befutotta, nem tudom Alkotónak miért nem ment, de megpróbálom egy hét múlva a másik oldalt hátha oxidálódik.
A legkisebb számok 20-ason lévő pöttyök kétszerese de ha azt nézzük egy egy betű vonalvastagságából cirka 3-4 darab tesz ki egy pöttyvastagságot, akkor azért szerintem nem is lett olyan rossz, és ami legszebb, hogy ezt egy maradék nyákra csak az ónozás teszt miatt raktam fel, és ezt bármikor reprodukálom minimum ugyan ilyen szinten.
Szia! Hát tévedsz mert a léptetőmotornak sokszor nagyobb a nyomatéka mint a kefés dc motornak. Amúgy nekem is az volt bent először de átalakítottam léptetőmotorosra mert ez erősebb,kisebb. A dc motort PWM szabályzással kell ellátni mert ha a feszültséget csökkented nem lesz nyomatéka!
Most játszottam a Wolf os kémiai ónozoval. Eddig kétszer használtam de a második alkalomnál már elég gyengén teljesitett mostmegmár egyáltalán nem. Kiprobáltam hogy egy kis 12V os akkura mindkét polusára tettem egy-egy bádogos ón darabot (MTGB Pb 65 Sn 183-245 MSZ714) és probáltam a panelhoz érinve egyik másik poluson lévö ónt nem sok használható történt de azt vettem észre hogy miután kivettem az ónokat újra használható az onozó folyadék. Szoval a nem müködö kémiai onozó folyadékot lehet regenerálni .
Ezzel az ónozóval van valakinek tapasztalata?
A Wolfos szerintem nem 100%-os, sokszor tényleg nehezen forrasztható, és idővel bemattul.
Koszi. Kezdett vilagosodni. Elnezest kerek az ekezetek hianya miatt.
Szia!
Szerintem is pont fordítva van az elképzelésed lényege, ezért néhány dolgot most tegyünk helyre. A stepper motor lényegesen nagyobb nyomatékkal dolgozhat, mint egy kis DC kefés motor, és ezt igen alacsony fordulaton is képes megtenni. (Ezek az eszközök pont erről híresek.) Ezt akkor lehet tapasztalni, amikor csak néhány millimétert akarunk beállítani NYÁK továbbítási sebességhez. Itt derülhet ki, egyáltalán nem jó hatásfokkal működik az a picike DC motor, mert az bizony le-le álldogál. Az eredeti motor forgató nyomatékához kell igazodni mindennemű motor cseréje esetében, természetesen alkalmazva a mechanikai erőátviteli fogaskerekek egységét. Nem akarok itt számításokkal, képletekkel dobálózni, (ez nem az a topic), de józan ésszel is belátható, hogy inkább ez a járható út. (Ha egy kicsit figyelmesebben olvasod a hozzászólásokat, ezeket már mind megtalálhatod itt leírva, sőt képekkel is ilusztrálva.) Mindettől függetlenül, nagyon komoly munkával oldottad meg a motor cseréjét, gratulálok.
Tegyél bele pár gram on2 kloridot, és kész. A galvanikus ónozás azért nem olyan egyszerű.
Sziasztok!
Ma készítettem az első olyan panelem, amire a pozició feliratok rákerültek, természetesen laminálással. Meglepődtem mennyire jól tapad a toner a nyákra.
Milyen papír ez, hogy ilyen "lyukacsos"?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |