Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
"hogy a tüskék miatt ne tudjon a tápfesz megfutni."
Egy fenét. Ezek előterhelések, nélkülük nem tud indulni a táp stabilan bizony keresztterhelési viszonyok esetén. A tüskéket a kondik nyelik le, ezekhez az ellenállásokhoz képest századakkora ESR értékkel..
10ms nagyon sok ilyen környezetben. Azalatt 2-300 periódus fut át a trafón.
Szia!
Ismét hibáztam! A 10ms a maximális áramterhelés ideje.A BT151 10mS 100A.Általánosan a bekapcsolási idő 100nS.
Hali!
Ismét összeraktam a Zalmant.Igen érdekes dolgot produkál.Minden fesz rendben,türés határon belül,de a PC nem indul.Az az indul, de csak a venti és a merevlemez.Úgy fest hogy a proci nem megy. Valószínűleg még is rossz ez egyik kondi de legalább most már tudom (sejtem)melyik. 10V 6800µF csak sajnos speciális hosszú kivitel. 3 db van belőle a tápban.2db az 5volton és egy a 3,3volton plusz egy 4700assal megtoldva. Kapni nem hiszem hogy lehet.Megint vissza tettem a régi tápot.Az a kérdésem mennyivel lehet kisebb kapacitásúakat beletenni.?
Üdv.
Van egy kis gondom a tápommal. El kezdett olyat csinálni, hogy a gép menet közben kikapcsolt. Mindegy volt, hogy épp mit csináltam. Ma reggel pl ott sem voltam. Csak letöltések mentek és kikapcsolt. Bekapcsoltam, terheltem, játszottam, nem történt semmi. Aztán böngészés közben megint lekapcsolt. Aztán este felé lekapcsolt a gép, és többé nem lehetett bekapcsolni. Egy pillanatra felpörögtek a ventilátorok, de semmi több. Utána már ennyit is csak akkor csinált, ha teljesen lekapcsoltam a 230V-ról. Na mind1. Viszont most nem maradhatok táp nélkül, ezért el kezdtem kotorászni, mert volt már itt pár gép bontásban. Előkerült egy régebbi tápom, amit kb 3 éve nem használok. Akkor azért vettem ki, mert kaptam egy jobbat, nomeg fura ciripelő hangja volt. Most szétszedtem és belenéztem. A kimeneteknél (nem azonosítottam) volt 5db 2200µF-os 10V kondi, amiből 3 darab púpos volt. Ideiglenesen más megoldás - és más kondi - nem lévén a helyükre 1600µF 10V kondikat raktam. A kérdésem az lenne, hogy rövid távon (kb. 1 hét) lehet ennek valami komolyan negatív következménye? Mi ciripelhet benne? A bekapcsolás után hangosabb volt, majd elhalkult. De úgy vettem észre, hogy a terhelés függvényében (ahogyan a proci dolgozik) a ciripelés hangja is változik. Everest szerint ezek az értékek vannak: +3.3 V 3.39 V +5 V 5.03 V +12 V 12.80 V a +12.8 V-ból arra következtetnék, hogy gyenge a táp, bár ezt a 12.8 V-ot és másik két értéket is stabilan tartja nagy terhelés mellett is.
Az eredeti tápodnak valószínű a stdby tápja ment szét. Mérj rá az SB+5V pontra, és a fekete madzag valamelyikére. A tápot ki is veheted a gépből, mert ennek éjjel nappal mennie kell-(ene).
A másikba a kondi csere? Hát nem szerencsés, hogy kisebb került bele. Low-ESR legaláb? Én be merném úgy tenni az én gépembe. 12.8V nekem úgy néz ki, hogy a 12V-on lévő kondik száradtak ki.
Ha a StandBy megvan, akkor világít az alaplapon a led kikapcsolt állapotban. Legalábbis azt hiszem, hogy akkor.
Nekem világít. De azért rámérek.
Akkor lehet, hogy terheletlenül tudja működtetni az alaplapod ledjét, de mikor más is használja azt a 10W-ot (üzem közben) akkor lehet kikészül.
Előkerült egy még régebbi tápom, ami brutális teljesítményt nyújtott. Egy Gembird, elvileg 550W. Azzal anno az volt a baj, hogy teljesen szüperül működött, míg egyszer kikapcsoltam a gépet este, de reggel már nem lehetett bekapcsolni. Annál az alaplapi LED szintén világított. Mondjuk az a táp erősen dzsunka. Pl. van benne egy pici külön áramkör, amire szó szerint ez van írva: "Active Con+roll". A "Con+roll" gondolom "Control" akart lenni. Brutális, kb 2.5 kiló, hatalmas öntött alubordák vannak benne.
Arról a tápról, amibe a kondikat forrasztottam: Találtam itthon az egyik fiók mélyén pár darab 3300µF 10V kondikat. Ha azokat teszem bele...? Ez egyébként Q-TEC gyártmányú 400W-os táp. Típuskódja nincs, nem találtam rajta. Vsn itt még egy Codegen 300W-os táp. Ugyan 12 centis venti van benne, de kb. 0,5 kiló az egész. 300W amúgy is kevés lenne. Ha biztosra akarnék menni kinyírásilag, akkor van itt még 1-1 Acorp/JNC/Vargáné LC-300 táp is. Bár azért itt egy Phenom II 925-öst kell meghajtani alaplapi ATI HD4200-al, 3 db vinyóval
Kicsit késő volt már és nem is figyeltem annyira a dolgokat, de most esett le pár dolog.
Egyfelöl a táp, amit ideiglenesen beraktam (Q-Tec) és kondikat cseréltem benne. Mi a frászt kerestek 10V-os kondik (gyárilag) a 12V-os ágon!? A másik, hogy tüzetesebben megnéztem azt a tápot, ami eredetileg a gépemben volt (Coolink AP-400X). Ez az, amelyik kikapcsolgatott, majd végül már nem indult a gép. Ez a táp a Prohardveren Didyman "nem ajánlott" listájában is szerepel, talán nem is a veszélyessége, mint inkább a megbízhatatlansága miatt: "Coolink APxxxX széria (gyenge készenléti kör, kondenzátorok)" Szóval ebben vannak púpos kondik. Mindegyik a kimenő ágaknál van. 3300µF-osak, 10 és 16V-osak (a 16V-osak a 12V-os ágon). Természetes jó tápgyártókhoz méltón fűtött helyen vannak, nehogy megfázzanak. Képeket csináltam, de ott már úgy látszanak, hogy a dzsungel felét lebontottam, hogy egyáltalán látni is lehessen valamit. A +5VSB ugyebár egy lila vezeték, ami nem erről a szakaszról indul ki, hanem befut a táp közepére. Ott van egy kondi, de egyelőre nem látom tisztán az értékét. Talán 1500uF. A 3. képen az látszik.
Vannak itthon 3300µF-os 10V-os kondijaim. A coolinkbe vannak 10 és 16V-osak, amik púposak. Az nagy merénylet a 16V-osak helyett 10-eseket betenni?
Mondjuk nem ez volt a fő hiba, mivel be sem kapcsolt, de a +5VSB-nél lévő kondit is cserélem, hátha csak ennyi baja van. Viszont a púpos kondikat sem akarom benne hagyni. Csak ideiglenesen, max 1 hétig.
A 16V-os helyett ne rakj 10V-osat, mert hangos pukkanással ki fogja szórni magából a tartalmát.
Köszi. Akkor most nem tudomm, mi tévő legyek.
Már fel kotortam itthon mindent, amiből esetleg kitermelhető lenne, de nincs itt semmi. Alaplapokon szinte kivétel nélkül 3300µF-osak vannak, de mindegyik 6,3 és 10 V-os. 16V-os vagy nagyobb semmibe sincs. Vagy hagyjam benne azokat, amik eleve benne vannak!? Mert nem ez volt a fő hiba. 3 darab 16V-os van a tápban, ebből 1 púpos. A 10V-osak viszont mind púposak, de az van itthon. Ez a coolink túláram védett, de a ciripelő Q-Tec, ami most bent van, abban semmiféle védelem nincs. Valamit muszáj tennem.
Hali!
Ne a kondikon spórolj vegyél bele tisztességes LOW ESR kondikat 1000-1500 ft-ból kijön. Bár kísérletezni lehet más kondikkal a hiba behatárolása erejéig,de aztán csere.
Nem spórolás. Itt a karácsony a nyakunkon és nem volt bekalkulálva egy tápcsere. Reggel már leadtam rendelést egy normális tápra, de addig muszáj valahogy használni a gépet, mert van egy határidős munkám. Persze holnap már vannak nyitva boltok, hogy vehessek kondikat, és átmeneti állapotra esetleg kéne is, de még azt sem tudom, hogy eljutok-e oda meló után.
Utolsó átmeneti megoldásként (mivel a coolinkben a kondicsere nem vezetett eredményre) egy másik, egyébként teljesen jól működő Athlon64 3000+ gépből kivettem egy 400W-os Azona tápot. Azzal ott semmi baj nem volt. Most azt tettem bele a gépembe, abba a gépbe pedig az újnak nevezhető 300W-os Codegent.
Ha jól tudom ma ezüst vasárnap volt és (legalább is nálunk) minden műszaki bolt nyitva volt délig. De most már mindegy.A Codegen tápok sem szállnak el egy két nap alatt ha még új.Nekem egy P3 gépben már 3 éve megy.
Elég sok tápot javitottottam, de a hiba általában nem a nagy kondik voltak. Kivétel amelyik puklis volt. A standby táp vagy a diódája vagy a szürökondija volt hibás. Igy miután nem kapott rendes villanyt már ciripelt.... A nagy tápot már nem birta rendesen meginditani.
Kiakaszt a Zalman!
A feszültségek szabványon belül,: 5V stby= 5,18V;12V=11,79V ;5V=5,13V ;3,3V=3,41V a csatlakozón mérve ezekkel az értékekkel működött a PC rendesen anno.Most viszont még mindig nincs Power Good.
Lehet, hogy hibás a power good áramköre, de az is lehet, hogy rossz szűrés miatt nem ad jelet. Le kell terhelni a figyelt tápágakat műterheléssel, és szkóppal megnézni a feszültségeket, lehet, hogy valamelyik "tüskés".
Tekintve, hogy alig fogod terhelni a két kisebb ágat, a 3300µF is bőven sok lesz oda. De én mégis arra gyanakszom, hogy a powerGood jel nem jelenik meg (időben).
A Gembird max. 300W, de azt is 5+3,3V-on jórészt, 12V-on olyan 10A. A Q-tec ipari hulladék (a Gembird sincs messze ettől). A 300-as, 12 centis kodegen eddig a leghasznavehetőbb ezek közül. A géped 12V-on sem eszik többet olyan 100W-nál így első nekifutásra.
"P4-csatis" deszkákon azért lesz 16V-os kondi. Cseréld ki az összeset a Coolink-ben, jó táp az, csak a készenlét kissé destruktívan hal meg, ha a kondik feladják benne. A primer oldalon is nézz körül, a két nagy kalapja ha púpos, azok is levesbe mentek (ha "JEE" van benne, akkor szinte biztosan, de a helyükre a 470µF is elég lesz, az olcsó, kapható, vagy mentsd át a kodegenből, ha HEC), meg a PFC+PWM panelen lévő két, vaskosabb fujju is mehet nyugodtan nyugdíjba.
Ez még ős-Zalman, nincs benne PS223-as IC, ugye?
Sziasztok!
Van két ATX tápom ami nem indul! Egyiknél zöld szálon 5 voltot mérek, de ezen kívül semmi! Nincs meg az 5VSB sem! Amúgy DR0183-as IC van benne! A másik szintén nem indul, de egy pillanatra felugrik a fesz, és közben halkan cincog, majd csendben lesz, és sehol semmi fesz! Ebben sima 494-es IC van! Valakinek lenne tippje, hogy hol keressem a hibát! üdv PIXI
Helló szevassz.
Mivel nem mérhető az a SB5V akkor megvan a bűnös, egyszerűen lehalt a segédtápod, enélkül sehol, semmilyen feszültség nem fog megjelenni, az az ott kell keresned a hibát. Lehet hogy a PWM Ict is elküldte. A másik tápodnál nyugodtan cserélheted az összes elkót kezdésnek, a tápfesz. megfutás is erre ad jellemzően okot. Mindezekkel megvagy akkor meg van a valószínűsége, hogy elindulhat a tápegységed. Ha ezután sem indul, akkor már lehet bogarászni az ic -k adatlapjait, hogy könnyebben betudhasd mérni a tápegységet, hogy minden rendben van e. Természetesen ezt is csak saját felelősségre mert, ilyenkor nem csak a villanyszámlával játszasz.
Ez a segéd táp ez melyik részen lehet?
Itt egy kép a tápról a mellékletben!
EEI19N trafó és környezete, bordán legközelebbi tranzisztor (C5027 lesz). De ha a zöld szálon van delej, és 5V ráadásul, akkor kell legyen készenlét. Soros EI dióda, tekercs átnézése javallott. A másikban zárlatot keress a főköri ágakon, akkor szokott elhasalni, vagy pedig terheld le egy cd-meghajtóval pl és úgy indítsd.
Eléggé egy gagyi táp ez, az ilyeneket alapból sírba szoktam küldeni, egy két alkatrészen kívül semmit nem szoktam az ilyenből meghagyni.
Az EE-19N feliratú trafó lesz a segédtáp és körülötte lévő alkatrészek.
Hát tekinthetjük annak is.FAN 4803 PFC PWM és egy WT 7510 tip IC ez a két darab van benne.A power good nem hogy időben de egyáltalán nem jelenik meg.Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |