Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jobban megnézem ezt a marshallos bekötést, észreveszem végre, hogy pontosan ezzel a bekötéssel érkezett meg a pedálom, ez volt a kiinduló pont! Sajnos nem működik a Rafael féle milleniumi bypass sem, nem értem miért. Ha kipróbálom ezt az eredeti (marshallos) bekötést, egyszerűen forrasszak egy jumpert a nc kapcsoló láb és a fx out kapcsoló láb közé (hogy kapjon az fx out-ból ez a láb is, vagy hozzak inkább e panel fx out pontjából egy vezetéket ide)? Várható ettől megoldás? Megpróbálom még az eredeti true bypass bekötést is erősítővel, meg ezt a marshallost is (kiinduló állapot) aztán, vagy közben dokumentálok, próbálok hangmintákat is készíteni, mert elég érdekes dolgok történnek. ha egyik sem válik be, még van a 3pdt-s bekötés (ha megjön a kapcsoló), ha ez se, akkor nagyon béna vagyok és elviszem egy profihoz a pedált, hátha kiderül, mi a helyzet.
Szia!
Nézd meg újra amit rajzoltam és a pedálodat. / Ugyanúgy "állítva fogd" a pedált, mint az előző fotóidon és ahogy a rajzomon is, tehát felső részen legyenek a jack-ek. / Sajnos rossz helyre kerültek a vezetékeid! (Ennél a 6 lábú kapcsolós megoldásnál, ha csak egy vezeték is rossz helyen van akkor már nem azt csinálja amit kell.) - 2. láb - Jó helyen van /sárga - input Jack/ - 5. láb - Jó helyen van /narancs - panel effect out / A többi lábról forraszd le a vezetékeket és úgy elvileg nem keveredsz bele! De azért leírom, hogy jelen esetben mi a hiba! - 1. lábról vedd le a sárga (panelról jövő effect in) vezetéket és a helyére fog kerülni a kék színű (output jack) plusz még ehhez forraszd a fekete átkötőt is. - 3. lábról vedd le a fekete átkötő vezeték darabkát. A helyére kerül a sárga (effect in) - 4. lábról vedd le a kék vezetéket, ott ne legyen semmi! Az a Millenium Control.... - 6. lábon neked most semmi sincs, pedig arra kell tenned az átkötő fekete madzag másik végét! Nagyon vigyázz! Sokáig ne melegítsd a kapcsoló lábait, mert előfordulhat, hogy megolvad a kapcsoló fekete műanyag háza a nagy hőtől és közben láthatóan, érezhetően elmozdulhatnak a lábai. Velem már történt ilyen (billenő kapcsolónál is), és akkor megrottyanak belső részei. Ez azt eredményezheti, hogy nem kapcsol át vagy éppen több láb is érintkezni fog. (Mivel kezdő vagy, ez előfordulhat, hogy félrekötsz valamiket. Szóval semmi gáz.) Ha orvosolod a hibát, akkor hidd el jónak kell lennie! Ha esetleg nem világos valami, kérdezz nyugodtan!
Ok. Azt hittem nem számít a bal-jobb, és a fönt lent, csak, hogy felső négy, alsó négy. Talán kérdeztem is valamikor, hogy számít-e a fejjel lefele. Jó, este átkötöm, ha nem megy kipróbálom a másik két bekötést is, de azért felveszem az eddigi 'eredményt' is. Köszi. Akkor lehet, hogy az előző bekötésnél is valami fejjel lefele volt.van már olvadva a kapcsoló és az lenne a baja? Pedig próbáltam nem tönkre melegíteni.
Szia!
Ne add fel! Pontosan úgy forraszd a vezetékeket ahogy Rafael írta. Úgy működnie kell! A Marshall bekötésnél a kapcsoló bal felső(n.c.) lábát összekötni a jobb alsó(effekt out) lábbal. De mint mondottam a jumper-es megoldás nem minden effektnél működik, jumper nélkül viszont bármilyen effektnél lehet használni.
Megkaptam az erősítőt, dokumentálom a történéseket.
milleniumi bypass bekötés led nélkül, mint kiderült rossz sorrendben (én nem tudom, hogy honnan tudjátok megállapítani, hogy az enyém fejjel lefele van). Táp nélkül minden úgy volt, mint ahogy hangolóval is tapasztaltam, offban szépen átment a hang, onban meg halkan, ki tudja miért. Táppal onban szépen dolgozik, de a háttérben hallom, hogy megy a sinus kör és mintha kicsit ’kattogna’, gerjedne minden periódusnál, nem tudom ez mennyire megszokott, nekem nem tetszik. Offban meg átmegy a hang, mialatt a sinus körök ritmikusan sípolnak. Lehalkítottam az erősítőt (tranyós), hogy széthúzzam a pedált, kihúztam az out jacket és így lehalkított állapotban elkezdett üvöltve tovább szólni. Folytatás este. A felvétel minőségért bocs, csak egy fejmikim van, illetve nincs xlres fordítóm hangkártyához.
Megcsináltam mindent úgy, ahogy írtad, sőt utána átforrasztottam a legelső true bypass kapcsolásra is, mindkétszer ugyan az volt az eredmény, illetve mindháromszor, ugyan az a hang, amit az előzőekben mp3-ban csatoltam. Minden esetben. Most visszakötöttem az eredeti állapotot , annyi különbséggel, hogy csináltam egy jumpert keresztbe (Marshall bypass) és ugyan azt kaptam, mint ahonnan napokkal ezelőtt elindultam.
Írtam a srácnak, akitől vettem, hogy küldjön egy 3pdt kapcsolót (bár lehet az sem segít), mert nem leszünk így barátok, közben nézegettem a Pedalare-ás képet (http://www.pedalarea.com/small_stone.htm) és feltűnt, hogy mintha még egy alkatrész hiányozna az fx in környékén a nyákról. Nézzétek csak! Szóval egyelőre itt tartok.
Minden esetre köszönöm a segítséget mindenkinek, főleg Rafaelnek és zoltansznak!
Szia!
Nem fejjel lefelé volt! Hanem az előző fotóid "álló" helyzetben átláthatóbbak voltak, a következő pedig oldalról "fektetve". És úgy is láttuk melyik madzag hova került. Azért szívesen megnéztem volna azt a (millenium-os) bekötést amiről nem küldtél képet, így nehéz megmondani, hogy tuti jól lehetett-e bekötve! Tényleg nem volt értelme visszakötni eredeti állapotba! Mindenesetre kanári madarakat és dalos pacsirtákat megszégyenítő módon "fütyörészik" a pedálod! Hoppá, újabb ötlet jutott eszembe! Milyen tápot használsz, azt is kaptál hozzá vagy elemmel üzemelteted? / "+-" polaritás jó helyen van? Mondjuk fordított esetén elvileg nem működne. / Hm, OFF módban valahonnan rákeveredik az effekt. De a "Millenium 1" jó bekötésénél ez nem történhet meg!!! /Mindent összegezve, vagy véletlenül mégis rossz helyre került ismét egy vezeték. Vagy tényleg hibás lehet a lábkapcsoló./ Ha sípolós (szakadásvizsgálós) multimétert vettél, akkor szerencséd van. Mert így meg tudod állapítani, hogy a kapcsoló működik-e vagy rossz. Jól írtad, ennél az alsó illetve felső 4 lábat kell nézni. Pl.: Bal felső - bal középső sípolhat. Aztán mellette a jobb felső és jobb középsőnél is sípolhat a műszer, (átkapcsolva ugyanígy a középsők az alsókkal). Ha (valamelyiknél nem, vagy) még pluszba más lábak-nál (kivétel lehet az átkötés) is sípol a műszer akkor a kapcsoló rosszul érintkezik! Ekkor fordulhat elő a "folyamatos" effektelés.
Próbáltam elemmel is, ugyan az.
Háromszor végignéztem, hogy mit hova kötöttem. Mindhárom bekötésnél ugyan az volt az eredmény, sanszos, hogy nem a bekötésekkel, vagy a sémákkal van probléma. Megmultimértem a kapcsolót, úgy van, ahogy kel hogy legyen. Írtam az eladónak, azt írta, hogy ő közvetlenül az ehx-től vette a pedált és neki soha semmi gondja nem volt vele, nem tudja, hogy miről beszélek. Mondom arról, hogy kikapcsolva is működik, más kapcsoló stb. van benne. Őt ez soha nem zavarta, aláírás valami lelkipásztor valahol, belinkelve. Biztosan nem hazudik (gondolom ezt ezért rakta a neve után), egyébként ilyet én is tudok írni, meg linkelni, mindegy. Szóval írtam az ehx-nak, meg küldtem nekik fotókat, hangmintákat, kíváncsi vagyok, hogy mit reagálnak. Bocs az offért.
Igen, van ott egy 100K ellenállás amit valami oknál fogva az alkatrészoldal felől lévő R41-es 2,2Mohm-mal párhuzamosan kötöttek, aminek semmi értelmét nem látom! Ez valami tuning lehet...? Ott osztódni fog az érték, vagy a 100K érvényesül ami azért hatalmas különbség.
Szerintem nem javasolt. / Persze kipróbálni mindent lehet. / De alapjában véve neked nem az a problémád, hanem a kapcsolóbekötés.
Szia!
Ahogy a 3pdt-s kapcsoló bekötését elnézem, ez a megoldás az off-ban tapasztalt "fütyölésre". Ha a kapcsoló off állásban van, akkor az fx input-ja (a panelről sárga vezeték) és output-ja ( a panelről narancs vezeték), le van földelve, így az effekt nem működik, és nincs zavaró jel. Hogy on állapotban halkan hallatszik a sinus az természetes, mert az effekt a gitár kábeljének, és pickup-jának a zaját is bemenő jelnek tekínti.
Szóval a 3pdt-nél látható jumperek a föld(ek), és 2pdt-nél nincs láb, ahova jumpolhatnék egy-egy földet, igaz? Tehát akkor marad a 3pdt kapcsoló. Egyébként ebből a 3pdt-s bekötésből is láttam már vagy 8 félét a small stone kapcsán, és ez az egy (eredeti?), ahol mind a 9 láb foglalt, a többiben mindig marad egy üresen.
A bekapcsolt állapotban történő szinuszozásról ez a véleményem: ha itt csak a gitárhang megy sinusban, akkor én sem kérek zajt!
A sárga huzal input jump, a fekete huzaltól föld jump, a narancs huzaltól output jump a földre. Szerintem ez a bekötés tutira fog működni. Ezen a felvételen használtak minimum egy noisgate-et (zajszűrő), de ha annyira zavar, lehet állitani az effekten, de ez befolyásolni fogja az effekt hangzását.
Üdv Mindenkinek!
Egy olyan előerősítő kapcsolását keresnék elektromos gitárhoz, amely rendelkezik Bass, Middle és Treble hangszínszabályzókkal, valamint van rajta torzított funkció is, melynek mértékét szintén egy potenciométerrel lehet állítani. Előre is köszönöm a Segítséget.
Ezek szerint, ha bent hagyom az fx láncban a looperemet a sor végén, és kicsit megküldöm a phrase hangerejét az nem nagy baj. Főleg ha előtte tbp pedálok vannak. Hmm?
Szia!
Ez a topic tele van ilyen kapcsolásokkal, amiktől egy-egy kattintás választ el.Bővebben: Link Ha viszont már átnézted, és nem találtál pákádra valót, akkor pedig mi az elképzelésed? Egy csatornán belül szeretnéd a tiszta és torz hangot, vagy külön 1-1 csatornaként? Milyen lenne az a torzított hang?Enyhe "Blúzos", vagy kicsit durvább "Rokkos", vagy netán kőkemény "Metálos"? Eredeti kapcsolást szeretnél utánépíteni, vagy nyitott vagy a kísérletezésre? Félvezetős, vagy akár csöves is szóba jöhet? Ezek lennének szerintem az első szempontok, hogy behatároljuk, mit is szeretnél. Zoli
Üdv!
Amit belinkeltél már átnéztem de nem nagyon találtam olyat ami jó lenne Az végül is mindegy hogy egy csatornán van-e a tiszta és a torz, de persze jobb lenne az egy csatornás, de nem létfontosságú szempont. Csöves semmiképpen sem jöhet szóba, és egy már elkészített kapcsolást szeretnék utánépíteni. A torzítást szeretném minél szélsőségesebben állítani amennyire lehet, de (ha választani kell) inkább a lágyabb torzítás lenne a nyerő. Most úgy írtam ezeket le mintha nagyon nagy igényeim lennének, de tökéletesen megteszi egy olyan előerősítő, amin van mély, közép, magas és gain, és persze lehet választani tiszta és torzított hangszínek között. Őszintén szólva egy két órát már elszöszöltem egy ilyen keresésével de hol nem volt magas vagy közép, hol nem volt torzított rész.
Húú ez nagyon tetszik, csak lenne egy két kérdésem, ha nem probléma. Először is, hogy melyik potenciométer mit szabályoz...:S Elnézést kérek, de annyira még nem értek hozzá, hogy ezt megtudjam állapítani.
És még azt szeretném kérdezni hogy a LOOP aljzat az micsoda? Mennyit fogyaszt az áramkör a 9 illetve a 4,5 Voltos bemeneteknél? Köszönöm a Segítséget!
Ez az effekt jónak néz ki, 2 fokozat egy jó minőségű IC-vel.A tl072 az egy CMOS bemenetű IC.
Mivel az IC-k általában szimmetrikus tápot igényelnek, egy 9V-os asszimetrikus tápból csinálnak egy osztóval szimmetrikus tápot, tehát az a 4,5V föltüntetve az az IC-nek a földpontját mutatja, így az IC +/-4,5V-ról megy. Nem nagy a fogyasztása, meg lehet nézni az adatlapját, pár mA lehet, lényegtelen. Ha jól tudom: VR1-Gain(Torzítás mértéke) VR2-Bass(mély) VR3-Mid(közép) VR4-Treble(Magas) VR5-Volume(hangerő) A loop az egy plusz kimenet, ahova ha van jack dugva akkor az Output-nál csak kikapcsolt állapotban kapsz jelet, és az is csak a gitár hangja lesz, de a loop-on pedig csak a torzított, fölerősített jelét kapod a gitárnak. Tehát: Ha a Loop és Output aljzatokat nézed folyamatos bemenő jelnél, akkor kikapcsolt állapotban csak az output ad ki jelet, a natúr gitárjelet(true bypass) a loop kimenet viszont semmit nem mutatna, majd bekapcsolás után az Output "elhallgat" és a Loop pedig adja a gitár fölerősített torzított hangját. Ha nem raksz a Loop aljzatra jacket, akkor az Outputon természetesen kikapcsolt állapotban natúr gitárhangot kapsz, bekapcsolt állapotban pedig torzítottat. Szóljon valaki, ha rosszul tudok valamit. Zoli
Mindent értek, csak a tápos részt nem Csináltam már szimmetrikus tápot egy erősítőhöz, ott egyszerű dolgom volt, mert oda volt írva hogy hova kell a GND, hova a pozitív, hova a negatív. Itt viszont nem nagyon értem hogy gyakorlatban mit hova kéne kapcsolnom a tápot illetően Nem volt dolgom ezzel az "osztó"-val még.
Egyszerű!
A képen látod, hogy 2 ugyanakkora értékű ellenállással kétfelé lehet osztani a feszültséget, ezt különböző értékekkel is meg lehet csinálni, de akkor már nem lesz egyforma a "felső" és "alsó" rész. Egyébként hangerő szabályozásnál is ugyan ezt a módszert alkalmazzuk(hogy érthetőbb legyen). Tehát leosztjuk a jelet, csak hangerőnél az "alsó" feléről vesszük le a jelünket, ahogy növeljük az alsó ellenállás értékét, úgy növekszik a rajta eső feszültség, annál nagyobb feszültséget kapunk alul, és annál kevesebbet fölül. Lehet nyers, vagy most hallasz róla először, de hidd el, egyszerű dolog!
Na így már érthető, hogy hogy is néz ki ez a tápegység. De lényegében akkor mindegy mekkora ellenállásokat teszek be oda csak ugyanakkora értékűek legyenek?
Hát.. kábé igen, ne legyen túl kicsi, de ne is legyen túl nagy értékű.
olyan 100-100k Ohm pont jó lesz.
Értem. Tehát akkor az előfokon látható föld jeleket az általad küldött tápegység kép GND-jére kell kötni, a +4,5öt a táp +4,5jére.
A +9et pedig akkor hova is? Ne haragudj hogy fárasztalak szólj ha sok már belőlem Ja és még annyi hogy a potmétereknél mit jelent az, hogy pl 10kA vagy 10kB? az 'A' vagy 'B'betű mit jelent?
Ja már azt hiszem látom. Tehát akkor a földpontokhoz kell kötni a tápegység GND-jét. A +4,5Voltos pontokhoz a tápegység +4,5Voltját. A +9Voltot a +9volthoz. És van a kapcsolásban bal oldalt egy 9voltos áramforrást ábrázoló alkatrész. Akkor a 9Voltos áramforrás negatívját meg bele kell kötni az INPUT csatlakozóba ahogy az rajzolva van. Jól mondom? És akkor a 4,5Voltot nem kell használni?
2 külön földpontod van.
Egyik az ícének kell a helyes működése érdekében, a másik az árnyékoltság miatt. Ha megnézed az eredeti rajzot, látod, hogy a jelölések, amiket összekötöttem egyformák, tehát egy helyre csatlakoznak. A földnek ki kell nevezned a panelon egy pontot, ez lesz a "csillagpont", ide kell az összes földnek csatlakoznia. A legkorrektebb, ha a tápban lévő pufferkondi lábait nevezed ki csillagpontnak, mivel az az egyik legstabilabb pontja a tápnak. A potikon a karakterisztikát szokták föltüntetni az A a lineáris, a B pedig a logaritmikus. Azért van a topic, hogy kérdezzünk!
Igen azt értem hogy két külön földpont van de hogy oldom meg a földelést? A Sok összekötött piros "kábel"
megy a táp +4,5-re. A sárgák a +9-re. A zöldek pedig hova földelődnek el?
Majd építésnél kell így ezeket a pontokat összekössed.
A legvégén, mikor már dobozolod, majd akkor kell a Zöld színnel jelzett pontot összekötnöd a fém házzal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |