Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nem olvastam az egészet figyelmesen. mate78-nak igaza van! A motor deltába van kötve. Márcsak azt kell tudni mi van a motora irva.32A-ig ingyen cserélnek. Üdv.
Deltába van kötve 6 kivezetés kettesével összekötve.
A motorra meg 380v 12a a többit most nem tudom megnézni mert besötétedett
Rokomoméknak 70e be volt a biztosítékcsere!
Mire kell hivatkoznom hogy ingyen cseréljék?
Ha amotoron az áll hogy,380/220V/a maiakon400/230V/azt csak csillagban szabad üzemeltetni ha, találsz rajta ojat hogy delta 380V /amaiaknál 400V/azt csilag/deltában indítod és deltában üzemel. 32A-ig nincs fejlesztési hozzájárulás! Remélem segítetem! Most megyek aludni. Üdv. májkrobi.
Apáméknál a cégnél a műhelybe van egy cseszett nagy kompresszor az 15bar fuj a motor nem tom mekkora de rohadt nagy. Ott úgy van hogy a dugattyúkon csak üzem alatt van nyomás. A dugattyú és a tartály között van egy viszacsapó szelep. Mikor leáll akor van egy elektromágneses szelep ami a viszacsapó szelep és a dugattyú között van. Ez olyankor kinyit egy pár másodpercre míg elmegy a csőböl a nyomás. Induláskor pedig ismét kinyit a szelep még a motor felpörög rendesen, akkor lezár és megy minden tovább. Szerintem valahogy ezt kéne kvitelezni
Igen jólenne egy olyat szerválni, viszont ez a kompreszor gyárilag van összeszerelve és üzemelt tehát ilyen baja nem lehet.
Azt viszont nemtudom hogyan kell csillag/deltába bekötni egy motort! Valaki tudna segíteni?
elég érdekesek az áramszolgáltatók. Nekünk 3X10A van és keveseljük. Azt mondták hogy 32A ingyen van. Szóltunk hogy lökjenek nagyobb kismegszakítót. Aha tájákoztattak hogynekünk 32A van és onnan 3000+áfa/amper. Vagyis az össz értéket nézik. HA van 3X16A akkor főhet a fejed mert pénzes lesz rendesen. Akkor van 48A áramszolgáltatós fejjel gondolkozva.
ha eddig ment akkor mennie is kell nem lehet hogy a motornak lóg egy szál deszkája? valamelyik tekercs netán éget vagy sérült?
És vajon hogy számolják? ha nekünk van 42amper és még kéne 6 akkor a 6ot számolják vagy mind a 16ampert azaz a biztosítékot?
Mert van 2 16os meg egy 10es. Itt még nem ment konkrétan hanem ahonnan hoztam ott ment a gép.
Ha ment a gép akkor a kismegszakítókal lesz a gond lehet,hogy már régiek és még a névlegesnél is elöbb leoldanak!A 10 A-ost felejtsed el és a 16A is kevés lesz szerintem ha delta indítású a motor!Ha cserélteted 3x25A legyen az már elbír komolyabb gépeket is!Persze a biztosíték utáni vezetékeknek is el kell bírnia a 25A mert könnyen kigyulladhat a ház (minimum 2,5 négyzetmilliméteres réz)Szerintem deltába indul ez a motor a nyomaték miatt mivel a csillag indításkor meg sem tudna mozdulni mivel sokkal kissebb a nyomaték!Komresszor nem is lehet szerintem csillag/deltába kötni mivel terhelve nem lehet felpörgetni mert mikor átkapcsolsz ugyan ott vagy mint amikor elkezded indítani Egy konpresszornak nincs lendölete és nem nagy a fordulata sem!
Énis valahogy így gondolom, a dolgot, de reméllem nem lessz igazad, mert a biztosítékcsere 120e lenne tegyük fel ha belemenne az elmű a cserébe és nemrég kérdeztünk vinnyanyszerelőt menyiért újítaná fel a hálózatot és azt monta, hogy 500-600e és ez már bizony komoly befektetés lenne :no:
500-600e Milyen iparosok vannak felétek??Az nagyon sok!Mi a faterral három házat lehúzunk ennyi pénzért!
Na akkor már lenne is egy munkád
Azt mondta hogy drága a rézdrót meg lehet hogy kell csinálni újabb konektorokat meg ilyenek.
Megnéztem a motort 380 delta ez van a táblájára írva!
Akkor úgy van,hogy mondtam delta motor ez viszont még a 16A-ost is leveri indításkor!25A-os kell!Amúgy a rézdrót nem kerül százezrekbe és a szerelvények sem (persze vannak kivételek) egy átlagos lakásnál
Hali! Ez delta motor. Próbáld meg csillagba indítani, hátha beröffen, ámbár ha az egyik megszakítód 10 A-os akkor nemvalószínű! Min.3x25A/megszakítód van az C jelleggörbéjű legyen/ Üdv.
basszus az nagy gáz
nekem most nincs a biztosítékokra 120000. Plusz újrahuzatni a házat 2-3-400000 ért
Nem muszály újrahúzni lehet kérni az óra után egy 3 fázisú dogaljat A gáz annyi,hogy kell hosszabbító
Tisztelet!
Utánanéztem a dolognak, még egy szakival is beszéltem. Csillag kapcsolásnál kell a nullavezető. Szóval jól emlékeztem. Üdv ! Luki
Hali! A közel 25 év alatt egyetlen egy háromfázisú motorra sem kötöttem nulát!!!!!!! Üdv.
Szia !
Egy csómó elektromos arcot megkérdeztem. A deltánál egyértelmű volt a 4 vezetékes rendszer. A csillagnál nagy volt a hümmögés,de állitólag a közös pont eleve nulla, tehát nem kell a nullavezető.Más szerint az "virtuális nulla"tehát nullára kell kötni stb. Én is erre emlékeztem.A tévedés joga viszont nekem is kijár. Üdv! Luki
Helló
Hasonló kompresszort kötöttem be valamikor 3*16Amper-es kismegszakítora. Csillag-delta indítás nélkül nem megy!! A delta indításhoz legaláb 3*25Amper kellene! Legolcsóbb megoldás: 16A kismegszakítót felszereltetni. Sajnos ezt kikell fizetni ha maszekba cseréled büntetnek! Szerzel csillag delta kapcsolót. Lefúvoszelepet. (Ezt teherautók használják) ez szabályozza a levegőlyomást a tartályba. Az elektromos nyomáskapcsolót ki kell kötni mert terhelés alatt nem lehet csillag deltát indítani. Vidd el a kompresszort valahova ahol kilehet probálni! Ha rossz a motor... A nullát ne kösd sehova, de a védőföldet igen!
úúú látom itt kompresszorokról van szó megragadnám a lehetőséget és én is segítséget kérnék tőletek!!! szereztem egy kompresszort, 2 dugattyús és 3 fázisú moci hajtja ill hajtaná ha lenne nálam 3 fázis de nincs! mármint ez rajta volt és milyen motort ajánlanátok ami kapásból terheléssel tud indulni és hol szerezhetek be ilyet olcsón? előre is köszi a segítséget!!!!!!!!!
Én sosem találkoztam még olyan bekötéssel,ahol a csillagkapcsolású motorra rákötötték volna a nullát,sőt az öteres kábelből ki is volt sokszor csípve a nullavezető a motornál.
Szerintem azért nem kell rá,mert a motor tekercsei teljesen egyformák,így szimmetrikus terhelést jelentenek a hálózatra nézve,és egyenlő feszültség jut rájuk.Más a helyzet,amikor esetlegesen nem szimmetrikus terhelést kötünk a 3 fázisra,mert ekkor elengedhetetlen a nulla bekötése.Például 3 darab különböző teljesítményű izzót köss be 3 fázisra (csillagba)nulla nélkül,és meglátod mi történik. üdv.
Szia !
Idézet: „Szerintem azért nem kell rá,mert a motor tekercsei teljesen egyformák” Elvileg igen, gyakorlatilag nem tökéletesen egyformák. Idézet: „Például 3 darab különböző teljesítményű izzót köss be 3 fázisra (csillagba)nulla nélkül,és meglátod mi történik.” Semmi különös nem történik, ugyanis a csillagpont egy elvi nullpont, de gyakorlatilag mérhető a testhez - nullához képest feszültség minden esetben, minden motornál is. Annyi lesz a jelenség különböző teljesítményű izzóknál hogy a csillagpont mégjobban elcsúszik. Ettől még ha nagyon szélsőséges esetet nem veszünk, minden működik rendesen, az izzók világítanak. Erőművekben azért van a csillagpont földelve, mert ez az üzemi nulla, ott pedig valóban annak kell lenni, különben otthon rázna minden derekasan. Üdv!
Ehez a nulla ponthoz csak annyiban szólnék hozzá, hogy mi van akkor ha a nullapont belső elkötésű??Akkor semmiképpen nem lehet rákötni a nullát.Mi elégsok erősáramú eloszószekrényt gyártunk és a kapcsrajzokon a háromfázisú csillagpontos motorokhoz 4eres kábelt terveznek be amiből a 4.ér a PE, tehát nuku nulla
..sztem...
Szia!
Szerintem nem kell nagyon szélsőséges esetet venni,hogy a csillagpont feszültsége jelentősen eltolódjon.Én régebben kipróbáltam 15 illetve 40 wattos izzókkal,de már nem emlékszem a pontos értékekere,arra azonban igen,hogy nagyon különböző feszültségeket mértem az izzókon.Lejegyeztem az erdeményeket,utána tudok nézni. Különben a véleményünk megegyezik. Ja és bocs a többiektől,hogy kicsit elkanyarodtam a témától. Üdv.
Hogyan néz ki az a csillagdelta kapcsoló?
Mert mivan ha az a hatalmas kapcsolószekrény a kompreszoron az? a kapcsoló belülről (kapaszkodjatok nagyon láma leszek) megy a 3 fázis (föld meg megy ahova akar a helyére erről most nem beszélek mert máshova megy mint a 3 fázis) belemegy egy 6*5*4 cm-s fekete izébe ahonnan kijön szintén 3 drót ami belemegy egy kisebb valamibe amin van valami 8-20 amperes tekerőke meg egy fekete nyomógomb na és ami abból kijön 3 drót az megy a motorhoz. (a nyomáskapcsoló is be van valahova kötve azt nemtudom) A kérdésem az, hogy lehet ez a csillag delta kapcsoló? Vagy megvétózza a motor bekötése?
Y/D Kapcsolást vagy 3 mágneskapcsolóval, és időrelével lehet csinálni vagy Y/D kézi átkapcsolóval.Utóbbinál ügyelni kell arra hogy a motor kellően felpörögjön Y-ba mielőtt átkapcsolnád deltába.Előbbinél pedig az időt kell megfelelően beállítani.Esetleg tudnám ajánblani a www.moeller.hu honlapról letölthető Moeller Zsebkönyvet ami sok segítséget ad ezügyben, valamint az erősáramú méretezésekkel kapcsolatban.Nállunk még a mérnök emberek is előveszik néha.
Ha a kompresszorod motorja csillag delta indításúra lenne bekötve,akkor7 vezeték menne a motorba.
6 vezeték a tekercsekre,1 a védőföld. Meg különben is írtad,hogy a motoron a 6 kivezetés kettesével össze van kötve,tehát fix delta. Esetleg egy fénykép a kapcsolóról sokat segítene. üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |