Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   5 / 345
(#) májkrobi válasza Mate78 hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Nem olvastam az egészet figyelmesen. mate78-nak igaza van! A motor deltába van kötve. Márcsak azt kell tudni mi van a motora irva.32A-ig ingyen cserélnek. Üdv.
(#) Mirones válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Deltába van kötve 6 kivezetés kettesével összekötve.
A motorra meg 380v 12a a többit most nem tudom megnézni mert besötétedett
(#) Mirones válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Rokomoméknak 70e be volt a biztosítékcsere!
Mire kell hivatkoznom hogy ingyen cseréljék?
(#) májkrobi válasza Mirones hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Ha amotoron az áll hogy,380/220V/a maiakon400/230V/azt csak csillagban szabad üzemeltetni ha, találsz rajta ojat hogy delta 380V /amaiaknál 400V/azt csilag/deltában indítod és deltában üzemel. 32A-ig nincs fejlesztési hozzájárulás! Remélem segítetem! Most megyek aludni. Üdv. májkrobi.
(#) elektro hozzászólása Jún 10, 2007 /
 
Apáméknál a cégnél a műhelybe van egy cseszett nagy kompresszor az 15bar fuj a motor nem tom mekkora de rohadt nagy. Ott úgy van hogy a dugattyúkon csak üzem alatt van nyomás. A dugattyú és a tartály között van egy viszacsapó szelep. Mikor leáll akor van egy elektromágneses szelep ami a viszacsapó szelep és a dugattyú között van. Ez olyankor kinyit egy pár másodpercre míg elmegy a csőböl a nyomás. Induláskor pedig ismét kinyit a szelep még a motor felpörög rendesen, akkor lezár és megy minden tovább. Szerintem valahogy ezt kéne kvitelezni
(#) Mirones válasza elektro hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Igen jólenne egy olyat szerválni, viszont ez a kompreszor gyárilag van összeszerelve és üzemelt tehát ilyen baja nem lehet.

Azt viszont nemtudom hogyan kell csillag/deltába bekötni egy motort!

Valaki tudna segíteni?
(#) elektro válasza Mirones hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
elég érdekesek az áramszolgáltatók. Nekünk 3X10A van és keveseljük. Azt mondták hogy 32A ingyen van. Szóltunk hogy lökjenek nagyobb kismegszakítót. Aha tájákoztattak hogynekünk 32A van és onnan 3000+áfa/amper. Vagyis az össz értéket nézik. HA van 3X16A akkor főhet a fejed mert pénzes lesz rendesen. Akkor van 48A áramszolgáltatós fejjel gondolkozva.
(#) elektro válasza Mirones hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
ha eddig ment akkor mennie is kell nem lehet hogy a motornak lóg egy szál deszkája? valamelyik tekercs netán éget vagy sérült?
(#) Mirones válasza elektro hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
És vajon hogy számolják? ha nekünk van 42amper és még kéne 6 akkor a 6ot számolják vagy mind a 16ampert azaz a biztosítékot?
Mert van 2 16os meg egy 10es.

Itt még nem ment konkrétan hanem ahonnan hoztam ott ment a gép.
(#) patexati válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Ha ment a gép akkor a kismegszakítókal lesz a gond lehet,hogy már régiek és még a névlegesnél is elöbb leoldanak!A 10 A-ost felejtsed el és a 16A is kevés lesz szerintem ha delta indítású a motor!Ha cserélteted 3x25A legyen az már elbír komolyabb gépeket is!Persze a biztosíték utáni vezetékeknek is el kell bírnia a 25A mert könnyen kigyulladhat a ház (minimum 2,5 négyzetmilliméteres réz)Szerintem deltába indul ez a motor a nyomaték miatt mivel a csillag indításkor meg sem tudna mozdulni mivel sokkal kissebb a nyomaték!Komresszor nem is lehet szerintem csillag/deltába kötni mivel terhelve nem lehet felpörgetni mert mikor átkapcsolsz ugyan ott vagy mint amikor elkezded indítani Egy konpresszornak nincs lendölete és nem nagy a fordulata sem!
(#) Mirones válasza patexati hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Énis valahogy így gondolom, a dolgot, de reméllem nem lessz igazad, mert a biztosítékcsere 120e lenne tegyük fel ha belemenne az elmű a cserébe és nemrég kérdeztünk vinnyanyszerelőt menyiért újítaná fel a hálózatot és azt monta, hogy 500-600e és ez már bizony komoly befektetés lenne :no:
(#) patexati válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
500-600e Milyen iparosok vannak felétek??Az nagyon sok!Mi a faterral három házat lehúzunk ennyi pénzért!
(#) Mirones válasza patexati hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Na akkor már lenne is egy munkád
Azt mondta hogy drága a rézdrót meg lehet hogy kell csinálni újabb konektorokat meg ilyenek.
(#) Mirones válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Megnéztem a motort 380 delta ez van a táblájára írva!
(#) patexati válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Akkor úgy van,hogy mondtam delta motor ez viszont még a 16A-ost is leveri indításkor!25A-os kell!Amúgy a rézdrót nem kerül százezrekbe és a szerelvények sem (persze vannak kivételek) egy átlagos lakásnál
(#) májkrobi válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Hali! Ez delta motor. Próbáld meg csillagba indítani, hátha beröffen, ámbár ha az egyik megszakítód 10 A-os akkor nemvalószínű! Min.3x25A/megszakítód van az C jelleggörbéjű legyen/ Üdv.
(#) Mirones válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
basszus az nagy gáz
nekem most nincs a biztosítékokra 120000. Plusz újrahuzatni a házat 2-3-400000 ért
(#) patexati válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Nem muszály újrahúzni lehet kérni az óra után egy 3 fázisú dogaljat A gáz annyi,hogy kell hosszabbító
(#) (Felhasználó 1947) válasza Mate78 hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Tisztelet!

Utánanéztem a dolognak, még egy szakival is beszéltem.
Csillag kapcsolásnál kell a nullavezető.
Szóval jól emlékeztem.

Üdv ! Luki
(#) májkrobi válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Hali! A közel 25 év alatt egyetlen egy háromfázisú motorra sem kötöttem nulát!!!!!!! Üdv.
(#) (Felhasználó 1947) válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Szia !

Egy csómó elektromos arcot megkérdeztem.
A deltánál egyértelmű volt a 4 vezetékes rendszer.
A csillagnál nagy volt a hümmögés,de állitólag a közös pont eleve nulla, tehát nem kell a nullavezető.Más szerint az "virtuális nulla"tehát nullára kell kötni stb.
Én is erre emlékeztem.A tévedés joga viszont nekem is kijár.

Üdv! Luki
(#) frank tibor válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Helló
Hasonló kompresszort kötöttem be valamikor 3*16Amper-es kismegszakítora. Csillag-delta indítás nélkül nem megy!! A delta indításhoz legaláb 3*25Amper kellene! Legolcsóbb megoldás: 16A kismegszakítót felszereltetni. Sajnos ezt kikell fizetni ha maszekba cseréled büntetnek! Szerzel csillag delta kapcsolót. Lefúvoszelepet. (Ezt teherautók használják)
ez szabályozza a levegőlyomást a tartályba. Az elektromos nyomáskapcsolót ki kell kötni mert terhelés alatt nem lehet csillag deltát indítani. Vidd el a kompresszort valahova ahol kilehet probálni! Ha rossz a motor... A nullát ne kösd sehova, de a védőföldet igen!
(#) wargapityu hozzászólása Jún 11, 2007 /
 
úúú látom itt kompresszorokról van szó megragadnám a lehetőséget és én is segítséget kérnék tőletek!!! szereztem egy kompresszort, 2 dugattyús és 3 fázisú moci hajtja ill hajtaná ha lenne nálam 3 fázis de nincs! mármint ez rajta volt és milyen motort ajánlanátok ami kapásból terheléssel tud indulni és hol szerezhetek be ilyet olcsón? előre is köszi a segítséget!!!!!!!!!
(#) Mate78 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Én sosem találkoztam még olyan bekötéssel,ahol a csillagkapcsolású motorra rákötötték volna a nullát,sőt az öteres kábelből ki is volt sokszor csípve a nullavezető a motornál.
Szerintem azért nem kell rá,mert a motor tekercsei teljesen egyformák,így szimmetrikus terhelést jelentenek a hálózatra nézve,és egyenlő feszültség jut rájuk.Más a helyzet,amikor esetlegesen nem szimmetrikus terhelést kötünk a 3 fázisra,mert ekkor elengedhetetlen a nulla bekötése.Például 3 darab különböző teljesítményű izzót köss be 3 fázisra (csillagba)nulla nélkül,és meglátod mi történik.


üdv.
(#) PCB válasza Mate78 hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Szia !

Idézet:
„Szerintem azért nem kell rá,mert a motor tekercsei teljesen egyformák”


Elvileg igen, gyakorlatilag nem tökéletesen egyformák.

Idézet:
„Például 3 darab különböző teljesítményű izzót köss be 3 fázisra (csillagba)nulla nélkül,és meglátod mi történik.”


Semmi különös nem történik, ugyanis a csillagpont egy elvi nullpont, de gyakorlatilag mérhető a testhez - nullához képest feszültség minden esetben, minden motornál is.
Annyi lesz a jelenség különböző teljesítményű izzóknál
hogy a csillagpont mégjobban elcsúszik.
Ettől még ha nagyon szélsőséges esetet nem veszünk, minden működik rendesen, az izzók világítanak.

Erőművekben azért van a csillagpont földelve, mert ez az üzemi nulla, ott pedig valóban annak kell lenni, különben otthon rázna minden derekasan.

Üdv!
(#) erobi82 hozzászólása Jún 11, 2007 /
 
Ehez a nulla ponthoz csak annyiban szólnék hozzá, hogy mi van akkor ha a nullapont belső elkötésű??Akkor semmiképpen nem lehet rákötni a nullát.Mi elégsok erősáramú eloszószekrényt gyártunk és a kapcsrajzokon a háromfázisú csillagpontos motorokhoz 4eres kábelt terveznek be amiből a 4.ér a PE, tehát nuku nulla
..sztem...
(#) Mate78 válasza PCB hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Szia!

Szerintem nem kell nagyon szélsőséges esetet venni,hogy a csillagpont feszültsége jelentősen eltolódjon.Én régebben kipróbáltam 15 illetve 40 wattos izzókkal,de már nem emlékszem a pontos értékekere,arra azonban igen,hogy nagyon különböző feszültségeket mértem az izzókon.Lejegyeztem az erdeményeket,utána tudok nézni.
Különben a véleményünk megegyezik.

Ja és bocs a többiektől,hogy kicsit elkanyarodtam a témától.

Üdv.
(#) Mirones hozzászólása Jún 11, 2007 /
 
Hogyan néz ki az a csillagdelta kapcsoló?
Mert mivan ha az a hatalmas kapcsolószekrény a kompreszoron az?
a kapcsoló belülről (kapaszkodjatok nagyon láma leszek) megy a 3 fázis (föld meg megy ahova akar a helyére erről most nem beszélek mert máshova megy mint a 3 fázis) belemegy egy 6*5*4 cm-s fekete izébe ahonnan kijön szintén 3 drót ami belemegy egy kisebb valamibe amin van valami 8-20 amperes tekerőke meg egy fekete nyomógomb na és ami abból kijön 3 drót az megy a motorhoz. (a nyomáskapcsoló is be van valahova kötve azt nemtudom)
A kérdésem az, hogy lehet ez a csillag delta kapcsoló?
Vagy megvétózza a motor bekötése?
(#) erobi82 válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Y/D Kapcsolást vagy 3 mágneskapcsolóval, és időrelével lehet csinálni vagy Y/D kézi átkapcsolóval.Utóbbinál ügyelni kell arra hogy a motor kellően felpörögjön Y-ba mielőtt átkapcsolnád deltába.Előbbinél pedig az időt kell megfelelően beállítani.Esetleg tudnám ajánblani a www.moeller.hu honlapról letölthető Moeller Zsebkönyvet ami sok segítséget ad ezügyben, valamint az erősáramú méretezésekkel kapcsolatban.Nállunk még a mérnök emberek is előveszik néha.
(#) Mate78 válasza Mirones hozzászólására (») Jún 11, 2007 /
 
Ha a kompresszorod motorja csillag delta indításúra lenne bekötve,akkor7 vezeték menne a motorba.
6 vezeték a tekercsekre,1 a védőföld.
Meg különben is írtad,hogy a motoron a 6 kivezetés kettesével össze van kötve,tehát fix delta.

Esetleg egy fénykép a kapcsolóról sokat segítene.
üdv.
Következő: »»   5 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem