Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   4 / 156
(#) potyo válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 20, 2007 /
 
Idézet:
„Furcsa autó ez a Mazda...”


Nem a Mazda a furcsa, hanem te nem tudod, hogyan működik a töltés és a szabályzás, valamint az előgerjesztés. A lámpa tökéletesen úgy működött, ahogy működnie kellett, emiatt ez nem szivatós hiba, mert ilyenkor az az első, hogy az ember ellenőrzi a keféket, és jelen esetben is törött kefe miatt nem volt töltés.
(#) ivicz hozzászólása Jún 22, 2007 /
 
Szasztok,

én is kicsit bajban vagyok. Adott egy Ford Fiesta, '86-os, dízel. Eddig beépített fesszabályzója volt, de tönkrement és tettem a rendszerbe egy külsőt. De nem az igazi. A külső szabályzó kapcsai: 15, 67, 31. Ha nincs nagy fogyasztó bekapcsolva, ha a motort pörgetem, a feszültség szépen lassan felkúszik 14V-ra (kb. 10mp alatt) és a szabályzó ott leszabályoz: 13.8-14.1 között ingadozik a feszültség. Ha bekapcsolom a fényszórót, a töltés elégtelenné válik. A szabályzó vadiúj. A generátort kimértem. Diódahídban lévő diódák elvileg jók (egyik irányban zártak, a másik irányban nyitnak és ugyanannyi az értékük), segéddiódák is hasonlóképp. Állórész tekercseinek az ellenállásai megegyeznek, egyik sem szakadt, egyik sem zárlatos (diódahidat leforrasztva mértem ki). Forgórész is nem szakadt, nem zárlatos. Próbáltam többféleképp bekötni. Próbáltam, hogy a segéddiódás kimenetet rákötöm a vezérlő 15-jére, a 67-et pedig a visszajelző lámpára és közvetlenül az egyik szénkefére (hogy majd a lámpa felgerjeszti a forgórészt), a másik szénkefe testelve. Na akkor semmit nem csinált, pedig kellett volna. Ekkor a 15-ön kb. 1,5V-ot mértem, a 67-en pedig kb. 0.5V-ot. Aztán a 15-re adtam +12V-ot, a segéddiódát nem kötöttem sehová, a 67-et pedig az egyik szénkefére. Ekkor működik úgy, ahogy az előbb írtam. Van valakinek ötlete, mi lehet a baj???

eik - ivicz
(#) potyo válasza ivicz hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
Ha tudod, írd már le, hogy a 15, 31 és 67 vezetékek mit kellene, hogy jelentsenek, mert nemigazán találok a neten táblázatot erre vonatkozóan. Ami meg könyven van, abban a 67 nemis szerepel

Ha jól veszem ki, a szabályzó 15-ös lábára kellene, hogy menjen a segéddiódákról a feszültség, a 31 lenne a test, a 67 pedig megy a szénkefére. Ekkor a visszajelző izzót a gyujtáskapcsoló utáni akksi+ és a 15 közé kötöd. Ha jól értem, ezt megis csináltad, és ekkor tapasztaltad azt, hogy terhelés hatására esik a feszültség. Ha így volt, akkor nekem gyanús, hogy az a szabályzó nem működik megfelelően. Ha van egy 2-3A-el megterhelhető, változtatható kimeneti feszültségű tápod, akkor tehetsz egy olyan próbát, hogy beindítod a motort, bekapcsolsz egy adag fogyasztót, és a tápodról adsz a generátornak gerjesztést (közvetlenül a kefékre). A táp kimenetére azért tegyél egy ellenpárhuzamos diódát, nehogy egy esetleges feszültségcsúcs megdöglessze a tápot. Ha így viszi a generátor a terhelést, akkor a szabályzó lesz a hibás, vagy valahol a generátor és a szabályzó közötti vezeték nem érintkezik rendesen. Apropó, ha a szabályzó nem a generátor mellett áll, akkor még véletlenül se csináld azt, hogy ahol a szabályzó van, ott testeled azt, a generátor másik keféjét pedig a generátornál. Húzz háromeres kábelt a kettő közé, és csak a generátornál testelj. Bár dízelnél nem kellene összeszednie zavarokat, de ki tudja, biztos ami biztos. Ha van ismerős, kérj kölcsön egy szabályzót, és próbáld ki azzal is a generátort.

Szivatott már engem is traktoron egy hibás (elektronikus) szabályzó kb. egy hónapon keresztül. Hol működött rendesen, hol az általad is említett jelenséget produkálta. Aztán építettem egy szabályzót, azzal kipróbálva a generátort gyünyörűen működött. Kapott a szabályzóm egy rendes nyákot, és be lett építve a régi helyére.
(#) fatibi1 válasza Mumtaz hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
Nekem anno daciam volt.
Azt a szomszédom akksiával indítottam,utána akksi ki,saját akksim be.Daciának semmi baja.Szerintem a ladák sem voltak annyira túlkomplikálva,hogy a 14v-os töltőfeszültségnél az égők kiégtek volna.A mostani autóknál persze más a helyzet.Az opelemnél eszembe se jutna ijesmi. :crazya:
(#) Dudus válasza fatibi1 hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
14.4V ig semmi baj a töltőfeszültséggel.
(#) ivicz válasza potyo hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
Ja, igen, bocs: a 15 az a gyújtással kapcsolt +12V és/vagy a segéddiódák közös kimenete, máshol: D+, a 67 az egyik szénkefe, máshol DF, a 31 a test, karosszériához csavarással kapcsolódik, nincs külön saruja. Sajnos nincs szabályozható tápom. A szabályzót csak helyben tudom testelni, a szénkefe is gyárilag a generátorházon testelődik.

ivicz
(#) potyo válasza fatibi1 hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
Könyörgöm, ne terjeszd a hülyeséget. Nem a 14V-tól égtek ki az égők, hanem attól, hogyha az akksi nincs benn a rendszerben, akkor nincs egy stabil pont, a feszültség ingadozhat, és attól mennek tönkre az égők.
(#) potyo válasza Dudus hozzászólására (») Jún 22, 2007 /
 
A 14,4V az már kicsit sok. Szobahőmérsékleten, ciklikus üzemhez jó, de nem a kocsiban, ahol 40 fok fölé is meleghet az akksi, és közel sem ciklikus üzemben van. A cellánkénti 2.4V a gázképződés határa szobahőmérsékleten. Nagyon elég a 14V, és legalább nem kell pótolni a desztiláltvízet.
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Jún 23, 2007 /
 
Én elfogadom az érvelésed, a gyártók nagy része mégis ide állítja a szabályzót. Ugyanis van egy kis probléma, ha valaki rövid utakon használja, akkor szép lassan le fog merülni, mert a kisebb töltőáram és a néhányperces használat nem tesz jót az akku töltöttségének.

A múltkor beszélgettem a forex-nél egy mérnökkel (www.forex.hu) és ő azt mondta, hogy egyre több japán autóban 14.5-re van állítva. Arról is értekezett, hogy néhány német autóban visszafogott 13.8V-os töltőfeszültség van és bizony gyakran jönnek a tulajok, hogy lemerült a nemrég vett tuti akkumulátor. Ők erre egy kis töltővel a rátöltést javasolják. Én meg örülök, hogy pl. a Volvo-n 14.4 és a rövid használatok ellenére lassan 6 éve sosem merült le.
(#) patexati hozzászólása Jún 23, 2007 /
 
A házi rátöltéssel egy a bibi,hogy vagy leveszed az akku egyik saúját és úgy töltöd,vagy nem és szétcseszed az autó "agyát" ami több százezer is lehet Csak ha leveszed a sarut lehet,hogy el sem tudod utánna indítani Egy újabb utónál bármi ilyen dolog előfordulhat a túlkomplikált elektromos rendszer miatt Persze a szervízeknek is meg kell élni!Egyéni véleményem szerint a 14.4V az elég jó töltőfeszültségnek még rövid utakon is indul rendesen és 5-6 évet elmegy egy jobb gondozásmentes akku vele
(#) Dudus válasza patexati hozzászólására (») Jún 23, 2007 /
 
Az a töltő, ami úgy tölt, hogy le kell venni a sarut nem érdemli meg hogy megvedd. Tucatjával lehet kapni, persze nem a Tesco-ban, olyan töltőket, amiket gond nélkül rá lehet rakni az autóban lévő nem kikötött akkumulátorra.

Nézd meg például ezt az oldalt.
(#) wyl hozzászólása Aug 5, 2007 /
 
Sziasztok!
1,3-as Wartburgom akksija a végét járja azt gondoltam, mert kb. 2 hete lemerült és tölteni kellett. Az akksi ismét nehezen fogatja az önindítót. Ritkán járok este, de tegnap sötétben azt vettem észre, hogy halványan és folyamatosan világít a töltésjelző lámpa, alapjáraton és magasabb fordulaton egyaránt. Tehát nincs elég töltés és ezért bírja csak kb.2 hétig az akksi. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mi okozhatja, és hogy lehetne megállapítani a hiba okát egy amatör villamossági műszerekkel nem rendelkező soförnek. Valszínű villamossági szerelő lesz a vége, de ha esetleg valami apróbb javítással (érintkezés, szénkefe) is javítható, akkor szívesen venném tanácsokat.
A válaszokat előre is köszi
(#) potyo válasza wyl hozzászólására (») Aug 5, 2007 /
 
Ha van egy ismerős, akkor méress vele rá az akkufeszültségre járó motornál, amikor a világítás és egyéb nagyobb fogyasztók is be vannak kapcsolva. Ha a feszültség leesik 13.5V alá, akkor nincs rendben a töltés. Ha viszont igen, akkor az akksi van végelgyengülésben.

Lehet kopott kefe a hiba okozója, ha tudod, szedd szét a kefeházat, és nézd meg, hogy elég hosszúk-e, és nincsenek-e megszorulva. A vezetékek csatlakozásait mozgasd át, esetleg tisztítsd meg azokat. Ha a hiba nem szűnik meg, akkor már szükség van műszeres mérésre, inkább érdemes elvinni autószerelőhöz, ha neked nincs hozzá eszközöd.
(#) McGyver válasza wyl hozzászólására (») Aug 5, 2007 /
 
Több lehetőség van. 1 : a diódahídban lehet hiba ( valamelyik hibás ) -> mérés 2 : elkopott a csúszógyűrű, helyenként a bakeliten fut a kefe ( ennél a hibánál előfordul az is, hogy álló helyzetben időnként nem világít a visszajelző, pedig kellene... 3: elkophatott a kefe, nics elég erő a rugóban, hogy odanyomja...-> fesszab-kefe kiszerelése,megtekintés 4 : alacsony a töltőfeszültség ( 12,5 V alatt )-> mérés, ha ez a hiba, akkor fesszab csere
Üdv: McG
(#) wyl hozzászólása Aug 5, 2007 /
 
Köszi a hozzászólásokat, tanácsokat. Megpróbálom a csatlakozásokat végignézni, mert az elöbb mentem vele és most indítás után kialudt a töltésvisszajelző lámpa. Ez talán érintkezési (saru, vagy szénkefe) problémára utalhat, ha jól gondolom.
(#) abasch hozzászólása Aug 28, 2007 /
 
Sziasztok!
Van egy R19dieselem.
A gondom az hogy teljesen kipurcant a rajta lévő generátor, van egy másik, de a gond az vele hogy mások a jelölések. A RÉGIN van L amire fehér vékony tüzős vezeték ment, DA amire sárga tűzős, B- fekete vastag csavaros, piros vastag jelölés nélkül ezen indítás nélkül 13,5V van, és van egy fehér vékony tűzős amibe 12V van.
AZ ÚJ generátoron a jelölések D+,B+, csak +, és van ezen a házon is egy test saru.
Ha tudtok segíteni a bekötésnél légyszi írjatok.
(#) potyo válasza abasch hozzászólására (») Aug 28, 2007 /
 
Az a kérdés, hogy a szabályzó bele van építve a generátorba, vagy valahol kívül van?

A B+ az akku pozitív sarka, közvetlenül az akksira megy. D+ a gerjesztés számára a leágazás. Ez megy a műszerfalon levő jelzőizzóra, meg ha kívül van a szabályzó, akkor arra is. A test saru gondolom egyértelmű. Kizárásos alapon a maradék kivezetés a gerjesztés (amennyiben nincs beépített szabályzó), de az inkább F vagy DF jelzéssel szokott lenni.

Én ennyit tudtam segíteni, a másikon levő jelzéseket nemtudom. Esetleg ha meg birod nézni, hova van a másik végük bekötve a vezetékeknek, az jó lenne. Vagy ha tudsz csinálni fényképeket a bekötési oldalról, az is segítene.
(#) Papi66 hozzászólása Szept 1, 2007 /
 
Sziasztok! Nekem egy régi 120-as Skodám van, s az a problémám vele, hogy csak kb. 1000-es fordulatszám esetén indul el a töltés. Nem tudom gyárilag miért ilyenre csinálták, de jobban örülnék neki ha alapjáraton is lenne töltésem. Kérdésem az lenne egy másik (pl. Lada) generátorral meg lehetne-e ezt a problémát oldani, vagy van valami jó ötletetek erre? A másik kérdésem az lenne, hogy működő motor (töltés 14,2V) esetén ha bekapcsolom a reflektort+fűtés motort, miért esik le a töltés kb. 13V-ra. Vagy ez természetes jelenség?
(#) potyo válasza Papi66 hozzászólására (») Szept 1, 2007 /
 
Csak tippelni tudok, de szerintem azért ilyen gyárilag, mert akkoriban még a generátorok felső fordulatszámhatára 10-12000 körül lehetett, és ha a motor maximumon pörög, akkor se szálljon szét a generátor. Ehhez kiszámolták az áttételt, alapjáraton meg úgysem megy az autómotor sokat (munkagépeknél előfordul a sok alapjárat).

Ha egyszer már elindul a töltés, és visszaengeded a fordulatot, akkor leáll a töltés, vagy akkor már megy? Utóbbi esetben lehet neki adni nagyobb előgerjesztést (nagyobb izzót tenni a visszajelző helyére, vagy vele párhuzamosan egy ellenállást). Tehetsz egy próbát lada generátorral, de szerintem azzal is ugyanez lesz a helyzet.

A 13V-ot hol méred a reflektorok bekapcsolása után? Az akksin mérj, ha nem ott mértél.

A feszültség csökkenés lehet rossz érintkezés, kopott szénkefe eredménye is, de engem már szivatott meg hibás szabályzó is, úgyhogy azt sem lehet kizárni.
(#) titi válasza Papi66 hozzászólására (») Szept 1, 2007 /
 
Hali!

Az kizárt dolog, hogy gyárilag csak 1000-es fordulatnál kezd tölteni.
Én is sokáig egy 120-ast hajtottam. (most a fater hajtja)
Szóval alapjáraton is kell töltenie, ha nem, akkor nem jól van beállítva a töltés.
Még a gyári mechanikus van benne? Azokkal elég sok baj volt.
Szerintem cseréld ki elektronikusra. Most nem tudom pontosan, de azthiszem Lada töltésszabályozót tettünk rá.
Az, hogy visszaesik a fesz, az természetes, a terhelés hatására.
Mellesleg úgy szokták beállítani, hogy bekapcsolják a lámpát.
(#) titi válasza potyo hozzászólására (») Szept 1, 2007 /
 
Idézet:
„Csak tippelni tudok, de szerintem azért ilyen gyárilag, mert akkoriban még a generátorok felső fordulatszámhatára 10-12000 körül lehetett, és ha a motor maximumon pörög, akkor se szálljon szét a generátor.”


A skodánál a max fordulatszám közel sincs 10000-hez. (max:6-7000)
Köztudott, hogy a Skoda motorok (a régiek) alacsony fordulatszámú, hosszú löketü motorok.
(#) potyo hozzászólása Szept 1, 2007 /
 
Szabályzó bármilyen jó rá, aminek a bekötése azonos.

Az pedig nem normális, hogy 1,2V-ot esik a feszültség. Azért van ott a generátor, hogy amíg a terhelés a generátor maximális áramán belül van, addig 14V legyen a hálózatban.

Nekünk volt egy Citroen Diane, az is kb. 1000-es fordulatnál kezdett tölteni. Onnan kezdve az izzók rendesen világítottak. Amikor a fordulat leesett alapjáratra (kb. 750), akkor az izzók is halványultak. De ettől sosem merült le az akksi, sosem kellett tölteni kívülről.
(#) Papi66 hozzászólása Szept 1, 2007 /
 
Köszi a gyors választ! Gyári elektronikusra cseréltem már ki, de azzal is ezt csinálja. Egy autószerelő mondta, hogy gyárilag ilyen, sőt azt is, hogy terhelésre max. 2-3 tized voltot szabadna esnie.
(#) Papi66 hozzászólása Szept 1, 2007 /
 
A feszültséget a generátor kimenetén mértem. A visszajelző izzó cseréjével bogarat ültettél a fülembe. Holnap lehet, hogy ki is cserélem.
(#) Papi66 válasza titi hozzászólására (») Szept 1, 2007 /
 
Potyo szerintem a generátor fordulatszámára értette a 10-12000-et, nem pedig a motorra.
(#) potyo válasza titi hozzászólására (») Szept 2, 2007 /
 
Idézet:
„a generátorok felső fordulatszámhatára 10-12000 körül lehetett”


Megjegyzem, manapság már vannak 150A terhelhetőségű generátorok az Iskra kínálatában, amik már 2000-es fordulaton tudnak 100A-t, 4500/perc-től 150A-t, miközben a maximum 20000/perc.
(#) kobold válasza Papi66 hozzászólására (») Szept 2, 2007 /
 
Hali!

Nekem anno egy S100-am volt, hasonló viselkedéssel. A töltés "beindításához" kellett neki egy gázfröccs, a mechanikus szabályzó miatt, de utána már alapjáraton is megmaradt. Csináltam hozzá egy szuper-primitív szabályzót, azzal ez a jelenség elhárult, de később előjött a másik, általad említett hiba, a terhelésre eső feszültség. Ez nem normális dolog, legalábbis voltos nagyságrendben nem. Nálam teshibás volt a generátor... Első körben megmérném, mennyi feszültség esik a generátor meg a motorblokk között, majd a blokk meg az akksi negatív között. Ha a generátor kimenetén már mérted az esést, akkor vagy testhibás, vagy tényleg a generátoron belül van valami balhé...
(#) winjac hozzászólása Okt 26, 2007 /
 
hali!
segítsetek !már teljesen le vagyok törve.
töltés nincs lámpa világít, generátor leszed, bronzkefe rövid,koszos megszorult.
kicserél, összerak, nincs töltés lámpa világít.
szétszed, kimér diódát tekercseket,(minden ok) vesz új fesz szab kicserél összerak, töltés nincs lámpa villl
Szétszed, mindent szétforraszt újrakimér satupadon mindenféle ekecs megoldásokkal külön külön váltóáramú tekercseket kimér (semmi külömbséget nem tapasztal)
Észrevesz egy vezetéket ami a diódákat kötiőssze a fesz szab-al hogy ki van dörzsölve és itt letestelt.
Nagyon megörűl, hogy végre megvan a hiba, kijavíz majd összerak satuba befog 1.5v gerjesztést ad fúrógéppel ékszíjon keresztül tekerem veszettül közben műszerrel mérem, majd miútán eléri a 3-4v ot gerjesztést leszed, igy 6-7- voltot tudott a fúrógép kicsalni belőle de elég rendesen lefogta a generátor.
Ez így tökéletes gondoltam majd összerak és töltés nincs lámpa világit.A helyén műszert rárak és elkezdi tolni neki a gázt, majd úgy kb 2000 fordulatnál egyszercsak megindul a fesz kb17-18 v ig majd ahogy gázt elenged újra 0.
Nem értem a satuban miért működik a helyén miért nem.Tönkremehetett az új fesz szab is mikor még letestelhetett a kábel??? vagy milyen módon lehet kimérni a tekercseket pontosan hogy menetzárlatos-e??? :eek2:
(#) winjac válasza winjac hozzászólására (») Okt 26, 2007 /
 
Végigolvastam saját írásom néhányszor és arra gyanítok a fesz szab halt meg újra. A satuban azért volt jó mert a fúrógép csak ennyit tudott kicsalni belőle a kocsi motorja viszont joval többet amit a fesz szab nak kelett volna leszabályozni de nem tette úgyhogy valószínű ez is kinyúlt a kidörzsölődött kábel miatt.
Ja elfelejtettem mikor elérte a 17-18 v ot valaminek igen büdös amper szaga jött. (valoszínú a fesz szab)
Ha menetzárlatos lenne szerintem nem érte volna el a 17-18v ot. Vagy nem jól gondolom, és esetleg menetzárlat miatt lehetett amper szag???
Hogy lehet a menetzárlatot teljesen kiszűrni mielőtt beruházok egy új fesz szab-ba??
(#) potyo válasza winjac hozzászólására (») Okt 27, 2007 /
 
Idézet:
„Hogy lehet a menetzárlatot teljesen kiszűrni mielőtt beruházok egy új fesz szab-ba??”


Megnézed a tekercseket a generátorban, nincs-e valamelyik megégve. De az állórésztekercs nem szokott leégni, a forgórész inkább leég hibás szabályzótól.

De mindenekelőtt szaglászd végig a cuccokat, az amperszag eléggé elkülönül az egyéb szagoktól, és utólag is érződik.
Következő: »»   4 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem