Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudnád lényegesen 1,5A fölé kiterhelné, mert átvált áramgenerátoros üzemmódba, ami azt jelenti, hogy ha tovább terheled, akkor csökken a kimeneti feszültség. Ha rövidrezárod, akkor is max 2A folyhat rajta.
És némelyik stab IC-be van termikus védelem is, ha túlmelegszik, lekapcsol. Szóval elég jól el van látva "hülyeség elleni védelemmel" nem könnyű tönkretenni őket.
Helló Mindenki!
Szükségem lenne egy DCDC átalakítóra, amelyik 24 V(+/- 1%)-ból képes 12 V-ot előállítani. Nem szeretnék vele küszködni (alkatrész beszerzés, NYÁK maratás...), hanem valamelyik szaküzletből megvásárolnám, de a Conrad és a Baji elektronikán kívül nem igazán ismerek olyan helyet, ahonnan ezeket meg lehet rendelni, szóval: - Tudna valaki ajánlani egy szaküzletet, ahonnan megrendelhető egy ilyen kis áramkör?
Attól függ mekkora áram kell.Én a TRACO POWER-eket az SMD Kft-től szoktam venni.www.smd.hu
Excell lista van fennt onnan tudsz válogatni.
... kb. 1 A-re lenne szükségem, és a további szempontok azok, hogy ne kelljen vele küszködni, hanem csak megrendelem és max összeforrasztom. Ja és olcsó legyen (kb. 2-3 ezer Ft)
Akkor amit linkeltem az jó lesz
itt egy kapcsolás, elég egyszerű csak arra figyelj hogy az ic-t hűtőbordára rakd
...szerinted ez DC-DC konverter, kedves kerteszsasa?
Áhhh...arról nem is beszélve, hogy 12W-ot fog elfűteni...hát ezt hogy is gondoltad???????
Igaz hogy az nem DC-DC de végülis megcsinálja a 12V-ot igaz hűteni kell mert 12W-ot fog elfűteni.
Én a képen látható kivitelben szoktam csinálni ilyen dc-dc tápokat LM2576-al
A képen látható eszköz nagyon tetszik. Elküldenéd a paramétereit, mire képes?!
Bocsánat, igazad van, túlságosan leegyszerűsítettem a problémát.
Szépen vagyunk, már egy sima átaresztős tápot is dc-dc konverternek hívunk! A trafót megy inverternek, mi?
Elvileg a lineáris stabilizátorok is DC-DC konverternek számítanak, ezt a link is igazolja: dc-dc :yes:
... szeretném ha leszállnátok "kerteszsasa"-ról, mert Ő legalább próbált segíteni.
A googlet, nem ismered? Rákerestem neked....(5perc)
http://www.vilcomp.hu/letolt/modul-kk-404.pdf Egyébként igazatok van, bocsi!
Ez ilyen formában igaz is, de szerintem a DC-DC átalakítók hallatán senki sem közvetlenül a "lineáris" stab. kockákra gondol (vagy csak nagyon kevesen, ők a kivételek, akik a szabályt erősítik)...mint ahogyan szerintem a kérdező sem erre gondolt elsősorban...
Jól néznek ki ezek a kis konverterek :yes:
Bár én csak SMD verziós LM2675-öt láttam eddig, nem is goldoltam volna, hogy létezik hagyományos kivitelben... Azok a szép kis gyűrűs magos tekrencek készen kaphatóak megtekerve (pl. Lomex), vagy te szoktad őket "megformálni"?
Készen szoktam venni helyben, de elvileg van a Mákfa Bt-nél is 100uH 3A valami TALEMA gyártmány
Hello,
step-down DC-DC konverterre lenne szükségem, de állítható áramgenerátorként. Az LM2576/75-ot néztem ki. Találtam rá kapcsolást, de nem igazán akar működni. Van vkinek kipróbált megoldása? Köszönöm
Hello,
természetesen ADJ verzióval megy csak. Nekem is kicsit sok a műveleti erősítőből. A második fokozat szerintem kiváltható. A kettős táp is túlzás talán, mert csak egyirányú lehet a feszültség az áramfigyelő ellenálláson. A gondom az volt vele, hogy bekapcsoláskor a diff erősítő kimenetén 12 V tápnál 10 feletti a fesz., amitől a 2576 persze nem is indul el. (a ref fesz. olyan 1,23V).
Sziasztok!
3 cellás LiPo akkuimat (11,1V) szeretném használni 6 cellás NiMH (7,2V) akkuval üzemelő modellautómban. Szükségem lenne tehát egy kapcsoló üzemű (kis méret, jó hatásfok) DC-DC konverterre, mely 9-12,6V bemenő feszültségtartományból 8V körüli kimeneti feszt állít elő, és elbír 10-15 percig 20-30A terhelést. Ami még jó lenne, ha a kimeneti feszültséget, vagy max áramot drasztikusan (észrevehető módon) lecsökkentené, ha a bemenő fesz 9V alá esik. (LiPo akku mélykisülés elleni védelme.) Nos, én körbenéztem a neten, van a Ti-nek és a Nationalnak is jó keresője. Kidobott nekem egy-két IC-t, de ránézésre is bonyolultnak tűnik a megépítése és élesztése. Van-e valakinek bevált kapcsolása a fenti paraméterek közelében? Egyébként az autó szeles napokra van. Ha jó az dő, akkor reptetés van, ezért van "raktáron" két LiPO akkum, amit szeretnék bevetni az autóban. Köszi, Sala
Üdv!
Nézzük sorban: A szabályzó biztosan bírni fogja a 11 Voltot. A vevőt, szervókat is erről hajtod szóval velük sem lesz gáz. Vannak modellautók amikben 7 illetve 8 cellás NiMh pakk van. Azokban biztos nincs DCDC konverter. Továbbá nem hiszem, hogy speckó nagyobb feszre tervezett mocik lennének bennük. Viszont óva intelek a dologtól: ha jól tudom a LiPo akksik nem szeretik a fizikai behatásokat (rázkódás, ütődés.) Azért az ilyenek gyakrabban előfordulnak a modellautókban mint a repcsiknél Nem hiába nem annyira elterjedt a Lipo az autósoknál. Igaz vannak már spec. autóba való Lipo akksik horror árakon. Jahh és vigyázz a mélykisülés elleni védelemre.
Hali!
Tudna nekem valaki olyan kapcsolást adni, ami +12V-ból csinál +/-12V-ot, kb max. 600mA mellett? Autóban szeretnék használni egy készüléket, aminek kellene a -12V-is. Köszi! Ui:próbáltam a barátunk, de nem találtam értelmeset, persze lehet nem jó szavakkal kerestem.
Köszi!
Megnéztem azt a topikot, de ott konkrétan nekem nem mondott semmit a dolog. Gondoltam leszedem az adatlapját, és lássak csodát... Igaz azon 4.5-6V ból csinál -12-t, de azt már megoldom. Mégegyszer köszi!
Bevált kapcsom nincs, még nem volt erre szükségem..
1., Keresel egy step-down konvertert, azzal fázisban helyesen meghajtasz kb. 4 db PFET-et, 50-60A/db. 2., 555 vagy egyéb IC-vel pwm, optóval visszaszabályzás, a kimenet mint fent. Táp kontrollra van elég megoldás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |