Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   161 / 345
(#) kadarist válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Amit leírtál az mind igaz.
(#) Thomas10100 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hello.
Bementem a villanyos boltba, ahol veszem az alkatrészeket holnap. Aztmondták elég a 2,5-os vezeték és a 16-os csatlakozók.
(#) maszek94 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Szia!
Igen a villamos boltba sokmindent tanácsolnak,de te döntesz,csak hogy 4fontos dolog van amit figyelembe kell venni:kábelhosszúság,erőátviteli kábel (vagyis terhelés esetén nagyon megnő az áramfelvétel),ér keresztmetszet,és hogy az erek össze vannak sodorva egymáshoz képest,és egy ráadás:3fázist szállít! Úgy rémlik egyszer én már befürödtem ilyennel.
(#) Thomas10100 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Akkor 32A-es dugókat és 4mm2-esvezetéket javasolsz?
(#) erbe válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Nem kötelező a 32-es dugó. A motor üzemi áramfelvétele belefér a 16-ba. A nagyobb keresztmetszet mindenképpen célszerű.
(#) maszek94 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia!
Az előttem szólónak teljesen igaza van,a csatlakozóból teljesen jó a 16A-os,a vezetőt mindíg felül kell méretezni,így nem kell 2x vásárolni,és biztonságosabb. üdv!
(#) kadarist válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
16A-re és 20 méterre miért nem jó a két és feles? Na de mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.
(#) maszek94 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia
Mint említettem,az hogy a motor 5,5kW-os nem azt jelenti hogy megterhelve is annyit fogyaszt.Ekkora terhelésnél igencsak nagy mágneses tér jön létre,én láttam már olyat hogy a megtervezett 7,5kW-os motor 4x6-os kábel elolvadt,holott az is elment volna 4x4-es kábellel a tervek szerint.Akkor vezet jól a kábel ha a felületi hőmérséklete a környezeti hőmérséklettel megegyezik.
(#) Szirty válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Helló köbzoli!

No igen, de ez a vezeték hosszával (feszültség eséssel) nem foglalkozik ha jól látom, ám a kérdésben fontos szerepet játszik az is.
Főleg hogy villanymotorról van szó (és nem lakásról vagy világításról).
(#) Szirty válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Üdv köbzoli!

Bizonyos szempontból igazad van, de fenntartom a jogot arra hogy ne válaszoljak mindenre amire tudnék.
Ebben az esetben nem tudtam volna pontosabb választ adni mint amilyet te adtál csak utánajárással. *


Nem kívánt törölve! mod.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) Thomas10100 hozzászólása Szept 19, 2013 /
 
Sziasztok!

A hosszabítót megcsináltam 5x4-es kábellel. A Kapcsolószekrényt át kellett alakítanom, mert a biztosítékig 4-es Al vezeték ment, onnét pedig 1,5mm2-es ment tovább. Én újra kábeleztem 2db aljzatnak 2,5-ös kábelekkel, biztosítéktól egy 16A-es kapcsolóig, majd tovább a dugaljra, mindezt kétfelé osztva a biztosítékoktól.

Motor bekötés maradt még hátra.
Találtunk egy régi csillag/delta kapcsolót, de nem vagyok tisztában a bekötéssel, jól gondolom a következőket?

R - Fázis 1 Be
S - Fázis 2 Be
T - Fázis 3 Be

U - U1
V - V1
W - W1

X - U2
Y - V2
Z - W2
?

Köszönöm!
(#) maszek94 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia
Elméletileg jól gondolod,bár nem 100%,jobb ha kiméred.A motorod engedi a Y/D indítást? mert ha a firmatáblán 220/380(230/400)Y/D akkor így nem indítható,ezt nézd meg rendesen.
(#) Thomas10100 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
440/690V van rajta. DE eddig fixen Deltában volt, mert jó poros a bekötés.
Most viszont egy nagy légbefúvót fog hajtani, szíjhajtással.

Köszi!
(#) maszek94 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Akkor nem lesz gond vele,azért próbáld ki azt hogy elbírja-e a hálózat ha fixen D-ba marad,mert a kapcsoló is úgy hagyja majd ha valamiért áramszünet lenne. Sok sikert!
(#) Thomas10100 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Még azt kérdezem hogy a tekercspontok eltolva vannak a kapocsdekniben, vagyis nem egymással szemben van U1 és U2. Így kell a kapcsolót bekötni vagy egymással szemben? A fix deltát kipróbálom majd. Köszi
(#) Thomas10100 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Hülyeséget írta. Már megvan hogyan kell.
(#) Saitek hozzászólása Szept 22, 2013 /
 
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Sajnos még nem volt csak egy kis időm bekötni a rajz szerint az irányváltó kapcsolót,de valamit eltolhattam,mert megint leverte a biztosítékot.
Kicsit meg is ijedtem,mert ma éjszaka este tízkor leégett a FI-relé(a villanyóra után van).Szerencsére csak az oldala égett szét.Egyébiránt annak örülők,hogy nem fűtés közben történt,mert így legalább a vegyes kazán keringtetője nem működött.
Érdeklődnék,hogy szerintetek mekkora Fi-relét vegyek a házhoz,mert most 40A és 300mA-es volt betéve.Viszont azt látom hogy zömében 60-65 mA-es relék szerepelnek a hirdetésekben.
Keresek egy villanyszerelőt és azzal köttetem be,csak kíváncsi lennék,hogy kinek milyen relé vált be,mert sokszor a gyakorlat elébe megy az elméletnek.Viszonylag sok fogyasztó van hűtők fagyasztó,valamint szoktam hegeszteni is.A rendszerem 230V.Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm!Elnézést amiért ide írtam ebben a témában.
(#) Teaway válasza Saitek hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Nekem GE gyártmányú, 30mA/25A-es kombinált van az egész hálózatra (1x230V). Pincére is.
Még sosem oldott le "csak úgy magától", mindig vmi tényleges oka volt (ha érdekel, felsorolom).
Jól bírja a cuccokat, hegesztőt, flexet, kompresszort, kazánt, hűtőt, porszívót, mosógépet, vasalót, mindent.
(#) elektroton válasza Saitek hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Saitek!
Nem írtad el? 300mA-es hibaáramú a tönkrement FI-relé?
Ajánlom a 40A terhelhetőségü, 30mA hibaáram kioldású FI relé beépítését. Lakásoknál a 30mA-es kell. 300mA-es az iparban vagy főelosztókban szokás használni.
60-65mA-es kioldású típus szerintem nem is létezik. A szabványos értékek a 10, 30, 100, 300, 1000mA-es.
(#) kormi978 hozzászólása Szept 23, 2013 /
 
Sziasztok!

Vettem egy 2kW-os egyfázisú motort körfűrészhez. 4 kivezetés van rajta: U-X-V1-Y2. Az U és a V1 egy réz lemezzel össze van kötve. A mért ellenállások: U-X 4,1 Ohm, V1-Y2 1,2 Ohm. Az indító és az üzemi kondi (160mikroF/25mikroF) az Y2 és az X közé bekotve, az indító sorba egy nyomógombal. A 230V-ot az Y2-re és a V1-re adtam, de egy kis moccanás után leveri az automatát. Két kérdésem lenne: 1. Jól van e bekötve szerintetek? 2.Lehet hogy kellene elé egy lágyindító kapcsolás? S ha igen, tudtok e hozzá adni rajzot?

Köszi
(#) kadarist válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Szia!
Hány amperes a kismegszakító és mi a motor típusa?
(#) kormi978 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Szia!

16-ampreres megszakító, és a típusa ismeretlen. Akitől vettem az ki se próbálta újratekercselés után, szóval mincs rajta adattábla.
(#) kadarist válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
A kapocsléc fedőjében nincs egy bekötési rajz?
(#) kormi978 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Sajnos nem volt rajta
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
(#) maszek94 válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Szia!
Biztosak ezek az ellenállások?Mert ha számolunk vele kicsit akkor elég nagy teljesítmények jönek ki,és egyáltalán nem csodálkozok hogy veri a biztit.
(#) kormi978 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Szia!
Többször is megmértem, 2 multiméterrel is. Szerinted mekkora teljesítmény jön ki a motorból?
A lágyindító nem segítene rajta?
(#) maszek94 válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Szia!
Az 1,2ohm kevésnek tűnik,de lehet hogy jó,ha rajtahagyod a műszert és megforgatod a tengelyt változni kell az értéknek,frekvenciaváltóval tudod csak szabályozni a motort,a fő tekercs a V1-Y2 lesz,a segéd pedig az U-X lesz.A bekötés helyes.Régi vagy új a bizti?Van terhelés a biztin a motoron kívül?Ehhez a motorhoz legalább 16/C bizti kell.Nincs testzárlat?
(#) kormi978 válasza maszek94 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Szia!

A fenti megoldásra az ellenállás értéke mindkét tekercsen megnőtt. Testzárlat nincs. A biztosíték új, és a próba idején csak minimális terhelés volt a megszakítón.
A frekvenciaváltó milyen módon szabályozza az indulást (bocsi a kérdésért, de ebben a témában hiányosak az ismereteim) ? Rajzot tudsz esetleg belinkelni?

Köszi.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
(#) Szirty válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Üdv kormi978!

Idézet:
„A frekvenciaváltó milyen módon szabályozza az indulást”


Időben lineárisan növeli nullától a motorra jutó váltakozó áram frekvenciáját egy "felfutó rámpának" nevezett, általában időben megadható paraméter szerint.

De megjegyezném, hogy frekvenciaváltó használata pusztán motorindítás miatt általában nem gazdaságos.
(#) maszek94 válasza kormi978 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Szia
Akkor a motorod elviekben jó,csak kicsi a biztosítód.Milyen fajta?e.on-os?ha B16-os akkor valószínű hogy nem sokszor fog elindulni a motor,ha e.on-os vagy más szolgáltatós cseréltesd 32-esre(ha a vezeték is elbírja)addig ingyen bővítik.Lágyindítás a frekvenciaváltóval lehet csak ha jól tudom más nemigen van,ahhoz meg drága.
Következő: »»   161 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem