Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   67 / 340
(#) bbalazs_ válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Eloszor keresd meg, mi az, ami leszivja az akksit. Arammero a lehuzott saru es az akku koze. Kb olyan 300-400mA akkor a terheles, ha minden ki van kapcsolva. Akkor kezdd el a biztositekokat kihuzigalni es ahol jelentosen lecsokken, abban az agban van a gebasz. Aztan mehetsz tovabb ezen az agon...
Szerintem 50mA-nel tobbet nem szabadna egy autonak gyujtas nelkul fogyasztania.

A vilagitas felkapcsolasa valoszinuleg bekapcsol valami NAGY fogyasztot (talan akaratodon kivul), es a 14V feszultseget csak igy tudja tartani.
(#) kolti hozzászólása Dec 1, 2010 /
 
Mi történhet ha nem teszek relét ködlámpához?

Utólag építem be, hátsó gyári.

Univerzális ködlámpa kapcsolót vennék.
(#) petemazi válasza kolti hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Valószínűleg idővel megnőne a kapcsoló átmeneti ellenállása, és csökkenne a fényerő. A kispolákokba szoktak utólag fényszóró relét rakni, mert a bajuszkapcsoló kapcsolja a fényszórókat, és azokkal szépen csökken a fényerő.
(#) zolika60 válasza kolti hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
A relé elsősorban azért kell, mert a KRESZ előírja, hogy a ködlámpa nem éget együtt a reflektorral. Tehát el kell aludnia, amikor a reflektort bekapcsolod.
(#) kolti válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Azt mondják, hogy ez volt régen, most már össze vissza..
A kapcsolót óvom ezzel állítólag.
(#) zolika60 válasza kolti hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Az szomorú. Egyébként 9-10A, ha a kapcsolód bírja, akkor kihagyhatod a relét. Bár a ködlámának reflektorral együtt csak akkor van értelme, ha a szembejövőket akarod sanyargatni. Ugyanis ködben nem látsz vele jobban.
(#) akos70 válasza kolti hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Hátsó ködlámpáról írtál, azt a 21 wattot csak elbírja valahogy a kapcsoló.
A bekötés pedig szabályos, ha helyzetjelzővel együtt kapcsolható (tehát csak helyzetjelzővel, tompítottal, és refivel is.) Így emiatt sem kell a relé.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Ez már rég nem aktuális.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
De egyébként igaz, hogy semmi értelme reflektorral a ködlámpának, mert ha hátul köd van, akkor elöl is, abban meg reflektorral rosszabbul lehet látni...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Nem vitatom.
Ugyanakkor, mivel széles sávban terít, tiszta időben reflektor mellett hasznos kiegészítés lehet. A látótávot ugyan nem növeli, de a közeli útszéli buckákat (na jó, vicceltem, az nálunk ismeretlen fogalom) könnyebb észrevenni. És mivel refit csak akkor használunk, mikor egyedül vagyunk az úton, ezért ilyenkor a ködlámpa sem zavarhat senkit - ergó minek tiltsuk?
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Itt a hátsó ködlámpáról volt szó, nem?

Elöl meg akkor már inkább a tompítottat kapcsolja fel a reflektor mellé. Persze ha egyben van a két izzó, akkor az izzó élettartamot ez eléggé csökkenti De úgy egyébként aki nem lát elég jól a tompított és/vagy reflektor mellett, annak szerintem a szemorvoshoz kellene mennie, nem a ködlámpát felkapcsolnia, illetve előzőleg megtakarítani/rendberakni a lámpákat...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Dec 1, 2010 /
 
Igen, eredetileg a hátsóról, aztán általánosságban a ködlámpáról, hogy hogyan is szabályos.
Egyetértek veled, de ha valakinek az kell a jó közérzetéhez, hogy az üres országúton a refi mellé feltolja a ködlámpát is, az engem nem zavar.
Ennél sokkal zavaróbb tud lenni a hátsó ködlámpa indokolatlan használata.
(#) kumpl válasza potyo hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Megnéztem az aksit. Nem lehet megnézni a savszintet. Teljesen zárt (a matrica alatt sincs semmi) Az ilyen kalciumos aksikat ugyebár nem lehet 14.4 fölött tölteni, de akkor hogyan töltsem fel teljesen? Honnan lehet azt tudni, hogy teljesen fel van töltve?
(#) potyo válasza kumpl hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Mint írtam, ha a generátor tartja a 14V-ot vagy kicsivel afelett stabilan, akkor neked az akku feltöltésével nincs mit többet foglalkoznod. Gondolod, hogy három éve, mióta nálam van az autóm, azóta nem merült volna le az akku, ha a generátor 14V-ja nem lenne elég? Márpedig én nem töltöttem sosem az akkut. Volt egy másik akku nálam, azt egyszer lemerítette indításképtelenre a beragadó csomagtérlámpa, aztán azt se töltöttem, be lett bikázva a saját akkumról és a másik akkuval jártam 1-2 hétig, köszöni szépen, azóta is rendben van, az se látott még töltőt a lassan hat év alatt.
(#) kumpl válasza kumpl hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Megmértem, hogy mennyit vesz ki a kocsi az aksiból úgy hogy minden ki van kapcsolva.. Hát nem tudom.. 10A-es méréshatárnál 0.3-at írt ki. 200mA -es-nél 3-at.. Ez mos mennyi? Ennyi még jó?
(#) kumpl válasza potyo hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Hát igen.. Logikus amit mondasz. Lehet, hogy a hideget nem szereti az aksi? Tavaly, és tavalyelőtt is többször is töltöttem. Csak most ott jött a gond, hogy a múltkor, amikor nagyon nehezen indult nem volt annyira hideg. Utána kapott egy kis töltést, és azóta jó (jó.. hát elindul). 3napig minden reggel megmértem az aksit, és a 12.2V volt benne. 3napig nem mértem. Ma megmértem az előbb és 12.42V volt benne. Ez már szerintem elfogadható. Arra következtetek, hogy nekem valami lemerítette a múltkor az aksit. Amit a generátorom mára tudott kompenzálni. De szerintem egy teljes feltöltés jót tenne neki, nem?
Na de hogyan? Adott egy teljesen zárt aksi, amit 14.4 fölött nem tölthetek. 14.4nl meg az aksim talán ha 70%-os lehet. De akkor hogyan tovább? Kössek párhuzamba egy izzót töltéskor? Az levinné 14.4-ről 13 körülre kb..
(#) potyo válasza kumpl hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Kösd rá a 14,4V-ot és hagyd rajta mondjuk 12 órára.
(#) kumpl válasza potyo hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Ez oké, de honnan szedjek 14.4V-ot? A töltő folyamatosan elemi a feszt 16V fölé...
(#) potyo válasza kumpl hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Ahogy írtad, terheld meg egy izzóval. Akku nélkül belövöd a terhelést akkorára, hogy 14,4V legyen, aztán meg rákötöd az akkut is.
(#) kumpl válasza potyo hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Az oké, de az aksi olyan mint egy nagy kondi, é szépen felmegy tőle a feszültség, ahogy töltődik.. De akkor inkább terhelten lövöm be, és mindig figyelem, hogy ne menjen fölé..
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Elég baj ez. Sokan manapság éjjel-nappal, ködben és napsütésben ködlámpával közlekednek. Ami a szemben jövőknek nem mindig kellemes. Még annak idején úgy tanultam, hogy lakott területen tilos is. (Lehet, hogy ez sem így van már ) De mindenképpen bunkóság szerintem köd nélkül ködlámpázni. Különösen,ha több autó megy sorban akkor a hátsó is bunkóság, a mennek mögötte.
(#) proba hozzászólása Dec 2, 2010 /
 
Van egy ismerősömnek egy Citroen Jumper kisbusza .Azt mondja állandóan kiégnek a reflektorok.Egy autószerelő szerint valamit be kellene építeni az égőkkel sorba ,mert gyárilag túl magasra van állítva a töltőfeszültség.Sajna azon elbukott a dolog hogy nem találtam hozzá rajzot.Találtam egy 30A -s biztosítékot ami után szerintem jó lenne ,csak nem tudom mi működik még róla ,illetve hol a legcélszerűbb elvágni.Esetleg ha valaki egy rajzzal megajándékozna,vagy egy egyszerűen kivitelezhető módosítási javaslattal...
(#) VIM válasza proba hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Szia!
Ez egy Jumrer II rajza, ha jó lesz. A színek is kellenek, vagy elég jól lehet látni?
(#) proba válasza VIM hozzászólására (») Dec 2, 2010 /
 
Autó ügyben elég tájékozatlan vagyok.Ez egy 2004 évjáratú 2.2 HDI motoros autó.
Az egész töltésrendszerébe nem akarok beavatkozni,csak reménykedek benne hogy van egy olyan szál amiről csak az izzók mennek (ne keljen égőnként csökkenteni a feszültséget.) Elől a motortérben találtam is egy 30A biztosítékot a dobozban ami úgy tűnik jó lenne (egyik szélső) ,csak a róla távozó vezetékről ha megy valami más is annak mennyire fog hiányozni az a 1V ,illetve ez a vezeték valami emberi módon hol csapolható meg.Esetleg megnéznéd az égők (tompított reflektor hátsó világítás) amelyik sínről mennek, arról a sínről mi kap még áramot? Illetve az milyen színű vezetéken megy ki az osztóból valamint a biztonság kedvéért tényleg 30 A biztosítója van ,és nem valami vezérlést kapcsoltam le a biztosíték kivétellel?
(#) Gabi válasza proba hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Nem belebeszélvén az okosok dolgába:
- mennyi az a "magasabb" töltőfeszültség? Ezt megmérte valaki, vagy csak az autószerelő gyorsan megválaszolta a kérdést?
- mi számít gyakori kiégésnek? Azért lehet kifogni egy jó gyenge sorozatú izzót, amit két hónap után cserélhetsz, főleg télen
- ha tényleg magasabb a feszültség és lecsökkented, akkor a többi fogyasztó sem fogja megsínyleni a "alacsonyabb" feszültséget, hisz ez a "normális"
- szerintem kár ezért beleberhelni az autóba
(#) Stewe válasza proba hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Ha az a "valami" egy dióda, akkor 0,6-0,8 V feszültségesést adhat csak a fényszóróizzónak, ha sikerül a vezetékbe egy lengő biztosítékházat beépíteni amiben elfér a 10A-es terhelhetőségű biztosíték. Természetesen ezt izzónként kell megcsinálni. Ha viszont tényleg túl magas a szabályozott feszültség, akkor muszáj belenyúlni a töltési rendszerbe, a többi fogyasztó sem biztos hogy jól viseli a 14,5-15V-os táplálást, még akkor sem, ha most még tűrik. Többek között az akkumulátor sem szereti a 14,4 V feletti feszültséget: ha ekkor az Ah kapacitás 10%-ánál nagyobb töltőáramot kap már jelentős gázfejlődés lehet.
(#) proba válasza Gabi hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
A tulaj azt mondta, hogy 2-3 havonta oda egy égő, remélhetőleg nem ugyanazt a szériát használja még.Az akku feszültséget mondjuk nem mértem ,de az lesz a következő.Ismeretlen szerkezetnél még ha egyszerűnek is tűnik nem szeretek változtatni míg nem tudom pontosan mi miért van.
(#) Stewe válasza proba hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
A 2-3 hónap egy gyakran használt autónál nem ritka. Gyakran rossz minőségű úton járva a rezgés elég hamar kivégzi az izzószálat.
(#) Gabi válasza proba hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Szerintem első a feszültség mérés. Ha 14,4 V felett van, akkor a töltést viszont tényleg meg kéne nézetni, mert elsőnek az akkumulátort fogja kinyírni (és az kicsit drágább, mint két izzó). Ha meg a jó érték körül van (14-14,4V) akkor szerintem nem érdemes ezzel foglalkozni, mert minden autóban ennyi, az izzókat is így tervezik.
Bár szerintem az izzókat újabban meghatározott időtartamra tervezik és nem túl hosszúra. Érdekes, hogy ha kiég az egyik, még azon a héten kiég a másik is, ha előtte párban voltak cserélve.
Ha rendszeresen használja, akkor a 2-3 hónap lehet reális.
(#) kumpl válasza kumpl hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Megmértem ma a kocsi áramfelvételét alap helyzetben. Az ajtók bezárása után 300mA, 1percel a bezárás után 70-75mA. Szóval nekem 70mA-t eszik a kocsi. Ez most normális érték, vagy sokk?
Következő: »»   67 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem