Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudnád lényegesen 1,5A fölé kiterhelné, mert átvált áramgenerátoros üzemmódba, ami azt jelenti, hogy ha tovább terheled, akkor csökken a kimeneti feszültség. Ha rövidrezárod, akkor is max 2A folyhat rajta.
És némelyik stab IC-be van termikus védelem is, ha túlmelegszik, lekapcsol. Szóval elég jól el van látva "hülyeség elleni védelemmel" nem könnyű tönkretenni őket.
Helló Mindenki!
Szükségem lenne egy DCDC átalakítóra, amelyik 24 V(+/- 1%)-ból képes 12 V-ot előállítani. Nem szeretnék vele küszködni (alkatrész beszerzés, NYÁK maratás...), hanem valamelyik szaküzletből megvásárolnám, de a Conrad és a Baji elektronikán kívül nem igazán ismerek olyan helyet, ahonnan ezeket meg lehet rendelni, szóval: - Tudna valaki ajánlani egy szaküzletet, ahonnan megrendelhető egy ilyen kis áramkör?
Attól függ mekkora áram kell.Én a TRACO POWER-eket az SMD Kft-től szoktam venni.www.smd.hu
Excell lista van fennt onnan tudsz válogatni.
... kb. 1 A-re lenne szükségem, és a további szempontok azok, hogy ne kelljen vele küszködni, hanem csak megrendelem és max összeforrasztom. Ja és olcsó legyen (kb. 2-3 ezer Ft)
Akkor amit linkeltem az jó lesz
itt egy kapcsolás, elég egyszerű ![]()
...szerinted ez DC-DC konverter, kedves kerteszsasa?
Áhhh...arról nem is beszélve, hogy 12W-ot fog elfűteni...hát ezt hogy is gondoltad???????
Igaz hogy az nem DC-DC de végülis megcsinálja a 12V-ot igaz hűteni kell mert 12W-ot fog elfűteni.
Én a képen látható kivitelben szoktam csinálni ilyen dc-dc tápokat LM2576-al
A képen látható eszköz nagyon tetszik. Elküldenéd a paramétereit, mire képes?!
Bocsánat, igazad van, túlságosan leegyszerűsítettem a problémát.
Szépen vagyunk, már egy sima átaresztős tápot is dc-dc konverternek hívunk!
![]() ![]()
Elvileg a lineáris stabilizátorok is DC-DC konverternek számítanak, ezt a link is igazolja: dc-dc :yes:
... szeretném ha leszállnátok "kerteszsasa"-ról, mert Ő legalább próbált segíteni.
![]()
A googlet, nem ismered? Rákerestem neked....(5perc)
http://www.vilcomp.hu/letolt/modul-kk-404.pdf Egyébként igazatok van, bocsi!
Ez ilyen formában igaz is, de szerintem a DC-DC átalakítók hallatán senki sem közvetlenül a "lineáris" stab. kockákra gondol (vagy csak nagyon kevesen, ők a kivételek, akik a szabályt erősítik)...mint ahogyan szerintem a kérdező sem erre gondolt elsősorban...
Jól néznek ki ezek a kis konverterek :yes:
Bár én csak SMD verziós LM2675-öt láttam eddig, nem is goldoltam volna, hogy létezik hagyományos kivitelben... Azok a szép kis gyűrűs magos tekrencek készen kaphatóak megtekerve (pl. Lomex), vagy te szoktad őket "megformálni"? ![]()
Készen szoktam venni helyben, de elvileg van a Mákfa Bt-nél is 100uH 3A valami TALEMA gyártmány
Hello,
step-down DC-DC konverterre lenne szükségem, de állítható áramgenerátorként. Az LM2576/75-ot néztem ki. Találtam rá kapcsolást, de nem igazán akar működni. Van vkinek kipróbált megoldása? Köszönöm
Hello,
természetesen ADJ verzióval megy csak. Nekem is kicsit sok a műveleti erősítőből. A második fokozat szerintem kiváltható. A kettős táp is túlzás talán, mert csak egyirányú lehet a feszültség az áramfigyelő ellenálláson. A gondom az volt vele, hogy bekapcsoláskor a diff erősítő kimenetén 12 V tápnál 10 feletti a fesz., amitől a 2576 persze nem is indul el. (a ref fesz. olyan 1,23V).
Sziasztok!
3 cellás LiPo akkuimat (11,1V) szeretném használni 6 cellás NiMH (7,2V) akkuval üzemelő modellautómban. Szükségem lenne tehát egy kapcsoló üzemű (kis méret, jó hatásfok) DC-DC konverterre, mely 9-12,6V bemenő feszültségtartományból 8V körüli kimeneti feszt állít elő, és elbír 10-15 percig 20-30A terhelést. Ami még jó lenne, ha a kimeneti feszültséget, vagy max áramot drasztikusan (észrevehető módon) lecsökkentené, ha a bemenő fesz 9V alá esik. (LiPo akku mélykisülés elleni védelme.) Nos, én körbenéztem a neten, van a Ti-nek és a Nationalnak is jó keresője. Kidobott nekem egy-két IC-t, de ránézésre is bonyolultnak tűnik a megépítése és élesztése. Van-e valakinek bevált kapcsolása a fenti paraméterek közelében? Egyébként az autó szeles napokra van. Ha jó az dő, akkor reptetés van, ezért van "raktáron" két LiPO akkum, amit szeretnék bevetni az autóban. ![]() Köszi, Sala
Üdv!
Nézzük sorban: A szabályzó biztosan bírni fogja a 11 Voltot. A vevőt, szervókat is erről hajtod szóval velük sem lesz gáz. Vannak modellautók amikben 7 illetve 8 cellás NiMh pakk van. Azokban biztos nincs DCDC konverter. Továbbá nem hiszem, hogy speckó nagyobb feszre tervezett mocik lennének bennük. Viszont óva intelek a dologtól: ha jól tudom a LiPo akksik nem szeretik a fizikai behatásokat (rázkódás, ütődés.) Azért az ilyenek gyakrabban előfordulnak a modellautókban mint a repcsiknél ![]() Jahh és vigyázz a mélykisülés elleni védelemre.
Hali!
Tudna nekem valaki olyan kapcsolást adni, ami +12V-ból csinál +/-12V-ot, kb max. 600mA mellett? Autóban szeretnék használni egy készüléket, aminek kellene a -12V-is. Köszi! Ui:próbáltam a barátunk, de nem találtam értelmeset, persze lehet nem jó szavakkal kerestem.
Köszi!
Megnéztem azt a topikot, de ott konkrétan nekem nem mondott semmit a dolog. Gondoltam leszedem az adatlapját, és lássak csodát... Igaz azon 4.5-6V ból csinál -12-t, de azt már megoldom. Mégegyszer köszi!
Bevált kapcsom nincs, még nem volt erre szükségem..
1., Keresel egy step-down konvertert, azzal fázisban helyesen meghajtasz kb. 4 db PFET-et, 50-60A/db. 2., 555 vagy egyéb IC-vel pwm, optóval visszaszabályzás, a kimenet mint fent. Táp kontrollra van elég megoldás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |