Fórum témák
» Több friss téma |
Csak azért szeretnék a relé tekercsnél maradni, mert kisebb, szebb, és asszem stabilabban fel is lehet majd fogatni. Amit tekertem (az a 30 Ohm-os) nem lett valami szép, és nem is vélem olyan strapabírónak, hogy belerakjam a mociba.
Inkább beleépítem még az elektronikába ezt a védelmet, és tuti nem lesz olyan gond, hogy kis fordulaton (rúgással indításkor) nem ad jelet. Milyen értékűek legyenek az alkatrészek? Nem elég az, amit Benzol mondott? Azaz csak egy ellenállás párhuzamosan a jeladóval.
Arra vigyázz hogy lassú ne legyen.
A tirisztor gyujtásához gyors áraminpulzus kell. 5000 fordulaton gyorsan adja a jelet. :no:
Nem lenne egyszerűbb áttekerni a generátort mint építeni egy invertert.
![]() A közvetlen tekercs előnyei : -olcsóbb -egyszerübb -megbízható -jobbhatásfokú -nem kell neki doboz -alcsony fordultnál is termel nagy feszültséget
rajtad áll egyetlen alkatrésszel több...
pár dolgot meg kell mérni aztán lehet számolgatni...
Értem. Holnap mérek egy csúcsfeszt (ahogy a képen mutattad) a relé tekercsével.
Lenne még valami: a "Motorgyújtás" topicban írtad még asszem valahol az elején, hogy nem kellene a tirisztorra negatív impulzusokat engedni. Szóval akkor ez azt jelenti ugye, hogy egy diódát is sorba kellene kapcsolni?
ez most gondolom nekem szól XD
én meg mondom az előnyeit: -egy rekercsel többet tok világításra használni!!!!! -2utasan egyeniránythatom a nagyfeszt, és takarékosab is, mert amíg a tiri kisüti a kondit, addíg a DC/DC nem dolgozik.. -méretre nem nagyobb mint 2 esetleg 3 gyújtótekercs (a DC/DC része) -univerzálisan beépíthető akármelyik gépbe anélkül, hogy tekerni kéne a generátort, csak EI meg egy 7812.. -fordulatszámfüggetlen, 7 voltos akkufesztől már műxik.. az első szikta amit kiad az eléri a 4cm -t levegőben lehúzitt gyertyapipával ![]() nem az olcsóság volt nekem a lényeg.. de így se egetrengető összeg.. megbízható legyen és akkuval menjen, hogy több villanyom maradjon.. de jobb lett mint akartam.. ennyi ![]() ja és az egyik fő tervezési szempontom pont az volt hogy ne tekercsről kapja a nagyfeszt...
a zenner megoldja nyitóirányban diódaként műxik...
de betehetsz egy 1N4001 et esse nagy, filléres dolog...
hy ez a rajz má olyan régi hogy nem is emléxem rá
![]() legelső próbálkozások eggyike.. sztem felejtsd el XD most az CDI5,5 megy a gépemben és eddig hibátlan, tehát ez a végleges.. nem kispályázunk egyedi gyuszit mindenhova ![]() ha beavatsz a terveidbe akkor gyorsan összedoghatunk egy pöpec CDI gyuszit.. (miylen a géped, milyen tápok állnak rendelkezésre, mennyire tucc blebuzerálni a fémmel ? ![]() jeladó milyen/milyen lehet) CDI5,5lényegében egy DC/DC konverter a 320 Volthoz tiris, kondis rész, és egy monostabil, ami a DC/DC-t kikapcsolja amikor kell és a tirinek is adja a jelet egy differenciáló és egy vágó áramkörön keresztül ![]() induktív jeladós de illeszthető bármihez... csá
de akkor nem sorba henem így..
a pirosakat is be lehet rakni , de azt nem tom méretezni ahoz kéne a pontos jelalakja a jeladótól jövő jelnek.. mert nem szabályos .. de a lényeges része az bőven kiemelkedik a zavarból ![]() a jelalakra én kb valami ilyet tippelek, pirosnál kell levágni... a - részt meg teljesen le kell vágni. és azt a rezgést a végén azt se ártana megszüntetni, de nem szükséges.. csá sztem
Rendben, köszi!
Majd próbálkozom, de nem mostanság, mert javításra vár a moci.
teljesen korekt cucc tuti hogy műxik, egyetlen rész ami nekem nem tecik az a nagyfesz egyeniránytása...
ugye egyszer csak egyutas lehet, ez nekem má rossz ... de a - félperiódus én egy ellenálláson is átvezettem volna ( D3 al lenne sorba egy R) a jelformáló része az is pöpec, de ha nagyon nagy impulzus jön az kinyírhatja a fetet .. szal megint mondom, hogy tedd vissza azt a 30 ohmos jeladót vagy tekerd át a relécuccot... túl sok az a menetszám... csá
Hát akkor ezen a tekercses dolgon még gondolkodom. De első helyen nálam még mindig a relé van.
Próbálkozom, aztán ha nem bírja a tirisztor (nem nagy pénz), akkor az általam tekertet fogom használni.
Néhány adat a japán jeladótekercsekről : kör keresztmetszetű vasmag a hossz~12mm megtekerve 0.095-ös huzallal 1600 menet 100ohm. Téglalap alakú vasmag 2x4mm keresztmetszet 11mm hossz,0.08 huzal 2000 menet, ellenállás nagyobb mint 200ohm. Minden jeladóban ferritmágnesek találhatók általában 10x14x4mm méretűek. Ezek gyengébbek ugyan mint a vinyókban található neodymium szupermágnesek viszont nincs meg az a kellemetlen tulajdonságuk,hogy ~80 celsius fok fölött elvesztik mágnesességüket,igy működésképtelenné sem válnak egy forró motorblokk belsejében. Krisz! Ha mindenáron ragaszkodsz a lendkerékbelsőben való elhelyezéshez akkor mágnesesen árnyékolni kell a tekercset,különben több szikrád lessz a kelleténél.
Mex látom nagyon komoly ismereteid vannak a motorokról .
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Azt esetleg el tudnád mondani hogyan működik az a mágneses jeladótekercs (benne van a mágnes ??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Paint-ba: nem méret és műszaki rajz helyes, de a lényeg látszik.
Idézet: „mágnesesen árnyékolni kell a tekercset” Ezt miképpen lehet megoldani? Lendkeréken kívül nincs semmi hely. Akkora hely van hagyva a gyújtásnak, hogy ott épp elfér az alaplap és a lendkerék. A blokkot meg nem akarom szétfurkálni. Bár így már el tudnám érni, hogy lendkeréken kívülre kerüljön a szerkezet, viszont akkor meg a lánckerék akadályozna, ill dobálná rá az olajos "trutyit".
Ha kör alakú a csévetest akkor legegyszerűbb egy lefenekelt vascsőbe tenni,a falvastagság min 3 mm legyen. Nem tudom ,hogy forgácsolási lehetőséged illetve tudásod van-e, ennek hiányában marad az esztergályos. Szögletes csévénél darabokból kell összeállitani és hegeszteni. Készithetnél egy fényképet a blokkról a lendkerék felszerelt állapotába.
Megoldjuk valahogy ezt az árnyékolást, kellett már ettől bonyolultabb dolgokat is alkotni fémből.
Lendkerék lent, lendkerék fent, relé tekercs. A relé felfogatását gondolom ne vezessem át az árnyékoláson, mert akkor olyan, mint ha nem is lenne árnyékolás, ugye? Gulyi: A kókány csúcsmérővel lemértem előbb a 34 Ohm-os tekercset, eredmény 0.1V alatt bőven. Aztán a relé tekercset, itt már 3V. A tesztet úgy végeztem, hogy kézben fogtam a tekercset, a mágnest pedig egy 15-ös fúróra tapasztottam, fúrót pedig a 600-as max fordulatú csavarozóba raktam, ill megpróbáltam a lehető legkisebb légrést elérni.
Csavarjunk még egyet a dolgon! Ahogy látom 4 db mágnesed van. ennek következtében simán vezérelhetnék a gyújtást. Egy fordulat alatt 2 szikrád lenne egy a helyes időpontba egy pedig az alsó holtpont környékén,ami nem zavar semmit. A relétekercset kifelé forditva közel a mágnesekhez kész is van a jeladó. Nem is kell árnyékolás. Ad is feszkót rendesen (túl sokat is). Ilyen gyújtás is létezik gyáriban,igaz ott a gerjesztőtekercs a jeladó is egyben. Már csak az a kérdés hogy az alaplapot el lehet -e állitani annyira,hogy a két mágnes közé essen a jeladó mikor a dugó a gyújtási helyzetben van.
Sajnos nem ilyen egyszerű. 6db mágnes van.
A relé vasmagját is lehetne használni rögzitésre,de az árnyékolásnak U alakban körbe kellene vennie,és a lehető legtávolabbra essen a vasmagtól. Gyakorlatilag egy mágneses árnyékoló falat kell létrehozni. Mivel normál vasból épitkezel tanácsos minél vastagabb anyagot használni ,igy sok erővonalat tud magába zárni-nem ad utat a jeladótekercs felé.
![]() Tettem egy nagyobb tekercs mögé ferro mágnest (hangszóróból) és amikor vasat mozgattam előtte feszültséget termelt ![]() Talán ez megoldás lehet az árnyékolásra is, mert a mágnes taszítja az erővonalakat. Nagyfényű ledet is lehet használni feszültségmérésre 1,5 voltnál felvillan. :wink:
Hmm, hogy is van ez? Néztem a rajzot, de nem tudom, mi áll, mi mozog? Hogyan rendezzem ez az alaplapon?
Ami mozog az nincs rajta a rajzon. Ez egy beépitett mágnesű jeladónak a skicce. Egyébként a lendkerék külső oldalán lévö bütyök készteti működésre.
Tehát akkor van a tekercsem, annak az egyik felére rátapasztom (vagy csak a közelébe teszem?) a mágnest, a másik oldalról (vagy ugyanarról?) pedig mozgatok egy vasdarabot?
Hát végülis így nem a mágnest kellene felragasztani a megszakítót vezérlő bütyökre, hanem a vasdarabot, és a mágnes sem lenne közvetlen kitéve a melegnek. Ez jobb ötletnek tűnik (feltéve, hogy tényeg az árnyékolást is megoldja), csak a fenti dolgokkal még nem vagyok teljesen tisztában.
A mágnes közvetlenül érintkezik a tekercs vasmagjával csak nem jól rajzoltam. a vasmag másik vége előtt mozog a bütyök. Ez a jeladó úgy néz ki mint amit Benzol linkelt be.
Neked maradni kellene a mágnes nélküli verziónál mert a megszakitóbütyöknek nincs éles sarka,a tekercsben ébredő feszültség nem tüske alakú tehát a gyújtási időpont bizonytalan lesz. Maradjon a mágnes a bütyökre ragasztva. A hőfokprobléma ha előjön akkor mégiscsak külső jeladó kell (min ahogyan már javasoltam. A blokkot megfúrni meg csak a vasmag átmérővel kellene,vagy csak egy sima menet is elég.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |