A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztő trafó
valahol igazad lehet csak bedöglött a billentyűzetem és amivel most írok több mint feén nincs jel milyen betü.de az vesse rám az első követ aki vakor irva nem téveszt egyébként kössz az észrevételt kellemes napot neked oszkár
Én újból csak 2x1,8-al tekerném. Ahogy illesoszkar is írta, a kisebb keresztmetszetű huzal jobban fog melegedni, tehát ha a leégett részt 2x2mm-es huzallal tekered akkor a még ép tekercsrész fog az eddiginél lényegesen jobban melegedni mivel az még 2x1,8mm-es huzalból van. Tehát vagy áttekered az egészet 2x2mm-es huzallal, vagy az újratekerést is úgy csinálod ahogy a régi volt. Egyébként tapasztalatom szerint ha túlterheléstől ég le egy trafó, akkor nem csak az egyik tekercsrész ég le,hanem az áramvezetésben résztvevő összes tekercs- feltéve ha azonos keresztmetszetűek és azonosak a hűlési feltételek.
szerintem még egy lehetőség a mataloglobusz forgalmaz 2,5 átmérőjű üvegszálas müa.szigetelt huzalt ami szinte megegyezik a 2x1,8-al mm2-be ha csak az egyiket tekered át akkor is jó de ez ha tul melegszik akkor sincs baj ,kihül és megy tovább az üveg szigetelés miatt nem üt át
Köszönöm a segítséget!
Az azonban elgondolkodtató, amit írtál: Idézet: „...tapasztalatom szerint ha túlterheléstől ég le egy trafó, akkor nem csak az egyik tekercsrész ég le,hanem az áramvezetésben résztvevő összes tekercs- feltéve ha azonos keresztmetszetűek és azonosak a hűlési feltételek.” Milyen egyszerű vizsgálati mód létezik? (van egyszerű mérőműszerem, ami ellenállást is mér...) Ha ugyanis a hibaforrás még a trafóban van, akkor előbb azt kell megszüntetni...
Igen, megközelítőleg azonos a keresztmetszet. De az üvegselyem szigetelés hőállósága is csak 200fok. Ha a huzalról nem ég le a szigetelés, akkor a sorelválasztó szigetelőlemez ég meg, vagy enyhén vezetővé válik.Ha csévetesten van a tekercs és az hőre lágyuló műanyag akkor az kifolyik alóla. Tehát mindenképpen indokolt valamiféle túlmelegedésvédelem beépítése.
Erre nincs egyszerű módszer. A legegyszerűbb módszer, ha a hibás tekercs letekerésekor figyeled a meneteket hogy nincs-e valahol szokatlan hiba(pl. mellécsúszott menet valamelyik magasabban levő sorból;beesett fémdarab, forgács, hegesztőszikra;sérült szigetelés)Nem ritka hogy a tekercs sorok közé műanyag szigetelőszalagot tekertek sorelválasztóként amikor a trafó készült. Ez a műanyag szigetelőszalag a tartós hőbeviteltől elszenesedik, majd vezetővé válik. Emiatt leégett trafót már javítottam.
jó ebben egyetértek de a 60-80 c fokhoz képest ami megengedett üzemmeleg ahhoz képest a 180-200 fok csak többet bír.a másik dolog elektromos dolgokba csak a hegesztő gépekbe vagyok valamennyire otthon a családba volt egy villanyász,aki 25 éven át hegesztőgépeket gyártott,nagyon értette.sokszor segitettem neki mert az én szakmám kovács és kézmüves lakatos és csapó ollóval mindig én vágtam neki a sziliciumlemezt.és sokat csinált három oszlopos háromfázisu 3x 42 trafókat és hatos diódahiddal egyenirányitotta.sirt az elektróda olyan jó volt vele hegeszteni.
Látom jegeltek. Néha nem ártana a moderátorok figyelmeztetését komolyan venni. Ez nem chat fórum, itt vannak szabályok.A lényeg: Némi tévedésben vagy a hőfok tűrést illetően. Az,hogy egy huzal szigetelésének a hőfoktűrése ilyen magas,az nem jelenti azt hogy ekkora hőmérsékleten használható is.Egy trafó működésében nem csak huzal van,hanem kivezetések, rétegszigetelés, cséve, vasmag stb...Pl. a bakelit elvileg hőre keményedő műanyag, de igen rosszul tűrné a 200 fokos hőmérsékletet. Az átlag szigetelőanyagok szigetelési és egyéb tulajdonságai a hőmérséklet emelkedésével nem arányosan,hanem exponenciálisan romlanak, tehát tévedés azt gondolni,hogy akár 180-200 fokon járatható egy villamos gép.Ha hosszabb időre, nem pedig 1-2 évre tervezel gépet,akkor a hőmérsékletet nem engeded 50 fok fölé.
Üdvözlet Mindenkinek!
Egyik barátom kapott javításra egy Hetra 90 hegesztőtrafót, szétszedett állapotban. Az áramerősséget egy 3 állású kapcsolóval lehetett állítani, ami szétesett. Vett egy új hasonló kapcsolót, de nem sikerült rendesen bekötni, mivel már korábban minden vezetéket szétkötöttek. Tud valaki segíteni a helyes bekötéshez?
Üdv!
A kérdésem a következő: Adott egy 30 cm2-es EI vasmag, aminek alul-felül van két-két kiemelkedő része a szórás növelése érdekében. Ebből akarok egy olyan hegesztő trafót készíteni, ami a szekunder rövidrezárása esetén veszi fel a primer oldalon a névleges áramát, kb 7 A-t (230V-on). Jó úton járok-e, ha a szekundert az egyik külső szárra tekerem? Vagy úgy már nagyon nagy a szórás?
Üdv!
Szerintem a megadott keresztmetszet kevés hegesztőtrafó készítéséhez. Javaslom szerezz be nagyobb transzformátort, legalább 60 -as kersztmetszetűt. Ezen túlmenően az EI mag nem igazán alkalmas hegesztőgép építéséhez. Kérlek olvass vissza a fórumban én is ezzel próbálkoztam, hallgattam mpisti szakvéleményére.
Erre én is gondoltam, csak kell egy nagy LL vas.
(a négyzetacél nagyon melegedne? )
Kis utánajárással( Vatera) 10-15 e Ft-ért vásárolhatsz Hetrát. Én is ezt tettem, felujítottam, egyenirányítottam, új dobozba építettem és remekül működik, majd teszek fel képet a " hegesztőtrafó egyenirányítása" fórumba.
Üdv
Komolyan mondom nem tudom honnan szeditek az ilyen "infókat". Amit évekig használtam (amíg nem volt inverterem) az 23cm2 vaskeresztmetszetű, saját készítésű és remekül helytállt.
Az EI mag is jó hegesztőnek, azzal inkább csak az a probléma, hogy mivel nem fér bele a kellő huzalmennyiség csak kisebb teljesítmény vehető ki belőle tartósan. Ez olyan volt mintha azt mondtad volna hogy a zsigulival nem lehet közlekedni csak a mercivel. Ami miatt pedig már nem éri meg az otthoni bütykölés az a réz ára.
100 % igazat adok neked mert én 3 db egyforma mikrósütő trafó közepét kivágtam,egymás mellé tettem és a két oszlopra elosztottam a primert is,meg a szekundert is és szerelésre ezt hordjuk.igaz a 3.25 -nél hamar melegszik de a 2.5 semmi gond és tud annyit mind a hajdadi hetra 90-es.
Ja és egyenirányitva is lett
Neked bizonyára igazad van. Dolgozni lehet a barkácsolt mikro trafóval is, meg a Fronius-al is. Csak.. tudod a különbség a kettő között annyi, mint a Trabant, és az Audi között. Ugyan mindkettő autó,de ha egyszer kipróbáltad mindkettőt, örök vágyad marad az utóbbi után.
"Ha rendszám van rajt, akkor fék is" A trabantra nem mindig igaz...
Én nagyon egyetértek veled .deeee .rokkant nyugdijas lettem ,időmilliomos. a másik az anyag adott még mindig van,el nem adom mert kár.A másik csak kihívásból csináltam meg.és ha már meg van lehet használni.Én már az életbe nem tudok inverter hegesztőt venni.És az vesse rám az első követ aki nem próbál néha hülyeséget is kihívásból .Kellemes napot Oszkár
Szerettem Trabantot volt egyszerre egy audi 100-as gls-el egy időbe,de az aranyos kis trabi volt a bicigli.
Sziasztok van nekem egy problémám ami a következő:
Sokat hegesztek és a régi trafóm leégett (150A) vettem egy 130 A-est ami maxra tekerve kb 3 pálca után leáll, a régi 8-10-et bírt egy szuszra 3,2-esből! Muszáj a nagy teljesítmény 6-8-10-12 mm- es lemezekhez (trakor után gépeket gyártok, itt olvasztani kell) Nincs ipari áramunk, és ahogy nézegettem 240v- osba nem nagyon van 150A feletti, nameg nem vagyok ugye milliomos se... 100.000-es kategória jelenleg számomra nem elérhető! Az ötletem amihez a segítségeteket kérem a kővetkező lenne: vennék még egy ilyen 130A-est, A Szekunder oldalakat és a primer oldalakat is sorra kötném tehát 120V/120V- ot kapna 1-1 primer és 25V-25V jönne ki a szekunderen, és ugye ha sorra kötném ugyanúgy jönne ki 50V mint gyárilag egyből a melegedés ugye tekercsenként csak a fele, és így már bírná nekem folyamatos munkára! Mert "én szerintem" ezekből marhára ki van spórolva a tekercs és mivel rövid drót van rajta, ezért melegszik Így, mert ugye pl: ha mind két oldalra dupla annyit tekernének ugyan úgy működne nem? (na ez csak az én feltevésem) Szóval erre a soros kötésre várnám trafókhoz értő szakemberektől a választ köszönöm!
A primert párhuzamosra kell kötni. A szekundert, diódákkal lehet párhuzamosra kötni.Kétféleképpen vagy két Greatz kapcsolással vagy kétutas kapcsolással. A soros kapcsolás nem járhato út. A primer a 230 volt A szekunder a heggesztő kábel
Szerelhetnél bele ventilátort is. Nekem az van benne, sokkal később kapcsol ki a hővédelme.
De ha sokat hegesztesz, inkább venni kellene egy profibbat..
Nem tudom, mit jelent a "nameg nem vagyok ugye milliomos se", de egy 200A TIG WELDER inverteres, ami 200A-t is tud 220V-ról kb. 120 angol font az e-bay-on. Nekem is inverteres van, a 4 mm-es pálcát is simán elégeti, bár nem ez a tipus. Az enyém magyar forintba átszámolva kb. 73000 Ft-ba került.
Én is az inverterest támogatom. Még a 160A-s is simán viszi a 3,2-eset ilyent már elég jó áron lehet venni. Halkan megjegyzem, 130-as van, ezzel is simán használható a 3,2. De biztos, ami biztos...vegyél nagyobbat, ha van rá munkád hamar megtérül. Ja és 2-3 kg csak...Szekunder és primer "trükközéssel", szerintem sokat kell tökölni, hogy optimális munkaponton "járjon"...
Ha a primereket sorba kötöd egyáltalán nem fogsz tudni hegeszteni vele. A legolcsóbb megoldás az lett volna ha a leégettet újratekered, ha esetleg ráfér akkor erősebb huzalból és megtámogatod egy jó nagy ventillátorral.
Trafó TÍPUS??
A kötés mindenképen párhuzamos a 230-as oldalon. A munkakábel oldalán egyenirányítani kell, utána lehet párhuzamosítani. A vázolt soros kötés nem mondom, hogy nem működik, de semmi javulás nem lenne elérhető mivel a hegesztő belső ellenállása is megnő és az ív gyengébb lesz. Pluszba még hamarabb le is kapcsol hővédelemre mivel a trafók jobban melegednek.
Mini 160-is van, még nem kapcsolt le hővédelemre pedíg fél doboz 3,2-nél megállok 1 cigire. :smoke:Bővebben: Linkhttp://www.weldtechnic.hu/bevontelektrodas_keszulek.html
A multi méter a legnagyobb segítség.De ha a primer tekercseket meg nézed akkor talán rájössz a
sorrendre
Üdv. Mindenkinek.
Hetra 100/160-as hegesztő trafó javításához szeretnék segítséget kérni. Eredetileg 220 V-ról és 380 V-ról is üzemelt, de leégett, és ugy tekerték meg, hogy most már csak 220 V-ról müködik(dött) mostanáig, mert ismét leégett. A gyári tekercselés két szállal volt tekerve, a javításkor aki csinálta egy szállal tekerte, de a trafó gyengébb lett, és hegesztéskor mire a pálca végéhez értem az izzott. Megtudná-é valaki mondani a gyári menetszámát ennek a trafónak, és a huzalvastagságát,vagy tudna-e tanácsot adni abban ,hogy a trafó jol használható legyen?
Régen, úgy 20 éve tekercseltem egyet. A menetszámra nem emlékszem, de arra igen, hogy 2mm.es huzalból volt tekerve a 230V-os része. A menetszámot pedig le tudod számolni a régi leégett tekercsről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |